Gjest Heloise Skrevet 25. januar 2011 #21 Skrevet 25. januar 2011 Jeg kan lett svare på denne tråden Har lest mye og "studert" personer og deres stjernetegn i mange år nå, for moro skyld. Jeg -er- en skeptiker, jeg tror ikke på alt og tar ingen ting for god fisk. Men synes det er interessant å se at så mye faktisk stemmer, om stjernetegn og stereotyper... Jeg er ikke glad i Værer.... (la meg sette alt på spissen) Værer er sta, egoistiske, selvsentrerte, bastante, påståelige, ofte litt dumme, naive. De hyler til de får viljen sin og når de endelig har fått den så er de langsure også. Elsker å være midtpungt og all oppmerksomheten MÅ gå til de hele tiden. De suger til seg all energi og lar ingen komme til. Men det sagt.. De er veldig blide når de først er det. Sosiale og omtenksomme, gode venner som drar deg opp og fram. Energibomber som kan gjøre jobb for 5 andre personer, og fremdeles orke å ta et par fester etterpå. Evige optimister på livets glade vei. Vi har alle gode og dårlige sider! Jeg er heller ikke noen fan av mennesker i mitt eget tegn, men kan være fordi jeg er veldig atypisk mitt tegn og er ikke sånn selv
Gjest BabyBlue Skrevet 25. januar 2011 #22 Skrevet 25. januar 2011 Noen fordommer mot steinbukker? Tror ikke akkurat på det, men er morro å lese om det.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #23 Skrevet 25. januar 2011 Værer er sta, egoistiske, selvsentrerte, bastante, påståelige, ofte litt dumme, naive. De hyler til de får viljen sin og når de endelig har fått den så er de langsure også. Elsker å være midtpungt og all oppmerksomheten MÅ gå til de hele tiden. De suger til seg all energi og lar ingen komme til. Sett personen som er hovedpersonen i en film, for eksempel. Væren liker å være denne personen på godt og vondt. Mest godt; da Væren blir tiltrukket av det rettferdige. Så i likhet med løven er Væren en rettferdig leder. Urettferdighet kommer ikke på tale. Væren er trofast og ofte veldig åpen for ideer og nye tankemønstere; de sitter ikke på et sted og setter seg fast i et spor så lett. Så de kan inspirere deg til å gå nye veier.. Det som er tiltrekkende er at de ofte er sjenerte men viser en selvtillit utad. Den robuste væren er nydelig når de skal sette i gang med et prosjekt, snakker om tankene sine og får stilt sin nysgjerrighet for omverden samtidig som de får tilfredstilt egoet. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 25. januar 2011 #24 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har fordommer mot jenter som er født i skorpionen. Jeg har hatt flere venner i dette tegnet, og nå har de virkelig noen sære fellestrekk som alltid stemmer. De skal alltid være flink til noe (skal være ekspert, ellers orker de ikke), de kjefter og er kvasse for småting, lytter sjeldent til andre og råder deg i flere timer i strekk. De er sjefete og kontrollerende. Sjalu. Men det er en grunn til at jeg sier venner i stedet for bekjente. Jeg er skorpion, men kjenner meg overhodet ikke igjen. Ikke at jeg tror på astrologi i den grad at jeg lar det påvirke livet mitt i noen som helst grad. Men det er nå en gang sånn at når skorpionen skal beskrives, så er det stort sett negative egenskaper som trekkes frem. Og ut over det, har jeg ikke fordommer mot noen stjernetegn, nei.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #25 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har litt fordommer mot menn født i jomfruen og vekten. Opplever jomfruen så seriøs og selvhøytidelig. De kan sitte med det de driver med i år og dager og blir sure om noen forstyrrer dem. Opplever dem som kalde og pirkete. Vekten snakker hulter til bulter om ledig og fast, Virker så naive i tankemåten sin til tider. De er så ubestemte og veiete at jeg blir sliten.
iskaffe Skrevet 25. januar 2011 #26 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har fordommer mot jenter som er født i skorpionen. Jeg har hatt flere venner i dette tegnet, og nå har de virkelig noen sære fellestrekk som alltid stemmer. De skal alltid være flink til noe (skal være ekspert, ellers orker de ikke), de kjefter og er kvasse for småting, lytter sjeldent til andre og råder deg i flere timer i strekk. De er sjefete og kontrollerende. Sjalu. Men det er en grunn til at jeg sier venner i stedet for bekjente. Er skorpion selv og har også fordommer mot skorpioner, ironisk nok. De virker så sjalu, hemmelighetsfulle, uvennlige og seriøse. Men har ei i skorpionen som jeg kjenner veldig godt som absolutt ikke er slik, nærmest det motsatte faktisk. På meg stemmer det litt den setningen "skal være ekspert, ellers orker de ikke". Men jeg er absolutt ikke sjefete eller kontrollerende. Blir ofte beskrevet som sympatisk og en god lytter. Derfor liker jeg ikke å si at jeg er født i skorpionen... er redd flere har de samme fordommene som meg. Jeg har "studert" astrologi i flere år og synes det er interessant. Men man må gå mye lengre ned i dybden enn ascendanter, solen, månen og ukeblad-horoskop gennerelt for å få noe utav det. Men som illustratør og karakter designer blir jeg ofte fascinert av stereotyper og generalisering, derfor synes jeg det er morsomt.
iskaffe Skrevet 25. januar 2011 #27 Skrevet 25. januar 2011 Har fordommer mot krepsen forresten. De virker så sutrete, svake, overfølsomme og sykelige. Selv synes jeg de beste tegnene må være tyren, skytten og fiskene. Skulle ønske jeg var tyr. <3
Gjest Heloise Skrevet 25. januar 2011 #28 Skrevet 25. januar 2011 Iskaffe: Helt enig, jeg kunne også ønske jeg var tyr
Gjest nobilian Skrevet 25. januar 2011 #29 Skrevet 25. januar 2011 (endret) ''' Endret 25. januar 2011 av nobilian
Gjest nobilian Skrevet 25. januar 2011 #30 Skrevet 25. januar 2011 Iskaffe: Helt enig, jeg kunne også ønske jeg var tyr *** Det er virkelig ikke noe å strebe etter.
Gjest BabyBlue Skrevet 25. januar 2011 #31 Skrevet 25. januar 2011 Hvordan kan måneden man er født i påvirke personligheten vår? Trodde det var gener og miljø som bestemte det. Ikke noe hokkus pokkus fra planeters posisjon osv.
JollyJolly Skrevet 25. januar 2011 #32 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har fordommer mot kvinner født i jomfruens tegn. Jeg tror egentlig ikke så mye på astrologi og det kan likegodt være tilfeldig, men alle kvinner jeg kjenner som er jomfruer er veldig detajfokuserte, kontrollerende og har ryddemani. De har også problemer med fordøyelsen ... (stakkars) Det positive med dem er at de er snille Ellers har jeg litt fordommer mot vekten, mens nesten alle kjærestene jeg har hatt har vært fisker, og jeg har mange skorpion-venner, jeg synes skorpioner er interessante!
Gjest Raina Skrevet 25. januar 2011 #33 Skrevet 25. januar 2011 Har fordommer mot krepsen forresten. De virker så sutrete, svake, overfølsomme og sykelige. Selv synes jeg de beste tegnene må være tyren, skytten og fiskene. Skulle ønske jeg var tyr. <3 Eg er kreps. Og er verken svak eller sjukeleg. Men eg er ekstremt overfølsom og ein smule sutrete.
Gjest Violently Happy Skrevet 25. januar 2011 #34 Skrevet 25. januar 2011 Hmmm. Etter det "tullet" med at man plutselig skulle ha et annet tegn enn det man hadde så sjekket jeg ut for moro skyld litt om astrologi og sånt jeg da. Jeg tror vel ikke helt slavisk på det, men av og til er det en del som stemmer. (Derimot ble jeg nesten satt ut en gang jeg var til et jobbintervju for der var det tydeligvis slik at man ansatte folk etter hvilket stjernetegn de var. Fiskene ble sett på som et tegn man ikke skulle ansette. O.o Dette var innen skoleverket og det synes jeg virket lite seriøst...) Ifølge det "tropiske" horoskopet er jeg en skytte, og min ascentdant er skorpion. Hvis jeg går utifra det andre horoskopet ("sidereal") så er jeg en skorpion- og det som pleier å stå om skorpion passer som regel mye bedre enn min "skytteside". Blir vanligvis beskrevet som en god lytter, sensitiv, seriøs, men også hemmelighetsfull og til tider litt vel mye sjalu. Jeg kan også gjøre det som står skrevet om (ascentdant i) skorpionen her: For example, you consciously or subconsciously tend to establish relationships with strong or powerful people in the belief such contacts may prove useful in some way. You can be quite secretive about personal affairs, a trait that often escapes the attention of most people you meet. You are so accommodating and pleasant that, unless others make serious attempts to probe beneath the surface, your real personality and activities may stay hidden indefinitely. Selv har jeg vel fordommer mot Kreps, da jeg var sammen med en som var det. Og han var til særdeleshet ganske sutrete, svak og overfølsom. Ble for mye av det gode.
Nuith Skrevet 25. januar 2011 #35 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har veldig fordommer mot gutter (og jenter, forsåvidt) som tatoverer på seg skorpioner for "de er jo skorpion daaaa". Ikke sett noen gjøre det med andre stjernetegn (enda).
Timseh Skrevet 25. januar 2011 #36 Skrevet 25. januar 2011 Du skjønner, hvordan planetene sto ute i universet når du ble påvirker hvordan du blir som person. For eksempel så vil en som er født i jomfruens tegn aldri kunne utvikle ADHD. Dette var rart, min bror som er født i jomfruen har ADHD 1
NovaFlare Skrevet 25. januar 2011 #37 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har veldig fordommer mot gutter (og jenter, forsåvidt) som tatoverer på seg skorpioner for "de er jo skorpion daaaa". Ikke sett noen gjøre det med andre stjernetegn (enda). Jeg har tatovert en skorpion, og jeg er skorpion. Så da har du skikkelig fordommer mot meg da
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #38 Skrevet 26. januar 2011 Men i du store stygge banneord. Fordommer mot stjernetegn også nå? Da bruker jeg min frihet til å si at folk som har fordommer mot noe så lite er idioter.
JollyJolly Skrevet 26. januar 2011 #39 Skrevet 26. januar 2011 Da bruker jeg min frihet til å si at folk som har fordommer mot noe så lite er idioter. Da bruker jeg min frihet til å si at folk som bruker energi på å moralisere mot litt harmløs moro på "skråblikk og generaliseringer" er idioter ...
Mann 42 Skrevet 26. januar 2011 #40 Skrevet 26. januar 2011 Trist å se at folk tror på slik overtro og hvor direkte det griper inn i hverdagen til de som tror på slikt tøv. "En som er født i jomfruens tegn, vil ikke kunne utvikle ADHD" Dette har du empiriske bevis på? Du tror ikke det kanskje var ment ironisk? Det var iallfall min første tanke. Du vet, den typen ironi som ville være direkte tåpelig hvis det hadde vært alvorlig ment. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå