Gjest Galithralia Skrevet 17. januar 2011 #701 Del Skrevet 17. januar 2011 Du hevder å vite så mye om denne saken, og så klarer du ikke å tilegne deg denne informasjonen på egenhånd? Nå har du fått et såpass bra utgangspunkt, at et aldri så lite søk kan gi deg opplysningene. Spørsmålet er vel heller om dere ønsker å vite. Det er veldig beleilig å fortsette å gi feilinformasjon, har jeg inntrykk av. Jeg ønsker å vite jeg. Men jeg har som sagt gått og lest både i Aftenposten, Radionova etc. og der stod det at det var 8 politimenn, så når andre sier at det var 5, vel send meg en link da. Jeg kan godt søke det opp selv, men nå har jo dere kommet med at dere har beviser på det, så hvorfor ikke en link? Jeg har aldri hevdet at jeg vet alt om saken, jeg har derimot sagt at jeg følger med. Å følge med betyr ikke at jeg sitter slavisk til pc, radio og tv og venter desperat på en oppdatering... Det forundrer meg at uansett hvor mye jeg sier at hun er her ulovlig og at jeg ikke har tatt et standpunkt ennå, så henger dere opp på at nei jeg tydeligvis støtter henne - kun ut ifra mine kommentarer om politimennene. Kanskje det er heller dere som ikke klarer å se forbi kritiske spørsmål som gjelder håndteringen av hennes arrestasjon. Det er det eneste jeg har stilt spørsmål ved. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raina Skrevet 17. januar 2011 #702 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg ønsker å vite jeg. Men jeg har som sagt gått og lest både i Aftenposten, Radionova etc. og der stod det at det var 8 politimenn, så når andre sier at det var 5, vel send meg en link da. Jeg kan godt søke det opp selv, men nå har jo dere kommet med at dere har beviser på det, så hvorfor ikke en link? Jeg har aldri hevdet at jeg vet alt om saken, jeg har derimot sagt at jeg følger med. Å følge med betyr ikke at jeg sitter slavisk til pc, radio og tv og venter desperat på en oppdatering... Det forundrer meg at uansett hvor mye jeg sier at hun er her ulovlig og at jeg ikke har tatt et standpunkt ennå, så henger dere opp på at nei jeg tydeligvis støtter henne - kun ut ifra mine kommentarer om politimennene. Kanskje det er heller dere som ikke klarer å se forbi kritiske spørsmål som gjelder håndteringen av hennes arrestasjon. Det er det eneste jeg har stilt spørsmål ved. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3063637.ece Les litt ned i artikkelen, der vil du finne at det står at PU opplysar at FEM politimenn var med på pågripelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #703 Del Skrevet 17. januar 2011 Hun har jo stått frem og fortalt at hun planlegger å gå i dekning om hun får endelig avslag, så hvordan kan de da si at det ikke er grunnlag for å holde henne innesperret på Trandum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 15 år Skrevet 17. januar 2011 #704 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg synes det er utrolig TEIT å kalle ei som har skrevet EN bok, som en "profilert forfatter". Dessuten er det mange ting i boka hennes som er sære. Blant annet sier hun at hun har gått på skole i Moskva- et annet sted sier hun at hun ikke har tatt noen utdanning i det hele tatt i Moskva. Hva skal man tro? Pluss at, er det media som skal bestemme hvem som skal få bli? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #705 Del Skrevet 17. januar 2011 Disse fakkeltog-entusiastene baserer seg kun på følelser......Følelser som blir prentet inn i dem av media. Trodde nesten ikke mine egne øyne når jeg så all oppstandelsen som kom rundt denne saken. Den ene tåredryppende historien etter den andre. Synes jeg ser presedensen som skapes hvis slikt massehysteri får gjennomslag. Kanskje media kunne kjøre en "asylsøker-reality" serie på tv og aviser......Førstepremien er at den asylsøkeren som fremstår mest sympatisk og flest nordmenn liker får bli.......Så kan folk ringe inn og stemme som på x-faktor og idol... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galithralia Skrevet 17. januar 2011 #706 Del Skrevet 17. januar 2011 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3063637.ece Les litt ned i artikkelen, der vil du finne at det står at PU opplysar at FEM politimenn var med på pågripelsen. Endelig en link - takk skal lese den nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #707 Del Skrevet 17. januar 2011 Å gå i fakkeltog for at en kriminell ikke får oppholdstillatelse og i lengre tid har oppholdt seg ulovlig i Norge ser jeg ingen logikk i, men siden det er en dame det er snakk om får hun automatisk slik sympati og støtte. Sånn sett er hun heldig vertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #708 Del Skrevet 17. januar 2011 Hun er jo for det første ikke i fengsel eller i varetekt, men på et lukket mottak ved Gardermoen. Rart når journalister ikke forstår slike elementære begreper. Særlig Nrk. Ellers er det bare å skrive under på at dette er en underlig historie. Skulle landet styres etter føleri, er vi tilbake i rent diktatur. Man ser for seg statsministerens sekretær lodde sjefens humør ved morgenkaffen. Hvor mange asylsøkere skal han benåde i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #709 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg synes faktisk NRK misbrukte sin stilling på det sterkeste i denne saken. De tok jo opp dette i enhver sending de hadde. Nettopp for å få folk til å gå ut og protestere. Trodde IKKE NRK skulle ha en slik stilling i samfunnet vårt. Det var faktisk ikke tusentall som gikk i fakkeltog. Det var 1500 i Oslo, også var det ca. 200 i Trondheim, og noen til i andre byer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #710 Del Skrevet 17. januar 2011 eg håper også folk flest ikke lar seg blende av propagandaen, godhetstyranniet jobber på helspreng nå og denne kvinnen er bare en brikke i spillet for å åpne våre grenser på vidt gap uten kontroll. De vil bryte ned verdier de hevder å stå inne for, som fellesskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #711 Del Skrevet 17. januar 2011 Og nå har også biskopen i Oslo stått fram og støttet henne. Tror jeg melder meg ut av den norske kirke. Ikke nok med at de leser fra Koranen i norske skoldgudstjenester, men nå støtter de ulovlige innvandrere også! Og den norske kirke støtter altså de som ikke vil føye seg etter norske lover og regler, mens elever som ikke vil høre på Koranen får ugyldig fravær - med velsignelse fra den norske kirke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #712 Del Skrevet 17. januar 2011 Tidligere justisminister Anne Holt mener at likhet for loven betyr at like saker skal behandles likt. Maria Amelie er spesiell, og må derfor få spesialbehandling. Hun henviste bla til at noen av ministrene våre (Støre?) hadde omtalt Amelie som “unik”. Holt så ingen fare for at dette vil skape presedens, fordi det er ytterst få som er like unike som Maria Amelie. Jeg blir kvalm av prinsippløsheten og dobbeltmoralen. Maria Amelie er sikkert et fantastisk menneske og en ressurs for Norge, MEN hun har oppholdt seg ulovlig i Norge i flere år. Hennes sak er blitt vurdert og man har funnet at hun IKKE har behov for beskyttelse, og derfor ikke kan få opphold på grunnlag av asyl. Hva spiller det for rolle at hun er flink, har skrevet en bok og kjenner mange kjendiser? Antirasistisk senter mener på fullt alvor at det å oppholde seg ulovlig i Norge tilstrekkelig lenge, skal innebære at en får oppholdstillatelse. De ser heller ingen problemer med å gi enslige barn opphold, for så å tillate familiegjenforening når familien til barnet dukker opp (sagt av Partapouli på NRK i dag). Tydeligvis har de ikke hørt om fenomenet ankerbarn. Norge er og forblir et drømmeland for mange. Alle kan ikke få opphold, så hva vil disse menneskevennene at man skal gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #713 Del Skrevet 17. januar 2011 Endelig en link - takk skal lese den nå jeg Aldri hørt om Google? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #714 Del Skrevet 17. januar 2011 Norsk utlendingspolitikk er delt inn i 5 spor: 1. Arbeidsinnvandring 2. Familieinnvandring 3. Asyl og beskyttelse 4. Medisinsk behandling 5. Studie Ønsker du en av disse, må du søke om dette. Å søke om asyl for å få arbeid er et misbruk av asylinstituttet og en omgåelse av reglene og vilkårene for arbeidstillatelse. Det er ingenting som stopper Amelie fra å søke om arbeidstillatelse, men det gjøres altså ikke ved å begjære gjenopptak og omgjøring av en asylsøknad. Hun kom hit som 17 åring og fikk asylavslag som myndig 18 åring. Hun har aldri hatt et beskyttelsesbehov. Alle barn og unge må ta konsekvensene av foreldrenes valg. Det kalles foreldreansvar. I dette tilfellet har foreldrenes valg medført at hun har fått mulighet til å ta en utdannelse hun ellers aldri ville fått! Hun har altså en unik mulighet til å skaffe seg jobb hvor enn hun vil søke.Å argumentere om at hun uskyldig kom til Norge som barn og må lide for foreldrenes valg, er stråmannsargumentasjon. Hun har selv valgt, som voksen myndig person, å oppholde seg ulovlig i Norge i 7 år. Hun har heletiden vært klar over plikten til å forlate landet. Dette må hun ta konsekvensen av, som alle andre. At Norge har et fantastisk system som gjør at selv personer uten lovlig opphold får gå på skole og ta seg utdannelse, kan ikke igjen brukes til å legitimere ulovlig opphold. Da er hele poenget med dette generøse tilbudet bortkastet. At hun som tidligere asylsøker må søke arbeidstillatelse fra hjemlandet kan jeg overhodet ikke se kan anses som umenneskelig, uetisk, umoralsk, i strid med menneskerettigheter osv osv. At organisasjoner som Amnesti har engasjert seg er galskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 17. januar 2011 #715 Del Skrevet 17. januar 2011 Og på denne halvtime som har gått siden din melding, har gruppa nå 1250 personer. og gruppa til støtte har nær 90 000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #716 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg synes også denne saken er havnet langt inn i hysteriet. Men hun har åpenbart sterke og velmenende allierte i kulturlivet og deres “brødre og søstre i ånden” i media. Alle ser ut til å drite i prinsippene og fornuften, og maler på i en endeløs harang, hvor alle mulige og umulige vikarierende momenter og motiver hales og skyves frem, mens de prinsippielle OG praktiske problemene OG konsekvensene av hennes egne bevisste valg trylles bort bak tåredryppende apeller, fakkeltog og überempatisk masturbasjon. Hun har søkt opphold i Norge på falsk grunnlag OG VET DET. Hun har oppholdt seg i Norge ulovlig OG VET DET. Hun kan f.eks søke om oppholds- og arbeidstillatelse som nyutdannet for ETT år. Jeg er sikker på at musikkbransjen i tigerstaden og en haug andre vil falle over hverandre i sin iver i å tilby arbeid. Så kan hun f.eks søke om permanent opphold etter ett år (“Etter særlige hensyn”) Her er hva hennes støttespillere burde gjøre : HOLDE KJEFT, og finne på noen virkelig trengende å hjelpe. Jeg begynner å blir møkka lei dette teateret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galithralia Skrevet 17. januar 2011 #717 Del Skrevet 17. januar 2011 Aldri hørt om Google? Eh jo..men som jeg har sagt i hvertfall to ganger før...hvorfor skal jeg finne linken når det er "DU" som kommer med at det var 5 og ikke 8, når jeg allerede har lest flere steder at det stod 8? Når du kommer med en påstand om at jeg tar feil, legg gjerne ved en link. Det var det som var hele poenget her. Men siden du er så oppsatt på å kun hakke på dem som spør, så klarer du vel ikke å se det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #718 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg syntes media er ekstremt ensidig i denne saken. De fremmer et totalt partisk og unyansert bilde av saken. I tillegg kjører de tilnærmet kun på følelser og nesten ingen ting på saksargumenter. Det er ganske skandaløst at hele pressen så ensidig tar rollen som propagandør for den ene siden i saken og ikke en gang forsøker å få fram andre meninger og sider i saken. Det framstilles for eksempel som om det er et samlet folk for at Amelie skal få opphold. Det er det ikke Det er en høyylytt minoritet med en svært godt planlagt mediastrategi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. januar 2011 #719 Del Skrevet 17. januar 2011 Å gå i fakkeltog for at en kriminell ikke får oppholdstillatelse og i lengre tid har oppholdt seg ulovlig i Norge ser jeg ingen logikk i, men siden det er en dame det er snakk om får hun automatisk slik sympati og støtte. Sånn sett er hun heldig vertfall. Jeg synes det er drøyt og usaklig å kalle en flyktning for kriminell. Kriminelle det de som stjeler , skyter og driver med dopsalg. Ulovlig innvandrer betyr bare at man er uønsket flyktning , iallfall i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #720 Del Skrevet 17. januar 2011 og gruppa til støtte har nær 90 000 det er visst noen gjøkunger som vil gi "Integreringsprisen 2011" til henne også. Hvor fjern går det an å bli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå