Gå til innhold

Funksjonen "Anonym Bruker"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om at andre kjenner igjen skrivestilen og kan knytte den til brukernavnet mitt. Det jeg bryr meg om er at jeg ikke vil alt jeg noensinne har skrevet kan lett søkes opp i senere tid når noen i virkeligheten kanskje vet hvilken bruker er min, om du forstår.

Jeg ser tilbake på alt tullet jeg skrev som 15-åring, og skulle ønske slike ting ikke kunne søkes frem og knyttes til meg, men slik er interenett desverre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri følt meg komfortabel med å skrive under nick. Derfor har jeg alltid brukt anonym-funksjonen på forumet. Jeg har ikke et eneste innlegg skrevet under med nick. Og så lenge folk driver å rakker ned på hverandre og kommer med personlige bemerkninger stadig vekk så kommer jeg til å fortsette med AB-kryss.

Kan også ha noe å gjøre med at jeg sliter med sosial angst.

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Dette er svart på uendelig mange ganger før, men det kreves ikke mer "baller" for å rakke ned på anonyme som registrert bruker, enn motsatt. Noen ønsker å være anonyme, andre ikke. Hvorfor kan ikke jeg skrive som anonym bruker, når du skriver som massemorderske fra Selbu?

Fordi det bare er en av meg. Og fjørtenhundre AB'ere. I denne tråden kan det, for alt jeg vet, være en AB'er som har skrevet alle AB-innleggene. Hvor seriøst skal man da ta AB sine innlegg?

Hvorfor gidder jeg i det hele tatt å svare en AB'er? Man er jo fortsatt så anonym man ønsker å være med et nick også.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

PS: det er bare å ta en titt nederst på siden og se hvem som er inne å leser/skriver i tråden og man kan gjette seg til hvilket nick som har krysset av for AB.

Når jeg skrev dette innlegget, stod disse brukerene som lesere av tråden:

1. Belle Gunnes,

2. Batteri,

3. La Papesse,

4. naturell89

Skrevet

Og 4 anonyme brukere, nå.

• Liker 1
Skrevet

Fordi det bare er en av meg. Og fjørtenhundre AB'ere. I denne tråden kan det, for alt jeg vet, være en AB'er som har skrevet alle AB-innleggene. Hvor seriøst skal man da ta AB sine innlegg?

Hvorfor gidder jeg i det hele tatt å svare en AB'er? Man er jo fortsatt så anonym man ønsker å være med et nick også.

Jeg skrev før som registrert bruker, men så var det plutselig noen som hadde kjent meg igjen (som jeg ikke ville skulle kjenne meg igjen), og da byttet jeg over til å bli AB. Vedkommende hadde plutselig tilgang til mye informasjon om meg gjennom søkefunksjonen, så jeg bestemte meg for at det ikke lenger skulle være mulig for noen å fråtse i innleggene jeg har skrevet.

• Liker 2
Skrevet

Det gjelder bare WW for min del. Det er ingen andre her inne jeg hadde kjent igjen på skrivestilen. Hvem kan dere kjenne igjen?

Green Tea :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Jeg skrev før som registrert bruker, men så var det plutselig noen som hadde kjent meg igjen (som jeg ikke ville skulle kjenne meg igjen), og da byttet jeg over til å bli AB. Vedkommende hadde plutselig tilgang til mye informasjon om meg gjennom søkefunksjonen, så jeg bestemte meg for at det ikke lenger skulle være mulig for noen å fråtse i innleggene jeg har skrevet.

Få deg en ny bruker?

Skrevet

Green Tea :gjeiper:

Hun er vel ikke her lengre. Og han King James, men han er vel også borte?

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Som jeg sier tidligere i tråden, så er jeg enig i at enkelte tilfeller så er AB funksjonen veldig kjekk. Også i ditt tilfelle. Men flesteparten av AB'ere er, i mine øyne, feige :gjeiper:

Skrevet

Få deg en ny bruker?

Det har jeg jo nå gjort, men som jeg skrev i det forrige innlegget mitt; jeg vil ikke at det skal være mulig for noen å få opp en liste over alle innleggene jeg har skrevet når de først har kjent meg igjen.

• Liker 1
Skrevet

Få deg en ny bruker?

Travelt å lage nye brukere når man bare kan huke av en boks istedet.

Skrevet

det ikke lenger skulle være mulig for noen å fråtse i innleggene jeg har skrevet.

Fråtse, du... Hadde du så mange fantastiske og spennende innlegg?

Skrevet

Som jeg sier tidligere i tråden, så er jeg enig i at enkelte tilfeller så er AB funksjonen veldig kjekk. Også i ditt tilfelle. Men flesteparten av AB'ere er, i mine øyne, feige :gjeiper:

Men du vet jo ikke hvorfor AB'ene velger å være AB...

• Liker 1
Skrevet

Jeg er heller "feig" enn å la meg bli tråkket på.

For, som sagt, sosial angst, noe som betyr at jeg lett tar til meg ting sagt i en ond tone (og noen ganger sagt velmenende, men med angst så har man lett for å feiltolke ting til å bli personrettet kritikk).

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er INGEN grunn til å respektere AnonymBruker. Hun er og blir en vits hele dama...

Skrevet

Fråtse, du... Hadde du så mange fantastiske og spennende innlegg?

Åja, jeg er ekstremt spennende og interessant. Kjipt for deg at du ikke fikk sjansen til å fråtse!

• Liker 1
Skrevet

Det handler ikke om at jeg ikke tør å stå for det jeg mener. Muligheten er der, det er en vane. Jeg liker ikke å ha et nick. Og det er faktisk slik at søker man på nicket på google så kan man finne alle innleggene. Jeg er ikke intressert i at andre skal gi mine svar et ansikt, omså jeg var Gud.

Hvorfor henge seg sånn opp i hva folk kaller seg? Moderatorene har faktisk mulighet til å se hvem de anonyme er. Så hvorfor ikke rapportere innlegg som er ufine i stedenfor å prøve å forby vanlige folk å være anonym?

Folk har rett og slett ikke noe med at noen er ab eller ikke. En nevner angst og det er noe jeg mener man burde ta hensyn til. Er faktisk kjempebra at selv de med angst og andre plager faktisk kan få skrive på kg.

• Liker 5
Skrevet

PS: det er bare å ta en titt nederst på siden og se hvem som er inne å leser/skriver i tråden og man kan gjette seg til hvilket nick som har krysset av for AB.

Når jeg skrev dette innlegget, stod disse brukerene som lesere av tråden:

1. Belle Gunnes,

2. Batteri,

3. La Papesse,

4. naturell89

Da er det en ting du bør vite. Det går an å logge seg inn anonymt og da står de som anonym også i den lista og ikke med nick. Så det du sier trenger ikke å stemme.

Så mest sansynlig så er ingen av de anonyme noen av dem, hvis alle anonyme også er innlogget anonymt.

• Liker 2
Gjest Glad i reiser
Skrevet

Jeg skjønner at noen ikke vil bli kjent igjen, og at de skriver som anonyme når det gjelder intime betroelser, men det er enkelte ting som ikke er så farlig å skrive, som f.eks "hva er din favorittfarge" (bare et eksmpel)

Det er til tider vanskelig å henge med på de forskjellige anonyme brukerne, på samme måte som det noen ganger er vanskelig å henge med på gjest. Hvis man siterer en anonym bruker/gjest så er det vanskelig å vite om det er samme person som svarer etterpå.

Men jeg ser at mange ikke er enige, og jeg legger meg flat for det :pls:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...