Gå til innhold

Skifte sengetøy


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Asterix, tråden handlet om hvordan jeg skulle få henne til å være litt flinkere med husarbeidet. Og dette med å skifte på sengen oftere. Hvert kvartal er temmelig uhygienisk etter min standard.

Milla

_________________

KG's eneste Milla1212[ Dette Innlegg er endret av: Milla den 2002-05-08 18:24 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jamen herregud pleier du å sove i senga hennes da? skjønner ikke at det er så viktig for deg at alle skal holde din standard på alle områder i livet. og hvorfor slenger du med leppa til asterix? fei for egen dør du milla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, Milla, har jo etterhvert skjønt at det er veldig viktig for deg at alle andre følger din standard på alle områder. icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert kvartal trenger man ikke skifte sengetøy.... det skifter seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få skiftet en gang i uken, men hvert fall 14. dag. (det er jo så kjedelig...)Dynene vasker vi en gang i kvartalet...

Når det gjelder mensflekker har jeg ikke lenger noe problem med det etter at jeg trosset alle legers råd, og bruker en superdiger ob + nattbind.

Ellers er det sjarmerende møkkete hos oss, men hipp hipp hurra for swiffer. Vi har nemlig også støvallergi i huset, og dermed ingen tepper. Vårt støv klumper seg til kamp og må nedkjempes hver uke. Dere som synes det ikke blir støvete... vet dere hvor mye støv det er i teppene deres? Ganske mye... kan jeg fortelle... Vi tar støvet tørt (parkett har ikke godt av vått) og tørr-støvtørker. Men vi går ikke inne med utesko.

Og jeg er helt enig i det Nelle skriver - skjønt jeg er ikke fagmenneske og kan bare støtte meg til de som har greie på det - vi mennesker vasker oss syke. Vi bruker steriliserende såpe på kroppen, i musa, og overalt i huset vårt, i oppvasken - vi lukter ikke mennesker lenger og vi eier ikke resistenter til å forsvare oss med. Vi gnikker av oss hudfettet får magesjau om vi glemmer å vaske et eple.

Som sagt, hos oss er det sjarmerende møkkete, men også helsebringende. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For dere som har sansen for swiffer-mopper, så kan jeg virkelig annbefale Enjo-produktene. Som noen kanskje husker spurte jeg for noen uker sidet om det var noen her som hadde erfaring med de vaskeproduktene. De selges kun på homeparty, så jeg var skrekkelig skeptisk. Men nå har vi fått våre mopper og kluter i hus, og jeg er kjempefornøyd. Spesielt støvmoppen og støvkluten er fantastisk. Jeg skal ALDRI bruke støvsuger igjen. Også så lett som det er!!! Har ikke fått brukt klutene like mye, men det ser ut til at de også er bra. Man skal bare vaske med kaldt vann, ingen såpe. Og det blir faktisk renere enn med vanlig såpe! Dersom man vasker med lunka vann og grønnsåpe får bakteriene perfekt temperatur, og dessuten mat(grønnsåpa). Vanlige vaskeprodukter henger igjen som en film på overflater, slik at støv og skitt sitter lettere fast etterpå. På disse klutene slipper man å bruke såpe for å gjøre vannet mykt(få vaske-effekt), for dette sørger fibrene i klutene for. Når man i tillegg vasker i kaldt vann trives ikke bakteriene så godt. Og for de som tror at det ikke blir rent, så kan jeg fortelle at jeg har sett det bli blankt og rent på et vindu det var smurt masse vaselin på, og det med bare kaldt vann og klut!

Før noen tar meg for å drive med reklame nå, så må jeg bare si at jeg ikke er selger, men bare en veldig fornøyd forbruker. Mere informasjon finner man her: http://www.enjo.at/international.php

Annbefaler støvmoppen og støvkluten spesielt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen er jeg uenig med deg, Milla.

Du har vel ikke noe med hvordan hun har det hjemme? Hadde en venninne kommet og kommentert at jeg ikke skifter hver 14. dag, så hadde jeg blitt forbanna, såret og lurt på hva annet hun skal kritisere neste gang.

Jeg elsker nystrøket sengetøy. Men i en travel hverdag er det nok ikke så ofte som hver 14. dag at det blir skiftet. Jeg teller ikke dagene, selv om hvert kvartal høres litt skjeldent ut. Men om det er flekk på madrassen, så ville ikke JEG at noen venninne skulle ta av sengetøyet. Det kan ha vært fleip, og da kan du fornærme henne skikkelig. Og er det riktig, så skal vel ikke du ligge der uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Milla icon_smile.gif

Har hittil ikke blandet meg inn i diskusjonen, men må si meg enig med de siste innleggene: la enhver feie for egen dør og ikke bry deg med hva andre gjør!

Så lenge ikke venninna di tar fysisk skade av at hun skifter sengetøy hvert kvartal (jeg tror vel egentlig at hun spøker med deg), så ikke påpek at du synes at dette er for sjelden -det er rett og slett ikke din sak all den tid du ikke ligger i hennes seng.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Roper Hurra!* for Asterix!

Jeg er ellers helt enig i at sengetøy skifter man hver 14. dag eller så, men det er meg da KNEKKENDE likegyldig hvor ofte andre gjør det. Jeg trodde faktisk jeg var en temmelig geskjeftig (eller hvordan det nå staves) person, men noen her går meg en høy gang!:-)

Har ellers sett bilder av Asterix med mann og barn og hjem, og det så da riktig så renslig ut. icon_smile.gif (Og mannen din er til å spise opp, Asterix!:-))

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter sengetøy en gang i uken...ikke nødvendigvis fordi det er så forferdelig skittent, men fordi jeg ikke liker å sove i "gammelt" sengetøy.

Når det gjelder hvor ofte andre skifter, så ANER jeg ikke frekvensen hos venner og familie. Kan ikke si at det interesserer meg noe særlig heller. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...