Gå til innhold

Eksistensen


Mammatrollet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det Kokos! En fin dag ønskes deg også! :happy:

I dag skal vi til dyrlegen med bikkjene. Blir spennende å se om det blir noen forandring. Får håpe de ikke mister livsgnisten fullstendig, slik jeg har hørt enkelte hunder gjør. På så små hunder som dette så virker visst kastreringen i inntil ett år.

Håpet er at de hormonelle og dominante faktorene blir dempet en del, sånn at det går an å lære dem opp igjen mtp oppdragelsen. Er ikke noe godt for dem heller å ha det slik. Vi har feilet i oppdragelsen, og det skal ikke hundene lide for. :) Men slik ståa er nå, så er det klin umulig å endre atferden fordi de blir drevet av dine drifter konstant. Stakkars dyr! :sukk:

Ellers har vi hatt en fin morgen der lille T ikke våknet før i åtte-tiden. Var litt godt å sove en time lenger enn de siste dagene! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to Shetland Sheepdog ("mini-Lassie") som er brødre. Det gikk fint hos dyrlegen, men det kan visst bli værre i to uker nå, før det blir bedre. Blir spennende å se forandringen - om det er betraktelig forandring og på den måten vi håper på, eller hva det blir til. :)

Aricept: :vinke: tilbake!

I kveld er jeg sliten!! Føles ut som jeg har trava rundt i hele dag, men har egentlig ikke det. Skulle egentlig til første svangerskapskontroll i dag, men det gikk skeis pga utrolig dårlig føre. Har ikke den beste bilen når det gjelder slapseføre, og ikke var det brøyta heller. Så da fikk jeg vite at fastlegen ikke har time før i slutten av februar! :klaske:

Så må høre etter om jeg får tatt blodprøvene og sånne greier, uten legetime. Er jo relativt viktig å få det på plass også.. Men det var ikke mye hjelp å få fra legen nei. Det var visst min feil at jeg ikke turte å kjøre pga været! :riste:

Er jo ikke så lenge siden jeg var gjennom dette, så rimelig peiling har jeg jo. :fnise:

Nå blir det avslapping på høyeste nivå resten av kvelden!

Endret av Mammatrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trøtt, så trøtt! De to siste nettene nå har lille T vært skikkelig urolig. Det må være tenner som er på gang, for ser det i tannkjøttet oppe i munnen. Men stakkars lille, han våkner sånn ca hver time fra rundt kl 3. Han våkner ikke fordi han er sulten eller noe, for med en gang smokken er i munnen igjen så sovner han. Heldigvis sovner jeg fort igjen jeg også, men blir alltid til at jeg akkurat klarer å sovne ordentlig, så våkner han igjen.

Og når han da i tillegg vil opp halv 7, så blir det litt zombie-tilstander i heimen. :fnise:

Han var slik forrige gang han fikk tenner også, så kjenner det igjen. Hittil har han ikke hatt feber da! *bank i bordet!!* Bare en veldig økning i bæsjebleier pr dag. Hehe.

Det snør ute...igjen...masse... Og jeg som ville ut å shoppe litt i dag og sånt. Isj! Min kjære foreslo til og med gåtur med lillegutt i dag, men ser ut som det går i vasken også.

Her jeg bor har det vært snø siden starten på desember, så synes vi fortjener å se litt bare bakker nå altså! :jepp:

I dag må jeg prøve å sette meg ned med plantegning av kjøkkenet og få satt opp et forslag. Hjelper ikke å lure på hvor mye kjøkkenet vil koste hvis jeg ikke har noe å gå etter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caitlin

ÅÅÅÅÅ, sheltier :rodmer::rodmer::rodmer:

Vi hadde ei sheltiejente når jeg bodde hjemme og hun var verdens beste hund! Så lettlært og herlig, men veldig myk. Skulle ikke mye til før hun krøp sammen. Jeg skal ha en sheltie igjen, men jeg tenkte, siden de er så myke, at det kanskje var lurt å vente til gutta boys her er litt større og mindre hurlumheiete :fnise:

Håper dere får sove godt heeeeele natta snart :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltier er helt fantastiske hunder! Som du sier, så er de utrolig myke, men disse to her har også en så dominant side at de driter i hva vi prøver å si og gjøre. De går sin egen vei uansett. Etter å ha snakket med dyrlegen, kom vi fram til at det mest sannsynlig er driftene og testosteronet som gjør dem slik (pluss oppdragelse - eller mangel på det).

Får håpe vi klarer å rette opp i det! :jepp:

I natt var en bedre natt, heldigvis! Er ihvertfall ikke like dødtrøtt som i går! Og så snør det da... og snør... og snør... og snør... Hjelpes! Nå er jeg lei snøen faktisk. Det pleier veldig sjelden å være sånne vintere her jeg bor.

I dag SKAL vi ut. Om så er, så får vi bare hive på oss dresser og "herje" i snøen (les: se og ta på snøen). Er lei innedager. :Nikke:

En god lørdag til dere alle! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fått med meg dagboka di jeg! :goodbye: Kos dere ute i snøen :hoppe: her har det vært skikkelig vårvær de siste dagene :sol: Men det er grått og tåkete i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snø her i år også. Mye vinter som har vart lenge.

Men merk mine ord; du kommer til å drømme om snø når du sitter høygravid midt på sommeren med 35 grader i skyggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hei :goodbye:

Tror ikke jeg har vert innom her før, men ser vi har termin i august begge to :)

Hadde vert koselig å få slå følge om du syns det er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fått med meg dagboka di jeg! :goodbye: Kos dere ute i snøen :hoppe: her har det vært skikkelig vårvær de siste dagene :sol: Men det er grått og tåkete i dag.

Bare jeg klarer å oppdatere denne dagboken nå da..hehe. Er så dårlig på å være sånn derre aktiv bruker! :fnise:

Men merk mine ord; du kommer til å drømme om snø når du sitter høygravid midt på sommeren med 35 grader i skyggen...

Hm..akkurat nå har jeg mine tvil, men det var vel en grunn til at jeg i fjor gikk rundt og var sjeleglad for at jeg ikke skulle gå gravid gjennom sommeren..hehe.

Hei :goodbye:

Tror ikke jeg har vert innom her før, men ser vi har termin i august begge to :)

Hadde vert koselig å få slå følge om du syns det er greit :)

Selvfølgelig er det helt i orden! :jepp: Koselig å bli kjent med flere som har termin i samme måned. Kanskje på tide å melde meg inn i terminklubb også.

Kos dere i snøen da :kalle::kalle::kalle:

Det ble ikke noe snø. Eller..snø er det mer enn nok av, men hvis jeg ikke husker helt feil så våget vi oss ut med vogna istedet. :) Jeg tror at babytåka og gravidtåka har overlappet hverandre, for husken er det så som så med, gitt! :roll:

Endret av Mammatrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg til første svangerskapskontroll, og det var veldig koselig - til tross for at jeg ble helt ør av alle blodprøvene. Tok noen ekstra for å sjekke vitaminbeholdningen også. Skal jo bli spennende å se hvor mye jeg mangler.. :sjenert:

I dag har vi ENDELIG kommet i gang med hjemmelaget middag til lillegutt. Bedre sent enn aldri, eller?

Og det var umiddelbar favoritt! Helt fra bunnen av ble det ikke, men kjøttdeig, spaghetti og Toro sin spaghettisaus. Jeg synes det var masse krydder i til tross for at jeg ikke krydret med verken salt eller pepper, så det skal jo bli spennende å se om det kommer noen reaksjon på det. Det er ihvertfall tydelig at hjemmelaget metter mer enn middagsglass (døh..).

I kveld blir det hjemmelaget speltgrøt siden jeg endelig har fått tak i oppskrift. Ikke at det er en kunst, men jeg er så innmari dårlig på å tenke selv når det gjelder mat. Helt håpløs, og må nesten ha det inn med teskje.

Er jeg på vei til å bli den husmora jeg har ventet på så lenge nå, kanskje? :fnise: Får liksom en slags sperre når vi bor hos mamma og pappa, for der styrer mamma med det meste. Får bare prøve å ta litt styringa selv også. Men det er litt snålt å bo to familier sånn oppå hverandre, men det er ikke mange månedene igjen nå forhåpentligvis! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Caitlin

Hm, så lenge det varer.. Hørtes mistenkelig ut du. Vil du utdype? ;)

:tongue: Vel, når de begynner å bli sånn rundt 12 år er ikke hjemmelaget mat det beste lenger, da er det mer pizza og hamburger som er tingen virker det som :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tongue: Vel, når de begynner å bli sånn rundt 12 år er ikke hjemmelaget mat det beste lenger, da er det mer pizza og hamburger som er tingen virker det som :filer:

Æsj og fy, nei, sånt skal vi aldri ha her i huset! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektisk dag i dag! Minn meg på å aldri avtale noe før kl 11 når jeg skal ha med meg lille T.. Herrejemini for et stress det var i dag når vi skulle til helsestasjonen 9.30! Det var like før det kom røyk ut av ørene mine når det var 5 minutter til jeg skulle dra, og vi satt midt i grøtspising og hadde ikke fått av pysjen på lille T enda! Men det gikk, og vi var der bare noen minutter for sein. :jepp:

Grunnen til stresset var nok fordi jeg skulle andre ting etterpå, og måtte huske alt stæsj som følger med bleieskift og lunch. Vi stod opp sju, og allikevel fant jeg fort ut at neste gang skal mye gjøres klart dagen før. :fnise:

I kveld er jeg sliten. Har vært to hektiske dager, og jeg rekker sjelden å tenke på at jeg bærer på et lite mirakel. Så jeg blir like slått i bakken hver gang jeg kommer på det, rett og slett fordi det er en fantastisk følelse! Men det er veldig annerledes denne gangen - alt av brosjyrer vedrørende graviditet, fødsel og barsel blas fort igjennom og kastet. Jeg leste det jo for mindre enn et år siden! :ler: Så ser bare om det er noen oppdateringer, rett og slett.

Så det er definitivt en annen type glede denne gangen. En mer konkret glede, for jeg vet hva vi går til! :rodmer:

Nå tror jeg det overnevnte mirakelet kommuniserte med meg via dytting! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...