AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #41 Skrevet 26. januar 2011 Du tror ikke det kanskje var ment ironisk? Det var iallfall min første tanke. Du vet, den typen ironi som ville være direkte tåpelig hvis det hadde vært alvorlig ment. Gratulerer! --fra den som skrev det.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #42 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har fordommer mot kvinner født i jomfruens tegn. Jeg tror egentlig ikke så mye på astrologi og det kan likegodt være tilfeldig, men alle kvinner jeg kjenner som er jomfruer er veldig detajfokuserte, kontrollerende og har ryddemani. De har også problemer med fordøyelsen ... Opplever jomfruen så seriøs og selvhøytidelig. De kan sitte med det de driver med i år og dager og blir sure om noen forstyrrer dem. Opplever dem som kalde og pirkete. Vekten snakker hulter til bulter om ledig og fast, Virker så naive i tankemåten sin til tider. De er så ubestemte og veiete at jeg blir sliten. Jomfruen er flink til å gjøre det koselig rundt seg, de er jo tegnet for service. Detaljefokuset og de analystiske evnene til jomfruen er ikke uten grunn; De er nemlig som regel svært idealistiske og har denne store egenskapen til å se detaljene med det samme med et ønske om å forbedre det, og med sin nød for å være idealistiske og serviceinnstilte, mestrer de dette som regel uten tvil. De er som regel svært omsorgsfulle venner, da de er så reflekterte og tenkende selv. De forstår mennesklige egenskaper. Sett en jomfru som er ferdig med arbeidet sitt etter en lang konsenstrasjon? Da er de som regel i det beste humøret de kan bli. Vekten hater konflikter; noen må jo se begge sider av en sak. Der kommer vekten inn og balanserer. Pga sin ubestemte natur (de må tenke lenge og vurdere det) er de fine i det uforutsigbare og spontane. De orker ikke uro og urettferdighet, med en vær er du i trygge og diplomatiske hender. De er altså ikke bare gode og sosiale venner, de er også kjent for å være fantastiske partnere når det gjelder kommunikasjon og harmoni. Er skorpion selv og har også fordommer mot skorpioner, ironisk nok. De virker så sjalu, hemmelighetsfulle, uvennlige og seriøse. Ok. Skorpioner: Jeg har en venninne som alltid er der for sinde nærmeste, hun hater å se at andre sliter med å få til noe. Yndlingsplagget mitt ble engang revnet, og med sin elefanthukommelse husket hun at jeg hater å sy. Dagen etter hadde hun sydd plagget mitt og lagt igjen en fin lapp til meg. Når man først har fått en skorpion inn i livet sitt og fått de til å stole på deg, er de omsorgsfulle og trygge beskyttere. Ja, jeg liker skorpionen. Har man noe negativt i forhold til en skorp, burde man ta det opp med vedkommede. Skorpionen kommer da til å lytte intenst, da det er trofasthet og ærlighet som varer lengst for dette tegnet. Har fordommer mot krepsen forresten. De virker så sutrete, svake, overfølsomme og sykelige. Selv har jeg vel fordommer mot Kreps, da jeg var sammen med en som var det. Og han var til særdeleshet ganske sutrete, svak og overfølsom. Ble for mye av det gode. Krepsen føler jo så mye og intenst, og med sitt sterke overlevelsesinnstinkt som egenskap opp i det hele må det jo nesten være sårbarhet og følsomhet. Krepsen hjelper deg gjerne, men du vet ikke alltid at det var denne personen som gjorde det. Det kan være en hendelse hvor det har skjedd en del baksnakking, da kan krepsen på sin hemmelighetsfulle måte ha tatt kontrollen over situasjonen og gått imot baksnakkingen. De er sterke, omsorgsfulle og følsomme selv, så de føler sterkt i slike situasjoner. De er ikke så opptatte av å krangle som en kan tro, de er mer opptatt av hva som er rett og galt. Om en prøver å se det litt på den måten, merker en fort at de ofte har rett: De er ikke sure, de er sure fordi det ikke er eller var rett.
Gjest Cipheria Skrevet 26. januar 2011 #43 Skrevet 26. januar 2011 Veldig få, om noen i det hele tatt i denne tråden er det stjernetegnet de tror de er. Jorden roterer hvert 2000 år og det betyr at solen står opp i det neste stjernetegnet. Dvs at alle som er steinbukken nå ville vært vannmannen om 2000 år. Den astrologien (om ikke all) er basert på de målingene som var for 2000 år siden, noe som betyr at hele modellen baserer seg på feil kriterier. Er stjernetegnene deres like nøyaktige når dere hopper til neste tegn? Forer effekten Cognitive bias 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #44 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har ingen fordommer mot et stjernetegn, sett bort i fra mitt eget. Jeg lar ikke akkurat stjernetegn påvirke meg så mye, men jeg synes at dette er en interessant tråd med en sunn vri! Stå på!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #45 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har litt problemer med vannmannen. De er gjerne veldig selvhøytidelige og har "rett". Vannmannen er det verste tegnet å krangle med.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #46 Skrevet 26. januar 2011 Den astrologien (om ikke all) er basert på de målingene som var for 2000 år siden, noe som betyr at hele modellen baserer seg på feil kriterier. Dette er da ganske kjent. Hvor solen sto når du ble født. Hvor bruker de modeller fra 2000år siden?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #47 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har litt problemer med vannmannen. De er gjerne veldig selvhøytidelige og har "rett". Vannmannen er det verste tegnet å krangle med. De er den som kan gå imot strømmen. De kan snakke til deg på butikken uten å sjekke deg opp. Nettopp fordi det ikke er normalt. De kan også bli en veldig god venn kjempe raskt men gir deg en stor frihet til å dyrke vennskapet på din måte/sin måte! Vannmannen liker å reflektere og filosofere. De kan tenke høyt, derfor er det ikke alltid den egentlige meningen som kommer frem, de filosoferer bare litt. De fleste filosofer er flinke til å prate lenge før de har bestemt seg for at "sånn er det", og dette gjelder vannmannen. Dessuten elsker de frihet såpass mye at de viker unna upatiske strenge regler. De ønsker gjerne å diskutere, for eksempel: Jeg synes det er galt at to jenter har sex. Denne type holdninger kan irritere vettet av en vannmann, for de vil ha lov til å gjøre hva de vil med friheten sin, til en viss grad. Nytenkende.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #48 Skrevet 26. januar 2011 Men jeg har ikke møtt en eneste vannmann som har de trekkene der. Akkurat motsatt. De har selvfølgelig hatt gode egenskaper også, men det er mangelen på de trekkene som gjør at jeg aldri har langvarige forhold til vannmannen, nettopp fordi det er kvaliteter jeg verdsetter høyt
AnneBonny Skrevet 26. januar 2011 #49 Skrevet 26. januar 2011 En av mine beste venninner er vannmann. Bohemaktig, kreativ og nytenkende. Kjenner henne altså igjen, hun er den som kan fortelle meg at jeg gjerne må styre med exen min fordi jeg er voksen nok, mens andre kan si at det ikke er lurt. ..Dog alt mulig rart - artig lesning!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #50 Skrevet 26. januar 2011 Så utrolig rart. Alle vannmenn jeg har kjent har vært ekstremt rigide og lite fleksible :klø: Både i væremåte, og tenkemåte, og ikke så veldig intelligente. Synes forresten den beskrivelsen passer ganske godt til meg, men jeg er løve (med jomfruascendant) 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #51 Skrevet 26. januar 2011 Har fordom mot forumstroll.. Menneskene jeg har møtt som er fisken pleier å være misunnelig.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #53 Skrevet 26. januar 2011 er tvilling, og har fordommer mot tegnt mitt. Kjenne rmeg så himla godt igjen i de negative egenskapene og se ikke de gode like godt :gjeiper: hehe artig tråd 1
Gjest Cipheria Skrevet 26. januar 2011 #54 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Så vidt jeg vet har ikke astrologien skiftet stjernetegn noen gang, noe som betyr at de bruker samme utgangspunkt som de gjorde da de fann opp dette systemet. Her er de ekte stjernetegnene: Capricorn: Jan. 20-Feb. 16. Aquarius: Feb. 16-March 11. Pisces: March 11-April 18. Aries: April 18-May 13. Taurus: May 13-June 21. Gemini: June 21-July 20. Cancer: July 20-Aug. 10. Leo: Aug. 10-Sept. 16. Virgo: Sept. 16-Oct. 30. Libra: Oct. 30-Nov. 23. Scorpio: Nov. 23-29. Ophiuchus: Nov. 29-Dec. 17. Sagittarius: Dec. 17-Jan. 20. Endret 26. januar 2011 av Cipheria
Gjest Heloise Skrevet 26. januar 2011 #55 Skrevet 26. januar 2011 Jeg "tror" ikke på det "nye" systemet. Jeg er ikke løve, og kjæresten min er ikke tyr! 1
Gjest Cipheria Skrevet 26. januar 2011 #56 Skrevet 26. januar 2011 Har ikke noe med tro å gjøre; Det er der sola stiger opp de datoene. Det er dette astrologien er basert på.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #57 Skrevet 26. januar 2011 Cipheria: Det du skriver er bare tull. For ordens skyld: Datoene for tegnene forandrer seg litt fra år til år. Viktige opplysninger er dato, tidspunkt og fødested, altså breddegrad og lengdegrad. Tabellen din om de "ekte" tegnene kan ikke være riktig under noen omstendigheter, fordi datoene for tegnene ikke er statiske. Sett deg litt mer inn i det, så forstår du informasjonen du ikke helt forstår per nå. Det er ofte slik når man begynner å sette seg inn i et nytt felt at man ikke forstår helheten av den informasjonen man lærer, og så videreformidler man den feil. Det kommer til å bedre seg, ettersom du lærer mer Lykke til 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #58 Skrevet 26. januar 2011 http://www.astrology.dk/www_nysgerrig/framelink_beregn_horoskop.htm
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #59 Skrevet 26. januar 2011 Så vidt jeg vet har ikke astrologien skiftet stjernetegn noen gang, noe som betyr at de bruker samme utgangspunkt som de gjorde da de fann opp dette systemet. Her er de ekte stjernetegnene: Capricorn: Jan. 20-Feb. 16. Aquarius: Feb. 16-March 11. Pisces: March 11-April 18. Aries: April 18-May 13. Taurus: May 13-June 21. Gemini: June 21-July 20. Cancer: July 20-Aug. 10. Leo: Aug. 10-Sept. 16. Virgo: Sept. 16-Oct. 30. Libra: Oct. 30-Nov. 23. Scorpio: Nov. 23-29. Ophiuchus: Nov. 29-Dec. 17. Sagittarius: Dec. 17-Jan. 20. Ifølge denne er det ekte stjernetegnet ditt det sidereale.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå