Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Jeg og dragen synes det er så rart at sånne ord som regel har direkte relevans til noe du skal si/tenker/har gjort. En dag har du mensen, og da står det faenmeg blood i verifiseringsfeltet. Men det er jo egentlig bare tilfeldigheter som du legge bedre merke til. Litt som horoskop.

Og den kaka så fresh ut, Aase.

--

Frokost nå. Lekser etterpå. Hurrahurra.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Nå har jeg kjøpt billett til Harvest Festival, som er i November. Det er skikkelig tøff lineup: Portishead, Flaming Lips, Bright Eyes, The National. EEK. Gleder meg så sjukt :D

Se lineup her: harvest

og vær misunnelige.

Nå er det leksetid resten av dagen. Hurra. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Dragen: Bare Egil har sluppet ny skive som heter Norge på kryss og tvers, den ligger på Spotify. Den første halvdelen er bare føkka sanger om byer i Norge, og den andre er en slags covergreie. Han har en fet cover at Metropolis av Seigmen, blandt annet. Veldig fornøyd. HØR DEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte jeg skulle høre den, så Slottsfjell posta noe om den på fb.

Kjente ikke igjen noen av de andre banda på Harvest, men er sikkert mye fett der i tilegg til de du nevnte. Dvs, det finner du ut av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du veit når jeg skreiv "setter pris på om noen kaster meg når jeg er tom" på nugattiboksen?

Idag sto det "Ved nærmere ettertanke: LA MEG LEVE" på andre sida av lappen jeg festa :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hahahah :skratte: , pandaen har et skrudd sinn... Det var han som svarte, ja? :sjenert:

--

jeg har begynt med en dritfet app, som heter My fitness pal. Det er en sånn kalorikalkulator ala grete roede. Man trykker inn alder, vekt, høyde, aktivitetsnivå, idealvekt og nåværende vekt, og så regner den ut hvor mange kalorier du bør ha per dag, for å gå ned i vekt. Og man kan sette en tidsfrist og hvor mye man vil gå ned i vekt per uke. Det er helt sjukt, den har seriøst ALLE matsorter jeg har sett der, alle forskjellige merker, helt ned til forskjellige smaker på mueslibarer liksom. Jeg har jo gått opp seks kilo i vekt, og neida, det ekke så mye, og neida, det synes ikke noe særlig, men jada, jeg har en tattovering på magen og må være forsiktig..

Anygays. Jeg spiser for mye ass. Jeg har spist som normalt i dag + trent, og gikk i "null" (dvs i kaloriunderskudd så jeg går ned i vekt) i dag, helt til jeg bare måååtte spise en sjokolade etter trening, og endte opp på +350. Søren. Godteri will be the death of me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hater hun dama som driver og snorkler på siden her, hun apolloreklamen. Jeg vil for faen også snorkle akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Den sier jeg skal ha ett tusen to hundre og nitti kalorier per dag, da har den trekt fra det jeg trenger for å gå ned i vekt. Du burde skaffe deg den, den heter My fitness pal eller noe.

Og når du legger til trening, legger den automatisk til mer kalorier du kan spise, sånn at du tenker sånn "jaja, men nå går jeg en tur en times tid, så kan jeg spise en liten sjokolade når jeg kommer hjem, og fortsatt gå ned i vekt" og det er så fint :)

--

Snakker om tur, i går gikk jeg og jack halvannen times tur i melbourne. Og vi kom oss ikke engang ut av vår suburb.. Det sier litt om hvor stort det er her, sånn egentlig. Og, fire minutter hjemmefra, fant vi en driiitstor og jævlig fin kirke ingen av oss hadde sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Snakker om tur, i går gikk jeg og jack halvannen times tur i melbourne. Og vi kom oss ikke engang ut av vår suburb.. Det sier litt om hvor stort det er her, sånn egentlig. Og, fire minutter hjemmefra, fant vi en driiitstor og jævlig fin kirke ingen av oss hadde sett før.

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, shit, det er jo ingenting.

Da jeg gikk ned i vekt med GR, skulle jeg ha 1600 kalorier per dag. Ikke det, jeg sleit med å nå det :P Jeg lå på rundt 1400-1500 :P

Skal se hva jeg finner. Hadde vært moro å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

haha, Aase, ha er det du prøver å hinte til her? Din skrulling. :sjenert:

Og dragen, jaja, jeg sliter ikke med tolvhundre faktisk, føler meg bare.. mindre oppblåst. Haha. Og det fine er jo det belønningssystemet: trener du bort hundre kalorier, kan du spise en sjokolade på hundre kolorier, så lenge du ikke overstiger tolvhundre så går du fortsatt i "minus". Det gjør meg så glad.

--

Fyy faen. Hater tidlige morgener. Hater fullstappa dager. Hater å gå på skole. Akkurat nå. Er tilogmed forsinka/forsova. Faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten samme opplegget som GR, hvilket jo fønker. Men der var det satt av kalroer hver uke til snop, og trening var bare bonus :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, jeg liker det jo omvendt, at trening er satt av, og at godteri er bonus :P Og dessuten er matdatabasen til appen helt drøy også..

--

Har så mye å gjøre, at jeg ikke rekker å skrive her. Men har det veldig fint. Kommer tilbake sterkere når ting er litt roligere rundt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Endelig fredag og fri, så nå kan jeg endelig skrive litt årntli her igjen.. :sjenert:

Uka har bestått av hverdagslige problemer og episoder:

-Tre framføringer (studio: vi måtte legge fram forslag om hva vi skal gjøre for neste uke. photoshop: framføre hva vi skal gjøre for to valgfrie photoshopoppgaer. location: framføre resultater etter de siste tre ukers workshops)

-To svømminger, en treningsøkt

-Stress fra helvete og tilbake, ti-tolv universitetsjobbtimer hver dag

-Gått ned en kilo på grunn av trenings/matprogrammet mitt. Veldig fornøyd og motivert til å fortsette.

-Hatt masse små krangler og diskusjoner med Jack,det er ikke lett å få alt til å gå bra, når jeg stresser med skole, han prøver å slutte å drikke, jeg trenger leksetid, han trenger alenetid, men vi trenger sammentid, og han legger seg sent, og jeg legger meg tidlig. Men vi har alltid klart å bli venner igjen etter en halvtime, så jeg tror ikke det er noe problem i lengda, det er bare stress og mange små ting som hoper seg opp.

-Jack sa han elsket meg. Jeg ble satt ut. Men det var fint. Om jeg elsker ham? Ikke i den norske betydningen av ordet, men i den engelske, ja.

-Jeg har fått avtalt en profesjonell photoshoot neste uke; fashion shoot på en av storgatene her, med tre modeller, makeupstylister, to designere, meg som fotograf, og venninna mi som fotografassistent. EEEEK.

-Jeg prøvde å steke pannekaker, men det er umulig å finne rett varme på den jævla ovnen i the village, så de blir enten stekt for fort/svidd eller stektfor seint/vassne. Aner ikke hvordan jeg skal angripe problemet.

-Vannet i the village har vært krøllete i det siste; på tirsdag trengte jeg seriøst et varmt bad etter en lang dag, men neida, det var bare pisslunka vann. NEDSIG.

-I dag har jeg kjøpt meg en skikkelig svær torch/dritstor lykt, som har 200 meter rekkevidde. tenker å bruke den som lyskilde for bilder om natta. Kan bli kult.

-Veldig fotoinspirert, men begynner å bli drit lei av det kommerse preget til linja mi. Oppgavene kan man leve med, de er spennende. Men å studere med folk som digger kommersiell/streit studiofotografi, det blir veldig ensformig. Jeg trenger mer artsy venner. Savner vennene i Norge, som man kan sitte og diskutere ideer, kunst og prosjekter sammen med, ikke lysteknikk, kameraforskjeller, optikk og sånt. Jeg vil ha det beste av begge verdner. Jeg skal se om jeg finner noen artsy folk.

-Rosebud i helga, så det er fresh. Sov lenge, noe jeg trengte.

-Har gått mye ryndt i nabolaget, det har vært intressant. Oppdager stadig nye ting med Melbourne. Det er så gøy :)

Såeh, ja, det har jo skjedd flere ting, men hukommelsen min er jo mildt sagt søplete. Nå skal jeg gå og jobe med pen tool. prøve neste uke. Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

-Hatt masse små krangler og diskusjoner med Jack,det er ikke lett å få alt til å gå bra, når jeg stresser med skole, han prøver å slutte å drikke, jeg trenger leksetid, han trenger alenetid, men vi trenger sammentid, og han legger seg sent, og jeg legger meg tidlig. Men vi har alltid klart å bli venner igjen etter en halvtime, så jeg tror ikke det er noe problem i lengda, det er bare stress og mange små ting som hoper seg opp.

-Jack sa han elsket meg. Jeg ble satt ut. Men det var fint. Om jeg elsker ham? Ikke i den norske betydningen av ordet, men i den engelske, ja.

-Jeg prøvde å steke pannekaker, men det er umulig å finne rett varme på den jævla ovnen i the village, så de blir enten stekt for fort/svidd eller stektfor seint/vassne. Aner ikke hvordan jeg skal angripe problemet.

- Krangler fungerer ikke i lengden, ikke i annet enn i alkoholiserte og triste forhold.

- Gjør han det, egentlig? Eller, gjør han det nok? Om alkohol og krangler forsvinner så ja, hvis ikke så nei.

- Tolmodighet. Pannekaker krever tolmodighet til å vente på at pannen når riktig temperatur for å så steke samme mengde røre i samme tempo om og om igjen til det er slutt på røre. Juster én ting om gangen. Bestem deg først for tynne eller tykke pannekaker, så kan du bruke tiden på å finne korrekt varme. Husk at korrekt varme kan befinne seg på en annen stekeplate enn den du bruker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åse, jeg liker veldig godt at pannekakene genererte mest plass i det forrige svaret ditt.

Hei Kevlar, lenge siden! Jeg har vært og snorkla sammen med hu dama fra Apollo. Nå er jeg tilbake i regnbyen, og venter på at hverdagslivet mitt skal modernisere seg. Kjøleskapet mitt var midlertidig omdannet til en soppskog under midt opphold på riktig side av fjellet, for utfyllende (morsom) info, les blugg i morgen. Eller.. om det blir i kveld for deg. Usikker, døgnvill, svett og jævlig(band).

PS: Har du forresten lagt merke til at hattifnatter ligner kondomer med armer?

PSPS: Apropos drive-in-bingo. Har du lagt merke til radiobingoen på vår alles fantastiske nærradio?:D ( Hver mandag hvis du skulle lure. Tror det faktisk finnes nettradio)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...