dreia Skrevet 5. februar 2012 #301 Del Skrevet 5. februar 2012 10 veker allerede? Herlig med ein gut som lar mor ligga lenge på stå-opp-tidlig-dagen sin. Ikkje verst her i huset heller, sjølv om det var morgon før halv 8. Bedre det enn før 6... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #302 Del Skrevet 6. februar 2012 10 veker allerede? Herlig med ein gut som lar mor ligga lenge på stå-opp-tidlig-dagen sin. Ikkje verst her i huset heller, sjølv om det var morgon før halv 8. Bedre det enn før 6... Ja tida går litt fort, spesielt siden jeg ikke fant det ut selv før jeg var 6 uker på vei Tror det er omtrent første gangen lillegutt har sovet så lenge når det er min tur til å stå opp tidlig med han. Normalt sett våkner han mellom 5:30-6:30, så jeg var veldig heldig i går. I dag våkna han kl 6 igjen, men det er jo mandag så det gjør ikke noe Jeg får vel komme meg i et møte her... Skal prøve å få tatt meg en dagbokrunde i løpet av arbeidsdagen om jeg klarer (Er så ufokusert allikevel for tida, at jeg får gjort lite i perioder ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 7. februar 2012 #303 Del Skrevet 7. februar 2012 Tenk 10 uker allerede! Deilig Ikke lenge til første legetime og første sniktitt på den lille Deilig at lillegutt lot deg sove "lenge" da Koselig å bli spurt om å være toatmaster! Det takler du nok helt super Må ikke tenke på hvordan andre har gjort det, selvom jeg vet det er vanskelig Men hadde de ikke hatt troen på at du fikser dette, så hadde de nok ikke spurt Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #304 Del Skrevet 8. februar 2012 Tenk 10 uker allerede! Deilig Ikke lenge til første legetime og første sniktitt på den lille Deilig at lillegutt lot deg sove "lenge" da Koselig å bli spurt om å være toatmaster! Det takler du nok helt super Må ikke tenke på hvordan andre har gjort det, selvom jeg vet det er vanskelig Men hadde de ikke hatt troen på at du fikser dette, så hadde de nok ikke spurt Ha en fin dag Bare ei uke til legetime nå ja Ja jeg tenker også at det må jo være en grunn til at de spør meg om å være toastmaster, og har jo på en måte lyst å gjøre det for de siden de spør meg. Og du har nok rett i at jeg ikke må tenke på hvordan andre gjør det. Jeg får tenke litt til på det, for om jeg skal gjøre det så vil jeg gjerne at det skal være gjennomført også I går kveld skulle kjære på et møte, så når han dro skulle jeg opp og legge lillegutt og slappe av i sofaen og gjøre lite. Det hadde jeg sett fram til hele dagen, den avslappinga på kvelden. Men, så var nok ikke lillegutt helt i form, så han grein masse masse og ville ikke sove. Så kvelden gikk med til at jeg løp opp og ned en del ganger, tok han opp for å roe han, gikk på badet for å sjekke bleia, prøvte å legge han igjen, og til slutt så ga jeg opp og gikk og la oss begge i senga vår. Der lå han også lenge og grein før han klarte å roe seg og sovna vel av utmattelse til slutt stakkar. Hormonell og sliten som jeg var så satt jo jeg også og grein samtidig med han ei stund. Det var ikke noe morro kveld... I dag skal kjære rett til Oslo etter jobb og blir der til seint i kveld, så jeg håper virkelig at kvelden blir mye bedre i dag *krysser fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 8. februar 2012 #305 Del Skrevet 8. februar 2012 Uff kjedelig med barn i ubalanse! Det vet jeg mye om!! Håper det går bedre med dere i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 8. februar 2012 #306 Del Skrevet 8. februar 2012 Håper også på en bedre kveld for dere! Vi har hatt maaange slike i det siste, men heldigvis er Blåmann hjemme og tar unna støyten. I kveld er han borte, men mamma ville gjerne ha M på overnatting, og da var det ikke vanskelig å si ja. Snille mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #307 Del Skrevet 8. februar 2012 Hei Mayami og Blåmor! En myyyye bedre kveld i kveld. Da jeg henta lillegutt i barnehagen kjente jeg at han hadde fått ei jeksel ganske langt inne på ei side, så då var det helt sikkert den som plaga han i går. I tillegg har han vært i bedre humør enn på 2-3 uker, og ingen problem å legge i kveld. Det var virkelig deilig! Så snill mor du har Blåmor, som gir deg avlastning. Det er så deilig med barnevakt! Ja kvelden har vært fin. Lillegutt og jeg har spist grøt til både middag og kveld, og han har ikke vært sutrete i dag:nigo: Utrolig godt å få den blide gutten tilbake igjen og vite at det "bare" var ei tann som plaga han. I går begynte jeg å bekymre meg over at all sutringa kom som en reaksjon på for lange dager i barnehagen og for lite tid sammen med oss... Han er veldig lange dager der, selv om jeg begynner tidligere på jobb for å hente han tidligere enn jeg ville gjort om jeg slutta til vanlig tid. Og han storkoser seg i barnehagen og har enda ikke klaga en eneste gang når han har blitt levert, så det er hvertfall veldig betryggende. Har lagt meg nå etter å ha sett 3 episoder mad men og ikke gjort noe fornuftig;) Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. februar 2012 #308 Del Skrevet 10. februar 2012 Gratulerer så mye med baby i magen, Honning! Stor stas Var visst litt sen med å få dette med meg... Håper alt står bra til! Etter forholdene :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 11. februar 2012 #309 Del Skrevet 11. februar 2012 Neimen, neimen HONNING!! Hva har skjedd her?? Gratulerer så mye med ny mageboer! Jeg har bare falt helt ut av hele KG for tiden så jeg tenkte nok det kunne være noen som hadde startet på neste runde. Så hyggelig at det var deg! Hvordan synes du det er å ha en liten i magen i tillegg til å ha en liten en på utsiden? Jeg husker jeg var SVÆRT "innovervendt" når jeg var gravid, men det blir kanskje ikke det samme med andremann. Når er termin? Så GØY!! Utrolig hyggelig å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #310 Del Skrevet 12. februar 2012 Gratulerer så mye med baby i magen, Honning! Stor stas Var visst litt sen med å få dette med meg... Håper alt står bra til! Etter forholdene :gjeiper: Tusen takk, Pasjonsblomst!! Er ikke så ivrig på KG jeg heller for tida.. Eller, ivrigere etter at jeg blei gravid igjen Alt står bra til. Har kasta opp et par ganger og kvalmen har sittet godt i 1-2 døgn etter de to gangene, men utenom det så er jeg stort sett i god form. Veldig trøtt da Neimen, neimen HONNING!! Hva har skjedd her?? Gratulerer så mye med ny mageboer! Jeg har bare falt helt ut av hele KG for tiden så jeg tenkte nok det kunne være noen som hadde startet på neste runde. Så hyggelig at det var deg! Hvordan synes du det er å ha en liten i magen i tillegg til å ha en liten en på utsiden? Jeg husker jeg var SVÆRT "innovervendt" når jeg var gravid, men det blir kanskje ikke det samme med andremann. Når er termin? Så GØY!! Utrolig hyggelig å høre! Hihi, ja Siebaeo, her skjedde det plutselig ting som jeg ikke var forberedt på Hadde jo tette eggledere jeg, og plutselig var jeg gravid!! Det går igrunn veldig fint med en i magen i tillegg til en på utsiden, men formen min er ikke til å klage på, så det hjelper veldig Jeg er også veldig "innovervendt" denne gangen, men klarer greit å fokusere på lillegutt når han er våken, og når han har lagt seg så bare ligger jeg på sofaen og er trøtt, så kjære får veldig lite oppmerksomhet stakkar... Håper og tror den verste trøtteperioden er over snart hvertfall. Termin er ca 4.september tror jeg, så det blir litt under 2 års forskjell på de to. Blir nok travelt i starten det Har vært en fin morsdag i dag, utenom at lillegutt var ikke i form i natt og grein mye, sov i senga vår hele natta, og deler av tida oppå meg... Jeg skulle liksom sove lengst i dag, men jeg var mest våken i natt og klarte ikke å sove mer etter at gutta hadde stått opp. Men men, jeg fikk bok og tegning i morsdagsgave av lillegutt. Så dro jeg på skitur i knallvær med ei venninne, og sola varma faktisk litt også i dag. Deretter var det ut og spise med svigers og søstera til kjære med to av ungene hennes, og så kake og kaffe hos svigers. Nå har vi akkurat kommet hjem og får snart komme igang med leggerituale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 12. februar 2012 #311 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Me bur iallfall ikkje i same landsdel... :sno: Men det høyrtest ut som ein koselig morsdag. Søte lillegutt, som hadde teikna til mamman sin. Endret 12. februar 2012 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 13. februar 2012 #312 Del Skrevet 13. februar 2012 Hørtes ut som en koselig morsdag, men dumt du ikke fikk sove slik du hadde tenkt. Sånn er det jo bare noen ganger, har hatt maaange slike netter i det siste - men da er det ekstra godt når det kommer en god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #313 Del Skrevet 13. februar 2012 Hei dreia! Du skulle fått litt av det fine været vårt i går ja. Det snøa litt igjen i dag da, så sola varte ikke så lenge... Hei blåmor! Det er ikke alltid enkelt med den søvnen nei. Her er det urolige netter når lillegutt er syk eller det er tenner på gang. Utenom det sover han veldig bra på nettene heldigvis:) Uff, maaange sånne nettet høres slitsomt ut :-/ Vi fikk sovet ekstra i natt som var da, for vi klarte å forsove oss i dag Det gikk fint det da, jeg var seinere på jobb enn vanlig, men uten dårlig samvittighet pga jobbing i helga etter en krisedag på jobb på fredag;) Nå har jeg kommet meg i seng og skal lese litt i boka mi før jeg sovner. Merker det blir lite pc på kveldene nå, så den lille oppdateringa jeg gjør er via mobil eller på jobb Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #314 Del Skrevet 14. februar 2012 For en grusomt lite effektiv dag på jobb. Hele formiddagen såg jeg på klokka som gikk så alt for seint mot lunsj, og nå sitter jeg bare og venter på å dra hjem. Får ikke gjort noe fornuftig i dag føler jeg. Føler meg helt fjern. I morgen er det legetime hvertfall, og jeg er spent på den. Lytter de med doppler når man er under 12 uker på vei? Jeg aner ikke hvilken lege jeg havner hos siden min fastlege er ute i mammapermisjon, og jeg har heller ikke møtt jordmora mi enda, så jeg føler at jeg begynner på nytt igjen fra bunn av denne gangen. Er veldig spent på hvordan alt blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 14. februar 2012 #315 Del Skrevet 14. februar 2012 Spennende med legetime da! Jeg hadde første time i uke 9 eller 10, og da brukte hun ikke doppler. Hun sa det var vanskel å finne fosterlyd så tidlig, så for å unngå skuffelse og engstelse brukte hun ikke å gjøre det. Gikk fint, selv om det hadde vært betryggende og hørt. Men kanskje tilsvarende bekymrende om hun ikke hadde funnet lyd? Uansett går det sikkert bra! :klemme: Kjedelig med syk lillegutt, vi har en her også. Heldigvis sover han om natten (han er jo over 5 år!) men gan våkner veldig tidlig om morgenen da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #316 Del Skrevet 15. februar 2012 Spennende med legetime da! Jeg hadde første time i uke 9 eller 10, og da brukte hun ikke doppler. Hun sa det var vanskel å finne fosterlyd så tidlig, så for å unngå skuffelse og engstelse brukte hun ikke å gjøre det. Gikk fint, selv om det hadde vært betryggende og hørt. Men kanskje tilsvarende bekymrende om hun ikke hadde funnet lyd? Uansett går det sikkert bra! :klemme: Kjedelig med syk lillegutt, vi har en her også. Heldigvis sover han om natten (han er jo over 5 år!) men gan våkner veldig tidlig om morgenen da... Takk for info, Mayami Det er greit å ikke forvente for mye før timen ja, for da blir man bare skuffa. Nå er det bare ei uke til UL uansett, så da får jeg virkelig sett status på hvordan det ligger an De tidlige morgenene er slitsomme ja. Heldigvis har vi hvertfall lært nå at noe er galt når det er masse grining på nettene, så det er en grunn til det og ikke bare klaging over ingenting liksom. 12:50 er legetimen, og jeg må si at jeg gleder meg litt til å komme igang med legetimer og sånn nå, for disse første ukene uten oppfølging, uten å kjenne liv, og ingenting som skjer (man håper kan at alt skal gå bra) er igrunn ganske kjedelige og lange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. februar 2012 #317 Del Skrevet 15. februar 2012 Så herlig morsdag du hadde Lykke til hos legen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #318 Del Skrevet 15. februar 2012 Så herlig morsdag du hadde Lykke til hos legen i dag Takk Lucky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. februar 2012 #319 Del Skrevet 15. februar 2012 Du nærmer deg jo en viktig milepæl nå Honning, og den første og kjedligste fasen er forbi.. Nice... Ha en fin dag og nyt den! For tida flyr sånt etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #320 Del Skrevet 15. februar 2012 Du nærmer deg jo en viktig milepæl nå Honning, og den første og kjedligste fasen er forbi.. Nice... Ha en fin dag og nyt den! For tida flyr sånt etterhvert.. Ja nå kan jeg snart slappe mer av, Pasjonsblomst. Det blir deilig Og jeg gleder meg veldig til å kunne fortelle det. Og du er jo 29 uker på vei! Utrolig så tida flyr ja Ha en flott dag du også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå