Gå til innhold

Venter på lille pastill


Sort Pastill

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å åpne en bok her inne! Jeg er 23 år, og har vært gift med en herlig fyr i et års tid. Vi har vært sammen i mange år, og blitt voksne sammen - det er fint! Jeg er student av typen som muuligens blir evig skolesliter, mannen er selvstendig næringsdrivende. Selv om jeg er student har vi funnet ut at vi ønsker å prøve å få en baby. Vi er jo enda unge, og mange har nok lyst til å innvende at vi bør vente noen år og leve livet først - men vi føler veldig at dette er riktig for oss. Nå er vi ikke HELT som andre 23åringer heller, vi har begge bodd hjemmefra siden 16års alderen grunnet skolegang, og har hatt mange år med frihet og ungdomsliv allerede!

Ellers er jeg dyremenneske, og har både hunder og hester - noe som kan bli litt i overkant innimellom, men som regel er det veldig trivelig - de gjør livet mitt rikere! Man blir jo fryktelig bundet, jeg har vel ikke hatt mer enn et par år til sammen etter jeg ble tenåring hvor jeg ikke har løpt hjem fra skole eller jobb eller venner for å lufte hund eller trene hest eller lignende, men man får så utrolig mye tilbake for det!

Jeg tok min siste p-pille nyttårsaften, fikk mensen to-tre dager etterpå, og nå i dag fikk jeg mensen igjen. Må innrømme at jeg er litt skuffet, men man kan jo ikke forvente at det skal klaffe allerede første måneden (og egentlig bør man vel ikke håpe på det heller, såvidt jeg har lest!). Men kanskje februar blir måneden?

Guri ... Jeg skjønner egentlig ikke hvordan folk holder seg oppe måned etter måned med prøving og skuffelser, men jeg antar at det er en sånn ting man bare HOLDER UT fordi man må. Knurr. Ingen av smileyene mine fungerer ikke! Det gjør innleggene mine såå mye kjedeligere *hmpf*. Får prøve å krydre med saftig språk istedet *ler*.

Forresten, hvis noen skulle slumpe til å kjenne meg igjen her inne, vær så snill å hold det du leser for deg selv, for dette er ikke noe vi ønsker å dele med andre enn noen helt få utvalgte enda! Men det er mange rare tanker som popper frem, og som det er godt å få luftet et sted! Dermed -- TADAAA! -- erklærer jeg denne boken for åpnet!

Endret av Sort Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå måtte jeg da bare legge igjen spor fra meg, synes det er spennende å få følge deg i prøververden.......å bli mamma er det beste som har skjedd meg ihvertfall :)

:klem:

ps. første mann jo :hoppe:

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Måtte innom og titte litt og takke for hilsen i boken min :)

Vi er også et ungt par og begynte å prøve mens jeg var student. Det er nok mange som ikke vil klare å studere med en baby, men det er forskjell på folk og det tror jeg mange glemmer og dermed sier at alle andre ikke bør prøve det de selv ikke klarer. Tro på dere selv og hvis dere er klare så er dere det! Det er det kun dere selv som vet :klemmer:

Blir spennende å følge deg videre på ferden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri! Hei! Så koselig med spor (du er myye flinkere enn meg der iallefall :fnise: ), og så fint med litt selskap på denne veien. Det er en spennende tid ... Utrolig mye følelser i sving, vill glede, litt redsel (det er jo skummelt også, et stort ansvar og omveltning!), nervøsitet ... Men det tror jeg igrunn bare er normalt! Jeg håper jeg kan flytte dagboken om ikke ALTFOR lenge da, men enn så lenge skal jeg kose meg her inne. Allikevel er det umulig å ikke tenke på det ønskede sluttresultatet - å bli mamma til et lite barn :rodmer:

Jeg hadde nesten glemt hvor vondt det er å ha mensen når jeg ikke går på piller. Hmpf. Kan ikke vente til denne uka er ferdig, og vi kan sette igang igjen :lur: Det er jo ikke den verste bivirkningen av å være prøvere det å måtte ha mye :sengekos::fnise: Forøvrig er jeg superfornøyd med flinke kroppen som er så stabil i syklusen allerede. Har sluttet på pillene et par ganger før også, og da har jeg også gått rett inn i stabil syklus, så det gjør jo ting litt enklere da!

Ha en fin dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollipop, hei! Takk for koselig innlegg. Det er noe i det du sier, folk er forskjellige og par er forskjellige, og det er vanskelig - om ikke umulig - å vite hva som er det beste for andre! Jeg har aldri vært her inne hos prøverne før, har vel ikke helt følt at jeg har hatt noe å gjøre her inne, men nå som vi er i samme situasjon selv er det veldig fint å kunne følge noen andre prøvere også. Det blir så spennende å lese om andres prøvehverdag når man kjenner seg så igjen i følelser og tanker og oppturer og nedturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh kjenner meg igjenn i mye av følelsene dine nå :jepp: det er vel normalt tror jeg.

Så flott du har kommet in i sånn fin syklus, er nok det som hjelper........tror jeg husker første syklusen min etter ppiller var 49 dager, DA var jeg sikker på jeg var blitt gravid :fnise:

Har du tenkt å teste etter EL og sånt eller ta det litt som det kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynner nok å teste i Mars/April om det ikke har klaffet før, men venter litt enda. Vanligvis pleier jeg å ha veldig tydelige eggløsningssmerter, og uansett er det greit å ta det litt rolig i starten tenker jeg! Men åååh, som jeg håper at det klaffer med en gang, jeg er dårlig på venting! Farlig å håpe for mye også, nedturen blir såå mye større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en litt pussig opplevelse å ha sluttet på p-piller. Jeg får litt flashbacks til maange år tilbake (når det gjelder hvordan kroppen oppfører seg altså), og tenker titt og ofte "ååh, det var SÅNN det var ja!" :ler: Snaart ferdig med "uka" for denne gang, det blir bra! Jeg gleder meg til å være litt mer aktiv med prøvingen, hehe :lur:

Akkurat nå sitter jeg krøllet sammen i sofaen og ser på Sex and the City (det harde livet som student :ler: ). Ute snør det - sukk - og blåser, så det eneste man ser utenfor vinduet er et hvitt sidelengs flimmer. Jeg som har gledet meg til vår siden tredje juledag ... :/ Jeg er ikke veldig god på venting, og jeg er heller ikke så veldig god på vinter! Tenk, snart kan vi gå ute på tørre veier, høre fuglesang og se små krokus stikke opp fra jorda, og snart er det lyst til langt på kveld - åååh, som jeg gleder meg! Og forhåpentligvis bringer også våren med seg en fantastisk liten skatt som kan bo og vokse i magen min til han eller hun er klar for å møte verden :rodmer: Jeg har tro på at dette blir en strålende vår!

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinio! Så koselig!

Her er det ikke så mye nytt enn at jeg er ferdig med mensen for denne gang ... :lur: :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Vil veldig gjerne følge deg på veien videre også, så da er du i mine innlegg :)

Godt å være ferdig med TR, da er det bare å øve med mannen da :lur:

Hvor lange sykluser er det du har?

Jeg sluttet på p-pillen i april, og har siden da kunn hatt TR to-tre ganger, så har eviglange sykluser selv :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei småkjekset, du skal være hjertelig velkommen! Det er så koselig å bli fulgt - og å få følge andre gjensidig. Jeg har alltid gått omtrent som en klokke jeg, helt siden første gang jeg fikk mensen tror jeg, og det har kommet rett tilbake etter både bruk av p-sprøyte og pille. Skal vi se hvordan det har vært nå da. Tok siste pille nyttårsaften, og fikk mensen andre eller tredje januar. Og så fikk jeg nå igjen 31. Så 28 dager denne gangen? Og det er vel sånn ca det jeg har hatt før også, såvidt jeg husker! Sånn sett er jeg veldig heldig føler jeg! Pleier også å ha endel eggløsningssmerter, men det kommer ikke hver måned, så i min pre-gravide noget oppskjørtede state of mind har jeg bekymret meg litt for om jeg kanskje ikke har eggløsning hver måned. Men- nei, jeg vil ikke ta de sorgene på forhånd.

Så leit å høre at du har så lange sykluser, det må vel gjøre ting mer komplisert. Jeg håper det klaffer fort for dere allikevel!!

Endret av Sort Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har så flotte sykluser da :jepp: Satser på at de fortsetter å oppføre seg slik at det ikke tar så lang tid før det klaffer for dere :)

Satser på at det klaffer for oss til slutt også :jepp: Jeg er jo ung, så jeg har jo egentlig god tid, men er værre med forloveden min :fnise: Så vi får håpe at det ikke tar så altfor lang tid før det er vår tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen! Så bra at TR er ferdig. Nå blir det en spennende tid fremover. Jeg krysser fingrene for oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Mokka, kan du ikke prøve å krysse fingrene på samme måte for meg som du gjorde for deg selv? Det virket jo så bra!!

I dag må jeg rett og slett skrive en liten gladliste!!

1. Det er straks midten av februar, noe som betyr at det bare er et par uker igjen til førse mars - 1. dag av 1. VÅRMÅNED!! HURRAAAA! :strix:

2. I helgen skal vi reise bort på besøk til nær familie - det blir herlig :strix:

3. Legger opp til masse :sengekos: denne måneden (og jeg merker at jeg har sluttet på pillene i forhold til lyst - veldig bra) :strix:

4. Det er fint vær :strix:

5. Jeg sitter i sofaen og skriver på en nokså interessant skoleoppgave, og snart skal jeg ut og ri :strix:

6. Jeg har tulipaner :rodmer::strix:

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg skal krysse fingrene for deg :-)

Så herlig med sånne positive personer som deg. Kanskje jeg også skal kjøpe meg et bukett med tullipaner <3

Ønsker deg en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...