Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Alle mennesker har plikt til å ta vare på seg selv, sin helse og sin familie. Alle bør så langt det er mulig gjøre det innenfor lovens rammer. Men noen ganger så er det faktisk ikke mulig å følge loven. Det handler ikke om å håne andre. Noen ganger har man ingen valg.

Det skal ikke være valgfritt å følge norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle mennesker har plikt til å ta vare på seg selv, sin helse og sin familie. Alle bør så langt det er mulig gjøre det innenfor lovens rammer. Men noen ganger så er det faktisk ikke mulig å følge loven. Det handler ikke om å håne andre. Noen ganger har man ingen valg.

Selvsagt er det mulig å følge loven. Det er derfor de har fått avslag på søknadene om opphold og dermed skal reise tilbake. Om du mener ulovlige innvandrere som har fått avslag likevel er i fare for sitt liv ved å dra tilbake, så får du gi disse opplysningene dine til norske utlendingsmyndigheter så kanskje de vurderer saken på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylpolitikk bør ikke handle om nytteverdi, men det er dumt å ikke tenke nytte i forhold til innvandring generelt. Jeg synes ikke at Marie Amelie bør få asyl, men jeg synes at hun bør få bli her fordi hun vil, fordi det er her hun hører hjemme, og fordi vi trenger henne.

Javel, det er en ærlig sak at du mener at 90% av verdens befolkning bør fritt kunne flytte til Norge og bosette seg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hun har foretatt seg i landet har skjedd mens hun har vært her ulovlig. Hvorfor ignorerer du det?

Jeg synes faktisk det er utrolig sterkt å prestere så godt når man lever under jorda. Dette er prestasjoner som nesten ingen nordmenn har vært i nærheten av. Jeg har en venn som er personlig konkurs, og har levd under jorda like lenge, men bare i økonomisk forstand, og jeg ser hvilket helvete det er.

Jeg tror Marie A kommer til å klare seg glimrende i Russland, men jeg synes vi er idioter når vi sier nei takk til en av Norges sterkeste kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er utrolig sterkt å prestere så godt når man lever under jorda. Dette er prestasjoner som nesten ingen nordmenn har vært i nærheten av. Jeg har en venn som er personlig konkurs, og har levd under jorda like lenge, men bare i økonomisk forstand, og jeg ser hvilket helvete det er.

Jeg tror Marie A kommer til å klare seg glimrende i Russland, men jeg synes vi er idioter når vi sier nei takk til en av Norges sterkeste kvinner.

Hun har tatt en utdannelse skrevet en bok, og jobbet som frivillig på festivaler. Hun har strengt tatt ikke gjort mer enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylpolitikk bør ikke handle om nytteverdi, men det er dumt å ikke tenke nytte i forhold til innvandring generelt. Jeg synes ikke at Marie Amelie bør få asyl, men jeg synes at hun bør få bli her fordi hun vil, fordi det er her hun hører hjemme, og fordi vi trenger henne.

Hadde ikke media lagt sin elsk på henne slik de har gjort. Så ville ingen av dere brydd dere om at hun blir kastet ut

Si meg hvor var alle dere da de 70-80 ulovlige Serberene ble kastet ut for et par måneder siden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har tatt en utdannelse skrevet en bok, og jobbet som frivillig på festivaler. Hun har strengt tatt ikke gjort mer enn det.

Hun har også klart å bli "Årets nordmann" av et pressekorps på krigsstien for å gi opphold til titusenvis av ulovlige innvandrere i Norge. Ikke et pip fra norsk presse for å nyansere saken, men massiv propaganda for å fremme innvandringsstandpunktene til redaktørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall en sikker oppskrift for å miste makt ved neste valg. Lytter du ikke til dine sjefer (folket) mellom valg så har du lite politisk teft.

Earth calling.

Politikerne skal ikke danse etter folkets snute for å vinne stemmer ved neste valg. De skal holde seg til de lover og regler vi har, og utføre den politikk de forespeilet oss før sist valg. Og de har aldri forespeilet oss å la illegale innvandrere få bli i landet på tross av manglende fare i hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et slikt system allerede. Spesialistkvoten er der hvor folk med kompetanse kan få opphold. Om personen ikke har krav på opphold pga forfølgelse, så kan personen forsøke å søke om opphold som arbeidsinnvandrer på spesialistkvoten.

Systemet er også slik at dersom du har fått avslag på en asylsøknad kan du ikke gå over i spesialistkvote køen etterpå, da er løpte kjørt. Noe som slår spesielt uheldig ut i denne saken, da hennes avslag skyldes en asyssøknad foreldrene hennes gjorde, før hun var myndig og som hun ikke hadde noen påvirkning på.

Det er forøvrig ikke så lenge siden det var ett forslag oppe om å åpne for at folk kan gå fra asylkø og over på spesialistkvote, dersom de har slik kompetanse, men sittende regjering stemte mot. Også sutrekoppene SV som reagerer så veldig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylpolitikk bør ikke handle om nytteverdi, men det er dumt å ikke tenke nytte i forhold til innvandring generelt. Jeg synes ikke at Marie Amelie bør få asyl, men jeg synes at hun bør få bli her fordi hun vil, fordi det er her hun hører hjemme, og fordi vi trenger henne.

Som en person som bodde ulovlig i Norge i en lengre periode, og blir tvangsreturnert til hjemmeland, får hun en utvisning fra Norge, fra 2 år til for alltid. Det er loven, og det vil si at det ikke blir mulig for henne å returnere til Norge med engang etter at hun blir sendt ut. Hva slags utvisningstid hun får, er ikke bestemt ennå, men tror ikke det blir bare 2 år.

Kjenner en som bodde her ulovlig i 1,5 år, han studerte her forøvrig også, selv om det har ingenting med saken å gjøre, og han ble utvist for 8 år. Ble også gjort kjent nå med en sak hvor ei kvinne oppga feil navn, når hun giftet seg med en norsk mann, og når det ble kjent for UDI, ble hun utvist fra Norge for 5 år. Det er bare et par eksempler, men jeg vil minne på at Marie Amelie både oppga feil navn, og bodde ulovlig i Norge i 8 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, det er en ærlig sak at du mener at 90% av verdens befolkning bør fritt kunne flytte til Norge og bosette seg her.

Jeg har ikke skrevet 90% av verdens befolkning. Det er ikke min mening. Jeg forstår at utsendingen av M A er en prinsippsak, med frykt for signaleffekter som du antyder her.

Jeg tenker egentlig at hvis vi har 40000 papirløse her, og 4000 både har tilknytning, er lønnsomme og fortjener å bo her, så bør disse få opphold på positivt grunnlag. Det er for dumt å nekte å ta imot gull, fordi ...?

4000 er et mindre tall enn 4 000 000 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke media lagt sin elsk på henne slik de har gjort. Så ville ingen av dere brydd dere om at hun blir kastet ut

Si meg hvor var alle dere da de 70-80 ulovlige Serberene ble kastet ut for et par måneder siden

Det var det samme spetakkelet for en tid tilbake med denne asylsvindlerdama fra Afrika som hadde havnet i Italia. Et samlet mediakorps fremstilte saken som "onde norske staten" som sender ut "uskyldig stakkarslig afrikansk kvinne som må leve av gress i Italia". Ikke et ord om at denne kvinnen var en asylsvindler av rang, men et helt bevisst forsøk fra norsk media å føre det norske folket bak lyset i sitt propagandatog for sin ekstreme innvandringspolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har tatt en utdannelse skrevet en bok, og jobbet som frivillig på festivaler. Hun har strengt tatt ikke gjort mer enn det.

Hun har også tatt en mastergrad. Det er det ikke mange fredløse som har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Earth calling.

Politikerne skal ikke danse etter folkets snute for å vinne stemmer ved neste valg. De skal holde seg til de lover og regler vi har, og utføre den politikk de forespeilet oss før sist valg. Og de har aldri forespeilet oss å la illegale innvandrere få bli i landet på tross av manglende fare i hjemlandet.

Hvilken asylpolitikk var det de forspeilet oss da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har også tatt en mastergrad. Det er det ikke mange fredløse som har gjort.

Master i Tverrfaglige kulturstudier på NTNU!! Det er jo ikke akkurat "rocket science". Jeg mener ikke at utdannelsen hennes er mindre verdt av den grunn, men pressen fremstiller jo som om hun er noe veldig viktig resurs og er eksepsjonelt smart som klarte å fullføre en utfordrende teknisk utdannelse på NTNU. Løgn, løgn, løgn.. :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen som gir en god grunn til at hun skal bli. Men det faktum at hun er en ulovlig invandrer er en god grunn til at hun skal kastet ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som gir en god grunn til at hun skal bli. Men det faktum at hun er en ulovlig invandrer er en god grunn til at hun skal kastet ut

hun her er også ulovlig:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10013395

Hun her og:

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1021145.ece?index=40

Det så mange ulovliiii. This does not compute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en person som bodde ulovlig i Norge i en lengre periode, og blir tvangsreturnert til hjemmeland, får hun en utvisning fra Norge, fra 2 år til for alltid. Det er loven, og det vil si at det ikke blir mulig for henne å returnere til Norge med engang etter at hun blir sendt ut. Hva slags utvisningstid hun får, er ikke bestemt ennå, men tror ikke det blir bare 2 år.

Kjenner en som bodde her ulovlig i 1,5 år, han studerte her forøvrig også, selv om det har ingenting med saken å gjøre, og han ble utvist for 8 år. Ble også gjort kjent nå med en sak hvor ei kvinne oppga feil navn, når hun giftet seg med en norsk mann, og når det ble kjent for UDI, ble hun utvist fra Norge for 5 år. Det er bare et par eksempler, men jeg vil minne på at Marie Amelie både oppga feil navn, og bodde ulovlig i Norge i 8 år.

På tide å gjøre noe med loven og straffenivået. Dette er jo sinnsykt strenge straffer. Du kan jo slå ned en mann på gata og skade han for livet, og komme unna med noen uker i fengsel , mens det å ha feil fødested straffes med utvisning i mange år. Dette er veldig urettferdig. Og står ikke i forhold i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...