Gå til innhold

Hunden min bjeffer på alle lyder


Gizmo2

Anbefalte innlegg

Hva med bjeffehalsbånd med sitron? Høres jo ut som det er en hund som lett trigges til bjeffing, og det kan være vanskelig å konstant følge med på den for å klare å belønne riktig adferd, i tillegg til at jeg i dette tilfellet heller ikke har tro på at aversiv trening vil fungere tilfredsstillende.

Hvis du ikke ønsker å prøve et slikt bånd, så må du belage deg på å bruke MYE tid på å trene dette bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ang bjeffehalsbånd vær obs på at disse kan utløses av andre høye brå lyder og av andre hunders bjeffing.Ikke artig at hunden får en sitronsprut pga hva nabohunden gjør.

Personlig synes jeg slike bånd er et "hjelpemiddel" som ikke fungerer og burde vært forbudt som elekt.halsbånd

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang bjeffehalsbånd vær obs på at disse kan utløses av andre høye brå lyder og av andre hunders bjeffing.Ikke artig at hunden får en sitronsprut pga hva nabohunden gjør.

Personlig synes jeg slike bånd er et "hjelpemiddel" som ikke fungerer og burde vært forbudt som elekt.halsbånd

Hvorvidt det fungerer eller ikke finner man ikke ut før man har prøvd. Det kan hende det fungerer på noen hunder, mens andre vil ignorere hele greia. Men ikke kom her å si at det ikke fungerer, og ferdig med det. Jeg har sett det har fungert på noen hunder selv, og i tillegg hørt andre si det har stoppet bjeffing på sin hund.

Det er i tillegg en selvfølge at man er hjemme og observerer hunden når man har på bjeffehalsbånd som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker kun fra egen personlig erfaring (ikke på min hund) men på 3 stk som har hatt bjeffetendenser og alle blitt "behandlet" med sitronhalsbånd.

2 av bikkjene bjeffer like ille i dag. Den siste ble avlivet da den klikket i vinkel og var overnervøs etter noen doser sitron og en overivrig "instruktør" som gav den strøm da sitronhalsbåndet ikke hadde ønsket resultat

Som du kunne lese i min forrige post ,skriver jeg Personlig liker jeg ikke..

Endret av Kårky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på strøm og sitronhalsbånd bare så det er sagt. Den hunden som ble avlivet ble også brukt strøm på, noe jeg absolutt ikke støtter. Det gir en helt annen opplevelse enn sitronspruten.

Men som jeg sa, det fungerer på noen og andre fungerer det ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk et slikt halsbånd, da er vi tilbake til aversiv trening. Jeg håper virkelig ikke at du foretar deg noe av det som har blitt foreslått her uten å ha forhørt deg på canis.no eller hundesonen.no.

De som foreslår slike metoder aner ikke hva de råder deg til. Hvem som helst kan komme med "glupe" påfunn her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes så mange forskjellige meninger og forskjellige metoder. Trikset er å finne en måte å trene på som passer både deg og din hund. Forhør deg gjerne på canis... :) Der er det ofte også delte meninger og erfaringer, ofte fra folk som er litt mer interessert enn gjennomsnittsbrukeren her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...