Gå til innhold

De rundt meg ler av meg og ødelegger julestemingen min...


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Jaggu, lite som får en i julestemning som å bli sodomisert med en grankvist med julenips på. O jul med din glede hehehe :ler:

Huff, føler hele julestemningen ble helt ødelagt ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Loveheartx

Prøv å tenk at det moren din osv. som går glipp av noe. Det er jo synd for dem at de ikke vil/har lyst til å se det fine med adventstiden! Det som er så koselig :wink:

Det er dessuten ikke for tidlig å pynte til jul nå?! Det er tross alt første søndag i advent :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler hele julestemningen ble helt ødelagt ... :fnise:

Sånn kan det gå, julestemninga er en skjør ting ;) .. snart kan du ikke fordra eller forstå julenips heller skal du se ;)

Endret av Inx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la noen trekke deg ned!

Jeg vokste opp med at litt pynt kom opp 1.desember, enda mer litt uti desember og så ble juletreet pynta lille julaften. Husker det gjerne ble litt stress...

Etter at jeg flyttet for meg selv, har det meste av pynt vært på plass 1.desember. Juletreet (plast) kommer også opp da, eller et par dager senere. Det er fordi jeg og kjæresten ikke er hjemme (feirer hos familiene våre) fra ca 20.desember til litt over nyttår.

Mulig jeg ville gjort det sånn om jeg skulle være hjemme i hele jula også. Forstår ikke hvorfor juletreet skal pyntes før lille julaften ihvertfall (hvis man ikke har ekte tre da, er begrenset hvor lenge de er holdbare).

Tiden går så fort! Det er hyggelig å pynte huset og treet tidlig, og nyte dagene senere i desember til kos med gavepakking, baking osv i koselige omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juleglede

eg trudde det var vanlig å pynte te jul te 1 advent ihvertfall, det er jo så koselig og gjer det lettere å komme i julestemning :) men eg syns det er litt teit at butikkene pynter til jul og begynner å selge juleartikler allerede i begynnelsen av oktober :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de ler fordi de ikke forstår julestemningen din.

Kanskje de egentlig er triste fordi de ikke har noe stemning selv...

Jeg brenner kongerøkelse når jeg føler for det, selv på sommeren, og om noen sier noe på det så får de heller la være å komme på besøk da :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynt når du vil, men personlig synes jeg det er alt for tidlig å pynte med julepynt nå. Nå er det advent, ikke jul. Ikke rart mange blir lei og rydder vekk julepynten i romjula, hvis de begynner med julepynt før 1. desember... Man begynner ikke med påskepynt i februar, heller ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynt når du vil, men personlig synes jeg det er alt for tidlig å pynte med julepynt nå. Nå er det advent, ikke jul. Ikke rart mange blir lei og rydder vekk julepynten i romjula, hvis de begynner med julepynt før 1. desember... Man begynner ikke med påskepynt i februar, heller ;)

Helt enig. Gjør som du vil TS, men jeg hadde også reagert om jeg kom inn i et julepyntet hus nå. Jeg hadde ikke ledd eller latterliggjort deg, men jeg ville reagert i mitt stille sinn, fordi det ikke etter noen definisjon er jul ennå.

MEN for all del, ikke bry deg med de andre. Det var unektelig dårlig gjort av dem å le av deg, de har ingenting rett til å kommentere hvordan du velger å dekorere huset ditt. :tree:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du reagert i dag? Det var da 1. søndag i advent i går jo :skratte:

Da er det lov å pynte! :gjeiper:

Ja, jeg hadde reagert på en julepyntet stue i dag, men som Gjesten sier ville jeg verken gjort narr eller ledd av det. Det er ikke jul på flere uker enda, det er advent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bryr deg om hva andre mener ;) Pynter selv til jul nå, og er både stolt og fornøyd med det!!! Er jo førjulstiden som er den koseligste, er det ikke? :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo førjulstiden som er den koseligste, er det ikke? :gjeiper:
Jeg syns selve jula og romjula er koseligst, når julefreden endelig senker seg. :)

Folk må gjerne ha påskepynt til jul og sankthansbål hver dag for meg, men når man velger å pynte til en høytid som ikke kommer før om flere uker så må man tåle en eller to kommentarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på å pynte til jul nå og har fått det kjempekoselig. Første julen i nytt hus hos min samboer og han liker det han også. Jeg har i mange år pyntet rundt 1. advent og har heldigvis aldri hørt noe negativt om det. Synes det er dårlig gjort av moren din å le, men kjenner på meg at mamma ville gjort det samme. Men jeg synes nå at det er hun som er teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har forskjellige tradisjoner, og godt er nå det :) Enkelte blir helt rare når de ser noe utenfor sin "norm" og det er ikke noe å bry seg med. Jeg pyntet allerede på fredag jeg, med to nisser, julekuler i gjennomsiktige vaser, sjuarmet lysestake og røde lys (i tillegg til ett lilla!), fordi jeg bare skal være her i leiligheten frem til søndag også skal jeg hjem, og fordi jeg har hatt julestemning siden oktober og endelig får lov til å pynte! :jepp: Hjemme har vi ikke hatt så mye adventsting, men heller tatt frem litt røde ting (noen duker, gardiner, lysestaker, lys etc). Også tar vi frem resten en annen dag når det nærmer seg julaften :) Slik liker VI det, og om andre har noe i mot det så får de heller la være å komme på besøk :)

Det var uansett tullete å le av og kommentere frekt jula di. Du får si noe sånt som at du ikke ler av de når de gjør noe som du synes er rart.

GLEDELIG JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er enig med de andre her, vil du pynte til jul nå, så gjør du det!

Ikke bry deg om hva andre mener og tenker om det.

Men jeg må også innrømme at jeg også mest sannsynlig ville ledd, og sagt noe sånt som "jasså, du har begynt på jula", hvis jeg hadde kommet inn i et julepyntet hus nå.

Det hadde ikke vært vondt ment, men jeg har det med å reagere upassende når jeg blir overrasket... og overrasket hadde jeg blitt over å komme inn i et julepyntet hus så tidlig i adventstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ufint å latterliggjøre noen på den måten. Det er bare bra at vi er ulike og liker ulike ting!

Man har gjerne litt julepynt og noen mener man skal pynte lille julaften og ta det bort etter nyttårsaften, det er ikke mange dagene. Syns godt man kan pynte litt i hele desember om man ønsker det!

Som flere andre sier: Prøv å ikke bry deg, og finn evt. på et kjapt svar som setter dem litt til veggs! Kos deg med julepynten :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i det hullet kan du stikke en grankvist med røde julekuler på, så skal du se julestemningen kommer.

:skratte::skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...