AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #61 Skrevet 27. desember 2010 hallo, jeg har egne barn og bonus/stebarn selv. For meg og oss er det naturlig at vi feirer jul med familien til far det året barna hans også er hos oss. Å med min familie det andre året! Selv om de kjenner min fam godt nok til å kunnet feire med de! jeg tror at noe av problemet er at hun er stor, dere har kun vært "fam" i 3 år som du sier, og i tillegg skal du ta de med å feire jul hos dine foreldre. Selv om hun ikke tørr si noe om det så ja, jeg ville hatt det kjipt om jeg var 14 å skulle feiret sånn som du beskriver. Ikke nok med alle hormonene osv, men dette kan jo være årsaken! Du kunne jo, siden du visste hvordan hun var i bursdagen, sagt fra før dere dro at dine foreldre ville sette pris på om hun sa takk! Hun vet vel ikke at du forventer det!! kanskje hun tror du vet at det å være 14 og med "ny" familie er tøft for henne! du viser tydelig i det du skriver at du ikke er helt fornøyd med henne syns jeg! Gå litt inn i deg selv og sett deg i hennes situasjon,hvordan var du når du var 14??? barna går først i alle situasjoner!! er hun usikker og litt lei seg for å feire jul hos din fam?? Hvorfor feiret dere med din fam??? har dere de hver jul, eller annenhver? Hva med mannen din sin fam? hvem bestemte å feire med dine manns barn hos din fam???? Nei, rart hun kunn glemte å si takk!!!!! Jeg vil alltid sette barna våres forann egne ønsker!!! har du eller barna fått bestemme hvor dere skulle feire julen? Her er det ikke kun at hun glemte å si takk tror jeg! mere bak det!!!!! litt trist, for barn merker det gitt..
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #62 Skrevet 27. desember 2010 Tror ikke du er så veldig glad i stedatteren din, beviser det her!!! For om noen hadde kalt min Bonusdatter på 12 år for drittunge eller annet. Ja, da hadde jeg reagert, men IKKE du ts!!!!!! Trist for jenta på 14 som er din stedatter da, hun merker nok hvordan du underliggende ikke fordrar henne!!! å hvis dere får egne barn, da vil de jo være i veien for deg!!!!!!
Gjest Lebewesen93 Skrevet 27. desember 2010 #63 Skrevet 27. desember 2010 Jeg hadde blitt sur... Hater når folk ikke kan si takk. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig ? 1
Gjest BabyBlue Skrevet 28. desember 2010 #64 Skrevet 28. desember 2010 Hun er helt klart et resultat av naive og smådumme foreldre som ikke kan si nei. Kjenner typen, og holder meg unna slike folk. Stakkars deg som i det hele tatt måtte dele julaften med slik en snørrunge Er da synd i henne som kommer til å leve med slike holdninger for resten av livet.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #65 Skrevet 28. desember 2010 syns du bør tenke deg litt om her..drasse din kjærestes barn hjem til dine foreldre.synest dette er heilt feil.vis dere skal feire jul med dine foreldre bør det vere hjemme hos dere! stakkars unger som blir drasset rundt.ho ville nok hekller feiret med sine ikkje med dine..tror dette er årsaken ttil hennes oppførsel. Å jeg synes du bør tenke deg om før du svarer på et forum. Dagens familiesituasjon er ikke som den engang var med kjernefamilier. Familiene idag er blitt ganske utvidet å vi må bare følge med i tiden. Har ikke lest hele tråden, men vil fortelle om hva vi "truet" stebarna med for noen år siden. De var misfornøyde med gavene fra oss, å vi sa da at hvis ikke de kunne vise litt takknemlighet så kunne vi heller gi beløpene de skulle hatt i julegave til Frelsesarmeen siden det er mange barn som ikke er så heldige at de får en skikkelig julefeiring å heller ikke gaver. Vi snakket endel med de om at det var ikke størrelsen på gaven som teller, men tanken bak å det at de får en koselig julefeiring. Tror det gikk litt inn, eller så var det vel det at de ble eldre, men nå er de ihvertfall takknemlige og takker for gavene de får. 1
Gjest jomfrua Skrevet 28. desember 2010 #66 Skrevet 28. desember 2010 Vanlig høflighet kan man forlange av et barn på 14 år. Og det burde faren gjort i denne situasjonen. Så skal noen "skytes" så skyter man faren for ikke å ta ansvar for oppdragerrollen. Jeg synes det er ille at dette barnet får anledning til å ture frem på denne måten uten å takke for gaver eller for maten når hun er gjest. Hun blir lidende av det. Hun blir dømt. Og det skulle faren i denne situasjonen ha unngått.
Gjest Linda sofie Skrevet 28. desember 2010 #67 Skrevet 28. desember 2010 (endret) Tror ikke du er så veldig glad i stedatteren din, beviser det her!!! For om noen hadde kalt min Bonusdatter på 12 år for drittunge eller annet. Ja, da hadde jeg reagert, men IKKE du ts!!!!!! Trist for jenta på 14 som er din stedatter da, hun merker nok hvordan du underliggende ikke fordrar henne!!! å hvis dere får egne barn, da vil de jo være i veien for deg!!!!!! Herregud ro du deg ned da anonym.Ærlig talt. Er det rart hun reagerer når hun oppfører seg så utakknemlig og dårlig? Skal man bare finne seg i alt? Hvis ikke så er man ikke glad i sin stedatter? Ærlig talt. Ta deg sammen!!! Endret 28. desember 2010 av Linda sofie 1
Gjest Linda sofie Skrevet 28. desember 2010 #68 Skrevet 28. desember 2010 hallo, jeg har egne barn og bonus/stebarn selv. For meg og oss er det naturlig at vi feirer jul med familien til far det året barna hans også er hos oss. Å med min familie det andre året! Selv om de kjenner min fam godt nok til å kunnet feire med de! jeg tror at noe av problemet er at hun er stor, dere har kun vært "fam" i 3 år som du sier, og i tillegg skal du ta de med å feire jul hos dine foreldre. Selv om hun ikke tørr si noe om det så ja, jeg ville hatt det kjipt om jeg var 14 å skulle feiret sånn som du beskriver. Ikke nok med alle hormonene osv, men dette kan jo være årsaken! Du kunne jo, siden du visste hvordan hun var i bursdagen, sagt fra før dere dro at dine foreldre ville sette pris på om hun sa takk! Hun vet vel ikke at du forventer det!! kanskje hun tror du vet at det å være 14 og med "ny" familie er tøft for henne! du viser tydelig i det du skriver at du ikke er helt fornøyd med henne syns jeg! Gå litt inn i deg selv og sett deg i hennes situasjon,hvordan var du når du var 14??? barna går først i alle situasjoner!! er hun usikker og litt lei seg for å feire jul hos din fam?? Hvorfor feiret dere med din fam??? har dere de hver jul, eller annenhver? Hva med mannen din sin fam? hvem bestemte å feire med dine manns barn hos din fam???? Nei, rart hun kunn glemte å si takk!!!!! Jeg vil alltid sette barna våres forann egne ønsker!!! har du eller barna fått bestemme hvor dere skulle feire julen? Her er det ikke kun at hun glemte å si takk tror jeg! mere bak det!!!!! litt trist, for barn merker det gitt.. Ny familie? De har vært sammen i over 3 år. Vil ikke akkurat kalle det ny familie da. Synes det er FEIl å oppføre seg så dårlig fordi man er skillsmissebarn. Er da ingen unnskyldning. Hun burde ta seg sammen. Er 7 år siden foreldrene gikk fra hverandre. Ta å les ts sine innlegg da. De ble ALLE enig om å feire der. Var da ikke kun ts som bestemmte det da. Unasett hvor man feirer hen så går det ann å oppføre seg!! 1
Gjest Linda sofie Skrevet 28. desember 2010 #69 Skrevet 28. desember 2010 Jeg hadde blitt sur... Hater når folk ikke kan si takk. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig ? Man kan tydeligvis ikke reagere for da er man ikke glad i sin stedatter i følge anonym. 1
Gjest Pia Skrevet 28. desember 2010 #70 Skrevet 28. desember 2010 Uansett hva man gjør så er det alltid noen som skal klage. Hvorfor hakker dere så på ts? Er det noen dere skal hakke på er det vel faren hennes som ikke lærer henne å takke for ting og ikke setter ned foten. Hadde jeg hatt en så utakknemlig stedatter hadde jeg blitt utrolig frustrert. Skjønner ts godt jeg. Skjønner godt at hun reagerer. Ingen ting er godt nok. Bare sutring og klaging. Som er blitt sagt så går det ann å oppføre seg ordentlig selv om man er skillsmissebarn. Siden hun er skillsmissebarn så har hun full rett til å oppføre seg dårlig? Hun er 14 år. Som jomfrua sier så kan man kreve vanlig høflighet fra barn på 14 år. 3
smalls Skrevet 28. desember 2010 #71 Skrevet 28. desember 2010 Hun er helt klart et resultat av naive og smådumme foreldre som ikke kan si nei. Kjenner typen, og holder meg unna slike folk. Stakkars deg som i det hele tatt måtte dele julaften med slik en snørrunge Er da synd i henne som kommer til å leve med slike holdninger for resten av livet. Ganske enig. Men uansett burde faren snakke med henne så fort som mulig. Kan ikke fortsette sånn! Enten han eller mora burde lære henne høflighet og folkesikk. Og at neste gang hun får pakker så skal hun si takk. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2010 #72 Skrevet 28. desember 2010 Hadde jeg som far her lest dette på nett fra min samboer så hadde hun åkt rett til helvete ut av mitt hus på dagen.
Gjest jomfrua Skrevet 28. desember 2010 #73 Skrevet 28. desember 2010 Hadde jeg som far her lest dette på nett fra min samboer så hadde hun åkt rett til helvete ut av mitt hus på dagen. Jeg tror ikke man må være "steforeldre" for å reagere som TS. Jeg tror de fleste av oss hadde reagert slik på denne oppførselen ved å ikke takke for maten og ikke takke for gavene. Som far i dette tilfellet så burde man gå litt i seg selv og se hva en utsetter barnet for ved å ikke gripe tak i situasjonen der og da og kreve høflighet. For det er helt klart barnet som sitter med konsekvensene av dårlig oppførsel...... og det fordi far ikke gjør jobben sin som foreldre ved å rettlede barnet.
smalls Skrevet 28. desember 2010 #74 Skrevet 28. desember 2010 Hadde jeg som far her lest dette på nett fra min samboer så hadde hun åkt rett til helvete ut av mitt hus på dagen. Så du hadde synes det hadde vært helt greit at din datter hadde oppført seg utakknemlig og vært uhøflig mot folk? Du hadde heller blitt sur på samboeren din siden hun reagerer på din datters dårlige oppførsel`?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #75 Skrevet 28. desember 2010 jeg som mente det jeg sa om at hun beviser her at hun ikke helt oppriktig er fornøyd og glad i stedatteren. For om det kunn er snakk om det å takke, så må da "ts" kunne klare å ta opp dette med faren og stedatteren på en fin måte. Man er jo en omsorgsperson om man blir stemor, og en forventer da at de involverer seg i omsorgen. Mine, dine og våre barn.. Ja, men da må jo de voksne være voksne og kunne fortelle jenta på 14 at hun må takke for seg. Å stemor må fortelle far at hun ønsker dette hos hennes familie. Kan ikke forvente at hun på 14 skal være takknemlig uansett hva noen mener her. Hun har ikke bestemt at faren skal være sammen stemor eller at de skal feire hos hennes familie. Hva vet vi om jenta sa det var greit å feire hos de for å få flere gaver eller for husfreden??? Nei, og henge ut ei jente på 14 og godta at noen snakker stygt om henne her.. Bevis i at "ts" er mer opptatt i hvordan hennes foreldre reagerte enn hvorfor jenta ikke sa takk!!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #76 Skrevet 28. desember 2010 jeg som mente det jeg sa om at hun beviser her at hun ikke helt oppriktig er fornøyd og glad i stedatteren. For om det kunn er snakk om det å takke, så må da "ts" kunne klare å ta opp dette med faren og stedatteren på en fin måte. Man er jo en omsorgsperson om man blir stemor, og en forventer da at de involverer seg i omsorgen. Mine, dine og våre barn.. Ja, men da må jo de voksne være voksne og kunne fortelle jenta på 14 at hun må takke for seg. Å stemor må fortelle far at hun ønsker dette hos hennes familie. Kan ikke forvente at hun på 14 skal være takknemlig uansett hva noen mener her. Hun har ikke bestemt at faren skal være sammen stemor eller at de skal feire hos hennes familie. Hva vet vi om jenta sa det var greit å feire hos de for å få flere gaver eller for husfreden??? Nei, og henge ut ei jente på 14 og godta at noen snakker stygt om henne her.. Bevis i at "ts" er mer opptatt i hvordan hennes foreldre reagerte enn hvorfor jenta ikke sa takk!! Det er ikke ts sin jobb å oppdra henne. Det er hennes foreldres jobb. Er jo ikke rart hun er så bortskjemt når faren (sikkert mora å) gir henne alt hun peker på og skjemmer henne bort. Noen av de må ta tak i henne og få henne til å oppføre seg litt bedre. Jeg synes ts bør ta dette opp med faren så får han snakke med henne om dette. Hvis ikke kommer hun aldri til å lære seg å sette pris på ting. 1
nickless Skrevet 28. desember 2010 #77 Skrevet 28. desember 2010 Jenta burde ha vist takknemlighet,og takket pent,men det som sjokkerer meg mest her er alle dere som bruker utrykk som DRITTUNGE! Jenta er fjortis,og har tydligvis nykker ho trenger aa legge fra seg,dere her inne burde ogsaa legge fra dere et og annet!
Piper Skrevet 28. desember 2010 #78 Skrevet 28. desember 2010 hallo, jeg har egne barn og bonus/stebarn selv. For meg og oss er det naturlig at vi feirer jul med familien til far det året barna hans også er hos oss. Å med min familie det andre året! Selv om de kjenner min fam godt nok til å kunnet feire med de! jeg tror at noe av problemet er at hun er stor, dere har kun vært "fam" i 3 år som du sier, og i tillegg skal du ta de med å feire jul hos dine foreldre. Selv om hun ikke tørr si noe om det så ja, jeg ville hatt det kjipt om jeg var 14 å skulle feiret sånn som du beskriver. Ikke nok med alle hormonene osv, men dette kan jo være årsaken! Du kunne jo, siden du visste hvordan hun var i bursdagen, sagt fra før dere dro at dine foreldre ville sette pris på om hun sa takk! Hun vet vel ikke at du forventer det!! kanskje hun tror du vet at det å være 14 og med "ny" familie er tøft for henne! du viser tydelig i det du skriver at du ikke er helt fornøyd med henne syns jeg! Gå litt inn i deg selv og sett deg i hennes situasjon,hvordan var du når du var 14??? barna går først i alle situasjoner!! er hun usikker og litt lei seg for å feire jul hos din fam?? Hvorfor feiret dere med din fam??? har dere de hver jul, eller annenhver? Hva med mannen din sin fam? hvem bestemte å feire med dine manns barn hos din fam???? Nei, rart hun kunn glemte å si takk!!!!! Jeg vil alltid sette barna våres forann egne ønsker!!! har du eller barna fått bestemme hvor dere skulle feire julen? Her er det ikke kun at hun glemte å si takk tror jeg! mere bak det!!!!! litt trist, for barn merker det gitt.. Du er en av de som tydeligvis mener det er helt greit å oppføre seg som en drittunge, og som legger skylden på alt annet for barna vil jo aldri gjøre noe gale. Du er en mor til skrekk og advarsel, fordi du unnskylder en drittungeoppførsel. Hadde mine barn oppført seg slik som denne jenten, så hadde jeg jaggu meg kalt de drittunger. er de drittunger, så er det det de er. Du er helt sikkert en cvurlingforeldre, som skyver unna alt for at barna skal få det letteste mulig, og der det ikke skal være hindringer på veien. og barna dine og stebarn også selvfølgelig, vil aldri gjøre noe gale, for det er alle andre sin feil at de gjør som de gjør. Eller det er hormoner, og det er ditten for datten. mennesker som deg får det til å krølle seg i meg, fordi du unnskylder drittsekkoppførsel. Og om du nå ahdde giddet å lese litt flere innlegg fra ts, ville du klart å lese at faren til denne jenten IKKE har familie. Så i følge deg, skal de da heller feire hjemme, for barna kan jo umulig trives andre steder enn hos sin biologiske familie. For noe forbannade tøv, for selv bonusfamilie er og blir bonusfamilie. Eller er det bare du som har fått bonusbarn, men din familie har ikke fått noe bonustantebarn, bonusbarnebarn osv? Vel i vår familie er vi en stor familie, der selv min mann sin familie blir kalt for familie. merkelig i følge deg, for de burde jo ikek være mine barns familie siden de ikke er biologiske. Man unnskylder ikke dårlig oppførsel,l men tar tak i det og gir jenten beskjed om at slik oppførsel ikke er akseptabel. Noe annet ville vært helt vanvittig, og jeg håper virkelig du sluutter å ansvarsfraskrive alt dine barn gjør, for av og til kan det faktisk være at de oppfører seg dårlig. Og da er det faktisk din jobb å sørge for å fortelle de at de har oppført seg dårlig, for det er en del av jobben å være foreldre. 3
Alvina Skrevet 28. desember 2010 #79 Skrevet 28. desember 2010 Synes vel det er farens ansvar, men når du er sammen med han kan du like gjerne oppføre deg som en tante og si i fra direkte til henne. Det er bare tull at stemødre må avklare alt med faren til barna. Barn forstår så mye mer enn vi tror. Vil ikke gå inn på det som hendte i jula, men har hatt en sommerferie med en ny mann av min mor og jeg kan love at jeg ikke var lett, da var jeg fjorten år. Jeg sa ja og ble glad for ferien, men det var før vi kom dit. Han skulle styre alt. Det endte med at ingen sa noe til hverandre de siste to dagene. Jeg fikk ikke lov å bestille flybilett hjem osv. Der er sikkert hormoner, når jeg ble eldre var det ikke den samme opplevelsen for noen.
Lillemeg25 Skrevet 28. desember 2010 #80 Skrevet 28. desember 2010 Jeg blir litt sjokkert over de som mener jentungen bare kan oppføre seg så dårlig fordi hun er skillsmissebarn, hadde det så kjipt på julaften, savnet mora, skulle ønske foreldrene feria jul sammen osv. Det er da ingen unnskyldning. Uansett å ræva dårlig man har det så går det ann å vise normal folkesikk og si takk. Jentungen hadde sikkert oppført seg dårlig uansett hvor de hadde feiret jul hen. Så hadde ikke spilt noen rolle. Ser noen skriver at " grunnen til hun oppfører seg så dårlig er fordi du drasser henne med til din familie og siden det er så fælt så har hun jo grunn til å oppføre seg dårlig når dere tvinger henne med til din familie. Jeg hadde også vært pottesur hvis jeg hadde en så fæl stemor osv osv. Er det bare sånn at barn MÅ feire jul kun hjemme hos seg selv hvis ikke så har de det så fælt? Hun har jo vært sånn utakknemlig hele tiden. Hun ble ikke plutselig sånn pga de skulle feire hos ts sine foreldre. Det er INGEN unnskyldning for å ikke oppføre seg. Både hun og faren burde skjerpe seg. Spesielt faren. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå