Gå til innhold

Eksistensen


Mammatrollet

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Ny dagbok! :kaffekopp:

---

Nyter et glass appelsinjuice og ser på min lille, fantastiske gutt på allerede 8,5 måned som står/sitter i den nyervervede gåstolen sin (som han forøvrig ikke er i lenge av gangen..bare for å ha sagt det). Han driver å utforsker spesialstolen til mommoen sin, og der er det noen utrolig spennende spaker og diverse til å dra i!

Selv om jeg er tidlig i svangerskapet ennå, sverger jeg på at jeg kjenner liv. Magen er synlig allerede, og jeg kjenner igjen dyttene som minner om en bitteliten finger som "poker" fra innsiden. :rodmer: Det kan muligens skyldes såkalte luftbobler, men da vi var på tidlig UL for en uke siden så jeg at babyen sparket og jeg kjente samtidig et såkalt "poke".

Etter alt lille T har vært gjennom av smertehelvete (beklager ordbruken) i forbindelse med låsninger både her og der, har jeg lært meg å stole på mine (mamma)instinkter! :)

En herlig søndag ønskes dere alle! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom jeg er en ivrig hestejente (til tross for at jeg ikke har hatt egen hest på mange år), så er det nå på tide å introdusere lille T for dette fantastiske dyret.

I ettermiddag skal vi mest sannsynlig ned i stallen og hilse på! Gleder meg til å se reaksjonen hans. Vi har katter og hunder her hjemme, og han er tydelig interessert i dyr.

Spennende! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

:hoppe: Førstemann til å si HEI :hoppe:

Gratulerer med bok og ny liten på vei :gravid: Blir spennende å høre hvordan lillemann syns hestene var :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå skrev jeg DET lange innlegget, og så får jeg feilmelding! :klaske:

Ihvertfall, velkommen til min dagbok The beib og takk for gratulasjonen! :happy:

Blir garantert en oppdatering etter møtet med hestene ja! Må innrømme jeg gleder meg til å snuse inn stall-lukta igjen, selv om enkelte vil mene det er en ufyselig lukt. :fnise:

Lille T spiser lite for tiden altså. Den tredje tanna er på vei, så er nok derfor. Han rygger unna når jeg tar på tannkjøttet når jeg smører på Dentinox, så er nok sensitiv der.

Får håpe han slipper å streve så lenge med det! Er egentlig relativt heldig, for han er ikke utpreget sutrete o.l. som jeg har hørt andre barn blir i forbindelse med tenner. Måten vi merker at tenner er på vei, er rett og slett ved at det blir flere bæsjebleier! Så skal absolutt ikke klage.

Men han er egentlig veldig glupsk i matveien, så er litt kjipt å få i han så lite mat. Vil ikke begynne å lure i han mat heller, for vil ikke ha det for vane i tiden fremover.

Det årnær sæ nok! :jepp:

Ellers er det to hannbikkjer her som driver hele huset til vanvidd snart.. Fy fasan. Trolig har nabobikkja løpetid, så her pipes og mases det i eininga. Klokka 12 i dag satt jeg og mamma og himlet med øynene og funderte på hva i all verden vi skulle gjøre med dem. Ikke kan vi "hive" dem ut heller, for de stikker av (og bort til denne nabohunden) med en gang vi snur øynene bort. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

:fnise::fnise::fnise:

Disse hormonene hos dyra altså!

Her er det hankatter som driver oss gale, de går søren meg runden og tisser på trappa hos alle oss fire naboer her og det stinker sååå fælt... Har selv to katter, men de er begge kastrert så det er virkelig irriterende :sjenert:

Håper tennene årner seg snart :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal forhøre oss imårra om kjemisk kastrering av dem. Se om det har noe effekt. Det er så dumt å kastrere dem "ordentlig" for så å finne ut at det enten ikke hjelper så mye som vi håper, eller at de mister alt av livsgnist. Har hørt om hunder som endrer helt atferd og vil ingenting etter en kastrering. Synes ikke de fortjener det heller, selv om det er en del faktorer, i tillegg til hormonene, som gjør meg gal. Har vært for lite tydelig i oppdragelsen, og det får vi smertelig igjen for. De er så dominante, og det har gått så langt, at det er vanskelig å få endret atferden dems. Så håpet er at en kjemisk kastrering vil dempe enkelte slike faktorer slik at de blir enklere å håndtere.

Kattetiss er en grusom lukt!!

Nå har vi vært hos hestene, og det gikk superbra! Han var ikke redd i det hele tatt, og ble heller fascinert over disse store skapningene! Moro! :happy:

Nå er det bading og kveldsstell som står på planen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Koselig med ny dagbok!

Moro med barn og dyr! Han blir nok en dyrekjær gutt, og det er jo kjempepositivt. :) De som får vokse opp med dyr er heldige. :jepp:

Hvordan fungerer hunden deres sammen ved T?

Vår pubertale unghund er som sagt en håndfull, så jeg er veldig spent på hvordan han blir som voksen.

Han har mange utrolig fine egenskaper, og noen litt mindre heldige, men han har nok en del ungdomsfakter akkurat nå.

Potensielt så kan han nok bli som du beskriver, så vi går kurs og prøver å finne den rette fremgangsmåten, men det er jo ikke så greit å vite alltid. :)

Det er nok lurt å høre med veterinær, de har mye erfaring med kjemisk kastrering og hvor godt det fungerer på demping av uønsket atferd.

Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at han ikke ble redd da :mrgreen:

:hjerter_rundt: Det er så kos å bade småttinger :hjerter_rundt:

Det er noe spesielt med badingen ja! Vi er så heldige å ha tilgang til badekar, så her bader vi sammen med lille T omtrent hver dag. :rodmer:

:vinke:

Koselig med ny dagbok!

Moro med barn og dyr! Han blir nok en dyrekjær gutt, og det er jo kjempepositivt. :) De som får vokse opp med dyr er heldige. :jepp:

Hvordan fungerer hunden deres sammen ved T?

Vår pubertale unghund er som sagt en håndfull, så jeg er veldig spent på hvordan han blir som voksen.

Han har mange utrolig fine egenskaper, og noen litt mindre heldige, men han har nok en del ungdomsfakter akkurat nå.

Potensielt så kan han nok bli som du beskriver, så vi går kurs og prøver å finne den rette fremgangsmåten, men det er jo ikke så greit å vite alltid. :)

Det er nok lurt å høre med veterinær, de har mye erfaring med kjemisk kastrering og hvor godt det fungerer på demping av uønsket atferd.

Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld!

Ja, håper han blir glad i dyr sånn som resten av familien. Barn lærer jo veldig mye empati, sympati og respekt ved å være nær dyr. Og har vokst opp med bondegårder rundt meg, og det har betydd mye.

Hunden går veldig fint overens med lille T, heldigvis. Hunden er veldig nysgjerrig og skal hilse på når vi står opp eller kommer hjem fra butikken e.l. Så det ser ut til at han betegner han som en del av familien. :) Han skal også ha lekene til lille T, og omvendt.. Så innimellom så har de en slags drakamp, og hunden er veldig forsiktig med munnen. Moro å se på!

Kurs er lurt! Det å forebygge er alfa omega har jeg funnet ut. I etterkant. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, trøtt i øya! Er bortskjemt med at lille T ikke pleier å våkne før i åttetiden. De gangene han da våkner halv sju, slik som disse to dagene, så blir jeg jo helt lost! De fleste småbarnsfamilier starter nok dagene så tidlig, men er man først vandt til noe så.. ja. ;)

I går sovnet han i vippestolen sin rundt kvart på åtte, så hvorfor han våkner så tidlig vet jeg ikke. Siden han ikke er oppe mer enn tre kvarter/time. Kan jo være tennene det også.

Ha en flott mandag alle som er innom! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Når mine var små så var det virkelig frustrerende når man skulle stille klokka tilbake en time, det tok alltid en stund å få snudd ungene også og å stå opp en time tidligere hver dag var bare slitsomt :sove:

Ha en flott mandag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker godt klokkestillingen i høst! Det gikk heldigvis bare et par dager før han var i gjenge igjen. Hadde nok bare flaks! :fnise:

Skal sies at jeg blir like lost selv rundt sånne klokkeendringer!

Hvordan er livet på sykehuset for tiden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg tror barn har godt av å vokse opp med dyr. Det er så moro å se lillegutt sammen med hunden vår. Snakk om tålmodig dyr! Det er ikke lite små hunder må tåle av en viljesterk halvannetåring...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet ja! Der sier du noe. Virker som det ligger innebygget hos de fleste dyr..og at de forstår at det er barn ("hvalper").

I dag har egentlig vært en litt snodig dag. Det startet jo med at lille T våknet så utrolig tidlig i forhold til normalen. Og det viste seg jo å være for tidlig for han lille klumpen, for ca en time senere sovnet han. Som regel holder han det gående i et par-tre timer før soving står på planen.

Hjelper jo ikke at jeg blir helt svimete når det er endringer i vanlige rutiner... :fnise: Er helt håpløst rutinemenneske, og kun med et snev av spontanitet innimellom. Og da føler jeg meg til gjengjeld totalt crazy!! Det kan være en uplanlagt tur på shopping for eksempel.. :sjenert:

Anyways, synes jeg bare har gitt han mat i dag og så har han sovet. :vetikke:

Er nok på tide at isen her i bakkene forsvinner snart, så vi kommer oss ut på gåturer i både vogn og bæretøy. Blir nok surrete av å være så mye inne - både jeg og han!

I kveld fikk han latterkrampe for første gang! :ler: Ufattelig morsomt, og både jeg og min kjære lo oss skakk i hjel. Det dumme var jo at dette var ved leggetid (jeg trodde forøvrig klokka var mye tidligere), så gjett hvem som herja vilt i senga i en halvtime etterpå..

Endret av Mammatrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy med latterkrampe! :ler:

Kan tenke meg det blir deilig med bedre forhold ute sånn at det blir enklere med utetid! Man føler at man blir litt tullete av å være mye inne.

Her er det heldigvis i hvert fall mildt nå, mye bedre enn når det var under 20 kalde!

Endret av Kokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...