Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Her går dagene i ett. Mannen er fremdeles syk og har ikke sjans til å hjelpe til med ungene, så alt faller på meg. Han er virkelig ikke mye pigg, og torsdagskvelden fikk han kommet igang med penicillinkur, og så langt ser den ikke ut til å hjelpe noe særs dessverre, men det tar vel litt tid. Vi skal liksom på middag hos venner i kveld og så på konsert, men han må nok droppe det. Mulig at svigers kommer hit og er barnevakt mens mannen er hjemme, så jeg får dratt ut, vi får se hvordan vi gjør det. Begynner å kjenne at jeg er sliten selv av å gjøre alt hjemme, med en trassete storebror og ei lita som ikke sover på dagtid og som har hatt våkenperioder de siste par nettene. Men det går greit da, håper bare at mannen er frisk igjen på mandag... :)

Får oppdatere mer senere... Jeg må visst gi litt oppmerksomhet her igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Honningbien :)

Klart at du føler deg sliten av 2 barns konstante oppmerksomhetsbehov.. ;) Og andre oppgaver. jeg ville iallfall blitt det! Goood og rask bedring til mannen!

Håper du får kommet deg ut på konsert i kveld, det vile sikkert gjort godt for kropp og sjel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honningbien :)

Klart at du føler deg sliten av 2 barns konstante oppmerksomhetsbehov.. ;) Og andre oppgaver. jeg ville iallfall blitt det! Goood og rask bedring til mannen!

Håper du får kommet deg ut på konsert i kveld, det vile sikkert gjort godt for kropp og sjel!!

Hei blomsten!!

Svigers skal sitte barnevakt her i kveld mens kjære er hjemme, så da kommer jeg meg ut! Og ja, det gjør nok godt for kropp og sjel ;) Håper bare at jeg er opplagt nok til å være med ei stund i kveld hvertfall, men jeg orker nok ikke å bli veldig sein siden jeg vet at jeg må ta hele morgendagen med ungene alene igjen (sannsynligvis).

I går kveld da vi satt hjemme så ringte svigermor til mannen, og han fortalte at han var syk og sånn. Og jammen, ei lita stund senere så sto hun på døra! Hun var så bekymra for gutten sin som var syk :ler: Dette er normalt sett ikke noe hun pleier å gjøre da, og mannen var vel ikke akkurat glad for besøk av mora si akkurat da heller. Jeg syntes det bare blei komisk :fnise:

Svigers har tatt storebror på dagen i dag, så får jeg litt avlastning :) Så vesla og jeg har gått en tur til byen, og jeg har kjøpt litt klær til ungene (storebror stort sett, vesla fikk solbriller). Det tar liksom aldri slutt å handle klær til de ungene, og hvertfall ikke barnehagegutten som stadig trenger noe nytt :) Er morro å handle da, men akkurat nå er lommeboka litt slunken og jeg har akkurat fått tilbud på å få bygga platting ++, og det tilbudet var ganske mye dyrere enn jeg hadde sett for meg for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygging av ting er dyrt ja.... Må lære deg å gjøre det selv da, vet du! ;) Må vel ut og handle solbriller til lille også, i tilfelle det skulle slumpe til å bli sol i sommer... Hva synes vesla di om dem? Ser for meg at de blir revet av og tygget på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygging av ting er dyrt ja.... Må lære deg å gjøre det selv da, vet du! ;) Må vel ut og handle solbriller til lille også, i tilfelle det skulle slumpe til å bli sol i sommer... Hva synes vesla di om dem? Ser for meg at de blir revet av og tygget på...

Det har du helt rett i, Mayami, at jeg må lære meg å gjøre det selv ;) Uff, jeg har liksom ikke tid til å gjøre noe for tida, og har en mann som ikke er interessert i å bygge platting (han kan det ikke heller). Men vi har snakka om det i så lang tid nå, at nå tenkte jeg at jeg får heller bare betale noen for det, så får vi det hvertfall gjort. Men jeg blei veldig overraska over prisen altså. Vet jo at ting koster, men hvorfor skal det alltid koste mye mer enn man ser for seg? :fnise:

Vesla har faktisk ikke prøvd solbrillene sine enda, men jeg ser også for meg at det ikke blir sånn veldig populært :)

Det var veldig koselig på middagsbesøk i går kveld. Det er en så utrolig koselig gjeng, at det var vanskelig å komme seg hjem igjen ;) Var hjemme før halv ett da, men det er seint nok for meg om dagen. Konserten blei dessverre avlyst da, men det gikk greit for meg. Svigers var så snille at de kom og henta storebror i formiddag og ville ha han på overnatting i natt og levere han i barnehagen i morgen for meg :nigo: Mannen er også på bedringens vei, nå ser han ikke helt grusomt ut lenger, men god er han ikke, så det er ingen hjelp i han fremdeles. Men nå nærmer det seg hvertfall, tenker han er bra igjen om et par dager.

I dag har jeg fått rydda litt i barneklær igjen. Har funnet fram str 80(!) til vesla, noe av 74 begynner å bli smått allerede, så jeg pakka bort en del av det. Store, lange jenta mi! Har vaska og skal rydde bort litt vintertøy nå også, godt å få det vekk :)

Ellers så er vesla blid som ei sol om dagen. Hun er oppe på alle 4 i posisjon til å krype, så plutselig en dag er hun enda kjappere over alt ;)

Nå får jeg betale et par regninger og så komme meg i seng tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du tar tak og prøver å finne noen som kan gjøre plattingjobben da! :tommel: Synd at det skal være så kostbart! :eeeh: Her gjør mannen mye ute, men det tar jo mye tid da. Og noen ganger kunne jeg gjerne tenkt meg å betale noe for å gjøre det sånn at kjære fikk bedre tid til oss...

Godt mannen er på bedringens vei og at du fikk avlastning av svigers i helga! Skjønner godt at du blir sliten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra du tar tak og prøver å finne noen som kan gjøre plattingjobben da! :tommel: Synd at det skal være så kostbart! :eeeh: Her gjør mannen mye ute, men det tar jo mye tid da. Og noen ganger kunne jeg gjerne tenkt meg å betale noe for å gjøre det sånn at kjære fikk bedre tid til oss...

Godt mannen er på bedringens vei og at du fikk avlastning av svigers i helga! Skjønner godt at du blir sliten! :klem:

Noen må jo ta tak i sånt iblant, og kjære gjør det ikke, så da får det bli min jobb da ;) Og jeg syns jo at det er litt morro også da. Nå har jeg takka ja til tilbudet, jeg tenkte at det er jo "bare penger", og vi bruker aldri penger på huset og oppussing og sånn, så vi kan unne oss det. Jeg hadde angra om jeg hadde utsatt det enda mer pga noen tusenlapper. Så bra at mannen din gjør mye, men jeg skjønner godt at det kan bli for mye også, spesielt for deg som ikke får sett han når han jobber så mye. Mannen din kan kanskje gi litt tiltakslyst til mannen min? :fnise:

En koselig avslutning på kvelden med storebror. Han krøyp opp i fanget mitt og ville kose da vi såg på Cars, så var det leggetid og han tissa på do igjen, kjempestolt. Så dusja jeg han, som også er veldig koselig kvalitetstid, og så fikk han på seg helt ny nattdrakt etterpå som han var så stolt av (alt nytt er veldig stas for tida). Han fortalte til mannen at han hadde tissa og viste han ny nattdrakt og sa "den er fin". Det er så koselig med sånne øyeblikk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jammen tror dere ikke at storebror tissa på do igjen i morres :nigo: Jeg fortalte det i barnehagen, så nå skal de begynne å spørre han om han må på do der også, så nå er vi hvertfall så smått igang med det. Rart syns jeg, han blir så stor! Før vi dro i barnehagen måtte jeg finne fram klistremerker som skal brukes som premie til dogåinga hans, og han fikk klistre på 4 stjerner og måner for de gangene han har tissa så langt. Det var stas ;)

I dag kom jeg igang med et bittelite hobbyprosjekt. Forrige uke skrudde jeg sammen ei ikea-vegghylle som jeg hang på kjøkken til å ha kokebøker i, og så kom jeg på at det kunne være en ide å ha en liten skrivepult til symaskinen min under den bokhylla, for vi har kun et lite vinskap der og ellers litt plass som ikke blir brukt til noe (vinskapet skal være under pulten altså). Så jeg dro og handla meg hobbyplate og hylleknekter som skal bli til skrivepult, og begynte å male på hobbyplata nå nettopp mens vesla sov.

Og neste uke allerede kommer snekkerne hit faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi igang med prosjekt nattpuppavvenning her. Første natta er vel gjennomført, selv om det endte med at jeg hadde vesla i senga mi ei stund i natt. Hun kava ei god stund rundt 4-tida i natt, så jeg er sliten i dag, men vi klarte oss uten mating fram til kl 7:30 i dag :nigo: Er spent på hvor lang tid dette kommer til å ta. Håper vi er ferdig med nattavvenninga til vesla skal på overnatting for første gang når vi drar til Italia, det er målet. Jeg tenkte at når vi har styra med nattavvenning ei stund nå, så kan jeg dra til Italia for å sove ut :fnise: Hvor lang tid brukte dere andre på nattavvenning, dere som husker?

Selv om det er jeg som styra med vesla i natt, så er det mannen som ligger og sover nå, for han spillte jo på pcen til langt på natt... :dry: Jaja, jeg får vel sove litt etterhvert jeg også håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt grei lørdagskveld her. Etter legging av ungene dro jeg ut for å treffe en kamerat jeg gikk på høyskolen med, for han har funnet seg dame herfra. Veldig koselig å treffe han igjen, og hilse på henne :) Har sittet litt på pcen etter at jeg kom hjem, og nå må jeg snart komme meg i seng. Sikler forresten litt på denne jakken http://www.zalando.no/mads-norgaard-christa-sommerjakke-bla-m1421g003-503.html, lurer på hvordan den er på og hvordan den er i størrelsen. Har aldri bestilt fra zalando før, men gratis frakt og gratis retur er jo ikke feil? Jeg får vente til lønning og tenke litt mer på det, og kanskje kikke litt i butikkene her i byen først også. Trenger en lett jakke som er litt kort, nå har jeg bare en lett jakke, den er halvlang og hvit, som ikke er praktisk med to små akkurat ;)

Får vel komme meg i seng, aner jo ikke hva natta bringer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var nattavvenning gjort på akkurat 7 netter. Lettere med flaske da... Jeg bare hadde i en skje mindre pulver for hver kveld, og den 7.kvelden var det bare vann. Da var det plutselig ikke så interessant lenger! Litt verre å tynne ut pupp da... Kanskje best å slutte brått...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nattavveninng! :) bruker jo som oftest gå greit ja... gikk på 2 netter her.

Og så fin jakke, den likte jeg! Ikke helt min farge, bare.. tenkte du den som ytterjakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var nattavvenning gjort på akkurat 7 netter. Lettere med flaske da... Jeg bare hadde i en skje mindre pulver for hver kveld, og den 7.kvelden var det bare vann. Da var det plutselig ikke så interessant lenger! Litt verre å tynne ut pupp da... Kanskje best å slutte brått...?

Litt vanskelig å tynne ut pupp ja :fnise: Hun har bare hatt et natt-måltid i det siste, så jeg fant ut at jeg kutter tvert, og det virker til å gå veldig bra!!

Lykke til med nattavveninng! :) bruker jo som oftest gå greit ja... gikk på 2 netter her.

Og så fin jakke, den likte jeg! Ikke helt min farge, bare.. tenkte du den som ytterjakke?

2 netter er jo fantastisk! Skriver om natta under ;)

Ja, den jakken falt jeg også for. Den var liksom enkel, samtidig som den var litt pynta. Jeg tenkte som ytterjakke ja.

Natta gikk som sagt veldig bra. Vesla sovna vel ca 19:45 i går kveld tror jeg, og klokka 01:15 våkna storebror med et hyl, han hadde sikkert drømmt, så mannen måtte legge seg inn til han. Men da våkna vesla også, og jeg måtte legge henne inntil meg så hun skulle sovne igjen. Når hun hadde sovna så la jeg henne tilbake igjen, og hun sov til 05:45, da fikk hun pupp. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal sette grensa på når det er natt og når det er morgen. Hun sovna igjen, og sov til 7:45 da storebror vekka henne igjen. Så det har igrunn vært ei super natt!

I ettermiddag skal vi til svigers på middag, og utenom det har vi ingen planer for dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

05:45 er morgen her... Men så har vi ei som liker å stå opp samtidig som fuglene! ;)

Ser ut som nattavenninga går ganske greit! Håper det fortsetter like bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også vant til en storebror som tar grytidlig morgen, mens denne helga har han sovet til 7:30 og 7:45, det har aldri skjedd før!! :nigo:

Håper nattavvenninga fortsetter like bra ja, da har jeg jo ingenting å klage over ;)

Tror jeg skal prøve meg på å bestille den jakka jeg, etter en kikketur i byen i morgen. Men jeg lurer på størrelsen. Det er så vanskelig, for jeg er vel mellom 36 og 38, dumt om den er for trang eller om den blir posete. Jeg får sove på det, den kan jo bare byttes igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En hard start på dagen for vesla i dag. Hun har vært helt ekstremt sutrete i dag, klaga masse på golvet og ville ikke leke, ville ikke ha grøt og ville ikke ha pupp (hun fikk kl 6 da). Og jeg fikk ikke lagt henne i senga. Så jeg har trilla tur allerede for ei stund siden, så nå sover hun ute i vogna. Håper humøret er bedre når hun våkner...

Nå er snekkerne såvidt igang her, så da skjer det litt her ute. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg uten å føle at jeg følger med på de, hehe. De er vel vant til det, men jeg føler at jeg er i veien selv om jeg er inne og ikke står og glor i vinduet :fnise: Har fått rydda litt inne da, får ei venninne på lunsj om 2-3 timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vel grensen på natt kl 5.00 siden det er sjelden Lita sovner igjen etter hun våkner selv når hun får pupp da.

Håper Vesla er i godt hummør etter duppen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vel grensen på natt kl 5.00 siden det er sjelden Lita sovner igjen etter hun våkner selv når hun får pupp da.

Håper Vesla er i godt hummør etter duppen sin :)

Jeg satte også grensa til kl 5:00 her, natt til i går så var hun fryktelig sutrete og hun var våken ca fra kl 4, og litt over 5 så ga jeg meg og ga henne mat ;) Humøret kom seg etter duppen ja :)

I natt igjen var hun ikke i humør, men da var det mer hyling, så jeg måtte bære på henne, og da var det tydelig at hun hadde vondt og ikke bare var sulten. Utover natta fikk hun feber også, så hun er ikke helt i form i dag. Så nå har jeg hatt to slitsomme netter + kavete legging av storebror onsdagskvelden + at jeg var aleine med ungene i går pga planleggingsdag. I dag er det også planleggingsdag, men nå har svigers storebror en del timer hvertfall. Nå sover vesla, så jeg bør legge meg litt nedpå jeg også. Får se hvordan det går med snekkre som hamrer rett utfor vinduet... Skriver mer seinere heller om jeg rekker/orker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg verdens snilleste søster. Mannen og jeg drar på tur i dag (langhelg), storebror skal være hos svigers, og vesla skal være hos søster med familie. Det var meninga at søster skulle komme med fly og hente henne, så vi skulle bare møtes på flyplassen når vi også drar, men nå streiker jo widerøe, så hun satte seg i bilen grytidlig i morres for å komme hit og hente henne :)

Så nå har jeg sagt ha det til storebror som har dratt i barnehagen, og svigers skal hente han der. Veldig rart dette syns jeg, å være borte fra de så lenge. Blir verre å dra fra vesla da, for hun har jeg jo aldri vært borte fra før. Jeg tviler ikke på at hun får det bra og kommer til å kose seg, men det er mer for min egen del at det er "vanskelig". Men jeg gleder meg veldig til tur nå da, det blir deilig å få være kjærester litt, for det er veldig nedprioritert her i heimen :Nikke:

Jeg har litt å ordne før vi drar, så jeg får vel bare fortsette... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...