Gå til innhold

Hjelp meg å forstå!


Gjest Arild

Anbefalte innlegg

Hun har nok litt lopper i blodet. Hun må løpe fra seg. Hun er endel år yngre enn deg, og trenger vel å leke litt. Aner ikke hvor lenge dere har vært sammen, men om det er en stund, så tror jeg hun egentlig vil ut på eventyr. Uten at hun egentlig forstår det helt selv...

har vært sammen i snart 3 år og bodd sammen 2 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har vært sammen i snart 3 år og bodd sammen 2 år

Lopper i blodet er jeg enig i. Har aldri nektet henne å feste. Vi er selv ute en del i sammen. Har samme omgangskrets selv aldersforskjellen. hun er veldi voksen for alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du kommer nok aldri til å ha virkelig tillit til denne jenta igjen. Grunnen til at du føler det så vondt nå, er at hun handler som hun gjør. At det virker som om hun ikke bryr seg. Hvis hun hadde ligget langflat etter deg og bedt om unnskyldning og ville ha deg tilbake, hadde du ikke vært så lei deg. Grunnen til at hun ikke gjøre det, er at du så tydelig viser henne at du er glad i henne. Hun har råd til å ta seg god tid. Hun tror jo at du vil ta henne tilbake når hun ber deg. Jeg synes hennes handlinger vitner om mangel på empati. Dessuten er hun nok ikke så glad i deg som hun har gitt uttrykk for, hun er bare usikker og ønsker å ha muligheten til å velge. Da er det nødvendig å hølde deg varm ... og han andre. Hvis du klarer å holde ut og ikke kontakte henne, men prøve å komme deg videre ved hele tiden å fokusere på hvordan hun har handlet den siste tiden, tror jeg mye er gjort. Da vil du, etterhvert som du får avstand til dette, også få mer kontroll over følelsene dine. Det er aldri lett å bli gitt på båten. Imidlertid er jeg sikker på at hun vil komme etter deg, når hun oppdager at du tar avstand. Da er det om og gjøre for deg å holde deg hard, gir du etter, vil hun svike deg nok en gang og du får hjertesorg igjen. Si til deg om og om igjen hvordan hun har handlet og tilslutt vil de være over henne.

Lykke til,

Hilsen en med erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo han hadde følelser for henne nå. Men ingen hadde det. Han har fått det etter blitt kjent med henne. Hun sier hun vet ikke om hun har følelser for han... Er dette noe hun sier for å holde meg varm. jeg tror jo dette er for spenningens skyld. Tror dere hun kommer tilbake etter et par måneder?

Når hun gambler hele forholdet sitt på en fyr som hun ikke har følelser for, så tror jeg hun har enda mindre følelser for deg.

Min teori:

Jenta er i en forvirret situasjon. Det koker litt. Hun er vill etter feil mann, men det er ikke sikkert at hun får han. Hun er fortsatt glad i deg, men vill etter han andre. Skyldfølelse plager henne. Hun vingler mellom å kutte deg ut og å holde deg varm. Snakker hun sant? Jeg tror hun sier det hun føler er lettest eller smartest å si, og det trenger ikke akkurat være helt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme skjedde med to av mine venner også. nesten identiske historier. aldersforskjellen var 10 og 12 år. det ene paret var forlovet og hadde nettopp kjøpt seg hus. det andre paret hadde fått barn. jeg ble ikke overrasket egentlig. noen ganger har ikke alder noe å si men veldig ofte har det nettopp det. en jente på 23 kan være voksen men de har ikke nødvendigvis rast fra seg av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Total forvirring blandet med skrekk for tanken på hva det å "binde seg" kan innebære av fravær av spennende bekreftelser fra andre menn etc. En form for krise tenker jeg - som hun ikke er ferdig med før den dagen hun lander med begge bena på jorden. Og det kan ta tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total forvirring blandet med skrekk for tanken på hva det å "binde seg" kan innebære av fravær av spennende bekreftelser fra andre menn etc. En form for krise tenker jeg - som hun ikke er ferdig med før den dagen hun lander med begge bena på jorden. Og det kan ta tid.

Det jeg ikke forstår med dette er at det ikke var noe forvarsel. Ingenting. Hun er ikke den typen. hun er omtenksom og veldig sammvittighetsfull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår med dette er at det ikke var noe forvarsel. Ingenting. Hun er ikke den typen. hun er omtenksom og veldig sammvittighetsfull

Det er akkurat det som ligger i det å være forvirret på følelser og hvem man er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det som ligger i det å være forvirret på følelser og hvem man er!

Så hun må bare galne seg en periode å så går det opp for henne hva hun har holdt på med og så kommer hun å ber for seg? Er det virkeli sånn? Det er det vennene hennes sier kommer til å skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun må bare galne seg en periode å så går det opp for henne hva hun har holdt på med og så kommer hun å ber for seg? Er det virkeli sånn? Det er det vennene hennes sier kommer til å skje

Det aner jeg jo ikke - men de som kjenner henne skjønner sikkert mer av det hun holder på med. De fleste som svever i fritt fall vil lande etter en stund. Noen lander på bena og noen lander med hodet først. Om hun vil komme og be for seg skal du ikke klamre deg til - kan hende at hun lander et annet sted enn hos deg. Jeg sier ikke dette for å være kynisk - men jeg tror du skal holde alle muligheter åpne akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg jo ikke - men de som kjenner henne skjønner sikkert mer av det hun holder på med. De fleste som svever i fritt fall vil lande etter en stund. Noen lander på bena og noen lander med hodet først. Om hun vil komme og be for seg skal du ikke klamre deg til - kan hende at hun lander et annet sted enn hos deg. Jeg sier ikke dette for å være kynisk - men jeg tror du skal holde alle muligheter åpne akkurat nå!

For å si det sånn. Vil ikke ha henne igjen. For meg er hun skitten nå etter å ha ligget rundt. Prøver bare å forstå. Når jeg spurte hva hun ønsket seg til jul svarte hun forlovelseringer:) 3 dager før hun flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Vil ikke ha henne igjen. For meg er hun skitten nå etter å ha ligget rundt. Prøver bare å forstå. Når jeg spurte hva hun ønsket seg til jul svarte hun forlovelseringer:) 3 dager før hun flyttet.

Sannsynligvis er det ikke mulig å forstå dette - og du plager deg bare selv ved å dvele ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...