Gå til innhold

Vanskelig kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS - jeg synes hele forholdet virker preget av at det er mye som er uavklart for begge sin del. Jeg forelår at dere tar en skikkelig prat om hele forholdet, forventninger, ønsker og planer. Det er tydelig at det er mye usagt her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy faen så mange ubrukelige svar fra tullinger innpå her!!! Ikke rart TS blir Oppgitt!! Er det normalt at kjærestene gir faen i dere?????? Det er ikke normalt å ikke ha en skuff en gang hos typen etter 3 år!!!!!! Hva faen feiler det folk?? Lever dere i 2011 eller??? Virker som dere må hakke på TS og hun er det one and only poblem?? Til alle dere ubrukelige: hun spør om fuckings svar, hun ber ikke om å bli hakket på!! Herregud folk har forskjellige hobbyer!!!!

Snakk med han ts :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlige problemet at du vil leve som gift med han i gode og onde dager, mens han helst vil ha det akkurat slik som nå, og ikke ta skrittet videre?

Jeg tror nemlig at han oppfører seg som om du er en kjæreste, bare på besøk, samtidig som du oppfører deg som kona hans.

TS

Fyren er 26, han blir 27 i år! På tide å vokse opp! Det er ikke riktig at han skal "leke" sånn med meg hvis han ikke vill ta et steg videre å utvikle forholdet. Jeg vil ikke bruke opp "mine beste år" på hans tull. Det er ikke riktig.

Skal snakke med han når han kommer hjem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro kjæresten hennes var 17 og ikke 26, sånn han oppfører seg i alle fall. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ikke har jeg lyst til å leve som en "bagwoman"- nomade resten av livet fordi det passer han. Vil ha et stabilt og seriøst forhold. Syns ikke jeg er kravistor når jeg forlanger litt seriøsitet i livet. Faktisk mitt liv, og gidder ikke stå på pinne for han og ikke få noe igjen. Er ikke en bruksgjenstand heller. Folk får si jeg er for kravstor, sær, what ever- men jeg syne faktisk ikke jeg er det, langt ifra. Faktisk HAN som spør meg "jenta mi, hadde du giddi å henge opp klesvaska i deg?"...Self. gjør jeg det for å være alright!! Hvem ville ikke gjort det? Hadde jeg vært kravstor hadde jeg forlangt MYE mer enn det LILLE jeg faktisk gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kvitt deg med ham, om du ønsker det! Det hjelper ikke å gnåle om det på nett, når du ikke tar tak selv! Kommunikasjon er viktig, han kan ikke forstå hvordan du har det, uten at du har snakket med ham. Det samme gjelder ham. Du kan ikke vite hvordsn han har det, uten å åpne munnen! Det er nå en må sette seg ned, ha en saklig tone og legge fram ting på en voksen måte. Ikke slik du har skrevet her, for da går det rett vest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest caramiacaramella

Akkurat det med at TS hjelper til med husarbeidet skjønner jeg i og med at hun sier hun bor hos ham i 2-3 uker av gangen. Hvis jeg skulle bodd hos noen i flere uker, enten det var kjæreste, venner eller familie, hadde jeg passet på å gjøre mitt i huset. Så jeg synes ikke det er så mye å henge seg opp i, med mindre TS faktisk gjør alt av husarbeid og denne fyren hennes bare kan kose seg med live-in hushjelp og kokk de ukene hun er hos ham.

For øvrig er jeg enig med hun som skrev over her at hun tror TS skriver svar til seg selv i denne tråden. Jeg merket og at flere innlegg hadde akkurat samme skrivestil og ordbruk som TS' sine innlegg. Synes det blir for dumt å skrive svar til seg selv, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ikke har jeg lyst til å leve som en "bagwoman"- nomade resten av livet fordi det passer han. Vil ha et stabilt og seriøst forhold. Syns ikke jeg er kravistor når jeg forlanger litt seriøsitet i livet. Faktisk mitt liv, og gidder ikke stå på pinne for han og ikke få noe igjen. Er ikke en bruksgjenstand heller. Folk får si jeg er for kravstor, sær, what ever- men jeg syne faktisk ikke jeg er det, langt ifra. Faktisk HAN som spør meg "jenta mi, hadde du giddi å henge opp klesvaska i deg?"...Self. gjør jeg det for å være alright!! Hvem ville ikke gjort det? Hadde jeg vært kravstor hadde jeg forlangt MYE mer enn det LILLE jeg faktisk gjør.

Men da har du vel egentlig ikke så mange valg. Det hjelper ikke at folk her kaller ham en drittsekk eller deg en kravstor kvinne. Saken er vel kanskje ikke vanskeligere enn at dere to har helt ulike tanker om, og forventninger til parforholdet og at disse forventningene er uforenelige. Kanskje er dere veldig forskjellig som personer - og dere befinner dere i svært ulike faser i livet.

Dette er det bare du som kan gjøre noe med TS. Og da må du snakke med han - heller enn å krangle med folk her på KG.

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fotnote fra en ung mann. Personen jeg er sammen med nå, min kjæreste, er en person jeg kan se for meg å få barn med en gang i fremtiden. Jeg tilbringer svært mye tid hos henne, og hun forholdsvis mye tid hos meg. Likevel har jeg ikke et ønske om å flytte sammen med henne, til tross for de praktiske og økonomiske fordelene dette vil medføre. Tanken på å bo sammen i en trang leilighet mens begge studerer er mildt sagt kvelende. Det er langt fra alle som ser på samboerskap som en god løsning; og kanskje er din kjæreste en person som trenger endel rom rundt seg for å trives (eller ihvertfall følelsen av det).

Og som Havbris skriver: Snakk sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ja, tror egentlig jeg har NOK med å forsvare alle kjefteinnleggene her inne. Her er jo folk helt på hogget og tar helt av..Jeg er jo dum, teit og tydelighvis helt på trynet fordi jeg vil ha noe å gjøre med kjæresten min`s liv! Hadde vel ikke giddi å skrive masse innlegg til meg selv... Hello? Angere faktisk på at jeg startet en tråd her, for det er jo tydelighvis NESTEN bare sure megger her som ikke har noe annet å gjøre enn å utagere på et forum på nettet. Men til dere som fortsår min situasjon, og faktisk har gitt meg RÅD- takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ikke har jeg lyst til å leve som en "bagwoman"- nomade resten av livet fordi det passer han. Vil ha et stabilt og seriøst forhold. Syns ikke jeg er kravistor når jeg forlanger litt seriøsitet i livet. Faktisk mitt liv, og gidder ikke stå på pinne for han og ikke få noe igjen. Er ikke en bruksgjenstand heller. Folk får si jeg er for kravstor, sær, what ever- men jeg syne faktisk ikke jeg er det, langt ifra. Faktisk HAN som spør meg "jenta mi, hadde du giddi å henge opp klesvaska i deg?"...Self. gjør jeg det for å være alright!! Hvem ville ikke gjort det? Hadde jeg vært kravstor hadde jeg forlangt MYE mer enn det LILLE jeg faktisk gjør.

Jeg tror du har feilet med at du ikke har satt grenser, og vært tydelig nok på hva du vil. Han bare flyter rundt og koser seg der han er, mens du trenger å etablere familie.

3 år er nok. Si til han at du vil etablere familie, og si at hvis han er med, så gleder det deg veldig mye.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ja, tror egentlig jeg har NOK med å forsvare alle kjefteinnleggene her inne. Her er jo folk helt på hogget og tar helt av..Jeg er jo dum, teit og tydelighvis helt på trynet fordi jeg vil ha noe å gjøre med kjæresten min`s liv! Hadde vel ikke giddi å skrive masse innlegg til meg selv... Hello? Angere faktisk på at jeg startet en tråd her, for det er jo tydelighvis NESTEN bare sure megger her som ikke har noe annet å gjøre enn å utagere på et forum på nettet. Men til dere som fortsår min situasjon, og faktisk har gitt meg RÅD- takk :)

Glem kjefteinnleggene. Det er alltid litt grums på slike nettsider. Prøv heller å se om noen innlegg kan styre tankene dine ett sted der du finner spørsmål og idèer som kan være interessante.

Noen kjefteinnlegg kan forøvrig være nyttige, fordi de kan flytte tankene dine , kanskje også i en helt annen retning enn det kjefteren prater om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på din tone som oppfattes som ganske agressiv (selv om det kanskje ikke var din intensjon), med mye store bokstaver og utropstegn, er det ikke rart at folk reagerer.

Det jeg lurer på er om dere har satt dere ned og snakket om fremtiden og hva dere begge vil. Kanskje han ser for seg samboerskap, ekteskap og hele pakka om et par-tre år? Kanskje han trenger tiden frem til dette å få være litt alene? Som du sier har han jo bodd mye sammen med andre, og for en person som trenger mye egentid kan dette være ganske slitsomt.

Jeg opplevde noe lignende med en eks. Han flyttet gradvis inn, noe som forsåvidt ikke var meg imot. Men for meg sa det stopp da han begynte å omtale min leilighet som vårt felles hjem, og la planer om hvordan vi skulle ha det. Han hadde til og med meninger om hvor jeg kunne henge bilder av barna mine. Min leilighet, jeg betalte leien, og har innredet etter min smak.

Og ja, han kom også slepende med en julestjerne, som er en av de styggeste plantene jeg vet om. Jeg takket og lot ham ikke merke at jeg egentlig hadde lyst til å hive hele greia ut. Det var jo søtt av ham.

En venninne av meg flyttet inn til sin kjæreste, og tok på seg husmorrollen med en gang. Hun flyttet på møbler, vasket alt av tøy, styret og ordnet, selv fikk han knapt gjort noe fordi hun var så effektiv. Dessverre brukte hun det mot ham at han gjorde for lite, hun "måtte" gjøre alt.

Bare to eksempler på individuelle forskjeller, mangelfull kommunikasjon og ulike forventninger.

Elsker han deg så har han regnet deg med i fremtiden sin, men han trenger kanskje mer tid enn deg på å forberede seg. Elsker han deg ikke høyt nok, er det jo like greit å finne ut av dette.

Du er åpenbart veldig klar for samboerskap med alt dette innebærer, så dersom dere står på vidt forskjellige steder i dette spørsmålet er vel løsningen å takke for tre fine år og gå hver til sitt.

Endret av EmmaW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på din tone som oppfattes som ganske agressiv (selv om det kanskje ikke var din intensjon), med mye store bokstaver og utropstegn, er det ikke rart at folk reagerer.

Det jeg lurer på er om dere har satt dere ned og snakket om fremtiden og hva dere begge vil. Kanskje han ser for seg samboerskap, ekteskap og hele pakka om et par-tre år? Kanskje han trenger tiden frem til dette å få være litt alene? Som du sier har han jo bodd mye sammen med andre, og for en person som trenger mye egentid kan dette være ganske slitsomt.

Jeg opplevde noe lignende med en eks. Han flyttet gradvis inn, noe som forsåvidt ikke var meg imot. Men for meg sa det stopp da han begynte å omtale min leilighet som vårt felles hjem, og la planer om hvordan vi skulle ha det. Han hadde til og med meninger om hvor jeg kunne henge bilder av barna mine. Min leilighet, jeg betalte leien, og har innredet etter min smak.

Og ja, han kom også slepende med en julestjerne, som er en av de styggeste plantene jeg vet om. Jeg takket og lot ham ikke merke at jeg egentlig hadde lyst til å hive hele greia ut. Det var jo søtt av ham.

En venninne av meg flyttet inn til sin kjæreste, og tok på seg husmorrollen med en gang. Hun flyttet på møbler, vasket alt av tøy, styret og ordnet, selv fikk han knapt gjort noe fordi hun var så effektiv. Dessverre brukte hun det mot ham at han gjorde for lite, hun "måtte" gjøre alt.

Bare to eksempler på individuelle forskjeller, mangelfull kommunikasjon og ulike forventninger.

Elsker han deg så har han regnet deg med i fremtiden sin, men han trenger kanskje mer tid enn deg på å forberede seg. Elsker han deg ikke høyt nok, er det jo like greit å finne ut av dette.

Du er åpenbart veldig klar for samboerskap med alt dette innebærer, så dersom dere står på vidt forskjellige steder i dette spørsmålet er vel løsningen å takke for tre fine år og gå hver til sitt.

TS

Skjønner opplegget ditt, men kjøpte julestjerne til han for å være søt og snill- ikke for å trenge meg på å være jævelig. Skjønner heller ikke dette; Hvis jeg BARE ER PÅ BESØK, hvorfor må jeg betale HALVPARTEN av maten når vi er i butikken?? Er ikke det litt FREKKT av han? Jeg er jo tross alt BARE GJESTEN i hans hjem, som folk sier her. Jeg har heller ikke "tatt på meg husmorsrollen med en gang"- han SPØR meg "kan du henge opp klesvaska i dag jenta m?". Jeg har heller ALDRI flyttet på møbler eller styret og ordnet.

Skal self. snakke med han. Hvis han mener jeg er "så jævelig" å ha med å gjøre så får han gjøre det slutt med meg da...Ikke gå rundt "å leke klubb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kom med var som nevnt bare eksempler på andre tilfeller hvor man har hatt ulike forventninger.

Når man ikke bor sammen, men likevel spiser sammen ofte, er det vel naturlig å dele på utgiftene? Du ville jo hatt utgifter til mat hjemme hos deg selv også?

Det er forskjell på å være fast husgjest og middagsgjest en gang i blant.

Jeg kan ikke forestille meg at han synes du er jævlig å bo sammen med, eller at du kjøpte blomst til ham for å være jævlig, prøv å se litt nyansert på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen selvfølge at du skal ta deg til rette slik det passer deg i hans leilighet. Selv om dere har vært sammen i 3 år, så er dere ikke samboere. Jeg syns du gjør ting på en litt frekk måte. Hvis du heller spurte før du gjorde noe, feks kjøpe blomster eller hva det måtte være, og han sa det var greit, hadde han kanskje reagert annerledes.

Må mannen din spørre før han kjøper blomster til deg??

Ikke lov å gi hverandre gaver uten å spørre? Da er jo vitsen borte!

Etter 3 år ville jeg nok gått videre om han ikke vil forplikte seg til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøssøss så viktig det var å pressisere at dere hadde vært sammen i TRE ÅR!! du sier han aldri har bodd alene før, og at han nettopp har kjøpt seg leilighet!! Sjønner GODT at han vill bo der alene ibegynnelsen eg! Og hva i alle dager har DU med hva sofa eller komode han kjøper til HANS leilighet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssøss så viktig det var å pressisere at dere hadde vært sammen i TRE ÅR!! du sier han aldri har bodd alene før, og at han nettopp har kjøpt seg leilighet!! Sjønner GODT at han vill bo der alene ibegynnelsen eg! Og hva i alle dager har DU med hva sofa eller komode han kjøper til HANS leilighet?!

ts

nettopp kjøpt seg leilighet? Nei han kjøpte den i fjord sommer. Og er faktisk OVER 3 år, hva så? Har ikke sakt at jeg HAR NOE MED åssen soffa eller kompde han kjøper!! Les hva jeg skriver da for faen å slutt å dikt opp dritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssøss så viktig det var å pressisere at dere hadde vært sammen i TRE ÅR!! du sier han aldri har bodd alene før, og at han nettopp har kjøpt seg leilighet!! Sjønner GODT at han vill bo der alene ibegynnelsen eg! Og hva i alle dager har DU med hva sofa eller komode han kjøper til HANS leilighet?!

Han kan bo i kolektiv med en hel haug ukjennte gutter/jenter fra han begynnte å studere til han ble 26, men bo sammen med dama si som han faktisk kjenner, nei det går ikke? okey... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Dere som mener TS er problemet:

Hvordan hadde dere reagert hvis kjæresten deres var som TS sin?

Hvis dere ikke hadde hatt så mye som en skuff til undertøy etter OVER 3 år som kjærester?

Hello? Get whith the program!

Synes faktisk TS er ganske så tolmodig! Jeg hadde ikke funnet meg i det. Jeg hadde gjort det slutt for lenge siden! Hadde ikke giddi! Hva vil han med henne da? Bare ha sex med henne når det passer han- men ikke bra nok til å få nøkkel til ytterdøra?

Hadde jeg ikke finni meg i. :snurt:

Signert!

Dette hadde ikke jeg hatt tålmodighet til heller. Nå er det alltid jeg som har vært negativ til å flytte sammen i mine forhold, og hvorfor? Fordi jeg ikke ville være sammen med de lenger/ikke så noen fremtid med de. Slik ville jeg tolket TS' type sine reaksjoner som også. Hvis man føler man har truffet blink og møtt den rette, så er det vel ikke så grusomt å tenkte tanken på å bo sammen, skrive fra begge to på gavelapper, gi hverandre en skuff i det minste...? Er det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...