Gå til innhold

Skifte sengetøy


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvert kvartal hørtes drøyt ut!

Jeg er sikkert sånn som Milla vil kalle "sjuskete". icon_biggrin.gif

Ikke med meg selv, men om det går to uker uten støvsuging så dør jeg ikke av det.

Likevel, herlig følelse med rene laken og rent sengetøy, så så sant ikke pri-lista er fullstappet, så synes jeg det er OK med hver fjortende dag - en gang i måneden.

_________________

~Amanda~1212[ Dette Innlegg er endret av: Amanda den 2002-05-06 19:35 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heheh... Er du sikker på at det ikke var en unnskyldning for å få gjøre det selv? jeg mener... hva om det faktisk VAR en mensflekk på lakenet. Kanskje hun var litt flau over at du skulle se det, eller ville spare deg av samme grunn? Er jo litt privat, SÆRLIG hvis man har "hatt guttebesøk"... icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert kvartal!!!! icon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gif Nå ble jeg rett og slett sjokkskadet!!!!!

Nei, her skiftes det hver 14 dag!!!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter oxo på senga hver 14.dag, da støvsuger jeg madrassen i samme slengen..men som andre sier, oftere hvis jeg har vært på fest og det stinker røyk og alkohol av sengetøyet etterpå. Senga mi er "hellig" område, er vel nesten litt paranoid der. Ser over hver kveld etter hår (er langhåra), verste jeg vet er lange hår som filtrer seg inn mellom tærne...uææ..

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy? En gang i uken er vanlig...trodde det var vanlig overalt, egentlig.

Når det er sagt, så får jeg ikke orgasme av å gjøre rent. Debatten om sopelimer av alle vidunderlige slag melder jeg meg derfor av.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp kl. 6 for å få orden på labratoriet?

Ja, i så tilfelle er jeg veldig sjuskete da...

Jeg har også hatt Lilleborgs samlede, men hva gjør dere for å få bukt med støvet. Ikke at jeg flyr rundt støtt og stadig, men vi har mørke møbler. Vises jo med samme jeg snur meg..

Det er nesten så det blir hybelkaniner som får barn og barnebarn på samme dag. Er jeg opptatt to dager så har oldebarna kommet også.

Hva gjør dere for å ha det lettvint.?

Ps. vet det sporet av fra sengetøyet..

1212[ Dette Innlegg er endret av: Em@lie den 2002-05-06 22:04 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Cluet er å ha så mye som mulig i bokser/esker og kurver. Dette prinsippet gjelder i alle rom. Særlig på badet hvor det er mye flasker og småting. Og å ha møbler som man kan flytte på uten å pådra seg brokk.

Og selvsagt se på regjøring som lystbetont, ikke ett ork hver gang. Instillingen har MYE å si.. og selvsagt må utstyret være i orden.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trylleformelen til hvordan se lystbetont på husarbeid?

I tilfelle prostituerer jeg meg med glede for å få vite den!

Hadde husarbeidet blitt gjort kun når jeg følte for det, hadde nemlig krypinnet mitt sett ut som et bakterieinfisert Afghanistan.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det en måned før jeg gidder å skifte på sengene.Deiligt med nyskifta senger men et ork å skifte-og å vaske det + finne tørkeplass til alle de store lakenene.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på men som regel blir det en gang i måneden.Hver gang jeg har hatt mensen ser det rett og slett ut som et blodbad i senga.SER IKKE UT icon_eek.gif

Men det store irritasjonsmomentet er faktisk ikke sengetøyet men de helv### bindene som absolutt IKKE kan holdet seg på plass.

Så min konklusjon er at Libresse juger.Vinger eller ikke vinger,i senga går det hver gang.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-05-06 22:33, anonym wrote:

Tørketrommel er en fin oppfinnelse, Lisemor icon_wink.gif

Har verken plass eller råd da jeg leier en kjellerleilighet men den står på ønskelista og skal bli deilig å få en gang.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang i uken - til nød kan det gå 2 uker. Har ikke støv på hjernen og hybelkaninene trives (skal jo ha noen "kjæledyr" jeg også.

Ellers er mopp med microfiber supert.

Min venninne har støvallergi og hun kjøpte seg en sinnsykt dyr støvsuger som også var luftrenser. Tror den koster vel 20 000 kr. Men der blir det ikke fort støv på mørke skinnmøbler og andre mørke overflater.

Jeg har gjort det litt rimeligere - har lyse/hvite overflater så tar det lang tid før støvet synes.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Thea.... prøv nattbindene fra always og bruk en truse som sitter skikkelig godt på. Blør du masse så stå opp en gang i løpet av natten og skift bind.

Sengetøy bør helst luft-tørkes. De blir lett statiske og nuppete i trommel dessverre.

He He, det er vel bare jeg som kan klare 3 sider med svar på en kveld med en tråd som handler om sengetøy og rengjøring icon_biggrin.gif

Milla

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Thea

Blør du så mye bør du vel heller bruke bleier.... Tena har noen fine små bleier som garantert holder tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet er faktisk ikke at jeg blør så forferdelig mye.Men den lille klatten som kommer om natta klarer ALLTID og smyge seg forbi bindet.Så jeg våkner ofte med en kledelig rød flekk på både sengetøy og truse icon_mad.gif

Jeg har forsøkt alt fra skikkelige natt bind,laaaaange som fjell og med vinger på et SAS fly.Kanskje Pampers er neste steg?? icon_razz.gif

Er det sånne mennesker man kaller trasige?? Er helt enig jeg icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !

Kunne ikke unngå å svare på denne tråden icon_razz.gif

Her i huset skifter vi på alle sengene hver 14.dag. Det er så deilig å legge seg i rent, kaldt sengetøy, og spesielt etter at det har ligget i kista mi av kamfertre, da får sengetøyet en såå god lukt icon_biggrin.gif

Men FØR vi legger på rent sengetøy, får madrassene en omgang med støvsugeren, og det er ingen ordinær støvsuger, men en kjempeeffektig Kirby G6.

Denne støvsugeren suger opp alle middene og alt støvet som samler seg nedi madrassene. Den har faktisk en så god sugeeffekt at den gjør rent 8 cm ned i madrassen, og hvis du da snur madrassen og tar den siden etterpå, ja, da er den GARANTERT støvfri icon_biggrin.gif

Her i huset er vi støvallergikere begge to. og etter Kirby'en kom i hus er innemiljøet blitt mye bedre icon_biggrin.gif

En annen ting dere BØR være klar over er at en ordinær støvsuger faktisk blåser masse støv ut i rommet igjen og dette legger seg rundt omkring til alles irritasjon. Kirbyen slipper ikke ut støvet igjen. Posen er så tett at selv mindre støvpartikler enn midd slipper ikke gjennom icon_biggrin.gif

Kjempeeffektiv, absolutt verdt å anbefale enten man er allergiker eller bare har støv på hjernen icon_razz.gif

Hilsen Pludre som har et støvfritt hus icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann icon_smile.gif

Sengetøyet byttes annen hver uke stort sett......det er jo såååå deilig å legge seg nydusjet i rent sengetøy icon_smile.gif

Liker best satin sengetøy, for det er så glatt og fint!

Byttet på sengen i sted (dobbelseng), og da tok jeg tiden. det tok faktisk ikke mere enn seks minutter å bytte på to dyner og fire puter pluss to laken! Så nå kan jeg vell ikke klage på at det tar tid heller.......icon_smile.gif

Ellers en liten komentar : Tena bleier er IKKE egnet for blod!

Klem fra meg som gleder meg til å krype under rent sengetøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så ekkelt! Jeg skifter hver uke. Jeg synes det er ekkelt å ha på sengetøyet i mer enn en uke.

Hvordan klarer venninnen din å ligge i det samme sengetøyet i 3 mnd??

Sparer hun på senge tøyet eller noe sånt?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...