Gå til innhold

Funksjonen "Anonym Bruker"

Fremhevede innlegg

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Dette er ikke for å rakke ned på noen, men for enkelte hjelper det ikke å hake av for å være anonym, fordi de har en skrivestil som er veldig lett å kjenne igjen.

Har ingen spørsmål eller noe, bare tenker at det er litt kjedelig for dem da det blir ganske lett å kjenne igjen bruker selv om de har skrevet under Anonym Bruker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Skal man først være anonym, men har en veldig lett gjenkjennelig skrivestil, bør man endre den før man poster. Tror ikke jeg er så lett gjenkjennelig, men om jeg postet som AB, kunne jeg f.eks skrive sånn: at noen ganger syns jeg det er skikelig kjipt å lese om folk som ikke klarer å passe sine egne saker.jeg blir bare møkkalei av sånn ass.mange drittfolk her inne

Fordi dette er helt annerledes enn jeg pleier skrive. See? ;)

Skrevet

Jeg pleier skrive med venstre hånd når jeg har huket av for anonym.

Da vet jeg ingen vil kunne kjenne igjen skrivestilen min.

• Liker 7
Skrevet

Det gjelder bare WW for min del. Det er ingen andre her inne jeg hadde kjent igjen på skrivestilen. Hvem kan dere kjenne igjen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier skrive med venstre hånd når jeg har huket av for anonym.

Da vet jeg ingen vil kunne kjenne igjen skrivestilen min.

:skratte:

Skrevet

Jeg endrer bevisst skrivestil som AB, med mindre det jeg skriver er noe som det ikke er så veldig farlig om folk kjenner meg igjen på.

Skrevet

Jeg endrer bevisst skrivestil som AB,

Hvordan gjør du det?

Skrevet

Jeg har lagt merke til det samme. Først og fremst WW av konkrete brukere, men når noen skriver i samme tråd som både bruker og som anonym eller som flere ulike gjester så er det ofte lett å se. Gjerne folk som skal være enige med seg selv. I seksualitetsforumet er det veldig utbredt å skrive noe sært, for så å poste masse svar om at det er heeelt normalt og noe alle bør være med på. Slikt blir litt dumt når man har lett gjenkjennelige skrivefeil. En gang var det en med en slags tisse/bleiefetisj som skrev om væting av senga, og fikk en drøss svar fra kvinner hvis "man" hadde det samme problemet :gjeiper: Alle støtteinnleggene var skrevet mer eller mindre på svorsk...

Forøvrig er jo dette enda et godt tilsvar til de som maser om "hvorfor skriver du dette som anonym", fordi de ikke synes det er sensitivt. Det greieste når man faktisk ønsker å være anonym, er å skrive ALT som anonym :)

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hvorfor haker dere av for AB i denne tråden??

Det er greit å være anonym i enkelte sammenhenger. Spesielt de veldig personlige. Men generelle debatter burde man ha baller nok til å skrive i uten å være anonym.

• Liker 2
Skrevet

Den derre, "jeg kjenner i gjen skrivemåten din" tror jeg er en hersketeknikk og mulig en av de verste også. Har selv blitt anklaget for å ha skrevet tråder jeg overhodet ikke har skrevet, til og med flere år tilbake.

Og hvordan er det man "ser det på skrivemåten"? "Trollet AB1 skrev ikke punktum forran men to ganger, det gjorde ikke ab2 heller. ab2 er ab1 og et troll" Er det virkelig så enkelt?

Hva med alle andre som skriver komma forran men? Samme person de da :fnise: :gjeiper:

Skrevet

Er hysterisk mange anonymebrukere på forumet fortiden. Det er eneste jeg legger merke til. Jeg har faktisk ikke brukt tid på å merke meg hvordan alle skriver. For alt jeg vet kan det vært flere som skriver på den måten.

Skrevet

Men generelle debatter burde man ha baller nok til å skrive i uten å være anonym.

Men jeg er jente.

• Liker 3
Gjest Glad i reiser
Skrevet

Skal man først være anonym, men har en veldig lett gjenkjennelig skrivestil, bør man endre den før man poster. Tror ikke jeg er så lett gjenkjennelig, men om jeg postet som AB, kunne jeg f.eks skrive sånn: at noen ganger syns jeg det er skikelig kjipt å lese om folk som ikke klarer å passe sine egne saker.jeg blir bare møkkalei av sånn ass.mange drittfolk her inne

Fordi dette er helt annerledes enn jeg pleier skrive. See? ;)

Jo, jeg forstår at man kan endre noe skrivestil som AB enn som vanlig bruker, men noen ganger er det veldig lett gjenkjennelig uansett :)

Det gjelder bare WW for min del. Det er ingen andre her inne jeg hadde kjent igjen på skrivestilen. Hvem kan dere kjenne igjen?

Jeg kjenner igjen et par til, men vil ikke skrive hvem det er da. Jeg bare mener at når man er en særegen måte å skrive på, så er AB funksjonen lite verdt.

Skrevet

Hvorfor haker dere av for AB i denne tråden??

Det er greit å være anonym i enkelte sammenhenger. Spesielt de veldig personlige. Men generelle debatter burde man ha baller nok til å skrive i uten å være anonym.

Dette er svart på uendelig mange ganger før, men det kreves ikke mer "baller" for å rakke ned på anonyme som registrert bruker, enn motsatt. Noen ønsker å være anonyme, andre ikke. Hvorfor kan ikke jeg skrive som anonym bruker, når du skriver som massemorderske fra Selbu?

• Liker 1
Gjest Rosemor
Skrevet (endret)

Dette er ikke for å rakke ned på noen, men for enkelte hjelper det ikke å hake av for å være anonym, fordi de har en skrivestil som er veldig lett å kjenne igjen.

Har ingen spørsmål eller noe, bare tenker at det er litt kjedelig for dem da det blir ganske lett å kjenne igjen bruker selv om de har skrevet under Anonym Bruker.

Som flere mange ganger har sagt, huker de ikke av for anonymfunksjonen for å være anonyme for andre her inne, men fordi de ikke vil ha knyttet innlegget opp til profilen sin.

Og det kan jeg faktisk skjønne.

En annen ting er at dersom man har mye på hjertet kan det være greit å være anonym, for å slippe slike kommentarer som en bruker fikk tidligere denne uken.

Hun fikk et direkte spørsmål om hun var et troll fordi hun hadde skrevet om flere ulike "tragedier" de siste dagene, og en annen bruker mente det begynte å "bli litt mye".

Jeg fikk hakeslepp av en slik kommentar, og skjønner det veldig godt om den brukeren velger å bruke anonymfunksjonen framover...

Endret av Rosemor
  • Liker 1
Gjest Glad i reiser
Skrevet

Den derre, "jeg kjenner i gjen skrivemåten din" tror jeg er en hersketeknikk og mulig en av de verste også. Har selv blitt anklaget for å ha skrevet tråder jeg overhodet ikke har skrevet, til og med flere år tilbake.

Og hvordan er det man "ser det på skrivemåten"? "Trollet AB1 skrev ikke punktum forran men to ganger, det gjorde ikke ab2 heller. ab2 er ab1 og et troll" Er det virkelig så enkelt?

Hva med alle andre som skriver komma forran men? Samme person de da :fnise: :gjeiper:

Det er overhodet ikke ment som noen hersketeknikk at jeg skriver det her nå, jeg er bare forundret over noen som er veldig lett gjenkjennelige.

Hvis du leser noen av trådene på formuet så vil du skjønne hva jeg mener. For noen ganger så haker de av på AB og andre ganger ikke, og da disse to innleggene tilfeldigvis kommer etterhverandre i en tråde, så er det lett å forstå.

Skrevet

Det er overhodet ikke ment som noen hersketeknikk at jeg skriver det her nå, jeg er bare forundret over noen som er veldig lett gjenkjennelige.

Hvis du leser noen av trådene på formuet så vil du skjønne hva jeg mener. For noen ganger så haker de av på AB og andre ganger ikke, og da disse to innleggene tilfeldigvis kommer etterhverandre i en tråde, så er det lett å forstå.

Ja, nettopp derfor er det bedre å være enten konsekvent fast bruker, eller konsekvent anonym.

Skrevet

Har faktisk opplevd å blitt beskyldt for å skrive som anonym i tråder jeg ikke har vært innom. Det er ganske slitsomt.

Men har også opplevd at en bruker brukte en uskyldig ting jeg skrev en gang mot meg i en annen tråd. Hvorfor lurer jeg den dag i dag på.

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Som flere mange ganger har sagt, huker de ikke av for anonymfunksjonen for å være anonyme for andre her inne, men fordi de ikke vil ha knyttet innlegget opp til profilen sin.

Og det kan jeg faktisk skjønne.

En annen ting er at dersom man har mye på hjertet kan det være greit å være anonym, for å slippe slike kommentarer som en bruker fikk tidligere denne uken.

Hun fikk et direkte spørsmål om hun var et troll fordi hun hadde skrevet om flere ulike "tragedier" de siste dagene, og en annen bruker mente det begynte å "bli litt mye".

Jeg fikk hakeslepp av en slik kommentar, og skjønner det veldig godt om den brukeren velger å bruke anonymfunksjonen framover...

Den tråden har ikke jeg fått med meg. Og da kan jeg godt skjønne at hun brukte det! Det hender jeg skriver som anonym bruker jeg også, hvis det omhandler ting hvor jeg føler for å være anonym.

Poenget var ikke at folk skriver som anonym bruker, men noen har en så særegen skrivestil at man kan knytte det opp til profilen uansett.

Gjest Rosemor
Skrevet (endret)

Den tråden har ikke jeg fått med meg. Og da kan jeg godt skjønne at hun brukte det! Det hender jeg skriver som anonym bruker jeg også, hvis det omhandler ting hvor jeg føler for å være anonym.

Poenget var ikke at folk skriver som anonym bruker, men noen har en så særegen skrivestil at man kan knytte det opp til profilen uansett.

Jeg vet ikke om den brukeren benytter seg av anonymfunksjonen, men jeg hadde ikke blitt overrasket om hun velger å gjøre det framover på grunn av den kommentaren hun fikk.

Ja, DU kan kanskje knytte innlegget opp til brukeren, men innlegget vil ikke være søkbart på brukerens profil, og vil derfor ikke knyttes opp i mot profilen.

Endret av Rosemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...