Gå til innhold

Noen utenlandske menn sjikanerer kvinner på gaten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kan fortsette diskusjonen her, om det økende problemet med at en del utenlandske menn sjikanerer og trakasserer ukjente kvinner på gaten, utesteder etc.

Vi har fått lov av moderator.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tsunade

Det skulle bare mangle!

Så får vi håpe at vi slipper trolleri av typen "Så løsaktige og horete som norske kvinner er, må de finne seg i å bli behandlet slik også"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle bare mangle!

Så får vi håpe at vi slipper trolleri av typen "Så løsaktige og horete som norske kvinner er, må de finne seg i å bli behandlet slik også"...

Er det trolleri då? Er ikkje det ei meining som folk har lov til å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Er det trolleri då? Er ikkje det ei meining som folk har lov til å ha?

Folk skal få ha sine meninger, men hvis det kun gjelder å stemple halvparten av et lands befolkning som "horer" kan det opprettes en egen tråd for dét.

Noe som forresten bli gjort til stadighet her på KG...

Og når noen forteller om trakassering og overgrep, hva er egentlig poenget med å hakke i vei på "det er din egen feil", annet enn å trakassere og provosere enda mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal få ha sine meninger, men hvis det kun gjelder å stemple halvparten av et lands befolkning som "horer" kan det opprettes en egen tråd for dét.

Noe som forresten bli gjort til stadighet her på KG...

Og når noen forteller om trakassering og overgrep, hva er egentlig poenget med å hakke i vei på "det er din egen feil", annet enn å trakassere og provosere enda mer?

Skjønner den. Har sjølv blitt trakassert opptil fleire gongar, også nokre gongar som gjekk over grensa til det skumle og ubehagelege.

Men synst mange overreagerar. I tillegg so er det også mange etnisk norske menn som heller ikkje oppfører seg eksemplarisk. Men det blir liksom aldri nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjenskape en slettet tråd er nesten umulig. De som var pålogget når den slettede tråden ble dratt igang er ikke nødvendigvis med oss nå, og selv om de skulle vært det skal det noe til at man tar seg tid til å skrive det samme en gang til, og at vi får noe av den samme meningsutvekslingen. Slike ting avhenger jo av hvem som tilfeldigvis er på der og da.

Når jeg beklaget at tråden ble slettet var det fordi det var en god del innlegg jeg synes var høyst lesverdige og interessante, noen skarpe og provoserende, andre litt klønete formulert, men oppriktige og ærlige. Både TS og den mest aktive gjesteposteren er dessverre utelukket fra dette forumet, rett og slett fordi Skråblikk og generaliseringer er lukket for gjesteposting. Ikke at jeg tror de nødvendigvis er her i dag og ville vært klare for en ny runde. Vi får aldri den samme debatten to ganger. Men for all del, vi kan gjerne debattere det samme, det er vel sikkert flere som har noe å bidra med om temaet. Selv om de som drev den andre tråden fremover først og fremst var gjester.

Selv tar jeg vare på innlegg jeg selv poster, så jeg kan faktisk poste de to innleggene jeg skrev på nytt her. Så blir det litt mer å gripe fatt i. Fordelen med den andre tråden var jo at den inneholdt et ganske langt startinnlegg, det kan bli litt vanskelig å få fart på en tråd dersom det hverken er kontroversielle påstander i startinnlegget eller en engasjert trådstarter, så jo mer man har å gripe fatt i jo bedre.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo ingen her i tråden som tåler det. Alle har fordømt handlinngene, og sett på de som gjør det som idioter (som vel er det mildeste som har vært sagt) som burde blitt straffet for slikt umiddelbart.

Selvsagt tåles det. Når man kaller slike personer for rumpeklypere og tullinger så er man bevisst med på å øke problemet og gjøre situasjonen stadig mer uholdbar for kvinner. Og spesielt kynisk er det å angripe ofrene og forsøke å gi ofrene dårlig samvittighet og føle seg ond bare man tar opp disse groteske ydmykelsene fordi man var så uheldig å bli født med innovertiss i et samfunn som bevisst øker andelen menn fra de desidert mest kvinnefiendtlige kulturene i verden.

Personlig syntes jeg rumpeklypende tulling er langt mer nøyaktig enn å si "muslim".

Jeg har fulgt debatten litt fra sidelinjen, men har lyst til å si at jeg synes gjest har noen gode poeng. Jeg forstår også TS og synes det er ganske unødvendig å prøve å gi henne dårlig samvittighet for at hun setter ord på sine opplevelser. For "rumpeklypende tulling" er et ganske bevisst forsøk på å legge lokk på at TS så vidt jeg forstår nesten utelukkende har slike erfaringer med muslimske menn.

Det er jo like mange fattige ikke-muslimer som muslimer i verden, like mange ikke-muslimer som flykter fra krig og nød, og vi hører jo stadig at muslimene bare utgjør en liten del av innvandrerbefolkningen. Derfor er det interessant om TS har rett i at muslimer er verre enn hinduer, buddhister eller kristne fra urolige land. Det burde jo være mulig å ta en debatt om det er noe i en del av de muslimske land og kulturer som bidrar til at gutter og menn får et mer negativt og nedlatende syn på kvinner som går normalt vestlig kledd, kvinner som ikke holdes under oppsyn av familie og venner for å sikre et "dydig levnet".

Så vidt jeg har forstått påstår ikke TS at alle muslimske menn hetser og plager henne hele tiden. Det hun hevder er at dette er et problem som hefter med muslimske menn i større grad enn med menn fra andre grupper. Å reagere på at hun da snakker om muslimer og i stedet forsøke å bruke nøytrale ord som "rumpeklypende tulling" blir som om vi skulle bannlyse ordet voldtektsmann fordi det kunne være stigmatiserende for menn at vi skulle være åpne om at dette med voldtektsforbrytelser ofte utføres av menn. Man kunne jo tenke seg at vi i stedet, for å skåne menn, bare måtte bruke betegnelsen "voldtektsperson", eller det kjønnsnøytrale "overgriper". Det ville imidlertid være å feie noe av problemet under teppet. For voldtekter utøves ofte av menn, og i bekjempelsen av problemet må vi kunne snakke åpent om hva det er som faktisk skjer, ikke av politisk korrekthet nekte for at menn som voldtar kvinner er et større problem enn kvinner som voldtar menn. På tilsvarende vis må vi ha lov å snakke om problemer som oppstår som følge av en del muslimers kvinnesyn og krav om "anstendighet" i klesdrakt og livsførsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker en stadig økende antipati spesifikt mot muslimer nå for tiden, særlig i etterkant av selvmordsangrep og voldsbruk i religionens navn men også i sammenheng med problemstillinger som i denne tråden. Jeg hører imidlertid aldri noe negativt sagt om hinduer eller buddhister.

Burde ikke den voksende kritikken mot muslimene bekymre dem selv? Burde ikke moderate krefter blant muslimene gjøre mer for å stagge denne utviklingen? Og burde de ikke spørre seg hvorfor det er kun de som blir kritisert?

Hva mener du egentlig at muslimer skal gjøre? Sånn bortsett fra å passe på seg selv og sin oppførsel?

I forhold til problemene TS tar opp i denne tråden kan jo både muslimske menn og kvinner ta noen runder med seg selv og spørre om de holdninger de viser (og bringer videre til sine barn) i forhold til hva som kreves for at en kvinne skal respekteres som "anstendig" gir grobunn for et positivt syn på norske kvinner.

Mer generelt, når det gjelder muslimers imageproblem i Vesten, tror jeg muslimene kunne oppnå mye om det var litt fler som så poenget i å gå sammen med Shakil Rehman og markere avsky og sinne over drapsforsøket på Kurt Westergaard i islams navn. Vise raseri over at såpass mange muslimer i vestlige land mener sharilov er akseptabelt og ønskelig. Dette er jo et kjempeproblem for muslimene, og de som ikke støtter sharialov er forhåpentligvis rasende over at såpass mange i deres gruppe har slike holdninger. Det er bare det at vi ikke ser noe til dette raseriet. At muslimer kan mobilisere når de først vil så vi jo når tusener av drosjesjåfører for et års tid siden deltok i gjentatte ulovlige aksjoner for å tvinge norsk presse til å gjeninnføre den selvsensuren man hadde lagt seg på en periode etter karikaturstriden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

For all del, jeg har også opplevd ubehageligheter fra norske menn.

Men jeg har til gode å bli:

- spyttet på

- kalt hore uttallige ganger

- spurt hvor mye jeg koster

- truet med voldtekt, juling og drap av både meg og datteren min.

Disse og andre episoder har dessverre hendt meg mange ganger, og diverse utenlandske menn har gjort dette. Vilt fremmede menn.

Jeg kjenner ålreite utlendinger som er mine venner, og INGEN av dem beskylder meg for å overreagere, lyve eller være rasist når jeg uttrykker min frustrasjon over andres drittoppførsel.

Vi er enige om at noen idioter fins det overalt.

Det jeg syns er viktig å finne ut av, er HVORFOR DETTE SKJER.

Hvorfor tror noen at de har rett til å behandle en gruppe kvinner så hårreisende respektløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Takk for drahjelpen Cockold.

Synes temaet er så viktig at jeg ville prøve å få igang en ny omgang. Dog med en mer nøytral overskrift.

Vi kan jo håpe at de to gjestene du nevner registrer seg og blir med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor er det en gjeng somalske menn som pleier å følge etter å trakkasere jenter helt ned i 13års alderen. Utrolig ekkelt og perverst. Selv tør jeg ikke gå ut om kvelden lenger :haar:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette den diskusjonen som hun italieneren var med i som mente alle norske jenter er horer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Er dette den diskusjonen som hun italieneren var med i som mente alle norske jenter er horer?

Jeg tror det. Den tråden ble ihvertfall slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Hvorfor tror noen at de har rett til å behandle en gruppe kvinner så hårreisende respektløst?

Pga. steinalderkulturen de vokste opp med, og som henger igjen selv om de nå bor i Norge? Har selv opplevd det der "Kom igjen søta, ta av deg klærna så går vi bak skuret og puler. Ikke? Norske luremus!"

De er jo vant til kvinner som dekker til alt utenom øynene sine, også kommer de til Norge hvor kvinner - le gasp! - kan vise både håndledd og ankler uten å bli steinet til døde.

Kan ikke akkurat slenge med leppa tilbake, i frykt for å bli banket og voldtatt som resultat fordi man er "respektløs" ovenfor sine overmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga. steinalderkulturen de vokste opp med, og som henger igjen selv om de nå bor i Norge? Har selv opplevd det der "Kom igjen søta, ta av deg klærna så går vi bak skuret og puler. Ikke? Norske luremus!"

De er jo vant til kvinner som dekker til alt utenom øynene sine, også kommer de til Norge hvor kvinner - le gasp! - kan vise både håndledd og ankler uten å bli steinet til døde.

Kan ikke akkurat slenge med leppa tilbake, i frykt for å bli banket og voldtatt som resultat fordi man er "respektløs" ovenfor sine overmenn.

Fleste norske kvinner viser vel litt mer enn ankler og håndledd. De fleste går rundt kledd som horer ( noe som IKKE betyr at vi er horer, not at all!!) men vi kler oss som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Pga. steinalderkulturen de vokste opp med, og som henger igjen selv om de nå bor i Norge? Har selv opplevd det der "Kom igjen søta, ta av deg klærna så går vi bak skuret og puler. Ikke? Norske luremus!"

De er jo vant til kvinner som dekker til alt utenom øynene sine, også kommer de til Norge hvor kvinner - le gasp! - kan vise både håndledd og ankler uten å bli steinet til døde.

Kan ikke akkurat slenge med leppa tilbake, i frykt for å bli banket og voldtatt som resultat fordi man er "respektløs" ovenfor sine overmenn.

Det er helt sykt. Flere steder i Oslo må norske familier flytte vekk så barna ikke skal vokse opp bland medelever som stempler dem som vantro horer. Husker godt den dokumentaren om han gutten som hadde foreldre som var veldig positive til innvadring. Han begynte på en skole med nesten bare muslimer og det haglet jo mobbing og skjellsord ikke bare fra barna men også foreldre som nektet sine barn å leke med vantro..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hikken

Pga. steinalderkulturen de vokste opp med, og som henger igjen selv om de nå bor i Norge? Har selv opplevd det der "Kom igjen søta, ta av deg klærna så går vi bak skuret og puler. Ikke? Norske luremus!"

De er jo vant til kvinner som dekker til alt utenom øynene sine, også kommer de til Norge hvor kvinner - le gasp! - kan vise både håndledd og ankler uten å bli steinet til døde.

Kan ikke akkurat slenge med leppa tilbake, i frykt for å bli banket og voldtatt som resultat fordi man er "respektløs" ovenfor sine overmenn.

Det er helt sykt. Flere steder i Oslo må norske familier flytte vekk så barna ikke skal vokse opp bland medelever som stempler dem som vantro horer. Husker godt den dokumentaren om han gutten som hadde foreldre som var veldig positive til innvadring. Han begynte på en skole med nesten bare muslimer og det haglet jo mobbing og skjellsord ikke bare fra barna men også foreldre som nektet sine barn å leke med vantro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor heldigvis lite av sånt her jeg bor, men hadde jeg vært utsatt for sånt så hadde jeg jaggu gått rundt med pepperspray og tatt selvforsvarskurs... For sånn får dem jaggu ikke behandle meg og jeg vil ikke gå rundt og være redd slike idioter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste norske kvinner viser vel litt mer enn ankler og håndledd. De fleste går rundt kledd som horer ( noe som IKKE betyr at vi er horer, not at all!!) men vi kler oss som det.

Eh? Går de fleste norske damer rundt som HORER?? Hvilket miljø henger du i da? Har du sett en skikkelig hore noen gang? Kan med hånda på hjerte si at jeg aldri har kledd meg som en hore i alle fall!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Bor heldigvis lite av sånt her jeg bor, men hadde jeg vært utsatt for sånt så hadde jeg jaggu gått rundt med pepperspray og tatt selvforsvarskurs... For sånn får dem jaggu ikke behandle meg og jeg vil ikke gå rundt og være redd slike idioter heller.

Hadde du pepret ned en voldteksmann hadde du vel bare blitt kalt rasist

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...