Lilywhite Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #901 Del Skrevet 6. januar 2012 Ok å få en rolig start på året også, spesielt når man ikke har vært på topp tidligere i året! Blir spennende med resultater i morgen! Da får man noen litt klarere svar og den ekle uvissheten kan forsvinne... Men skjønner godt at det ikke er så lett å være entusiastisk for andre er det noen i nær vennegjeng? De sa vi skulle få svar over nyttår, så jeg tenkte at det bare var å ringe på mandagen, men de har visst hatt det supertravelt der denne uken, så først fikk jeg ikke svar, og når jeg endelig fikk svar så fikk jeg time for å få vite resultatene Får vite i morgen. Mannen blir med, så får vi håpe det ikke er for ille... Har gruet meg ganske mye tidligere, men nå er jeg litt sånn "la oss får det overstått"... Gratulerer igjen som mamma forresten!! Må være en herlig følelse Når det gjelder graviditetene så er det egentlig familievenner... Mannens bestekompis sin søster (foreldrene til bestekompisen er venner av svigers) og en annen slektning av mannen. Er ikke de vi er aller mest med, men på en måte verre når det er familievenner, for da intensiveres nok maset om barnebarn Men etter vi har fått resultatene i morgen kommer vi nok til å fortelle foreldrene våre at vi sliter litt... Det var nok lurt å ta det rolig siden du ikke har vært i super form. Hørtes ut som dere hadd en fin kveld i går, og hatt en god lat dag før jobb i morgen. Det er aldri feil Forstår utrolig godt at du gruer deg til i morgen. Det hadde jeg også gjort. men det skal det nok bli veldig veldig godt å få svar og eventuelt hjelp videre. Kjenner til dette med at andre i vennegjengen blir gravide med både en og nr to. Det er jammen tøft! men nå skal din og min tur ganske snart. Hold ut Første nyttårsdag var lat og fin Nå gruer jeg meg ikke så mye lengre... Som du sier så er det greit å vite at vi sannsynligvis kan få hjelp, selv om jeg kommer til å grue meg noe grassalt hvis det blir prøverør Ja... Greit at noen andre kjenner seg igjen i følelsen også Satser på at 2012 blir året for oss begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #902 Del Skrevet 6. januar 2012 Jeg skal svare dere andre også, jeg og mannen må bare bestille hotell til Tsjekkia-turen og sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #903 Del Skrevet 6. januar 2012 Godt nytt år, Lilywhite! Godt nyttår ja! Satser på at det blir et bra år for oss begge Godt nytt år! Dette er nok året du blir gravid! Håper prøveresultatene var oppløftende. Jeg skjønner godt at det ikke alltid er like lett å være entusiastisk på andres vegne når du så gjerne vil være gravid selv også. Jeg kjenner følelsen. Godt nyttår søtingen! Håper det ja Får som sagt vite resultatene i morgen... Godt vi er flere Skjønner deg også! Er kjedelig å vente på at mannen skal bli klar... Har jo vært der jeg også... Føler liksom jeg har ventet eeenda lengre enn det som faktisk er tilfellet fordi jeg har vært klar en stund før han... Hvordan går det med dere på den fronten med dere da? Håper du har det bra ellers! Godt nytt år Godt nyttår ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #904 Del Skrevet 6. januar 2012 Godt nytt år, Lilywhite!!! Håper året vil bringe deg det ditt hjerte ønsker seg Godt nyttår! Takk for det! Du har jo virkelig fått en bra start på året Gratulerer! Godt nytt år! Godt nyttår til deg også! Fikk dere resultatene dere venta på her om dagen? Får de som sagt i morgen Så dere får krysse fingrene for at det ikke ser altfor håpløst ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #905 Del Skrevet 6. januar 2012 Denne uken har vært travel. Jobbet litt overtid, og kommet i gang med trening mandag og onsdag. Vennekveld tirsdag og torsdag. I kveld har jeg og kjære bare slappet av hjemme, og det var godt Trives godt i jobben for tiden, men det er jo bare et vikariat, så i neste uke skal jeg på et jobbintervju, og jeg har inne et par andre søknader også. Så får jeg se hva som skjer hvis jeg eventuelt får et tilbud, om det setter fortgang i noen prosess der jeg er Ellers har vi funnet den perfekte leiligheten! Vi venter på svar fra banken om vi får lån, men vi gjør jo egentlig ting i feil rekkefølge nå Burde solgt først for å vite nøyaktig hvor mye egenkapital vi har... Så vet ikke om jeg tør å kjøpe uansett hva banken sier, mulig de sier nei på grunn av dette... Hvis vi får det vi tror er vi ikke så langt unna 15% egenkapital... Men vet ikke om jeg orker usikkerheten med å kjøpe først... Er bare så dritt å selge først og så føle tidspress på å finne en fin leilighet... Av alt som har lagt ute de siste månedene er dette den eneste som virkelig har gjort meg giret... Må selvfølgelig se den på visning før jeg kan si noe sikkert, men på finn ser den i allefall ut som drømmeleiligheten Så surt om vi må la den gå... Hvis den går mye over pris må vi uansett se bort i fra den... Men det går vel flere tog God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #906 Del Skrevet 6. januar 2012 Og needless to say at TR har dukket opp igjen... Så vi greier nok ikke dette på egenhånd nei Men i morgen er syklusdag 3 da, så tror det er perfekt for å se på UL om jeg kan ta pergo, hvis det viser seg at det er meg det er noe gale med i morgen... Blir litt spennende å se hva de kan gjøre for oss også Selv om jeg i utgangspunktet overhodet ikke ser frem til en eventuell prøverørskarusell så er det i allefall godt å tenke på at vi med stor sannsynlighet snart er et skritt nærmere drømmen om en liten en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 7. januar 2012 #907 Del Skrevet 7. januar 2012 Så kjedelig, Lilywhite... Så bra at det iallefall finnes hjelp å få - dere er ikke på siste verset enda!!! Håper dere kommer fort igang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2012 #908 Del Skrevet 7. januar 2012 DrittTR! Nå er jeg så spent på hvilke svar dere fikk i dag. Husker så godt da vi var på akkurat samme stadie i prøvingen vår. For meg var det egentlig en befrielse å få vite at vi trengte IVF. Da slapp jeg ihvertfall å leve i uvissheten. (I ettertid har det jo vist seg at det allikevel ikke feiler oss noe som helst, men det er vel annen historie. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #909 Del Skrevet 7. januar 2012 Så kjedelig, Lilywhite... Så bra at det iallefall finnes hjelp å få - dere er ikke på siste verset enda!!! Håper dere kommer fort igang!! Takk for gode ord, søte deg! DrittTR! Nå er jeg så spent på hvilke svar dere fikk i dag. Husker så godt da vi var på akkurat samme stadie i prøvingen vår. For meg var det egentlig en befrielse å få vite at vi trengte IVF. Da slapp jeg ihvertfall å leve i uvissheten. (I ettertid har det jo vist seg at det allikevel ikke feiler oss noe som helst, men det er vel annen historie. ) Jepp... Spent jeg også, og kjære har hatt sommerfugler i hele dag Men jeg har valgt å være pessimist og se for meg at nå blir det prøverør, så får jeg heller bli lettet hvis det viser seg å kunne løses på en mindre inngripende måte... Hæ?? Det har ikke jeg fått med meg... Trodde mannen din fikk påvist redusert kvalitet? Og er ikke så lenge siden jeg leste i dagboken din at du gruet deg til søskenforsøk siden du ikke hadde tro på at dere greide det på egenhånd? :klø: Men hvis dere har funnet ut at alt er normalt likevel så er jo ingenting bedre enn det Vi drar til legen nå, regner med jeg oppdaterer i kveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2012 #910 Del Skrevet 7. januar 2012 Nei altså, vi fant ut da vi begynte med prøverør at han ikke hadde redusert kvalitet allikevel. Vet ikke hvordan det kan ha skjedd, for den første testen var jo ganske dårlig. Vi har kommet frem til at det mest sannsynligvis har vært en infeksjon i kroppen som gjorde at han hadde så dårlig kvalitet, for han fikk i tillegg beskjed om at han måtte til legen fordi han hadde for lite (eller for mye ) hvite blodlegemer, noe som igjen gjenspeiler en infeksjon. Jeg tror ikke vi klarer det fordi jeg tror vi rett og slett ikke er en match på egg/sædcellefronten. Vi trengte jo 4 innsettinger før det klaffet, noe som egentlig er mye, særlig siden det ikke feiler noen av oss noe. Eller så har jeg bare en veldig glatt livmor. Eller noe sånt. Massemasse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #911 Del Skrevet 7. januar 2012 Nei altså, vi fant ut da vi begynte med prøverør at han ikke hadde redusert kvalitet allikevel. Vet ikke hvordan det kan ha skjedd, for den første testen var jo ganske dårlig. Vi har kommet frem til at det mest sannsynligvis har vært en infeksjon i kroppen som gjorde at han hadde så dårlig kvalitet, for han fikk i tillegg beskjed om at han måtte til legen fordi han hadde for lite (eller for mye ) hvite blodlegemer, noe som igjen gjenspeiler en infeksjon. Jeg tror ikke vi klarer det fordi jeg tror vi rett og slett ikke er en match på egg/sædcellefronten. Vi trengte jo 4 innsettinger før det klaffet, noe som egentlig er mye, særlig siden det ikke feiler noen av oss noe. Eller så har jeg bare en veldig glatt livmor. Eller noe sånt. Massemasse lykke til! Så rart! Jeg husker bare at det var veldig dårlig ja... Men greit at det viste seg å ikke stemme da Du kan sikkert ha rett i at dere er en dårlig "match", men er jo lov å håpe at ting går bedre ifht søsken uansett Takk, forteller mer i neste innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #912 Del Skrevet 7. januar 2012 Da har vi vært hos legen. Resultatet var at mannen har veldig dårlig sædkvalitet. Såvidt jeg kunne forstå er det normale 20-40 millioner eller noe sånt pr. ml, mannen har bare 1, 3 Dette betyr at vi må rett på ICSI (prøverør). Det positive midt oppi det hele er at alt virker å være normalt med meg, og gyn. mente derfor det var gode sjanser for klaff på første forsøk. Selv om mannen har veldig redusert kvalitet så har han hatt pasienter med bare 0,2 som har hatt vellykkede prøverørsforsøk. Jeg gleder meg selvfølgelig ikke til medisiner, egguttak m.m., men vi skal komme gjennom dette sammen Mannen er ganske lei seg nå, og det skjønner jeg jo.. Synes det er urettferdig og dumt jeg også, og han er veldig redd for at jeg skal legge skylden på han og kanskje gå fra han, men som jeg sa så er det jo ikke noe han kan noe for, og jeg vet han vil ha barn like mye som meg... Legen jobber med å sende henvisning til Trondheim, de er visst veldig flinke der og er blant de i det offentlige med kortest ventetid. Men han ville også vi skulle sjekke ut en privat klinikk i Haugesund hvor ting kan gå enda fortere... Vi kan uansett ikke gjøre første forsøk før om 3 mnd, for mannen har tatt en kromosom-prøve vi må ha svar på først... Men hvis alle forberedelsene kan gjøres sånn at vi kan gjøre første forsøk om 3 mnd så er det jo ikke så lenge å vente Tror vi kommer til å gå for den private klinikken, men vi får bruke resten av helgen til å lese og tenke. Det blir i allefall ikke her vi bor, for de vil visst ikke en gang begynne å behandle søknaden før kromosom-prøven foreligger, og så er det 6 mnd ventetid etter det bare for å komme på forsamtale, så her kan det visst ta 1 år bare å komme i gang med første forsøk! Tror vi kommer til å gå for en pakkeløsning, for selv om det skulle gå på første forsøk så fryser de ned resten til søskenforsøk, sånn at prosessen blir enklere da... Gyn. anbefalte oss å komme i gang fort i tilfelle det var noe som ville redusere kjæres sædkvalitet ytterligere. Jeg spurte om den ville kunne bli bedre, og den kunne kanskje bli noe bedre, men det virket ikke som gyn. hadde særlig tro på det Men on the bright side så trenger vi sannsynligvis aldri å tenke på prevensjon mer Gyn. sa at under optimale forhold ellers kunne man bli naturlig gravid med en sædkvalitet på 5 millioner/ml, og mannen er jo et stykke fra det... Tror heller jeg tar den mikroskopiske sjansen for to tette eller en evt uventet tredjemann da Som kjære sa så har det nok vært ganske bortkastet for meg å trykke i meg p-piller i x antall år Selv om vi vet jo ikke om kjære alltid har hatt dårlig kvalitet eller når det evt skjedde da... Det jeg syntes var litt skremmende i dag var at de skulle sjekke ut om han hadde testikkelkreft... Forstod at det var mer eller mindre rutine ved dårlig sædkvalitet da, men litt ekkelt likevel Men alt i alt tar jeg ting rimelig greit, har tenkt mye gjennom forskjellige scenarioer og var ganske forberedt på dette, tror mannen tar det tyngre enn meg akkurat nå... Gyn. hadde i allefall stor tro på at dette skulle ordne seg, så det er i allefall en verdifull trøst Så får vi heller tåle å bruke lengre tid enn de fleste... Ha en fin kveld jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #913 Del Skrevet 7. januar 2012 Har sendt mail til den private klinikken vi fikk anbefalt, og har allerede fått svar, så vi velger nok den, selv om det blir dyrere Men en baby er verdt alle pengene i verden Jeg fikk også til svar at de tilfellene hvor mannen har lav sædkvalitet er de tilfellene hvor det er lettest å hjelpe Så akkurat nå er jeg nesten litt lettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2012 #914 Del Skrevet 7. januar 2012 Åh, triste nyheter. Mannen min reagerte på akkurat samme måte som din så tror nok det er ganske normalt. Noe med manndommen deres og sånn. :gjeiper: Men ett lyspunkt er det ihvertfall; dere (du) slipper å gå gjennom x antall mislykkede pergoforsøk. Det var ihvertfall min ''silver lining'' oppi alt dette her. Og selvsagt det at det er myyye lettere å få klaff når det er hos mannen ''feilen'' ligger. Privatklinikken er helt fantastisk forresten. Dere kommer til å bli godt ivaretatt der. Det skal visst være den beste i Norge også. Han som eier klinikken var visst han som dro i gang hele IVF-karusellen her i byen ihvertfall. Det er takket være ham at vi er så heldige å ha kjempegodt IVF-tilbud her i byen, både offentlig og privat. Stor til dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #915 Del Skrevet 7. januar 2012 Åh, triste nyheter. Mannen min reagerte på akkurat samme måte som din så tror nok det er ganske normalt. Noe med manndommen deres og sånn. :gjeiper: Men ett lyspunkt er det ihvertfall; dere (du) slipper å gå gjennom x antall mislykkede pergoforsøk. Det var ihvertfall min ''silver lining'' oppi alt dette her. Og selvsagt det at det er myyye lettere å få klaff når det er hos mannen ''feilen'' ligger. Privatklinikken er helt fantastisk forresten. Dere kommer til å bli godt ivaretatt der. Det skal visst være den beste i Norge også. Han som eier klinikken var visst han som dro i gang hele IVF-karusellen her i byen ihvertfall. Det er takket være ham at vi er så heldige å ha kjempegodt IVF-tilbud her i byen, både offentlig og privat. Stor til dere. Takk for et kjempefint svar Belle! Du er god! Du har nok helt rett ang. mannens reaksjon.. Han er ikke så pessimistisk av natur da, så forhåpentligvis kommer han seg ovenpå igjen snart... Jeg er også glad for å slippe å gå gjennom Pergo Dere hadde forsøkene deres hos Hausken altså? Jeg har hørt mye bra, så vi går nok for det vi også på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. januar 2012 #916 Del Skrevet 8. januar 2012 Takk for et kjempefint svar Belle! Du er god! Du har nok helt rett ang. mannens reaksjon.. Han er ikke så pessimistisk av natur da, så forhåpentligvis kommer han seg ovenpå igjen snart... Jeg er også glad for å slippe å gå gjennom Pergo Dere hadde forsøkene deres hos Hausken altså? Jeg har hørt mye bra, så vi går nok for det vi også på deg Det går nok over skal du se. Nei, vi hadde det på sykehuset her. Det er (var ihvertfall, det gikk 6 måneder fra utredning til første forsøk) såpass liten ventetid at vi valgte det i stedet for Hausken pga pris. De er kjempeflinke de også, de lagde jo A til oss. Men jeg har vært på flere UL hos Hausken da jeg var gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 8. januar 2012 #917 Del Skrevet 8. januar 2012 Gratulerer med gode nyheter i de dårlige nyhetene! Dette kommer til å ordne seg - og selv om det kan ta dobbelt så lang tid - så kan jo resultatet bli dobbelt så bra..? :babysmokk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. januar 2012 #918 Del Skrevet 8. januar 2012 Nå vet dere ihvertfall hvor problemet ligger, og hva som skal til for å få en liten en. Så bra at det er noen lyspunkter også, til tross for nedslående nyheter. Flinke dere er som ser det positive i ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #919 Del Skrevet 8. januar 2012 Det går nok over skal du se. Nei, vi hadde det på sykehuset her. Det er (var ihvertfall, det gikk 6 måneder fra utredning til første forsøk) såpass liten ventetid at vi valgte det i stedet for Hausken pga pris. De er kjempeflinke de også, de lagde jo A til oss. Men jeg har vært på flere UL hos Hausken da jeg var gravid. Skjønner Uansett greit å kjenne til noen personlig som har gode erfaringer derfra Ha en god søndag! Gratulerer med gode nyheter i de dårlige nyhetene! Dette kommer til å ordne seg - og selv om det kan ta dobbelt så lang tid - så kan jo resultatet bli dobbelt så bra..? :babysmokk: Ja, vi får være positive Hehe, hvis vi setter inn 2 egg er det faktisk 25 % sjanse for tvillinger! Så da kan det bli dobbelt så bra Verken jeg eller mannen har noe i mot det da I allefall bedre med to enn hva alternativet er Nå vet dere ihvertfall hvor problemet ligger, og hva som skal til for å få en liten en. Så bra at det er noen lyspunkter også, til tross for nedslående nyheter. Flinke dere er som ser det positive i ting! Litt uvant for meg å være den som er trøstende nå, siden mannen er så positiv vanligvis... Han er ganske knust i dag også, men kjenner jeg han rett så kommer han seg nok ovenpå igjen snart som sagt til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 8. januar 2012 #920 Del Skrevet 8. januar 2012 Triste nyheter, men nå har dere ihvertfall et svar å forholde dere til og en klarere vei å gå. Og det var jo en god nyhet at det er i slike tilfeller det er lettest å hjelpe! Du er flink som ser det positive i situasjonen. Det tror jeg er viktig. Og snart letter nok mannen sitt humør også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå