Gå til innhold

Noen utenlandske menn sjikanerer kvinner på gaten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei , for det første vil jeg bare få sagt at dette er ikke TS, bare en som tydeligvis vil være det.

Jeg er jenta som startet tråden ''muslimer begynner og irritere meg'' , og jeg syns virkelig at den tråden skal opprettes igjen, for her er jeg faktisk og det litt frustrert. Jeg oppfattet dette i hvert fall som å stikke det under en stol.

Nå er jeg her, så jeg syns den gamle tråden skal bli lagt her igjen. Det stod mye jeg faktisk ikke vil ''miste'' fra andre og meg selv.

Jeg som likevel si meg enig han/hun som later som hun/han er TS; Takk for drahjelp Cuckold, du ser ut til å virkelig satt deg inn i dette og forstår hva dette handler om.

Det var jeg som startet denne tråden, dermed er jeg ts i DENNE tråden. Du startet "den gamle tråden" dermed var du ts der. Skjønner?

Hvorfor i all verden skulle jeg late som om jeg var deg? Det forstår jeg ikke.

Nå har du registrert deg da og det er bra. Velkommen til KG. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn går det når oslodamene spriker for hver eneste neger de seg, i håp om å få seg en mega "black-mamba", synes ikke det er noe rart at de gutta ser på norske damer som løse tøser egentlig....

Som man reder, ligger man.

Haha you wish, norske kvinner vil ikke ta i dere med ildtang. Æsj æsj æsj. Men det er vel derfor dere er så desperate. Si meg er ikke kvinnene deres gode nok for dere siden dere vier oss norske jenter så mye oppmerksomhet? Ikke glade i burkakledde illeluktende damer? Nei, tenkte meg det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som startet denne tråden, dermed er jeg ts i DENNE tråden. Du startet "den gamle tråden" dermed var du ts der. Skjønner?

Hvorfor i all verden skulle jeg late som om jeg var deg? Det forstår jeg ikke.

Nå har du registrert deg da og det er bra. Velkommen til KG. :)

Haha , beklager!! :flau: Jeg var liksom fortsatt inn i den gamle jeg.. Nei det tenkte jeg også, hvorfor i all verden skulle du late som du var TS i den forrige. Som sagt jeg var nok litt stuck i den andre tråden, så jeg forestilte meg bare at dette var en fortsettelse uten at det egentlig også er en ny tråd.

Takk takk:)

Edit: Foressten; Bra at du lagde en ny tråd om dette! Bare litt synd at de ikke kan opprette den gamle også, da det stod veldig mye der som jeg vil ha her.

Endret av Tråd_starter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så spydig mot TS?

Når man i innlegg etter innlegg, side opp og side ned, prøver å forklare vedkommende hva man mener, og vedkommende fortsatt ikke skjønner det, så er en gratulasjon i høyeste grad på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at du nettopp har lært deg noen ''tøffe setninger'' som du disser meg med da! :klemmer:

Tilbake til tråden:

Jeg har også dårlig erfaring med flere afrikanere, som da ikke er muslimer.

Så jeg ser selvfølgelig at det ikke bare er at de er ''muslimer'' , men at flesteparten av de jeg plages med er det faktisk og at de også tolker religionen på en slik vis som også er med å gjøre oppførselen deres - syns jeg heller ikke skal stikkes under en stol.

Det er likevel ingen tvil om hvorfor disse utlendingene gjør dette in the first place. Det er jo selvsagt mye de tar med seg hjemmenfra, men hovedproblemet er at de kommer til Norge og ser det som et sted hvor jentene er horer og at nordmenn generelt driter i alt rundt seg og at de skal få lov å gjøre hva de vil. Derfor mener jeg at de må få inn i hodet sitt med en gang de kommer hit, at sånn er det IKKE. Hvis de fortsatt går rundt med denne forskrudde tankegangen, burde de bli sendt ut. Det er også synd at de ordentlige muslimene og utlendingene generelt ofte blir skjært over samme kammen som andre, og de har nok ofte opplevd å bli dømt på forhånd.

Hvordan unngå situasjonen? Kort sagt;

Utlendinger som klarer å snu om tankegangen sin og vil lære om Norge og tilpasse seg samfunnet : VELKOMMEN!

Utlendinger som drar med seg sine helt andre regler og vaner. Som også har det synet at Norske jenter kan man klå på og slenge bemerkninger til, for ja de er jo horer og ingen bryr seg uansett! : STIKK HJEM!

Hehe, gratulerer, du har ikke skjønt et plukk er en "tøff setning"? Jaja..

Uansett, jeg vil gjerne gi deg utfordring, finn en tolkning av Islam som sier at det er halal for muslimske menn å klå på fremmede kvinner på gata. Klarer du det er du god, for vi snakker om en religion som i høyeste grad er pro minst mulig kontakt mellom kjønnene, med mindre de er gift. I den grad at sex utenfor ekteskapet, Zina, i følge Sharia straffes hardt. Min spådom er derfor at du vil slite hardt og lenge for å finne en tolkning med noe gjennomslag, f. eks fra en av de Islamske skolene, som syntes det er greit at muslimske menn løper rundt i gatene og klår damer på rumpa. Er det isåfall muslimer pr definisjon som er problemet?

Betyr det at jeg påstår at ingen muslimske menn gjør nettopp det? På ingen måte. Men at muslimer gjør en ting, betyr ikke at det er halal av den grunn. Jeg tror derfor ikke forklaringen på at enkelte muslimske menn oppfører seg som apekatter er så enkel som "tolkning av Islam". Hadde dette vært en utbredt og grei tolkning av Islam, så vil jeg faktisk også tro at problemet hadde vært større enn det faktisk er i dag. Jeg personlig tror heller forklaringen ligger i f. eks bakgrunn og kultur. Kommer du som analfabet fra krigsrammede stammekulturer i indre Somalia, så kan nok det ha vel så mye å si for problemene med å tilpasse seg som at vedkommende tilfeldigvis er muslim. Mannsdominerte kulturer hvor menn får friere tøyler enn kvinner er et annet stikkord. Jeg personlig tror også det er et problem at vi etterhvert begynner å få en gruppe, av f. eks unge muslimske menn, som av forskjellige årsaker blir stående utenfor det norske samfunnet. Årsakene til dette kan være flere. Noen grupper i Norge er større og mer sammensveiset enn andre, somaliere er vel f. eks kjent for å holde seg til sine egne. Det er også et problem at mange sliter med på skolen, det er svært mange som faller av i VGS, sliter med å få seg jobb osv. Jeg tror sjansen for at disse utvikler et negativt syn på Norge og nordmenn er større, enn at de som er en del av det norske samfunnet gjør det. De jeg har møtt som faller i kategorien "apekatt" er ihvertfall ikke høyt utdannede, vellykkede, velintegrerte og veltilpassede folk.

Min samboer er som sagt arabisk, men det kunne allikevel ikke fallt ham inn i måneskinn å ta på en villt fremmed dame eller stå på gata og hyle hore etter noen. Hvorfor det? Hva er årsaken? Han er jo både araber OG muslim. Hva tror du?

Helt til sist vil jeg også ta med at det å ta meg sine regler og vaner i seg selv ikke er et problem. Det er når man ikke klarer å tilpasse seg de dominerende lovene og reglene i det nye landet at ting blir problematisk.

Endret av Vampen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha you wish, norske kvinner vil ikke ta i dere med ildtang. Æsj æsj æsj. Men det er vel derfor dere er så desperate. Si meg er ikke kvinnene deres gode nok for dere siden dere vier oss norske jenter så mye oppmerksomhet? Ikke glade i burkakledde illeluktende damer? Nei, tenkte meg det.

Mhmmm, kombinasjonen afrikansk mann norsk kvinne er jo såååååååååå uvanlig, så det er flott at du tar ansvar og uttaler deg på vegne av oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhmmm, kombinasjonen afrikansk mann norsk kvinne er jo såååååååååå uvanlig, så det er flott at du tar ansvar og uttaler deg på vegne av oss alle.

Er den vanlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gratulerer, du har ikke skjønt et plukk er en "tøff setning"? Jaja..

Uansett, jeg vil gjerne gi deg utfordring, finn en tolkning av Islam som sier at det er halal for muslimske menn å klå på fremmede kvinner på gata. Klarer du det er du god, for vi snakker om en religion som i høyeste grad er pro minst mulig kontakt mellom kjønnene, med mindre de er gift. I den grad at sex utenfor ekteskapet, Zina, i følge Sharia straffes hardt. Min spådom er derfor at du vil slite hardt og lenge for å finne en tolkning med noe gjennomslag, f. eks fra en av de Islamske skolene, som syntes det er greit at muslimske menn løper rundt i gatene og klår damer på rumpa. Er det isåfall muslimer pr definisjon som er problemet?

Haha gratulerer du har visst ikke skjønt et plukk!! Siden den gamle tråden er slettet, så kan jeg ikke sitere det som har blitt sagt men jeg husker godt at jeg tok et avsnitt fra koranen hvor det stod at kvinne skulle skjule kløfta og diverse andre ting. MEN så sa jeg ; Det står akkurat det samme om menn. SÅ DET HANDLER OM HVORDAN DE TOLKER DEN. DE TROR TYDELIGVIS AT DET SOM STÅR I KORANEN BARE GJELDER FOR JENTENE, OG IKKE EN SELV.

Betyr det at jeg påstår at ingen muslimske menn gjør nettopp det? På ingen måte. Men at muslimer gjør en ting, betyr ikke at det er halal av den grunn. Jeg tror derfor ikke forklaringen på at enkelte muslimske menn oppfører seg som apekatter er så enkel som "tolkning av Islam". Hadde dette vært en utbredt og grei tolkning av Islam, så vil jeg faktisk også tro at problemet hadde vært større enn det faktisk er i dag. Jeg personlig tror heller forklaringen ligger i f. eks bakgrunn og kultur. Kommer du som analfabet fra krigsrammede stammekulturer i indre Somalia, så kan nok det ha vel så mye å si for problemene med å tilpasse seg som at vedkommende tilfeldigvis er muslim. Mannsdominerte kulturer hvor menn får friere tøyler enn kvinner er et annet stikkord. Jeg personlig tror også det er et problem at vi etterhvert begynner å få en gruppe, av f. eks unge muslimske menn, som av forskjellige årsaker blir stående utenfor det norske samfunnet. Årsakene til dette kan være flere. Noen grupper i Norge er større og mer sammensveiset enn andre, somaliere er vel f. eks kjent for å holde seg til sine egne. Det er også et problem at mange sliter med på skolen, det er svært mange som faller av i VGS, sliter med å få seg jobb osv. Jeg tror sjansen for at disse utvikler et negativt syn på Norge og nordmenn er større, enn at de som er en del av det norske samfunnet gjør det. De jeg har møtt som faller i kategorien "apekatt" er ihvertfall ikke høyt utdannede, vellykkede, velintegrerte og veltilpassede folk.

Det var derfor jeg sa: at jeg mener at det er en sammenheng i hvordan de tolker koranen inkludert kultur og oppdragelse selvsagt. Jeg sa også at DU mener det motsatte og at der er vi uenige. Etter det sier du at jeg ikke skjønner et klukk men det gjør jeg, det virker som det bare er du som ikke kan innse at vi har forskjellige meninger

Min samboer er som sagt arabisk, men det kunne allikevel ikke fallt ham inn i måneskinn å ta på en villt fremmed dame eller stå på gata og hyle hore etter noen. Hvorfor det? Hva er årsaken? Han er jo både araber OG muslim. Hva tror du?

Jeg tror han er en av de smarte og gode. For hvis du har følgt med nøye så har jeg aldri sagt ALLE. Derfor har jeg ikke skjært han og andre gode muslimer over en og samme kam, MEN jeg har sagt at en av grunnene til at JEG tror dette er så utrolig utredt blandt muslimer, ikke bare utlendinger er fordi de tolker religionen sin på en helt sprø og crazy måte. De er veldig flinke til å skryte av at de er muslimer, wallah koranen blir mye brukt, og da kan ingen si at de ikke går under kategorien muslimer, SELV OM de feiltolker den helt

Helt til sist vil jeg også ta med at det å ta meg sine regler og vaner i seg selv ikke er et problem. Det er når man ikke klarer å tilpasse seg de dominerende lovene og reglene i det nye landet at ting blir problematisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den vanlig?

Ja, det vil jeg faktisk påstå at den er. Langt de fleste norske kvinnene jeg kjenner med utenlandsk partner er sammen med nettopp en afrikansk mann. Og i jobb og studiesammenheng er det heller ikke veldig uvanlig å møte på barn som har nettopp norsk mor og afrikansk far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man i innlegg etter innlegg, side opp og side ned, prøver å forklare vedkommende hva man mener, og vedkommende fortsatt ikke skjønner det, så er en gratulasjon i høyeste grad på sin plass.

Jeg føler at jeg må gjøre akkurat det samme mot deg, så du fortjener vel en gratulasjon selv da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha you wish, norske kvinner vil ikke ta i dere med ildtang. Æsj æsj æsj. Men det er vel derfor dere er så desperate. Si meg er ikke kvinnene deres gode nok for dere siden dere vier oss norske jenter så mye oppmerksomhet? Ikke glade i burkakledde illeluktende damer? Nei, tenkte meg det.

Ikkje det?

Kjenner opptil fleire jenter som er i velfungerande forhold med utenlandske menn.

Er so utruleg lei av denne forhåndsdømminga når det gjeld innvandrarar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når disse mennene allerede er og forblir brødhuer tror jeg ikke disse sitanene fra Koranen hjelper så mye på kvinnesynet:

Sitat fra Koranen: ”Ta så mange hustruer som det passer dere; en, to, tre eller fire. Men dersom dere er redde for ikke å kunne behandle dem likt, så nøy dere med en, eller med de slavinner dere eier.” (Sure 4.3).

Sitat fra Koranen: ”Gift dere ikke med hedningkvinner med mindre de omvender seg! En rettroende slavinne er bedre enn en hedningkvinne, selv om den sistnevnte skulle være mer tiltrekkende. La ikke deres kvinner gifte seg med hedninger før de har omvendt seg.” (2: 221/222).

Sitat fra Koranen: ”Menn skal styre over kvinner, fordi Allah har gitt dem mer styrke, og på grunn av de utgifter mennene har. Derfor skal rettsskafne kvinner være lydige (…) Dem dere frykter skal bli oppsetsige, skal dere irettesette – gå ikke til sengs med dem, men gi dem stryk! Hvis de så bli lydige, så gjør ikke mer med saken.” (4: 34/38).

Sitat fra Koranen: ”Gud bestemmer følgende for dine barn: En sønn skal ha like mye arv som to døtre.” (4: 11/12)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det skulle bare mangle!

Så får vi håpe at vi slipper trolleri av typen "Så løsaktige og horete som norske kvinner er, må de finne seg i å bli behandlet slik også"...

Jeg tror ikke vi slipper unna slike kommentarer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det vil jeg faktisk påstå at den er. Langt de fleste norske kvinnene jeg kjenner med utenlandsk partner er sammen med nettopp en afrikansk mann. Og i jobb og studiesammenheng er det heller ikke veldig uvanlig å møte på barn som har nettopp norsk mor og afrikansk far.

Nå er det vel helst erfaringer fra din egen bekjentskapskrets du trekker på her. Beveger vi oss over mikroplanet spørs det vel hvor utbredt denne konstellasjonen er. Kanskje du er i et veldig spesielt miljø med fetisjer for denslags? At afrikanske menn velges blant norske kvinner som har utenlandsk partner er noe helt annet enn å si at afrikanske menn foretrekkes blant norske kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje det?

Kjenner opptil fleire jenter som er i velfungerande forhold med utenlandske menn.

Er so utruleg lei av denne forhåndsdømminga når det gjeld innvandrarar.

Jeg er selv i et velfungerende forhold med en utlandsk mann, bare så det er sagt:) Og jeg var den som startet den første tråden om dette, er ikke det rart? Hvordan kan jeg skrive om noe slik og likevel være med en utlending? Hvordan kan jeg skrive slik og ha mange hyggelige muslimske venner - gutter som jenter? Jeg har til og med hatt et forhold med en veldig grei arabisk mann som er muslimsk.

Men dette skal fortsatt ikke gjøre meg blind for at utrolig mange fra landene deres oppfører seg som noen skikkelig rasshøl og at Norge lar dem. At dette også har noe med hvordan mange av de ser religionen kommer jeg heller ikke til å slutte å mene. Jeg sier rett i trynet på både min samboer og mine venniner at selv de som er fra deres land kan pelle seg ut hvis de ikke oppfører seg, de sier seg helt enig og selv påstår at dette har mye med hvordan de ser religionen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje det?

Kjenner opptil fleire jenter som er i velfungerande forhold med utenlandske menn.

Er so utruleg lei av denne forhåndsdømminga når det gjeld innvandrarar.

Innvandrere er ikke en homogen gruppe. I Oslo kryr det av svensker, de er også innvandrere. Amerikanere, briter, engelskmenn og italienere likeså. Disse er imidlertid alle del av den europeiske kulturen, tross nasjonale særtrekk. Å bli sammen med disse vil neppe by på flere kulturelt betingede problemer enn å bli sammen med en nordmann. Da stiller det seg helt annerledes med menn fra Midt-Østen, Sør-Asia eller Afrika, dersom da ikke den norske kvinnen lydig og underdanig går med på kvinneundertrykkende behandling fra partnerens side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tsunade

Jeg tror ikke vi slipper unna slike kommentarer...

Nei, etter 3/4 år som medlem på KG har jeg skjønt det...sukk.

Det er det samme i hver eneste tråd som omhandler dette og lignende tema.

"Jeg ble voldtatt".

"Din egen feil, du la nok opp til det selv, for det gjør damer"!

Osv. osv. Sånn går no dagan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRÅDSATRTER:

For det første, så tror jeg neppe du finner kløfta omtalt i Koranen. :lur: Derimot finner du regler som sier at både menn og kvinner skal dekke seg til, og kle seg sømmelig. Det spiller jo nettopp med dette med restriksjoner på omgang mellom kjønnene.

For det andre, det jeg ikke forstår, hvordan går du fra kleskoder for muslimer til å tro at det finnes en tolkning som sier at det er greit for muslimske menn å klå? Når muslimske menn gjør det du beskriver, så er det ikke snakk om en tolkning av Koranen eller Islam, men heller at man ser bort i fra det som står i Koranen. Se bort i fra/drite i/ignorere/kall det hva du vil, er ikke det samme som å tolke. For ja, det som står i Koranen gjelder også menn. Og det tror jeg de nevnte muslimske mennene vet inderlig godt. Her er altså ikke problemet at de er muslimer, men heller at de driter i religion, eller ihvertfall de delene som ikke passer dem. For du kan jo spørre deg selv, hvor ofte har du blitt befølt på åpen gata av typen svært tradisjonell, streng og dypt religiøs muslimsk mann? Sistnevnte ville nemlig ha problemer med å ta deg i hånda, å klype deg i stumpen er ganske så utenkelig.

Det at de hyler om Koranen, samtidig som de bryter med det budskapet Koranen kommer med gjør de ikke til muslimer, det gjør dem til hyklere. Og det de gjør i forhold til at de lyer om Koranen og Islam for å rettferdiggjøre sine synder, er faktisk en ganske stor synd i Islam.

Og ja, samboeren min er selvfølgelig helt objektivt sett verdens beste mann, men strengt tatt er han, i motsetning til apekattene på gata, en helt vanlig muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv i et velfungerende forhold med en utlandsk mann, bare så det er sagt:) Og jeg var den som startet den første tråden om dette, er ikke det rart? Hvordan kan jeg skrive om noe slik og likevel være med en utlending? Hvordan kan jeg skrive slik og ha mange hyggelige muslimske venner - gutter som jenter? Jeg har til og med hatt et forhold med en veldig grei arabisk mann som er muslimsk.

Men dette skal fortsatt ikke gjøre meg blind for at utrolig mange fra landene deres oppfører seg som noen skikkelig rasshøl og at Norge lar dem. At dette også har noe med hvordan mange av de ser religionen kommer jeg heller ikke til å slutte å mene. Jeg sier rett i trynet på både min samboer og mine venniner at selv de som er fra deres land kan pelle seg ut hvis de ikke oppfører seg, de sier seg helt enig og selv påstår at dette har mye med hvordan de ser religionen.

Ja, er heilt enig i at mange innvandrarar oppfører seg heilt uakseptabelt og ikkje har nokon rett til å kalle jenter for horer eller beføle dei.

Men synst mange her inne, i forskjellige diskusjonar som omhandlar noko av det same, tar heilt av og kjem med utrulig mange rasistiske utttalelsar. Noko som eg synst er heilt unødvendig, og det viser berre kor skummelt mange rasistar vi har her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

TRÅDSATRTER:

For det første, så tror jeg neppe du finner kløfta omtalt i Koranen. :lur: Derimot finner du regler som sier at både menn og kvinner skal dekke seg til, og kle seg sømmelig. Det spiller jo nettopp med dette med restriksjoner på omgang mellom kjønnene.

For det andre, det jeg ikke forstår, hvordan går du fra kleskoder for muslimer til å tro at det finnes en tolkning som sier at det er greit for muslimske menn å klå? Når muslimske menn gjør det du beskriver, så er det ikke snakk om en tolkning av Koranen eller Islam, men heller at man ser bort i fra det som står i Koranen. Se bort i fra/drite i/ignorere/kall det hva du vil, er ikke det samme som å tolke. For ja, det som står i Koranen gjelder også menn. Og det tror jeg de nevnte muslimske mennene vet inderlig godt. Her er altså ikke problemet at de er muslimer, men heller at de driter i religion, eller ihvertfall de delene som ikke passer dem. For du kan jo spørre deg selv, hvor ofte har du blitt befølt på åpen gata av typen svært tradisjonell, streng og dypt religiøs muslimsk mann? Sistnevnte ville nemlig ha problemer med å ta deg i hånda, å klype deg i stumpen er ganske så utenkelig.

Det at de hyler om Koranen, samtidig som de bryter med det budskapet Koranen kommer med gjør de ikke til muslimer, det gjør dem til hyklere. Og det de gjør i forhold til at de lyer om Koranen og Islam for å rettferdiggjøre sine synder, er faktisk en ganske stor synd i Islam.

Og ja, samboeren min er selvfølgelig helt objektivt sett verdens beste mann, men strengt tatt er han, i motsetning til apekattene på gata, en helt vanlig muslim.

Men det som er med religion er jo at de fleste plukker ut det de liker, og driter i resten.

Og alle tolker forskjellig.

Jeg tror forøvrig at en meget strengt religiøs mann ikke hadde verdiget meg et blikk en gang fordi han hadde sett på meg som en vantro hore og sett direkte ned på meg. Er omtrentlike ille igrunn

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...