Gå til innhold

Skifte sengetøy


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg var hjemme hos en venninne og hjalp henne med å gjøre rent nå før helgen. Mens hun støvsugde tørker jeg støv og renset/vannet plantene. Da jeg var ferdig med det spurte jeg om jeg skulle strippe sengene og legge på rent sa hun:

"Neida, jeg skifter bare hvert kvartal!"

Jeg sa ikke noe da, men er ikke det litt for lenge mellom hver gang? Jeg pleier og skifte hver 14. dag og ellers ved behov.

Hvor ofte skifter dere sengetøy?

Milla

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, noe så ekkelt! Her skifter vi mindst hver 14. dag, men gjerne oftere dersom vi har vært på byen sånn at det stinker røyk at sengetøyet, eller det har vært ekstra varmt sånn at vi føler at sengetøyet er svett og ekkelt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert kvartal? Sikker på at hun ikke tulla med deg da?

Har du overnattet der? og klødde det? Hi-hi

Det hørtes lite ut for meg.På vinter blir det hver 14 dag, men på sommeren oftere. Jeg henger det ut nesten hver dag, så sant det ikke regner.

Tanken på midd er ekkel. Det er jo bare sol og kulde som tar knekken på de. Tror jeg da, så derfor er det ute nesten hver dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Nei, hun tullet ikke med meg. Og nei, jeg har aldri overnattet hos henne. Men i en bok som jeg har som heter "Städa" av Lotta Kühlhorn står det at hver 14. dag er passe og at sengetøyet bør luftes ofte.

Synes nok at hun er en gris ja, men hun er også single og litt slusktete av seg på mange områder.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Har støvallergi og må av den grunn skifte sengetøy hver uke, det er ikke like lett å huske! Så det blir gjerne til at det skiftes hver 14 dag og etter hver gang jeg har vært syk- febersvette laken er EKKELT!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo lite som kan måle seg med å legge seg ren og nydusjet i rent sengetøy da..mmmm.... Nikke.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dere grunnen til at en reagerer på sengetøy? Det er avføringen til midden.

Har dere sett bildet av krapylet når det er forstørret opp tusenvis av ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Å Yatzy, jeg er så enig. Jeg pleier og stryke sengetøyet også får å få det ekstra fint.

Deilig rent kaldt sengetøy er så herlig icon_smile.gif

Hva slags sengetøy pleier dere og kjøpe? Jeg sverger til Høie, de har mye lekkert i satin og krepp. Jeg har 2 sett fra Calvin Klein i ubleket bomull og ellers har jeg mange sett av bomullsateng.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Har herlig innsovet sengetøy fra forna dar, men så bor jeg hjemme og da icon_smile.gif Men Høie har mye fint, men liker best bomull, best "feeling" på det!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Krepp er deilig om sommeren fordi det aldri blir varmt. Og glatt bomull er jo også kaldt og godt.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Synes krepp er rart jeg, men så er jeg litt merkelig når det kommer til sengetøy og slik, liker å ha det litt mykt uten å være for glatt. Ahhh...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Men jeg må nesten spørre: hva slags mennesker er det som skifter sengetøy hver kvartal??? Blir ikke det *veldig* skittent på den tiden???12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ja det er jo det jeg lurer på da. Hun har jo mens og en gang i blant kommer det jo en flekk på laknet.

Ja, jeg synes det er ekkelt og tenke på. Men som sagt, hun er sluskete. Kanskje det bedrer seg hvis hun får en kjæreste.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Tja, jeg kan ikke si at jeg har forandret meg så mye etter at jeg forlot singel-livet. Men jeg innrømmer at jeg elsker og gjøre rent. Det er terapi for meg.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hihihi, bra at noen er sånn da! Må innrømme at jeg har ganske ville tendenser jeg og- når jeg ikke har annet å gjøre vel og merke! Men jeg *må* ha det rent rundt meg- støvallerg er ikke lett å ha!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

icon_biggrin.gif du skulle sett skapet hvor jeg har rengjøringsmidler, mopp ol. Lilleborgs Samlede Verker. Jif Våtmopp er en super oppfinnelse.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jepp, den våtmoppen er guds gave til ryggskadede lille meg! Sveiper lett over gulvene med største liv og lyst! Men det aller kjekkeste er klorin. Helt utrolig hva litt klorin kan gjøre med humøret. Det og plumbo... Pssssjjjjtt!!!!! icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har tenkt over hvorfor vi får støvallergi i utgangspunktet? Rett og slett fordi vi har en tendens til å være overhysteriske med tanke på rengjøring! Det er HELT normalt at det er midd i sengetøy -og det er BRA at det er det. På den måten blir vi mer motstandsdyktige og bygger opp et sterkt immunforsvar!

Kjenner flere husmødre som står opp kl 06:00 hver morgen for å vaske og gjøre rent. HVER morgen!!! Husene deres er som sterile laboratorier -og samtlige av ungene deres har utviklet allergi for ett eller annet.

Skifte sengetøy en gang i kvartalet er kanskje litt drøyt (skifter selv ca. en gang per måned -med mindre jeg har hatt heftig guttebesøk, da... hehe...icon_biggrin.gif), men når alt kommer til alt er min mening at vi trenger ikke nødvendigvis være så hysteriske på dette med at det skal være så rent hele tiden.

Skal jo ha tid til andre ting enn å vaske også!!

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...