Gå til innhold

Gjør det slutt med samboeren i morgen..


Yvonne86

Anbefalte innlegg

Økonomi og status har ALT med dette å gjøre. Det er de to viktigste faktorene en mann vurderes ut fra. Når han ikke opp her så vil han ikke nå opp uansett hvilke andre kvaliteter han måtte besitte. Dette fører ofte til slike dilemma som TS har. For han har jo mange flotte kvaliteter. Og i starten av et forhold kan det synes som om han er status og økonomi nok, eventuelt de kan fort stige til gode nok nivå innen overskuelig fremtid. Men så innser kvinnen etter hvert at han er bare fantastisk som person, og han har ikke annet å by på enn at han er oppriktig glad i henne. Dessverre får hun ikke den sosiale statusen hun trenger for å vise seg frem hos sine venninner. Ikke vil han ha penger nok til de dyreste feriene heller. Så da er det bare en ting å gjøre, nemlig å dumpe fyren.

Hvor har du dette fra? Det er ikke sant!! Mulig det er sant for noen, men du kan ikke påstå at dette gjelder for alle norske kvinner? Det kan godt hende det finnes en minste standard, at menn under en viss minstestandard ikke er spesielt populære, men det gjelder da i høyeste grad for kvinner og. Bare at der går det kanskje mer på ungdommelighet, kropp og utseende enn status og økonomi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og joda,du er slik brutal_mann hevder at alle er. Du har bare ikke skjønt det sjøl enda. Heldige oss kvinnfolk som har brutal_mann her som kan minne oss på hvor jævlige vi er :)

Ja,verden er reddet nå som vi har han! Hvorfor ikke bare sende alle jenter til gasskammer så slipper dere flotte og uskjyldige menn plages med oss lenger :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboers eksdame dumpet ham, desverre brutalt. Ja han ble såret, noe innmari, og var singel lenge helt til han møtte meg. Nå kan han ikke fortelle meg at han elsker meg, men vi har kjøpt hus sammen, og jeg ønsker meg barn med han. Han er den rette for meg og jeg er så lykkelig over at eksen hans slo opp med ham, fordi jeg gir ham hele mitt hjerte selv om han ikke ennå tør å gi like mye igjen.

Vi er like av personlighet, har like hobbyer og interesse, han er perfekt for meg!

Brutal mann, tror du at et brudd bestandig er selveste undergangen? Noen ganger åpnes nye dører.

Godt poeng. Det er slett ikke sikkert at kjæresten til TS kommer til å gå nedenom og hjem fordi hun vil slå opp. Han blir nok skuffet og lei seg en STUND, men de aller fleste som blir dumpet kommer seg på beina og finner en ny. Etterhvert begynner man å tenke på at hvorfor skulle man være sammen med en som ikke ville ha en.

Jeg er enig med de som sier at det hadde vært bedre om TS hadde kommunisert hvordan hun har følt før bruddet kommer, men nå har hun ikke gjort det. Hun har i det stille kommet frem til at forholdet ikke er liv laga lenger. Det ville være å lure kjæresten om hun later som om alt er ok inntil bomben smeller. Det er da bedre å fortelle snarest mulig om at det er best om deres veier skilles.

Slik jeg ser det så er det svært liten sannsynlighet for at TS skulle finne tilbake følelsene for kjæresten sin. Om jeg hadde vært i hans sted så ville ikke jeg ønsket å leve på en løgn og ville ønsket å vite hvordan hun virkelig følte det. På den annen side så kan sårene ta lengre tid å gro dersom sannheten blir fortalt på en brutal måte. Så det beste TS kan gjøre etter min mening er å finne en skånsom måte å fortelle dette på, om det i det hele tatt er mulig.

Det er en fair sak at følelsene forsvinner og TS har tross alt ikke funnet en annen og vært utro. Jeg ville blitt mye mer såret dersom jeg hadde blitt dumpet fordi hun hadde funnet en annen mann. Da ville man følt seg bedratt i tillegg. Om TS spiller med åpne kort og forteller at hun føler at noe vesentlig mangler i forholdet, de flyttet sammen for tidlig og at hun heller vil bo for seg selv så er dette noe som kjæresten må akseptere. Om hun tar seg tid til å fortelle om hvordan hun føler det og han får lov til å stille spørsmål etc. så hjelper hun ham på veg for å komme seg over bruddet. Å sende en sms om at forholdet er slutt er ihvertfall ikke tingen. Da brenner han inne med mange ubesvarte spørsmål. Om hun tar seg tid til å fortelle de dårlige nyhetene og ikke fordufter kort tid etterpå, men lar han få lov til å stille de spørsmål han ønsker, så synes jeg hun har gjort det som kan gjøres for å hjelpe ham til å begynne å lege de sårene som vil komme.

Det hjelper ingen å bli igjen i et forhold som man selv føler er feil. Alle mennesker er egoister på et vis. Det hjelper lite om kjæresten er lykkelig om man ikke er lykkelig selv også. Man lever kun en gang og man har selv ansvar for å gjøre hva man kan for å leve slik man ønsker. Det er jo dette TS faktisk gjør nå. Hun tar grep for å finne den lykken som hun fortjener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet sammen av praktiske grunner, og begge er enige om at det var altfor fort..

Det var noe vi valgte i enighet da.. Ikke skyt hodet av meg for den grunn.. Han var nesten mer deltagende i den konklusjonen enn meg..

Var ikkeav økonomiske grunner vi flytta sammen. Vi valgte SAMMEN (ikke bare mitt valg) å flytte sammen. jeg elsket han jo, men merket i det siste at ting som virket som småting og som ikke kom så tydelig frem i begynnelsen, eller ting jeg trodde jeg kunne leve med fordi jeg var så stormende forelsket, ble viktige og stemte ikke overens med min tenkemåte.

vi er fra to forskjellige land og kulturer. han er også litt yngre enn meg. jeg trodde i begynnelsen at han bare var litt umoden og snakket før han tenkte. nå innser jeg at det er ting han faktisk mener, og ikke har noe intensjon om å endre.

Det er ganske mye å lese mellom linjene til TS her for den som gidder det.. Jeg kan ikke la være å undres på om tilbakemeldingene hadde vært helt annerledes om overskriften hadde vært en annen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soft kitty

Økonomi og status har ALT med dette å gjøre. Det er de to viktigste faktorene en mann vurderes ut fra. Når han ikke opp her så vil han ikke nå opp uansett hvilke andre kvaliteter han måtte besitte. Dette fører ofte til slike dilemma som TS har. For han har jo mange flotte kvaliteter. Og i starten av et forhold kan det synes som om han er status og økonomi nok, eventuelt de kan fort stige til gode nok nivå innen overskuelig fremtid. Men så innser kvinnen etter hvert at han er bare fantastisk som person, og han har ikke annet å by på enn at han er oppriktig glad i henne. Dessverre får hun ikke den sosiale statusen hun trenger for å vise seg frem hos sine venninner. Ikke vil han ha penger nok til de dyreste feriene heller. Så da er det bare en ting å gjøre, nemlig å dumpe fyren.

Jeg skjønner at den påtvungne familiejulefeiringen tok hardt på..

De eneste feilene jeg kan se er at disse to flyttet for kjapt sammen, og det uten å ha snakket om framtidsplaner og det at hun tenkte for mye inni sitt hode før hun tenkte på å fortelle han hvordan følelsene henne var. Samtidig er det vanlig at man tenker litt selv før man snakker med den andre, for først må man finne ut om det virkelig er så at følelsene er borte eller om det er en selv som har en downperiode. Når man da har funnet ut hvordan det ligger an, så går man enten videre fordi at det var en downperiode og at følelsene fortsatt er der eller man må snakke med den man lever med og fortelle at sorry men jeg er ikke glad i deg lenger.

Ja, det finnes kvinner som går etter økonomisk status, og det finnes kvinner som ikke gjør det. De fleste par har sånn nogenlunde lik inntekt, eller de har det tradisjonelt med at mannen tjener mer enn henne. Jeg er derimot litt utradisjonell da jeg tjener mer enn mannen, og jeg har en større formue. Og den formuen har vist meg at det faktisk finnes en del menn som også går etter økonomisk status. Men nok om det.

Jeg har blitt dumpet som lyn fra klar himmel, uten noen forklaring selv om forklaringen dukket opp kort tid etter i form av en ny dame. Noget feigt, hvorfor ikke innrømme at han hadde funnet en annen? Jeg har også blitt dumpet fordi jeg hadde for små pupper og ikke ville forstørre dem, 75 C er ikke smått syns nå jeg da. Og jeg har avsluttet et forhold hvor vi ikke hadde lyst til å gå samme veien videre i forholdet. Kjæresten og jeg har vært sammen noen år og vi vet at et forhold er ikke en dans på roser hele tiden, og i motsetning til de andre forholdene jeg har vært i så er vi begge på lik linje når det gjelder å jobbe med forholdet. Samtidig er vi enige om at vi ikke skal holde sammen bare for å holde sammen hvis jobbingen ikke fungerer, men det er noe som ligger i fremtiden og som kanskje aldri blir aktuelt får man håpe.

Økonomi og status er IKKE alt for alle, selv om du i din bitterhetsrus ikke klarer å se det. Du har noe bra å komme med til tider mens andre ganger, som nå, synker du ned i bitterhetsjammerdalen og sprer jammeret utover, også der den ikke er fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ts har fått ufortjent mye pes her. Jeg er selvfølgelig enig i at man ikke bare skal gi opp og at man skal jobbe med følelsene sine, men slik saken blir fremstilt er ts litt forbi dette stadiet, og da er det rett og slett ikke vits i å fortsette. Hvor mye og lenge man skal jobbe avhenger i mine øyne også av hvor lenge man har vært sammen, hvor gamle man er og ikke minst av om man har barn. 1,5 år er lenge for noen, mens for andre kan det være omtrent den tiden det tar å bli kjent med hverandre og finne ut om forholdet er verdt å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at den påtvungne familiejulefeiringen tok hardt på..

brutal mann har da aldri hatt ett innlegg der han IKKE rakker ned på kvinner, så dette er en helårs-greie for ham... livet tar nok hardt på for stakkarn, men sånn er det nå en gang, når man gir opp og tillater bitterheten å overta livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi hører noe mer fra ts fordi hun er et troll. De pleier ikke å oppdatere oss om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fokusert på dette i mine innlegg. Når det har sagt, så har jeg litt problemer med å se hva annet enn økonomi "praktiske grunner" kan være når man bevisst flytter sammen for tidlig.

Da er du veldig ung eller veldig forutintatt. :)

Det virker som noen synes 1,5 år er lang tid i et forhold. Det er jo bare innkjøringsfasen og de fleste som har litt fartstid vet at et forhold lett kan ryke det andre året man er sammen. Etter tre år begynner ting å bli mer stabilt fordi man kjenner hverandre.

Synes ts har fått ufortjent mye kjeft og det virker som hun har trukket seg ut av tråden. Jeg forstår henne. Side opp og side ned med innad krangling og sidespor i debatten. Når en mener noe annet enn de som har svart før, må de som har svart før begynne å diskutere med den nye brukeren i tråden selv om de svarte på samme innlegg, men med den forskjellen at de har ulikt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vært litt opptatt så har ikke hatt tid til å svare. Beklager det.

Skjønner at mange reagerer på måten jeg valgte å gjøre det på. Nå valgte jeg nå den måten da.

Jeg pratet med han den kvelden jeg skulle. Han tok det ganske fint da egentlig, jeg fortalte mye om hvorfor jeg gjorde dette.

Reaksjonen hans kom dagene etter. Da hadde han mange dager på rad hvor han fikk sinneutbrudd, gråteutbrudd, trygling, osv.. Voldsom berg-og-dal-bane :(

Det varte mange dager, men nå etter 2 uker har han innsett at dette er det rette å gjøre. Han ser at vi har hatt litt turbulens en stund. Så vi ble enige om å ta en "hel-pause" som vi kaller det :) Han flytter ut, og vi er i teorien single begge to. Vi setter ikke noe bestemt tidsperspektiv, men mot sommeren ser vi begge an om dette var det rette eller om vi finner tilbake til hverandre.

Han sier han fortsatt elsker meg, men ser at dette er riktig.

Så da vet jeg ikke om dere er enige eller uenige i min beslutning, men det gikk bra til slutt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...