Gå til innhold

Sykehuset....


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Må bare få deg inn på mine innlegg! :happy:

Håper du har en flott (blå)mandagskveld! :)

Edit: glemte jo å gratulere med bursdagsbarn!

Endret av Mammatrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja Mia, nå har jeg just sendt ut meldinger til 7 gutter som skal komme i bursdag så på lørdag blir det hurramegrundt på bowlingen :gjeiper:

Ja det blir det nok. Her blir det hurramegrundt med hockeyturnering lørdag.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp........glemte jeg å gratulere deg da du hadde dagen din?

Også glemte jeg gutane dine?

Jeg altså, beklager så mye.

GRATULERE til dere alle i heimen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Verdt et forsøk ;)

Skal du ned i vekt eller legger du om av andre grunner? Hvis det er lov å spørre da :sjenert:

Det er både og. Jeg vil ned i vekt, men jeg har også påvist metabolsk syndrom og ligger på grensen når det gjelder diabetes så derfor har jeg lest og funnet ut at lavkarbo er det mest gunstige. Jeg må ærlig talt tilstå at jeg har blitt mer opptatt av helsen i det siste, og det plager meg at jeg til tross for at jeg ikke er så gammel skal ha flere medisinske plager som kan forkorte livet mitt. Metabolsk syndrom er en samling risikofaktorer som omfatter høyt blodtrykk, høyt kolestrol, høye insulinverdier og overvekt. Samlet så ligger man altså godt an for å utvikle diabetes, hjertesykdom og hjerneslag. Jeg har ikke lyst til å dø "ung" så jeg føler definitivt at jeg må gjøre noe med det.

Dagens alvorsord :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Det er både og. Jeg vil ned i vekt, men jeg har også påvist metabolsk syndrom og ligger på grensen når det gjelder diabetes så derfor har jeg lest og funnet ut at lavkarbo er det mest gunstige. Jeg må ærlig talt tilstå at jeg har blitt mer opptatt av helsen i det siste, og det plager meg at jeg til tross for at jeg ikke er så gammel skal ha flere medisinske plager som kan forkorte livet mitt. Metabolsk syndrom er en samling risikofaktorer som omfatter høyt blodtrykk, høyt kolestrol, høye insulinverdier og overvekt. Samlet så ligger man altså godt an for å utvikle diabetes, hjertesykdom og hjerneslag. Jeg har ikke lyst til å dø "ung" så jeg føler definitivt at jeg må gjøre noe med det.

Dagens alvorsord :sjenert:

Da skjønner jeg veldig godt at du velger å prøve lavkarbo. De fleste jeg kjenner som har diabetes eller som er veldig nær har hatt god effekt av å kutte karbohydrater.

Det går nok kjempebra skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caitlin

Jeg har vært på sykehus in real life i dag, og må bare si at dette sykehuset er mye koseligere! :jepp:

Jeg skal i morra :ler:

Vel livsstilendringen fikk en trøkk. Det var mye tyngre enn jeg trodde å legge om til lavkarbo, så etter to dager med dundrende hodepine, null energi (altså mindre enn vanlig null) og kvalme med en gang jeg tenkte på maten jeg kunne spise, så har jeg bitt i det sure eplet og innsett at det er ingen snarvei. Jeg vil fortsatt kutte ned på raske karbohydrater, men det blir lavkalori og telling av kalorier - mindre inn enn forbruk - som gjelder.. Sorry :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å bli ferdig til neste uke heller da, The beib. Det som teller er jo at du kommer deg :jepp:

Jeg må egentlig legge litt om jeg også, men jeg må OPP i vekt. :sjenert:

Synes uansett du er flink! :klemmer:

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke bare lett det der nei! Absolutt ikke! Jeg skal også ned i vekt, men det er bare snakk om 5 kg for trivselen sin del.

Har gått ned 1 kg foreløpig. Det er ikke bare bare å gå ned i vekt, men det var en klok artikkel her på KG for ei lita stund siden.

Fokuser på at du ikke skal gå OPP i vekt.. Det har jeg gjort. Da blir man LITT mer oppptatt av hva man spiser, og går sakte men sikkert ned. Det har funket på meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Det er ikke bare lett det der nei! Absolutt ikke! Jeg skal også ned i vekt, men det er bare snakk om 5 kg for trivselen sin del.

Har gått ned 1 kg foreløpig. Det er ikke bare bare å gå ned i vekt, men det var en klok artikkel her på KG for ei lita stund siden.

Fokuser på at du ikke skal gå OPP i vekt.. Det har jeg gjort. Da blir man LITT mer oppptatt av hva man spiser, og går sakte men sikkert ned. Det har funket på meg iallefall.

Takk for tipset. Jeg er helt grei på konseptet at det kan ta tid, jeg har det ikke travelt, men det hadde vært fint med 6 kg før sommern lissom :sjenert: Har vært støttemedlem på vektklubb en stund og de har gitt meg et kcalnivå på 1500 om dagen... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...