Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Enig, PIx. :D Og helt fantastisk at jeg ikke trenger å gå mer enn 5 minutter for å finne brunost, til ca samme pris som i Norge (250 gram for 36 kroner)

--

I går hadde jeg det så sykt koselig. Sov lenge med jack, til halv ett, noe vi begge trengte. Vi hadde nemlig ligget i badekaret til alt for sent kvelden før, og spist oss mette på: brødskive med bare brunost og smør, brødskive med brunost og hjemmelaga syltetøy, brødskive med nutella og syltetøy, og aaalt for mange kjeks med dipp- Så spiste vi maks digg frokost, før vi tok bilen og startet Søndag 2 av "Utforske suburbs av melbourne"-prosjektet vårt. Vi stakk til Hawthorne, og så masse fine hus, masse søte butikker, og gikk langs elva. Det var nitten grader i går, så jeg kunne gå i singlet og shorts, veldig fornøyd. Etterpå var vi hjemme en halvtimes tid, før vi møtte Rach og Matt, vi tok bilen igjen, kjørte to timer ut av melbourne, og kikket på stjernene.

Dvs; matt trengte stjernene til et skoleprosjekt, og vi andre bare dilta med for morro skyld. På veien hjem møtte vi det typiske australske: kenguruer som hopper ved siden av bilen. Skikkelig store kenguruer også.

Men det er visst farlig, for de er visst skikkelig dumme og har null trafikksans og kan finne på å hoppe rett forran bilen. Men det gikk jo fint da.

Nå skal jeg gjøre lekser et par timer. Neste uke er det heldigvis mid-semester break. DIGG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Oi oi. I dag våknet jeg klokka 06.30 av brannalarmen. Tenkte ikke noe særlig over det, helt til jeg hørte brannbilen. Haha. Så var det evakuering, ut på gata i kalde klær, fryse kjempelenge, før vi fikk gå in igjen. Det var falsk alarm. Utrolig irriterende.

Gikk og la meg igjen, våkna ikke før klokka to, søren. Je som hadde kommet inn i sånne gode vaner..

i går gjorde jeg ikke mye. Jack sydde buksa mi, jeg klipte håret hans, vi spiste dritgod middag (ikke veldig avansert, det er snakk om oppkutta poteter stekt i stekepanna med salt og pepper og masse masse hvitløk. Men jeg har masse god dip) og så hang jeg masse ute, for det var så nydelig vær. Begynner å bli godt og varmt her igjen, endelig :D

Nå leser jeg til prøve i processes. Temaene er komposisjon og fargeprinsipper (og det har jeg jo god peiling på) hvordan-presentere-en-powerpoint (og det har jeg god peiling på) og.. Blits (og blitsens historie, ymse former for blitser, hvordan de virker, hvorfor de virker, hvordan de brukes og alt dette er ganske mye å holde styr på) OG kalibrasjon, både av input, view og output devices.. Og alt som foregår der immellom. Fy faen. Phu. Prøva er i morra, og jeg har ikke begynt å lese før nå, så tja, jeg antar jeg kommer til å slite litt i morra, men når jeg har steinkontroll på halvparten av prøva, burde jeg jo stå uansett.. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Her skjer det ikke mye for tida, haha. Jeg har hatt innlevering, studio og prøve i dag. I morra er det ferie, og jeg har selvfølgelig problemer med den forjævlige fittevisdomstanna igjen. jeg MÅ få trekt den snart. Skal trekke den så snart som mulig. ÆSJ asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visdomstenner suger, ass.

Hva skal du bruke ferien på?

Innlevering, studio og prøve gikk bra?

... ><

Jeg ble akkurat mammaen din.

Så mens vi først er i gang:

Du spiser nok mat og sover om natta?

Vennene dine er snille og sånn?

Du drikker ikke for mye vel?

Passer du på å spise nok grønnsaker?

.. Skal jeg slutte nå? Ok.

GLAIRÆI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Søren altså. Jeg hadde jo glemt alle disse tingene, er jo ikke noe rart jeg ikke har blitt voksen enda. Glemmer ALLTID å bytte undertøy lissom.

Vurderte forresten et sekund å svare på alle spørsmålene, men valgte å la vær :P

Visdomstanna er fortsatt forjævlig, så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal angripe problemet. Det går vanligvis over etter et par dager, så det blir vel bare å knaske paracet, og kanskje bestille tannlegetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Søren altså. Jeg hadde jo glemt alle disse tingene, er jo ikke noe rart jeg ikke har blitt voksen enda. Glemmer ALLTID å bytte undertøy lissom.

Vurderte forresten et sekund å svare på alle spørsmålene, men valgte å la vær :P

Visdomstanna er fortsatt forjævlig, så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal angripe problemet. Det går vanligvis over etter et par dager, så det blir vel bare å knaske paracet, og kanskje bestille tannlegetime.

Her er en litt vågal idé... Hva med å gå til tannlegen? La en gammel krok komme med ett godt råd. Få ut visdomstennene dine før du blir 25! Etter 25 sitter de nemlig ekstremt mye mer fast... Been there, done that...

Eneste aber er at du bør ikke røre en eneste sig før såret har grodd fullt og helt. Noe tannlegen vil fortelle deg.

Som eksempel, jeg som ikke røker var helt fin etter snaue to måneder. Min røkende kollega slet i nesten ett år før såret var skikkelig grodd.

Vurdert å olje Mac'en? Knirking forsvinner ofte med litt olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Oi, Aase, takk for råd :) Jeg skal definitivt gå til tannlegen, jeg sendte jo epost i går og spurte om time :)

Ja, altså, planen er jo å gå til tannlegen, og dermed også slutte å røyke som følge av det, for jeg er ganske lei av røyking nå uansett. :) Det sier jo uansett seg sjæl at det ikke er sunt å røyke når man har et digert sår i munnen lissom. Ser for meg kreften som bare sprer seg i munnhulen jeg. :sjenert:

Problemet, var at jeg sendte mail til det offentlige tannlegesykehuset (som også er rett over veien for meg) om time, og de sa at jeg måtte ha et par sånne australske helseforsikringer jeg ikke har. Og så henviste hun meg til gule sider. Søren. Så et her kan jo bli spennende. Jeg svarte uansett at jeg har norsk forsikring via staten, og bevis på det, og at det burde holde. Så håper jeg de skjerper seg. Er så drit å bo i utlandet og få helseproblemer ass. Ellers må jeg gjennom et styr med å ringe ymse tannleger som jeg ikke vet hvor flinke er, for deretter å sikkert måtte reise et stykke.. Søren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Nei, fy faen asså. Jeg glemte sommerfuglringen min, som jeg har hatt på fingeren hver dag siden fuckings slottsfjell 08 eller 09 ellerno i rachels rom, og hun passa på den et par dager.

Rachel kom hjem i går, og det stod vaskepersonell i rommet hennes (uanmeldt, village hadde ikke sagt fra) fordi de må vaske ut fordi hennes forrige romkamerat flyttet ut, og det er standard prosedyre. Da de dro, oppdaga rachel at ting var flytta runt på badet, og ringen min var borte. Jeg har gått igjennom HELE badet, hele kjøkkenet og hele soverommet hennes, og ringen er stjelt. Av det jævla vaskepersonalet.

Så jeg har skrevet et offesielt klagebrev/skadereportbrev til The Village, som de lovet å se på, men jeg tviler på at ringen min kommer til rette igjen.

Hvis ikke Village gjør noe, kommer jeg til å kreve navnet til vaskeselskapet, og politianmelde dem.

Det kommer sikkert ikke til å komme noe vei, men jeg skal søren meg gjøre det uansett.

Sånn uansett, det er jo ikke så farlig, det er bare et fysisk objekt, og jeg lever fint uten, selv om den sentimentale verdien var veldig høy. Jeg elsket den ringen, og det er surt at den er borte, men sånn er det jo altså.

Surt, men det skal ikke ødelegge ferien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Da har jeg vært på en footy match :DD

Haha, det er skikkelig sært opplegg, men ikke så dumt egentlig. Jeg slo til og med på stortromma og tok på kontaktlinser, slik at jeg kunne se. Vi hadde skikkelig fine plasser også.

Og dessuten fikk jeg regnbuefarga gelati iskrem før kampen, så jeg var maks fornøyd.

Håhå.

Men, det ar en veldig halvhjerta kamp, lite action. Så jeg vil gjerne se en kamp som er litt mer spennans. :) Så ja, jeg kommer sikkert til å se flere kamper.

merkelig nok, det fikk meg til å savne tippeligaen på treige søndags formiddager i norge.. Lite stolt av dette savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har ikke gjort så mye i det siste, ferie innvolverer TV-titting. I går lå jeg bare i senga og daffa, i dag skal vi ha filmdag, og i morgen planlegger jeg å begynne å jobbe konstruktivt igjen. haha :)

Plalegger også å få tid til litt skype etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

OMG

Nå sitter det to sånne: Grønn rosella

og et par sånne: Rød rosella

og spiser av sånn korn-kolbe-ting utenfor huset i rosebud. Akkurat på samme måte som vi hjemme i Norge mater spurv, mater de dritfine papegøyegreier.

Og familien var bare sånn "åja, jaja, det er en rosella, vi ser ikke de røde så ofte da, men de grønne er jo her hele tida, det er jo helt vanlig"

Så jeg innså plutselig at jeg lever i et litt mer eksotisk land enn Norge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Så jeg innså plutselig at jeg lever i et litt mer eksotisk land enn Norge :D

Ja, i dine sko såer dt slik :) I en aussie sine sko er ikke Norge, spesielt de vastlige og nordlige delene, ikek mindre eksotisk ;) Eksotisme (er det et ord?) tror jeg handler mest om hvilke sko en er født med :) Men ja, dritkult med røde og grønne fugler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ja, i dine sko såer dt slik :) I en aussie sine sko er ikke Norge, spesielt de vastlige og nordlige delene, ikek mindre eksotisk ;) Eksotisme (er det et ord?) tror jeg handler mest om hvilke sko en er født med :) Men ja, dritkult med røde og grønne fugler :)

Jaja, det er jo klart, jeg blir jo sett på som maks eksotisk bare fordi jeg har europeisk aksent og kommer fra et sted med snø, vidde og reinsdyr og sånn. :) Så ja, vi er jo eksotiske vi også. Men når det kommer til konkurransen: "hvem er mest eksotisk: spurv VS rosella", så er det vel ingen tvil om at rosella vinner..? :popcorn:

--

I dag har jeg endelig jobbet i photoshop fordi jeg VILLE, ikke fordi jeg MÅTTE. Så jeg har lekt med ting som jeg faktisk syntes er gøy og morsomt. Jeg har funnet en veldig enkel måte å kryss-prossessere på i photoshop, som ikke involverer de teite filtergreiene. Jeg har funnet ut åssen man gjør det i levels. :O

Hvis noen vil vite åssen, så erre bare å hyle ut, så skal jeg søren meg forklare.

Hører masse på Mercury Rev og Death in vegas for tida, for det er så fet musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...