Gå til innhold

Skifte sengetøy


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg tar alt husarbeide bare når det er helt nødvendig.Mine beste venner er hybelkaninene.

Kom arbeids lyst å treng deg på,her skal du motstand finne. Dette lever jeg til fulle etter sier min søster. Hun har støv på hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker vel heller ikke husarbeide nei.... går over badet ca hver uke, for der synes det så lett.. icon_razz.gif resten blir vel tatt ca annenhver helg, om jeg er mye borte så blir det kanskje enda noen dager før leiligheten får seg en puss..

sengetøyet skiftes ca en gang i mnd, synes stort sett ikke det føles skittent selv om jeg ikke skifter hver uke eller fjortendedag. Det er deilig med rent sengetøy, men det er ett mas å drive å skifte, vaske, tørke og stryke. Så det er ikke noe som blir gjort med glede!

Og noen nevnte at det jo finnes tørketromler, men nå er det jo faktisk ikke alle som har råd eller plass til det da. Det koster faktisk det og.

Fikk ett sett bomullssateng-sett til dobbeltseng, (husker ikke hvorfra) men det er det deiligste og lekreste jeg har. Men for å få det akkurat slik jeg vil ha det, så må det nesten strykes etter vask. Og det er JOBB!!!

Det med blodflekker på lakenet ved mensen, ser jeg i andre diskusjoner også at visst er helt vanlig. Skjønner ikke det helt jeg, det er yyyyyyderst sjelden (husker ikke at det har skjedd engang så sjeldent) at skjer. har man ei truse som sitter ordentlig, og vanlige bind, så har ihvertfall ikke jeg noe problem der.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter på sengene hver uke. Det tar bare noen få minutter. Jeg har tørketrommel, så jeg gidder ikke å stryke sengeklær, for de blir myke nok av trommelen. Faktisk er det veldig lite jeg stryker når jeg tenker etter. Takk og pris for trommelen. Ellers er jeg en elendig husmor, det er bare å innrømme. Ser ikke rot før det har tatt kontroll over huset, og da er det skikkelige skippertak for å få det ryddig igjen. Men rent vil jeg ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler og ler og ler av de festlig innslagene her icon_lol.gificon_lol.gificon_lol.gificon_lol.gif

Jeg skifter også hver 14 dag, etter sykdom, og oftere om sommeren. Siden jeg går på hjelpe pleier skolen så er jeg såååååå heldig som har sett film om basselusker. Og det var ingen morsom film nei!!!!! De hadde forstørret alle de ekle dyrene OG lagt på lyd. *slafs slafs* osv. Jeg pilte hjem og vasket. icon_lol.gif

Men... altså... Du som er venninne med hun som skifter hvert kvartal... kanskje du kan fortelle henne at det kan være greit å skifte litt oftere???? Det tror jeg at jeg ville gjort om det var min venninne...

Videre kjenner jeg vaske lysten komme, så mitt hus skal vaskes i dag!! icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter nok sengetøy ca 1 gang i måneden, men så sover jeg halvparten av tiden hos kjæresten og. Har ikke problemer med blod i senga, da jeg er ypperlig innrettet slik at jeg ikke blør om natta!

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg skal formulere det. Hun er en god venninne og jeg vil jo ikke såre henne. Men ja jeg synes det er gørr ekkelt og tenke på og nei hun hadde ikke mensflekker på laknete da jeg spurte for dynen lå i en krøll nederst i sengen. Men jeg merket at det luktet vondt av det.

Hun bor i en koselig leilighet som var nyoppusset da hun flyttet inn men hun vasker aldri, bortsett fra når jeg kommer over og hjelper henne.

Hva kan jeg gjøre for at hun skal bli finkere til dette?

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kinga

Milla, hei på deg!

Du har det med å ville ordne opp for venninnene dine icon_wink.gif

Kan du ikke fortelle henne at sengeskift hvert kvartal gjør at det samler seg mye hudrester, hår og talg i sengetøyet som er snacks for midd og bakterier. Finn et bilde av en midd i forstørret utgave og vis henne (de ER stygge!). Fortell at sånt gir dårlig hygiene og dårlig lukt.

Spør om hun ikke synes det er deilig å legge seg i rent og velduftende sengetøy; hvem digger ikke det?

Ellers virker det jo ikke som om du har problemer med å få sagt ifra til omgivelsene om ting ikke er slik de skal være...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Miss Fix-IT? icon_biggrin.gif ja, du har nok rett i at jeg liker og ordne opp i ting.

Jeg skal ta en prat med henne, men det er ikke enkelt og ta opp slike ting.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Hei igjen, Milla!

Definitivt ikke enkelt, nei. Men om hun samtidig føler og forstår at du ikke sier dette for å såre henne, men at du derimot virkelig ønsker hennes beste; Da blir det vel lettere å svelge en oppfordring til å ta seg litt bedre av sin egen hygiene.

Sårende vil det nok være å høre uansett. Personlig ville jeg foretrukket å fått "tilsnakk" av en god venninne, enn at hun skulle gått og gremmet seg for seg selv. Det er jo en enkel ting å gjøre noe med, og ganske så elementær renslighet.

Du kan jo gi henne et nytt, deilig sengetøy i gave ved en anledning? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensflekker på lakenet skjer svært sjelden hvis en bruker en skikkelig Sloggi-truse og Always nattbind. Usexy javel, men du ender opp med et laken uten flekker.....

For de av dere som har allergikere i huset, så er det ikke noe sjakktrekk å tørke eller lufte sengetøyet ute om sommeren - da blir det fullt av pollen.

Sengetøyet skiftes hver 2. til hver 3. uke eller når jeg føler behov for det. Er ryddigere enn da jeg var tenåring, men har lenge igjen til jeg får støv på hjernen....... Terapi for meg er ikke rengjøring, men å ligge i badekaret og lese ukeblader icon_smile.gif

Lykke til med venninnen din Milla, du har da lyktes i langt vanskeligere prosjekter før???12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Javisst snuppa, og jeg skal nok klare det denne gangen også.

Det med å kjøpe sengetøy til henne var jo en god ide, jeg skal se etter ett skikkelig fint ett og se om det er hint nok for henne.

Det dumme med dette her er at hun er kjempefornøyd etter at jeg har hjulpet henne men etter en dag er det like rotete igjen. Det verste er vel at hun har matrester stående overalt i flere dager. Kanskje jeg skulle slippe inn en rotte til henne icon_biggrin.gif he he he DET kunne blitt kult og utvilsomt en effektiv motivasjon.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren.Hadde det ikke vært så vannvittig støv-fritt på denne tråden hadde jeg bøyd meg langt ned og snusa på støvet for tråden din Milla.4 sider om sengetøy er ikke så værst å ha på cv`n sin vel?? icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er bare jeg som klarer slikt.

Jeg har forøvrig lagt på rent sengetøy nå i kveld icon_smile.gif

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla

Ja, nå skjønner jeg jo hva du mente med denne inne på Barn og familie- forum:

"Tror ikke du får så mye respons på denne siden her inne da svært mange av oss faktisk har andre ting enn barn på hjernen." icon_lol.gif

Kan dessverre ikke si at jeg deler din fascinasjon av sengetøy og rengjørning, men skal ikke nekte deg å diskutere det her inne likevel jeg. icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Nå handlet denne tråden opprinnelig om ett helt annet problem da Asterix.

Og jeg regner faktisk med at familier som dine har det grisete rundt seg.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har forsøkt alt fra skikkelige natt bind,laaaaange som fjell og med vinger på et SAS fly.Kanskje Pampers er neste steg?? icon_razz.gif  

Blir det "up and go" neste gang da??

Ler av dere jeg...morsomme:

Men er helt enig, uansett hva slags bind jeg bruker...ja det kommer både i trusa og i senga. Slår aldri feil. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var en litt småekkel tråd!!

Her i huset blir det skifta på senga ca hver fjortende dag, etter sykdom og oftere på varme sommerdager!

En dag venninna di er på besøk, Milla, kan du si at idag har du skifta på senga, vis henne et bilde av en forstørret midd og fortell henne om dette dyret som lever rundt oss. Kanskje kan du da komme inn på problemet på en enkel og grei måte.

Til dere som blør igjennom om natta: Om ikke det hjelper med ei skikkelig truse og et godt bind, prøv en sykkelbukse!! Dette hjelper meg godt de første dagene da jeg blør endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-05-07 19:32, Milla wrote:

Nå handlet denne tråden opprinnelig om ett helt annet problem da Asterix.

Handlet denne tråden opprinnelig om noe annet enn rengjøring av sengetøy? Hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tips angående mensflekker: Da jeg var sånn ca 12 og svært uerfare bind-bruker hadde jeg samme problemet (har sluttet å blø om natten, så nå er det ikke et problem lenger). Det jeg fant ut var at en bomullsdott i rumpesprekken hjalp (OK, dette blir intimt på grensen til det festelige, men pytt-pytt)Dytt den langt nok ned til at bindet dekker over den når du ligger på ryggen. Dette blokkerer "kanalen" der blodet finner veien ut av bindet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?!?!? Milla - her skal du få et godt råd:

Ikke bry deg! Hvis venninnen din skifter på senga kun hvert kvartal, er det hennes sak. At du og alle vi andre synes det er ekkelt og ufyselig, er irrelevant. Det er hun som sover der!

Bruk energien din på noe mer fornuftig. Nyt våren, for eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...