Gå til innhold

Røykeloven gjelder ikke på Color Line


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

HURRA, nå har jeg funnet en plass jeg kan være! Røykeloven er jo vel og bra, men vær så snill og ikke bli overhysteriske! Tåler man ikke røyk, parfyme, dyr, skyllemidler eller annet som kan lukte ubehagelig, eller kan inneholde allergener....vel. da må man vel bare være hjemme da. ;)

Eller du får la røyken din være hjemme. Er ikke vi som skader andre, det er DU

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

HURRA, nå har jeg funnet en plass jeg kan være! Røykeloven er jo vel og bra, men vær så snill og ikke bli overhysteriske! Tåler man ikke røyk, parfyme, dyr, skyllemidler eller annet som kan lukte ubehagelig, eller kan inneholde allergener....vel. da må man vel bare være hjemme da. ;)

Du er vel klar over at ikke-røykere flest ynker seg hver gang røykere går forbi dem? Jepp, dere stinker hele gjengen. Du kan da ikke sammenligne parfyme eller skyllemiddel med røyklukt? :eeeh:

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også jeg dør tidlig - så jeg slipper eldre "omsorgen" her til lands. Jeg tar faktisk hensyn til alle jeg er rundt, men er det lov å røyke, røyker jeg. Da kan ikke-røykerne ta hensyn. Det er mer snakk om aksept for medmenneskers "skavanker og uvaner" enn å ta hensyn. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også jeg dør tidlig - så jeg slipper eldre "omsorgen" her til lands. Jeg tar faktisk hensyn til alle jeg er rundt, men er det lov å røyke, røyker jeg. Da kan ikke-røykerne ta hensyn. Det er mer snakk om aksept for medmenneskers "skavanker og uvaner" enn å ta hensyn. ;)

Dummeste jeg har lest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig og gjøre alle til lags uansett årsak til hva man ikke tåler. Røyk lukter vondt det vet alle. har t.om jobba med en dame som ikke tålte lukt av noen ting, deodorant, parfyme kunne ikke en gang drikke kaffi pga hu tålte ikke den lukten heller. Fikk stadig beskjed om og la vær og ta på deodorant! Hu ble til slutt innkalt og bedt om og slutte, og jeg slapp og stinke svette hele dagen. Som jeg ser det så tror jeg et totalt forbud mot røyking på skipene vil bli kroka på døra for selskapet. Sånn er det bare dessverre. Se hvordan utelivsbransjen sliter etter forbudet kom. Der jeg bor gikk mange konk og om vinteren er det nesten ikke folk på pubene. Jeg røyker selv og har ingen problem med å gå utforbi og ta en røyk. I borettslaget der jeg bor mener enkelte beboere at det burde være forbud mot røyking i leilighetene pga lukt siver inn ventilasjonen hos folk, gamle blokker dette. Noen mener husdyr burde være forbudt pga allerg i familien. Det er mange hensyn og ta og jeg tror de fleste har vett nok til og forstå det. Som sagt før, noen er super allergisk og sensitiv for lukt. Hva skal man gjøre egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er DET det dummeste du har lest? At noen har egne meninger som ikke er lik dine? Alle er vi vel forskjellige, og det er noe alle burde godta. Kom nå i det minste med grunner og argumenter for hvorfor det var et dumt innlegg. Jeg syns noe av det dummeste jeg leser er der folk avfeier andres maninger uten å komme med en grunn ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stor forskjell på deodorant og røyk som ikke gjør en dritt nytte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA, nå har jeg funnet en plass jeg kan være! Røykeloven er jo vel og bra, men vær så snill og ikke bli overhysteriske! Tåler man ikke røyk, parfyme, dyr, skyllemidler eller annet som kan lukte ubehagelig, eller kan inneholde allergener....vel. da må man vel bare være hjemme da. ;)

Hadde jeg truffet deg hadde jeg kastet deg ned på bakken og sluppet en saftig brakfis midt i fleisen på deg. Tåler du ikke det, får du holde deg hjemme. Har man lyst har man lov :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er DET det dummeste du har lest? At noen har egne meninger som ikke er lik dine? Alle er vi vel forskjellige, og det er noe alle burde godta. Kom nå i det minste med grunner og argumenter for hvorfor det var et dumt innlegg. Jeg syns noe av det dummeste jeg leser er der folk avfeier andres maninger uten å komme med en grunn ;)

Hvis du ikke klarer å se det selv får det være ditt problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor forskjell på deodorant og røyk som ikke gjør en dritt nytte

Jeg ga bare et eksempel på andre typer allergier da jeg nevnte deodorant osv. Er klar over det med røyken altså. Men mange får reaksjoner på parfyme duft osv. Og poenget mitt var kun og si at det er vanskelig og gjøre alle til lags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu..Slutt å grin ,så lite tåler du ikke,jeg røyker innne ,men likevel hadde jeg veninna mi med alvorlig astma hjemme hos meg ,bare lufta før hun kom! Har dere ikke fått vilja deres snart?

Syns dere skal få i dere ei maske å trekke over tryne så dere slipper noen lukt i det hele tatt.

Finns det ikke værre ting og bry seg om? :ninja:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykerne i Norge bør jo bare bestille seg Color Line-turer, så kan de dampe i vei i offentlige rom!

Synd norske myndigheter ikke forfølger at norske ansatte ikke beskyttes av verken Arbeidsmiljøloven eller Røykeloven, der de har krav på og rett til et røykfritt miljø på sin arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu..Slutt å grin ,så lite tåler du ikke,jeg røyker innne ,men likevel hadde jeg veninna mi med alvorlig astma hjemme hos meg ,bare lufta før hun kom! Har dere ikke fått vilja deres snart?

Syns dere skal få i dere ei maske å trekke over tryne så dere slipper noen lukt i det hele tatt.

Finns det ikke værre ting og bry seg om? :ninja:

Stapp tryne i ett askebeger og et innholde...kanskje du sjønner hvordan andre har det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buhu..Slutt å grin ,så lite tåler du ikke,jeg røyker innne ,men likevel hadde jeg veninna mi med alvorlig astma hjemme hos meg ,bare lufta før hun kom! Har dere ikke fått vilja deres snart?

Syns dere skal få i dere ei maske å trekke over tryne så dere slipper noen lukt i det hele tatt.

Finns det ikke værre ting og bry seg om? :ninja:

Veldig heldig for folk flest at de som bestmmer i dette landet, og som får gjennom fornuftige saker, ikke tenker som deg! Du mangler jo fullstendig kunnskap!

Røykeloven ble innført av de blå...AP kunne aldri ha klart å innføre et så sunt og flott tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud her var det mange dramaqueens... blir helt matt jeg..

Har selv astma, og jeg overlever HELT FINT!! klart det lukter ikke godt, men herregud a folkens. det finnes mye viktigere ting å bruke tiden sin på enn at ALLE som er på ett cruice kan få ha det hyggelig.

At det lukter røyk ble da overlevd før røykeloven kom, er bare hele norge som har blitt antirøyk. Er vel snart så de som enda røyker må "smugrøyke" for å ikke støte noen av de sarte sjelene rundt omkring..

Skjerpings damer... om color line er ille så dra på dfds eller en annen båt hvor det er full inntredning av røykeloven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anjelika

Hadde den båten vært røykfri så hadde de gått konkurs kjapt!

Om dere elsker Color Lines harryturer så får dere bare tåle lukten når dere inntrer på kjederøykernes naturlige habitat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hvordan utelivsbransjen sliter etter forbudet kom. Der jeg bor gikk mange konk. Jeg røyker selv.

Det er ikke påvist flere konkurser etter Røykeloven, tvert imot, snarere færre: http://www.webavisen.no/artikkel/807875/faa-konkurser-etter-roeykeloven.htm

De ansatte i utelivsbransjen har påvist fått bedre helse etter at Røykeloven ble innført: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=105037

Husk at Røykeloven skal beskytte de ansatte! De ansatte har krav på et røykfritt meiljø, da røyk er påvist å være skadelig for din og folk i din nærhets helse. Derfor har vi Røykeloven.

Stadig flere jenter har begynt å snuse isteden: http://www.liberaleren.no/2010/12/23/snus-berger-utelivsbransjen/

Så lekkert for menn: å kline med en lekker dame ute på nattklubb, der sikkelet er svart som i s n u s.

Røykere og snusere er og blir s o s i a l e u t s k u d d o g t a p e r e.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den båten vært røykfri så hadde de gått konkurs kjapt!

Om dere elsker Color Lines harryturer så får dere bare tåle lukten når dere inntrer på kjederøykernes naturlige habitat.

Det handler om å beskytte de ansatte! De ansatte har rett til å jobbe i et arbeidsmiljø som ikke skader deres helse!

Arbeidsmiljøloven gir arbeidstakere i Norge rett til dette - i en rekke andre land er arbeidstakernes rettigheter lovfelt på et arbeidsmiljø som ikke er helseskadelig.

Ansatte ombord på Color Line-båtene bør være unntatt en slik beskyttelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv astma, og jeg overlever HELT FINT!!

At det lukter røyk ble da overlevd før røykeloven kom, er bare hele norge som har blitt antirøyk. Er vel snart så de som enda røyker må "smugrøyke" for å ikke støte noen av de sarte sjelene rundt omkring..

Ditt kunnskapsnivå er tilnærmet null på området, er det lett å se.

Det handler ikek om at du klarer deg fint, det handler om å beskytte alle ansatte: de har rett til å jobbe i et arbeidsmiljø og klima som ikke er helseskadelig.

Hva mener du med "sarte sjeler" - det er påvist at folk blir syke av røyk og av andre røyking (passiv røyking). Røyking er mishandling av andre (og av seg selv).

Din holdning her er avlegs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...