Gå til innhold

Ekte pels- julekalendergave på nett


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hver sin smak! Jeg har ikke villet hatt den, men jeg har generelt ikke noe i mot pels! Har både skinnjakke og skinn-støvletter jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo fin.... :ironi:

Du har ikke en mailadresse/evt url til side der man kan kommentere til jenteporten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen kan gå med pels fordi det fint?? :kjempesinna: Er det mulig? Skulle likt å se noen gå med ditt skinn!! Huff..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor går ikke det ann? Selv om du mener ekte pels er forkastelig, så er det langt fra alle andre som er enige. Ekte pels er da langt fra ulovlig (selv om mange sikkert mener det burde vært det).Jeg har ingenting i mot ekte pels, og kunne gjerne vunnet en pelslue;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Har ingenting imot pels så ser ikke grunnen til å reagere på dette.

Om TS tenker på pelsdyrfarmer som har mishandlet dyrene sine, så skal det sies at ikke alle pelsdyrfarmer er slik.

At dyrene blir mishandlet er selvfølgelig noe som ikke skal skje, men det betyr ikke at man trenger å fly i taket hver gang man snakker om pels.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får anmelde meg i samme slengen, da. Jeg har nemlig tenkt til å gi bort et par hansker i ekte skinn med ekte pelskant i julegave til min mor.

Men takk for linken! Nå skal jeg delta i konkurransen. Kanskje er jeg heldig og vinner en varm og pen lue :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting imot pels så ser ikke grunnen til å reagere på dette.

Om TS tenker på pelsdyrfarmer som har mishandlet dyrene sine, så skal det sies at ikke alle pelsdyrfarmer er slik.

At dyrene blir mishandlet er selvfølgelig noe som ikke skal skje, men det betyr ikke at man trenger å fly i taket hver gang man snakker om pels.

Hva slags pelsdyrfarmer har du vært å besøkt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.... dere som flyr i taket over pels: Har ikke dere vesker/sko/belter eller andre ting i huset lagd av skinn?

Nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen av pelshaterne spiser fjærkreprodukter eller andre animalske produkter for den saks skyld ;) De vet sikkert ikke hvor mye av matproduktene vi spiser som inneholder egg en gang. Hvis dere tror eggene dere spiser kommer fra happy høner tar dere stort sett veldig feil. Frittgående høns betyr ikke nødvendigvis at de har det så mye bedre enn de som bor inne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på skinn og pels.

Gårdsdyr som kuer har vært tamme i mange tusen år, de er avlet opp for det, de må også melkes. Så klart kan de ha det bedre, men hadde likt å sett en pelsdyroppdretter som lot dyrene sine gå ute om sommeren.

Pelsdyr som rev har vært "tamme" i 100 år, og har fortsatt alle instinktene sine i behold, og mange utvikler tvangsadferd som følge av for liten plass og stress. Mink oppholder seg alltid i nærheten av vann i vill tilstand og har også svømmehud mellom tærne, men hvor mye vann får de av ett lite bur?

Slaktedyr går til mat, og det er bedre at de bruker hele dyret enn at det kastes.

Kylling eller egg spiser jeg ikke med mindre det er økologisk, og jeg vet at de har hatt det bra.

Så å sammenligne pels og skinn synes jeg blir feil. Det er ikke bruk for pels. Og dere som sier at det blir alt for kaldt uten; hvorfor greier så mange andre å overleve vinteren uten? Og jeg ser for meg Lars Monsen krysse Canada med pelskåpe...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker pels, og har både skjerf og lue i pels. Når det er 20 minus ute, er det ingenting som er så godt som revelua mi :)

Da det ble blåst opp i media at lederen i Pelsdyralslaget hadde produksjonsdyr med skader, var det 13 av 13500 dyr det var oppdaget nyere sår på, dvs. under en promille.

Sjekk selskapsdyr og andre produksjonsdyr. Det er ikke mer skader hos pelsproduksjonsdyr enn hos andre, heller tvert imot.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av pelshaterne spiser fjærkreprodukter eller andre animalske produkter for den saks skyld ;) De vet sikkert ikke hvor mye av matproduktene vi spiser som inneholder egg en gang. Hvis dere tror eggene dere spiser kommer fra happy høner tar dere stort sett veldig feil. Frittgående høns betyr ikke nødvendigvis at de har det så mye bedre enn de som bor inne.

Nei, men økologisk gjør. Tror pelshatere har satt ser mer inn i dyrevelferd og matproduksjon(der dyr brukes) enn folk flest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...