Pasjonsblomst Skrevet 14. januar 2011 #1 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Jente 30, samboer med mann 35. Vært uten pilla i 2 år uten å blitt gravid (ikke prøvd særlig heller). Men jeg ønsket å lære mer om fruktbarhet osv, og lære mer om mine sjanser på å bli gravid mens jeg ventet på at han skulle bli klar.. Så i november ble jeg henvist til gynekolog. Idag var jeg der, og han satt igang full utredning av meg og sambo. Ble litt overraska Og han minstenker at jeg har endometriose, den ene eggstokken min var skikkelig stor. cyste eller noe. Nå har jeg fått meg en lang liste med blodprøver, sædprøve og oppfølging, og blir kanskje lap etterhvert... OMG... dette var litt uventet allikevel. Jeg skulle liksom bare inn der og høre hva dette gikk i og stille litt spm osv. PS: Mannen begynner å komme skikkelig på gli nå.. og han støttet meg itimen idag, og har allerede fått feedback på hvordan det gikk. Som vanlig positiv, noe skeptisk til denne prosessen, men han bare lo av hva jeg hadde stilt istand og tok det med godt humør. Pjuh. Så dette blir jo interessant!!! Endret 1. oktober 2011 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. januar 2011 #2 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg måtte skynde meg inn i prøvedagbøkene for å finne deg. Gratulerer med en skikkelig prøvedagbok Aurelia Skjønner at du fikk litt sjokk over beskjeden hos legen. Men det er jo kjempefint at du fikk en skikkelig sjekk da - så evt. behandling kan starte. Tenk om du skulle ventet et helt år med "ordentlig" prøving før du hadde funnet ut av dette. Dette er en start - håper ikke det blir en veldig lang prosess! Og så fint med en mann som er på gli Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 14. januar 2011 Det føles bare litt merkelig å starte utrednign på en måte før vi har startet. Men jeg ØNSKER jo å være proaktiv, så da er vi det! Og med mistanke om endometriose er det sikkert like greit, for det kan redusere fertiliteten... *gulp* Men jeg skal IKKE bekymre meg foreløpig.. enig at det er godt å være føre var og ikke kaste bort dyrebar tid. *spent* Og sambo er så søt.. Igår sa han at han trodde jeg ville bli nydelig gravid :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. januar 2011 #4 Del Skrevet 14. januar 2011 Du har en fin innstilling. Ingenting er som du skriver påvist. Det er bare å i vei Nå må du få deg en sånn syklusticker Var det ikke sånn at vi begge har el i disse tider? Blir spennende å følge med videre. Tror sambo' har rett - med den sterke, slanke kroppen tror jeg du blir en nydelig gravid Formen bedre forresten? God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 14. januar 2011 #5 Del Skrevet 14. januar 2011 Så koselig med prøvedagbok Aurelia! Så det da jeg tusla innom Ripsy sin dagbok. Blir spennende fremover for dere begge. Skjønner at det kom litt brått på med full utredning, men er jo helt supert å få sjekket alt med en gang. Du kommer jo til å blir den RYYYYPa også som gravid! Er jo supert det grunnlaget du har lagt og fortsetter å legge med treningen. Blir gøy å følge med. Ønsker deg masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 14. januar 2011 #6 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei. Innom og legger igjen en liten hilsen i dagboken din. Ser at her skjer ting brått og fort. Håper det ordner seg for dere. Blir spennende å følge deg fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 14. januar 2011 hei jenter! Koselig med besøk.. godt å ha NOEN å dele slike ting med. Er enda litt i sjokk, gikk så brått.. En del av meg synes det er greit å finne ut av ting, en annen del synes at det kom litt raskt (før starting) og egentlig akkruat når vi var igang å starte. Sambo er ikke heeeelt i mål, men jeg øyner lys i tunnelen. Sambo ble litt skeptisk til dette med sædprøve osv, han vet ikke helt om han "finner seg i det". Stakkars, kom jo veldig brått og unødig på han også, han skjønner ikke vitsen. Bortsett fra dette med endometriose da, han er glad jeg får utredet det.. tror jeg satser fullt på :rødme: , og og lar utredningen ta liten plass i bakgrunnen... Så kan det jo hende at jeg baker boller før noen får sagt et lite pip God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 14. januar 2011 Leser litt rundt i prøverdagbøkene her... Ender opp med ømt hjerte og tårer i øynene. Av triste historier, brennende lengsler, oppturer, nedturer, håp, sorg og glede. Og noe av det som slår meg er hvor glad jeg er i mange av dere jenter her inne.. Vi støtter hverandre, deler hemmeligheter og gørrete detaljer. Dere er skjønne!! Hilsen emosjonelle og lengtende Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 15. januar 2011 My man is finally in the zone!!!! We did IT this morning.... ahhhhhhh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 15. januar 2011 #10 Del Skrevet 15. januar 2011 Leser litt rundt i prøverdagbøkene her... Ender opp med ømt hjerte og tårer i øynene. Av triste historier, brennende lengsler, oppturer, nedturer, håp, sorg og glede. Og noe av det som slår meg er hvor glad jeg er i mange av dere jenter her inne.. Vi støtter hverandre, deler hemmeligheter og gørrete detaljer. Dere er skjønne!! Hilsen emosjonelle og lengtende Aurelia Ja, er det ikke godt! Ingen andre enn damer i samme situasjon som er opptatt av EL-slim, utflod, TR, ømme pupper og alt som hører med Jeg har ingen venninner i samme situasjon, de er stort sett ferdig med graviditet og fødsler hele gjengen. Ikke alltid så spennende å høre om andres EL, testing og til enhver tid En prøvedagbok er en god ting, andre i samme situasjon og dele erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 15. januar 2011 #11 Del Skrevet 15. januar 2011 Jippi for mann som er in the zoooone! Da er det bare å prøve i vei. Prøving innebærer jo selvsagt mye tanker og følelser, men husk at mest av alt er det GØY! Ser du har fått ticker også. Morro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. januar 2011 #12 Del Skrevet 16. januar 2011 Leser litt rundt i prøverdagbøkene her... Ender opp med ømt hjerte og tårer i øynene. Av triste historier, brennende lengsler, oppturer, nedturer, håp, sorg og glede. Og noe av det som slår meg er hvor glad jeg er i mange av dere jenter her inne.. Vi støtter hverandre, deler hemmeligheter og gørrete detaljer. Dere er skjønne!! Hilsen emosjonelle og lengtende Aurelia My man is finally in the zone!!!! We did IT this morning.... ahhhhhhh :danser: Første målet er nådd - nå er det bare å håpe at dere treffer på el neste gang (for denne gangen var det vel litt mange dager etter el? eller?) Det er litt spesiell følelse første gang man har sex uten beskyttelse eller uten å hoppe av i svingen. Jeg følte litt sånn ekstra nærhet jeg :rødme: Lykke til kjære Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 16. januar 2011 Har vært en veldig fin og romantisk helg.. Kan ikke helt tro at jeg er HER nå.. Sambo og jeg har vært veldig kjærlige, forelska og nære hverandre hele helga.. Flytta sammen under en dyne i senga (alltid vant med å sove hver for oss) osv. Skal kjøpe oss en stor dyne nå og etter "the big happening" i går, felte jeg noen Det var ganske svært! Så da var det bare til å la romantikken blomstre! Sambo bryr seg ikke om EL og slike ting, dvs han ønsker å uten for mye planlegging og prat..The natural way! Sa da prøver jeg å joine ham i det, men jeg holder selvsagt styr på EL osv for å forsikre (meg) om at det blir no action disse dagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 17. januar 2011 #14 Del Skrevet 17. januar 2011 Min sambo ønsket heller ikke å vite spesielt mye om EL den første tiden. Jeg passet på å "forføre"han til de riktige tidene og sa ikke så mye om det :gjeiper: Han kom mer på banen etterhvert som tiden gikk. Nå er det han som spør etter EL og syntes det er kjempe spennende med EL tester Så hyggelig med en romantisk helg!!! Gir ekstra energi til en ny uke :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. januar 2011 #15 Del Skrevet 17. januar 2011 Så utrolig gøy at dere er i gang med prøving for alvor Det er en spennende tid dere har foran dere nå :rødme: Enig i at det kan være greit å ikke ha for mye fokus på EL, det som fungerte for oss var annenhver dag. Jeg syns det var litt gøy å ikke ha full kontroll på når EL var, siden jeg likevel hadde stabile sykluser. Håper det klaffer fort for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 17. januar 2011 #16 Del Skrevet 17. januar 2011 Hei Lykke til med prøvingen, håper det klaffer fort for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 17. januar 2011 Dette skal bli et spennende år ja! Føler meg ikke helt i hundre igrunn, men skikkelig trygg og rolig og tålmodig. Endelig er jeg der jeg har jobba for (å faktisk starte prøving). Så når jeg vel etterhvert begynne å se frem mot neste mål... som er å bli . Er jo en stund til neste EL, så ikke vits å ta helt av enda.. hehe. Har tatt progestoronprøve idag, og fått med prøveglass til mannen. Gruer meg til å vise det til han.. tror jeg drøyer det. Ble litt merkelig dette her med å starte utgreeinga akkurat når vi setter igang, så jeg lar det nok gå stillest mulig frem uten å involvere ham så mye. og så har jeg bestillt 15 graviditesttester... må muligens bestille noen EL tester også. Anbefales det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 19. januar 2011 #18 Del Skrevet 19. januar 2011 Spennende å starte med prøving, mange følelser knyttet til det og ikke minst forventninger. Har du snakket med din kjære om "koppen?" Virker som det der er en stor greie for menn, det rammer stoltheten deres på en måte. Jeg trøstet min kjære med at han kunne tenke på alt han likevel slapp unna. Jeg forklarte da GU undersøkelser og hva som skjer der... Han ble litt flau da og tok poenget mitt. Når det gjelder EL tester, syntes jeg det har vært nyttig i prøveperioden for å bli kjent med egen syklus. Nå merker jeg stort sett på kroppen når EL er, men greit å få det bekreftet med en test. EL-test sier at noe er underveis, men ikke akkurat når. I allefall en god pekepinn på at det er på tide å Legen min anbefalte å måle kroppstemp i noen mnd for å få en pekepinn, men jeg gjorde aldri det. For min del ble det et stressmoment og lot det være. Nå er dere i gang med planleggingen og det er hyggelig å komme til det steget sammen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 19. januar 2011 #19 Del Skrevet 19. januar 2011 15 tester ja El- tester anbefales av meg også- synes det har vært veldig greit. Nattaklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 22. januar 2011 #20 Del Skrevet 22. januar 2011 Innom for å ønske deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå