Gå til innhold

Ekte pels- julekalendergave på nett


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vettu, jeg hadde blitt kjempeglad for å få en pels i julegave.

Er dritt lei av å fryse når det er under 30minus mange uker på rad.. Det er vel ikke mye som varmer bedre.

Guri det må være det dårligste argumentet ever! Her jeg bor er det rundt 40- mange mange uker om vinteren og jeg har aldri hatt bruk for noe laget av pels. Har heller ikke sett noen andre med pelsplagg her jeg bor, med unntak av enkelte gamle damer. Så du trenger virkelig ikke pels for å holde varmen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elvirina

Synst det er kvalmande at folk berre drit i at små dyr skal gjennomgå tortur, for at sossefrøknene skal føle at dei følgjar moten.

Og dei som påstår at dei går i pels fordi det varmar? wtf? er det ein god grunn til å flå eit dyr for sin pels, slik at du kan ta den på deg? Skjønnar ikkje at nokon kan synst dette er heilt naturleg? Berre fordi at dyra er svakare enn oss, so gir ikkje det oss lov til å utnytte og mishandle dei.

Skammar meg rett å slett over menneskerasa, og er lei meg for at eg er ein del av den.

SHAME ON YOU, ASSHOLES.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Hvordan vet du at alle dyr gjennomgår tortur bare fordi de ender opp som pels?

Det finnes faktisk farmer som behandler dyrene bra, sånn bare så du vet det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elvirina

Hvordan vet du at alle dyr gjennomgår tortur bare fordi de ender opp som pels?

Det finnes faktisk farmer som behandler dyrene bra, sånn bare så du vet det ;)

Jaså? Då reknar eg med at du enten jobbar ved ein pelsfarm, eller har vært hos ein der du har sett at dyra blir behandla bra? Ellers kan du ikkje vete korleis pelsfarmane behandlar dyra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jaså? Då reknar eg med at du enten jobbar ved ein pelsfarm, eller har vært hos ein der du har sett at dyra blir behandla bra? Ellers kan du ikkje vete korleis pelsfarmane behandlar dyra.

Jeg har vært på noen pelsfarmer, ja.

Og ja, det finnes de som ikke behandler dyrene godt og disse burde selvfølgelig bli stengt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det er nok ikke alle pelsfarmer som behandler dyrene som dritt, og er synd de får dårlig rykte pga. de som virkelig lar dyra lide.

Går ikke selv med pels, men makan... det er vel ikke alle pelsfarmer som sperrer rever o.l inne i trange bur og lar de tygge av seg foten sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke alle pelsfarmer som behandler dyrene som dritt, og er synd de får dårlig rykte pga. de som virkelig lar dyra lide.

Går ikke selv med pels, men makan... det er vel ikke alle pelsfarmer som sperrer rever o.l inne i trange bur og lar de tygge av seg foten sin?

Tviler på at det er mange farmer som lar dyrene løpe i store innhegninger, slik som gårdsdyr i alle fall. En pelsfarm som ikke kjente seg igjen i det groteske bildet media presenterte fortalte jo også at å ha dyrene i trange bur var slik det måtte være. Det eneste var vel at han kanskje sørget for at de ikke gnagde av seg foten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du sjokolade? Den blir innhøstet av barn i Afrika under dårlige forhold. FORKASTELIG?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Spiser du sjokolade? Den blir innhøstet av barn i Afrika under dårlige forhold. FORKASTELIG?

Det var jo virkelig et bra argument for pelsproduksjon og pelsbruk...

Istedet for å støtte opp om dem som faktisk gidder å ta et standpunkt i denne saken og gjøre noe, synes du altså at det er mer viktig å prøve å kneble motdebattantene ved å trekke inn flere tragiske saker? Fint at du engasjerer deg i en god sak, men da burde du kanskje opprette en egen tråd om barn i sjokoladeindustrien i Afrika og vise at du engasjerer deg. Og så kan du heller komme med et skikkelig argument for eller mot pelsindustrien i Norge, siden det er temaet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsindustrien i Norge har så liten signifikans at det er merkelig den blir nevnt mer enn i en bisetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elvirina

Pelsindustrien i Norge har så liten signifikans at det er merkelig den blir nevnt mer enn i en bisetning.

Så dyra som blir utsatt for dette har også lita til null betydning, det du meinar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elvirina

Jess, de er helt betydningsløse i den store sammenheng.

Du kan vel i det minste tørre å kommentere uten å vere anonym. Og fy faen, om du er seriøs eller ikkje, eg blir so jævleg provosert av det utsagnet.

Den som er heilt betydningslaus i den store samanhengen, det er du, ekle vesle anonyme brukar.

Skamme seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jess, de er helt betydningsløse i den store sammenheng.

For en idiot du er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...