Gjest Ludovie Skrevet 18. februar 2011 #3501 Del Skrevet 18. februar 2011 Qlt! (Snakker på Steinar sine vegne, her.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #3502 Del Skrevet 19. februar 2011 Qlt! (Snakker på Steinar sine vegne, her.) Du har tydeligvis vært for lenge på diskusjonsforum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #3503 Del Skrevet 19. februar 2011 Hun har vist deg i halvannet år at det er akkurat slik hun er. Synd, men sant. Hun er vel godt voksen og ingen hormonfylt fjortis. Sannsynligheten for at hun skal endre seg, er lik 0. Egentlig vil du aldri kunne stole helt på henne uansett hva hun sier, fordi hun i alt for lang tid har sagt A, og gjort B. Hun er godt voksen i alder, ja. Men det er ikke alltid det samme som å være mentalt moden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 19. februar 2011 #3504 Del Skrevet 19. februar 2011 Her inne har jeg ikke vært før. Jeg tror kanskje at dette er en veldig smal tråd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #3505 Del Skrevet 19. februar 2011 Selvfølgelig håper du, det skjønner alle her på tråden. Du håper slik utallige andre i lignende forhold har håpet før deg: - hvis jeg gjør sånn og slik, vil h*n se hvor bra jeg er. - hvis jeg gjør sånn og slik, blir h*n glad i meg. - hvis jeg gjør sånn og slik, blir alt bra. Ja, du lister her en vanlig mental tilstand som sikkert altfor mange havner i. Og dette er selvfølgelig en veldig uheldig tilstand for individet selv. Som jeg forestiller meg at det er veldig vanskelig å komme seg ut av igjen. Nok en variant på en ond sirkel eller at man blir helt fastlåst. Derimot er jeg ikke så sikker på at denne måten å tenke og føle på er helt kjønnsnøytral slik det blir påstått av 'QueenPenelope'. Jeg tror nemlig at dette er en betydelig vanligere oppførsel hos kvinner enn hos menn. Men det blir dessverre ikke alltid sånn som man håper, og i mellomtiden går det dager, uker, måneder og år av livet. Jeg syns du har prøvd mer enn nok og gitt denne dama utallige sjanser, og vi vet vel alle hvordan det har gått. Hva med å gi DEG SELV en sjanse for én gangs skyld? Jeg er helt enig med deg i at jeg har prøvd mer enn nok og at hun ikke fortjener flere sjanser. Men det er allikevel mulig at jeg velger å gi henne en absolutt siste sjanse hvis jeg skulle føle for det på aktuelt tidspunkt. Isåfall hovedsaklig for min egen del. Det er imidlertid også åpenbart for meg at tiden bare går uten at jeg får noe som helst ifra henne. Som selvfølgelig ikke er akseptabelt. Jeg er altså en mann, og bare for å illustrere hvordan jeg da tenker og føler når det gjelder håp i denne situasjonen, så skal jeg liste opp tilsvarende punkter etter mitt eget syn, slik du gjorde etter ditt syn over: - hvis hun gjør sånn og slik, vil jeg se hvor bra hun er. - hvis hun gjør sånn og slik, blir jeg glad i henne. - hvis hun gjør sånn og slik, blir alt bra. Ser du forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2011 #3506 Del Skrevet 19. februar 2011 Ei ekte kvinnesakskvinne her! Tja, hvorfor ikke? Vi er jo tross alt 2 ulike kjønn hehe Suzy, kvinnesakskvinne? Fordi hun sier at du ikke kan kommunisere? Jaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2011 #3507 Del Skrevet 19. februar 2011 Joda, jeg klarer faktisk å forstå at det er vanskelig for denne dama å flytte. Både pga barna, barnefaren, og fordi hun alltid har bodd i nærheten av der hun bor. Men det jeg da ikke kan forstå er hvorfor hun sier at hun skal flytte til meg til sommeren, med eller uten barna. Kan du forklare meg hvorfor hun sier dette? For at du skal slutte å mase. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2011 #3508 Del Skrevet 19. februar 2011 Steinar, jeg syns at den anonyme brukeren som har arbeidet mye med folk med Aspergers har svært gode poenger, og har forklart deg mye og påpekt mye du absolutt burde ta til etteretning. Når jeg leser det du skriver her får jeg oppriktig vondt av deg, fordi jeg ser at du ikke forstår. I det siste innlegget ditt skriver du at folk må GJØRE noe for at du skal bli glad i dem. Dette er riv ruskende galt. Man er glad i mennesker fordi de er. Unconditional Love, er det noe som heter, og det er det forhold mellom mennesker handler om. Jeg har mennesker jeg er glad i, og selv om de oppfører seg som idioter av og til, og selv om jeg rasjonelt sett ikke forstår oppførselen deres er jeg like glad i dem. Jeg kan si at jeg ikke forstår oppførselen deres, men kjærligheten blir ikke mindre av den grunn. Dersom du får hjelp til å forstå din egen oppførsel, din egen væremåte og din egen mangel på kommunikasjon, så vil du få det langt bedre. Problemet ditt er kanskje at du ikke skjønner at du ikke har det bra? Jeg kjenner flere personer med ulike diagnoser. En av dem giftet seg nylig. Han nektet å tale til konen sin i bryllupet, fordi han hadde gjort et overslag over talelista, og regnet ut at da fikk hun flere taler enn ham. Det var ikke rettferdig, som brud og brudgom hadde de rett på like mange taler. Dette såret bruden, selvsagt, hun var fryktelig lei seg, fordi hun da ikke følte at han brydde seg om hennes følelser. Jeg antar at du forstår ham. At alt skal være tallfestet, likt og 50/50, fordi dette kan man telle og måle. Følelser derimot kan man ikke forstå logisk. Jeg håper virkelig at du får den hjelpen du trenger, Steinar. Men du må ville det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 19. februar 2011 #3509 Del Skrevet 19. februar 2011 Derimot er jeg ikke så sikker på at denne måten å tenke og føle på er helt kjønnsnøytral slik det blir påstått av 'QueenPenelope'. Nok et eksempel på at du ikke skjønner hva folk sier til deg. Gå tilbake til posten min, og se hva jeg siterer, i sammenheng med kommentaren min. Jeg er altså en mann, og bare for å illustrere hvordan jeg da tenker og føler når det gjelder håp i denne situasjonen, så skal jeg liste opp tilsvarende punkter etter mitt eget syn, slik du gjorde etter ditt syn over: - hvis hun gjør sånn og slik, vil jeg se hvor bra hun er. - hvis hun gjør sånn og slik, blir jeg glad i henne. - hvis hun gjør sånn og slik, blir alt bra. Jeg er målløs. Rett og slett. Du er sprø. Jeg har vel aldri møtt en person som satser på at en annen skal endre alt ved seg selv, for å bli en attraktiv partner. Og jeg kan garantere deg at det aldri kommer til å skje. Ellers har Tsunade et poeng, også uavhengig av kjønn. Mange menn tenker slik, enten du er enig i det eller ikke. Og mange damer tenker slik. Hennes poeng er at slike tanker er nytteløse. Må du tenke slik, eller sånn du tenker, så er et forhold umulig. Dødfødt. Håpløst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. februar 2011 #3510 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg begynner å si meg enig i at tråden kanskje bør stenges. Det Steinar ikke har forstått på flere hundre sider (i to omganger), kommer han ikke til å forstå på hundre sider til heller. Og kanskje trenger han en annen type hjelp enn råd og tolkning på et diskusjonsforum. Dette er vel egentlig bare trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. februar 2011 #3511 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg begynner å si meg enig i at tråden kanskje bør stenges. Det Steinar ikke har forstått på flere hundre sider (i to omganger), kommer han ikke til å forstå på hundre sider til heller. Og kanskje trenger han en annen type hjelp enn råd og tolkning på et diskusjonsforum. Dette er vel egentlig bare trist. Amen. Jeg syns det virker som vi har med en ganske forstyrret mann å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #3512 Del Skrevet 19. februar 2011 For at du skal slutte å mase. Ja, det er meget sannsynlig at hun tenker slik. Men da kunne hun likeså godt bare ha skutt seg selv i foten. Tomt prat har aldri hatt noen verdi for meg, samme hvilket inntrykk dere måtte ha fått av det jeg har skrevet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2011 #3513 Del Skrevet 19. februar 2011 Jupp, det er fryktelig trist. Og når vi bruker sarkasme, ironi og andre språklige virkemidler for å prøve og få ham til å forstå, så blir det fort og oppfatte som mobbing. Det er jo helt tydelig at Steinar ikke evner å forstå dette, selv om vi selv føler vi er språklig finurlige og ler og koser oss, så har vi rett og slett med en person å gjøre som ikke har forutsetninger for å forstå. Og da blir det faktisk rimelig ondskapsfult, om vi mener det eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2011 #3514 Del Skrevet 19. februar 2011 Ja, det er meget sannsynlig at hun tenker slik. Men da kunne hun likeså godt bare ha skutt seg selv i foten. Tomt prat har aldri hatt noen verdi for meg, samme hvilket inntrykk dere måtte ha fått av det jeg har skrevet her. Men dersom det er mest sannsynlig, forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare gir deg? Kanskje hun er redd deg? Jeg hadde vært redd om en mann nektet å innse at slaget var tapt for over to år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #3515 Del Skrevet 19. februar 2011 Steinar, jeg syns at den anonyme brukeren som har arbeidet mye med folk med Aspergers har svært gode poenger, og har forklart deg mye og påpekt mye du absolutt burde ta til etteretning. Når jeg leser det du skriver her får jeg oppriktig vondt av deg, fordi jeg ser at du ikke forstår. I det siste innlegget ditt skriver du at folk må GJØRE noe for at du skal bli glad i dem. Dette er riv ruskende galt. Man er glad i mennesker fordi de er. Unconditional Love, er det noe som heter, og det er det forhold mellom mennesker handler om. Jeg har mennesker jeg er glad i, og selv om de oppfører seg som idioter av og til, og selv om jeg rasjonelt sett ikke forstår oppførselen deres er jeg like glad i dem. Jeg kan si at jeg ikke forstår oppførselen deres, men kjærligheten blir ikke mindre av den grunn. Dersom du får hjelp til å forstå din egen oppførsel, din egen væremåte og din egen mangel på kommunikasjon, så vil du få det langt bedre. Problemet ditt er kanskje at du ikke skjønner at du ikke har det bra? Problemet er nok heller at du med flere her ikke forstår noe annet enn dere selv. Det at du mener at kjærlighet skal være slik du tenker og tror, betyr faktisk IKKE at alle andre tenker slik. Kjærlighet mellom to likeverdige individer forutsetter at begge gir og at begge får omtrent like mye av hverandre. Og den som ikke forstår dette faktum har et ALVORLIG problem. Jeg kjenner flere personer med ulike diagnoser. En av dem giftet seg nylig. Han nektet å tale til konen sin i bryllupet, fordi han hadde gjort et overslag over talelista, og regnet ut at da fikk hun flere taler enn ham. Det var ikke rettferdig, som brud og brudgom hadde de rett på like mange taler. Dette såret bruden, selvsagt, hun var fryktelig lei seg, fordi hun da ikke følte at han brydde seg om hennes følelser. Jeg antar at du forstår ham. At alt skal være tallfestet, likt og 50/50, fordi dette kan man telle og måle. Følelser derimot kan man ikke forstå logisk. Jeg håper virkelig at du får den hjelpen du trenger, Steinar. Men du må ville det selv. Mannen høres i min ører direkte (psykisk) forstyrret ut. Og det første jeg tenker er da at hans partner har gjort et alvorlig feil personlig valg som hun kommer til å angre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2011 #3516 Del Skrevet 19. februar 2011 Problemet er nok heller at du med flere her ikke forstår noe annet enn dere selv. Det at du mener at kjærlighet skal være slik du tenker og tror, betyr faktisk IKKE at alle andre tenker slik. Kjærlighet mellom to likeverdige individer forutsetter at begge gir og at begge får omtrent like mye av hverandre. Og den som ikke forstår dette faktum har et ALVORLIG problem. Nei, Steinar. Jeg TROR ikke kjærlighet skal være slik eller sånn. Jeg vet hva kjærlighet er. I tillegg har jeg innsikt i andre menneskers følelser og tanker, fordi jeg kommuniserer med dem og har empati. Det betyr ikke at jeg er enig, eller forstår motivasjonen bak alt de gjør, men det er heller ikke meningen. Poenget i innlegget mitt var heller ikke dette. Poenget var at du bør gå i deg selv, og se om ikke hjelp vil være på sin plass. Ikke nødvendigvis for å få en diagnose, det har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om. Det blir bare synsing basert på mennesker jeg kjenner som minner om deg. Dog tror jeg det hadde vært lurt av deg å snakke med noen som er ekspert på mennesklige interaksjoner, slik at du kan komme deg videre i livet ditt, og få hjelp til å ta valg, og se hvordan dine handlinger påvirker andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2011 #3517 Del Skrevet 19. februar 2011 Mannen høres i min ører direkte (psykisk) forstyrret ut. Og det første jeg tenker er da at hans partner har gjort et alvorlig feil personlig valg som hun kommer til å angre på. Nettopp, og det mener de fleste som leser i denne tråden om deg også. Og at Tolkningsdama gjør en stor tabbe om hun velger deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #3518 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg er målløs. Rett og slett. Du er sprø. Jeg har vel aldri møtt en person som satser på at en annen skal endre alt ved seg selv, for å bli en attraktiv partner. Og jeg kan garantere deg at det aldri kommer til å skje. Hvor i all verden har jeg skrevet at jeg satser på dette? Jeg satser ikke noe på henne lenger i det hele tatt. Derimot krever jeg nå endring ifra hennes side. Altså at hun må endre sin innstilling og oppførsel overfor meg. Først og fremst må hun ville kommunisere. Gjør hun dette så er det muligheter. Men skjer det ikke i løpet av kort tid så er hun historie. Så enkelt er det. Uten at jeg regner med at noen av dere klarer å fatte noe som helst av dette. Må sannsynligvis være mann selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. februar 2011 #3519 Del Skrevet 19. februar 2011 Nettopp, og det mener de fleste som leser i denne tråden om deg også. Og at Tolkningsdama gjør en stor tabbe om hun velger deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. februar 2011 #3520 Del Skrevet 19. februar 2011 - hvis hun gjør sånn og slik, vil jeg se hvor bra hun er. - hvis hun gjør sånn og slik, blir jeg glad i henne. - hvis hun gjør sånn og slik, blir alt bra. Her skrev du det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg