Gå til innhold

det å blande shabby chic med naturstil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan bli kult, men jeg ser det ikke helt for meg. Nå er jo ikke jeg noen fan av shabby chic, men hvis du ser litt på fransk landstil eller industriell stil, så er kanskje disse litt mer naturlig å blande med skinn og tre. Men man skal jo sette sitt eget preg på hjemmet, og skape en selvstendig stil som passer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort dette hjemme, gjelder bare å finne den hårfine balansen så det ikke blir helt feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kuskinn på gulvet,brun skinnsofa som dette sammen med kaffelattevegger,og hvitt ellers..hvit skjenk og tilhørende vegghylle/skap over,samt 2 enkle hvite vegghyller med dill oppå.

skal snart ha et malt bombaybord oppå kuskinnet,noe ala dette ,og har litt innslag av natur rundtom slik som lysestaker/lysholdere med bark o.l.samt en stor lykt med brun slitt patina.

litt vanskelig å se for seg kansje,men tror det blir kult tilslutt.

finnes ingen engler og madonnaer i mitt hus!!!

Så jeg har en passe blanding av "shabby chic" og natur..kaller det naturlig chic eg! ;)

er forresten glad i gamle møbler slik som rokokkostil,har en del slike innslag også.

i BRUN originalfarge,ikke hvitmalt alt sammen slik som i div blader og interiørblogger.

jeg vil beholde noe av det gamle preget og ikke ha et altfor sterilt hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kuskinn på gulvet,brun skinnsofa som dette sammen med kaffelattevegger,og hvitt ellers..hvit skjenk og tilhørende vegghylle/skap over,samt 2 enkle hvite vegghyller med dill oppå.

skal snart ha et malt bombaybord oppå kuskinnet,noe ala dette ,og har litt innslag av natur rundtom slik som lysestaker/lysholdere med bark o.l.samt en stor lykt med brun slitt patina.

litt vanskelig å se for seg kansje,men tror det blir kult tilslutt.

finnes ingen engler og madonnaer i mitt hus!!!

Så jeg har en passe blanding av "shabby chic" og natur..kaller det naturlig chic eg! ;)

er forresten glad i gamle møbler slik som rokokkostil,har en del slike innslag også.

i BRUN originalfarge,ikke hvitmalt alt sammen slik som i div blader og interiørblogger.

jeg vil beholde noe av det gamle preget og ikke ha et altfor sterilt hjem. :)

Kan du unngå bombaybordet, så gjør det. Det er et av de mest smakløse bordene som finnes, og alle har dem!

Kuskinn er grusomt.

Skinnsofa i moderne stil fra Ikea sammen med bombaybord og lysestaker i bark....usj!

Barkting og hjortegevir er de nye englene og madonnaene, så om et halvt år, vil alle bloggerne og alle du kjenner ha det.

Finn din egen stil istedet. Det er ikke nytt og originalt å følge saueflokken. Og skal du likevel gjøre det, så gjør det med LITT mer stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Kan du unngå bombaybordet, så gjør det. Det er et av de mest smakløse bordene som finnes, og alle har dem!

Kuskinn er grusomt.

Skinnsofa i moderne stil fra Ikea sammen med bombaybord og lysestaker i bark....usj!

Barkting og hjortegevir er de nye englene og madonnaene, så om et halvt år, vil alle bloggerne og alle du kjenner ha det.

Finn din egen stil istedet. Det er ikke nytt og originalt å følge saueflokken. Og skal du likevel gjøre det, så gjør det med LITT mer stil.

La nå folk få velge det de selv vil ha. Finnes verre ting å ha enn bombay-bord. Jeg syns det er mye finere enn alle hvite møblene som skal være overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du unngå bombaybordet, så gjør det. Det er et av de mest smakløse bordene som finnes, og alle har dem!

Kuskinn er grusomt.

Skinnsofa i moderne stil fra Ikea sammen med bombaybord og lysestaker i bark....usj!

Barkting og hjortegevir er de nye englene og madonnaene, så om et halvt år, vil alle bloggerne og alle du kjenner ha det.

Finn din egen stil istedet. Det er ikke nytt og originalt å følge saueflokken. Og skal du likevel gjøre det, så gjør det med LITT mer stil.

kansje DU synes bordet er smakløst,men smaken er som baken!!

kuskinnet er forøvrig en mellomløsning til teppe akkurat nå,for vi må ha stoooort teppe og de koster flere tusen kroner.skinnet fikk jeg for en tusenlapp så da fungerer det som teppe nå,det ser mye bedre ut en bordet rett nedpå det slitte nakne gulvet vi har.

(jaa skal ha nytt gulv,men det koster også en formue)

men men jeg synes ikke jeg følger saueflokken som du kaller det,jeg har mitt eget preg på tingene all over i huset,og er fornøyd med det :)

allew kan ikke like samme ting og kombinasjoner heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel en shabby chic stil hjemme,mye hvitt i alle fall.ikke så mye engler og slikt da..prøver å ikke ha det FOR sukkersøtt. :gjeiper:

men er blitt facinert av den naturlige stilen,med naturmaterialer som ull,bark o.l.

kan man mixe disse stilene?jeg sikler på et kuskinn som er på tilbud nå,til å ha under det hvite stuebordet vi har.har også brun skinnsofa som står ved bordet.lurer meg på om det hadde blitt kult..

noen innspill mottas med takk! :)

Det er det som er inn nå. Bytt ut de hvite kurvene og hvitmalte ale med naturlig slitt, lammeskinnsfeller (syntet), tunge naturtekstiler og beisede eller bare nedslipte og lakkede pallemøbler. Maxbo Sinsen og Maxbo Alna har utstillinger med temaet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er inn nå. Bytt ut de hvite kurvene og hvitmalte ale med naturlig slitt, lammeskinnsfeller (syntet), tunge naturtekstiler og beisede eller bare nedslipte og lakkede pallemøbler. Maxbo Sinsen og Maxbo Alna har utstillinger med temaet nå :)

Hvorfor syntetisk lammeskinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det velger du helt selv, ville bare nevne at alternativet er der. :) Ordentlig lammeskinn er jo flott, varmt og holdbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du unngå bombaybordet, så gjør det. Det er et av de mest smakløse bordene som finnes, og alle har dem!

Kuskinn er grusomt.

Skinnsofa i moderne stil fra Ikea sammen med bombaybord og lysestaker i bark....usj!

Barkting og hjortegevir er de nye englene og madonnaene, så om et halvt år, vil alle bloggerne og alle du kjenner ha det.

Finn din egen stil istedet. Det er ikke nytt og originalt å følge saueflokken. Og skal du likevel gjøre det, så gjør det med LITT mer stil.

Signerer!!

Shabby chic er ut, naturstil er snart ut. Finn din egen stil. Det enkleste er somm oftest det beste som man sier. Sørg for at de store tingene er klassiske og ensfarget dus farge og fyll heller på med dill og dall og pynt som sier noe om deg. Da kan du enkelt bytte ut når du er lei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Også må man selvfølgelig tenke på huset man bor i. Husets stil, altså. Jeg bor i et helt vanlig hus fra 70-tallet....riktignok velholdt og oppusset, men likevel fra den tiden.

Her passer det ikke med hverken shabby chic eller naturstil, det ville bare sett dumt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...