Gå til innhold

Er katten din ute når det er 20/25 minus?


Sunniva81

Anbefalte innlegg

Har forsjøkt å lage til et lite krypinn for katten min i garasjen, med isopor og pledd.Men bruker han det? Nei :klø: Og her hvor jeg bor nå,så er det omtrent 25 minus ute i disse dager,og han må jo ut på do til kvelds og natten. Som regel stikker han av da,og kommer ikke tilbake før på morgenen. Men, klarer katten seg så godt ut i den tempen egentlig? Om han er ute hele natten,finner han seg som regel an varm plass å være på vel? Nabogarasjen kanskje!?

Han vil som regel ut når jeg skal legge meg,så får bare krysse fingrene for at han klarer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok at han finner seg et sted og sove. Katten min er også sånn, men hun er varm og god om morgenen. Hun lukter...traktor. Så jeg tror de finner skjul både her og der :fniser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok et sted han kan varme seg, eller så takler han temperaturen :) Katten vår vil aldri være ute lenge når det er så kaldt, selv om han har en låve med masse høy o.l å gå inn i. Om sommeren er han gjerne ute nesten hele døgnet og kan være borte i lengre perioder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja han er også sånn,lukter ved. Så det er jo tydelig at han finner seg en lun plass,men likevell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok et sted han kan varme seg, eller så takler han temperaturen :) Katten vår vil aldri være ute lenge når det er så kaldt, selv om han har en låve med masse høy o.l å gå inn i. Om sommeren er han gjerne ute nesten hele døgnet og kan være borte i lengre perioder...

Han vil helst ikke være ute så lenge i gangen min heller, men når han vil ut når jeg legger meg,blir det vanskelig å følge med på når han vil inn igjen. Joda,han takler nok kulden vil jeg tro,men tenker jo på det likevell :) 25 minus er ganske hardt da..

Om sommer`n, ja da er det et helt anet eventyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Han finner seg sikkert en plass som er lun og god. Hvis han ikke likte seg ute i kulden ville han vel ha kommet in igjen ganske fort?

Pusen min hater det kalde været og her er det bare -3-4 grader. Hun gåt ut om kvelden, men står på soveromsvinduet mitt en timestid senere og mjauer sårt og vill inn ivarmen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok litt vel kaldt for en pus, generelt sett. Men når du har laget et isolert lite rede til ham i garasjen, så er det jo hans eget valg om han vil bruke det eller ikke. Om vinteren lar jeg katten min bestemme selv hvor mye hun vil være inne eller ute, og har kasse til henne inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestemmer selv og nå er det såpass kaldt at han ikke vil ut noe særlig. Kun korte turer. Nå er det 8 minus her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp.Er derfor jeg er litt bekymret.Åsså bor jeg i 2.etg,så hører ikke når han mjauer og vil inn. Han kan godt få være inne også,men da vet jeg at han vil ut midt i natten likevell.Slår aldri feil det at han mjauer og skal ut i 3-4-5-6-7 tiden om han er inne. :knis:

Men det har vært så kaldt hele denne uka og han har villet ut,så da går det sikkert bra. Plassen i garasjen har han ikke fått med seg tydligvis... Bruker den i hvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bestemmer pusen selv, og jeg merker at han er litt mindre ute nå enn når det er varmere i været.

Men han kan fremdeles finne på å være ute hele natta, eller hele dagen.

-20 her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Katta mi var ganske mye ute i fjor vinter og ble plutselig borte i tre døgn i minus 15 grader. Da hun kom inn var hun varm og god og luktet litt sånn ur-aktig, så tror nok kattepusene er flinke til å finne ly for kulden. I år har hun vært tilnærmet innekatt i kulda (minus 20) og er bare ute korte turer. Når jeg drar bort og blir borte mange timer eller over natta er hun inne. Hun har kasse inne og jeg sørger for masse mat og vann, pluss masse leker tilgjengelig :)

Det beste er nok å la katta sjøl bestemme. Jeg tror uansett det skal mye til før ei katt fryser ihjel så lenge den er vant til å være ute. Utekatter finner seg fort steder å søke ly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Fra det er rundt -10 så er alle våre katter inne, hvertfall om natta.

De kommer seg inn i boden, men de liker seg aller best inne i husvarmen, så de er vant med å være inne når det er så kaldt. Men de tar seg små turer ut hele dagen, og har tilgang på do inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min fikk seg katt i sommer. Tipper den er bare 6 mnd gammel eller noe. kanskje bortimot åtte, men ikke noe mer ihvertfall.

Den er korthåret og ikke noe spesiellt lubben.

De lar katten vere ute hver natt. De har et lite hus til den, men jeg aner ikke om der er noe inni det (tepper. o.l)

Stakkars pusen løper rundt fra nobo til nabo! Bare man går utenfor døren så er han der og vil inn! Skjønner han godt, for her var det 10 - i natt! :(

Kjenner jeg får skikkelig vondt i hjertet, og har lyst å snakke til naboen :(

I dag når jeg hadde handlet, bærte jeg handleposene bort til ytterdøren. låste opp døren, og vips - der sto katten...

Prøvde å snike varene inn døren uten at katten hoppet inn, men det funket ikke. Plutselig var den inne.

Det var skikkelig tungt for mitt katteelskende hjerte å kaste den ut i kulda igjen :( :snufs:

Tenk, han er sikkert både sulten og tørst! Det han evt har av mat og vann er jo sikkert bunnfrossent :(

Bør jeg si ifra til naboen at dette ikke er holdbart?

Kanskje de ikke burde ha katt når han tydeligvis ikke er velkommen i hus?

Katten vil tydelig inn, og vil tydelig vere med mennesker. Han er svært sosial og svært kosete.

Malte med en gang jeg tok han opp og koste litt med den før jeg kastet ham utigjen i 7 minusgrader...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen min fikk seg katt i sommer. Tipper den er bare 6 mnd gammel eller noe. kanskje bortimot åtte, men ikke noe mer ihvertfall.

Den er korthåret og ikke noe spesiellt lubben.

De lar katten vere ute hver natt. De har et lite hus til den, men jeg aner ikke om der er noe inni det (tepper. o.l)

Stakkars pusen løper rundt fra nobo til nabo! Bare man går utenfor døren så er han der og vil inn! Skjønner han godt, for her var det 10 - i natt! :(

Kjenner jeg får skikkelig vondt i hjertet, og har lyst å snakke til naboen :(

I dag når jeg hadde handlet, bærte jeg handleposene bort til ytterdøren. låste opp døren, og vips - der sto katten...

Prøvde å snike varene inn døren uten at katten hoppet inn, men det funket ikke. Plutselig var den inne.

Det var skikkelig tungt for mitt katteelskende hjerte å kaste den ut i kulda igjen :( :snufs:

Tenk, han er sikkert både sulten og tørst! Det han evt har av mat og vann er jo sikkert bunnfrossent :(

Bør jeg si ifra til naboen at dette ikke er holdbart?

Kanskje de ikke burde ha katt når han tydeligvis ikke er velkommen i hus?

Katten vil tydelig inn, og vil tydelig vere med mennesker. Han er svært sosial og svært kosete.

Malte med en gang jeg tok han opp og koste litt med den før jeg kastet ham utigjen i 7 minusgrader...........

Uff så trist!!! :trist:

Jeg hadde latt den komme inn og varme seg! Hadde ikke hatt hjerte til å kaste den ut igjen etter den først var kommet inn! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist!!! :trist:

Jeg hadde latt den komme inn og varme seg! Hadde ikke hatt hjerte til å kaste den ut igjen etter den først var kommet inn! :(

Hadde ikke lyst heller!!!!!

Men jeg vet veldig godt at man skal ikke ta inn andre sine katter, og man skal ikke gi mat til andre sine katter....

Det var tungt, men jeg hadde ikke noe valg.

Men tror jeg bare må snakke med naboen en dag, for dette plager meg virkelig kjenner jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke lyst heller!!!!!

Men jeg vet veldig godt at man skal ikke ta inn andre sine katter, og man skal ikke gi mat til andre sine katter....

Det var tungt, men jeg hadde ikke noe valg.

Men tror jeg bare må snakke med naboen en dag, for dette plager meg virkelig kjenner jeg :(

Synes du skal gjøre det jeg. :) Prøv å legge det fram på en ok måte. Fortell at den prøver å komme seg inn alle andre plasser, og at det virker som om den helst vil være inne nå som det er så kaldt. Mange ubetenksomme mennesker der ute som tror at kattene nærmest klarer seg selv. Noen "våkner opp" og forstår når de får høre det fra andre, noen mener å vite best, mens noen går i forsvar. Ikke lett å forutsi hvordan denne eieren vil reagere.. Men da har du iallefall prøvd! Denne pusen har det tydeligvis både kaldt og ensomt.. :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du skal gjøre det jeg. :) Prøv å legge det fram på en ok måte. Fortell at den prøver å komme seg inn alle andre plasser, og at det virker som om den helst vil være inne nå som det er så kaldt. Mange ubetenksomme mennesker der ute som tror at kattene nærmest klarer seg selv. Noen "våkner opp" og forstår når de får høre det fra andre, noen mener å vite best, mens noen går i forsvar. Ikke lett å forutsi hvordan denne eieren vil reagere.. Men da har du iallefall prøvd! Denne pusen har det tydeligvis både kaldt og ensomt.. :frown:

Signerer denne. Forhåpentligvis er naboene dine bare uvitende, som vil bli glad for å få litt informasjon.

Katten min finner ofte andre hjem om han er ute om vinteren. Han var ofte på besøk hos en gammel dame (som nå dessverre er død). Han kunne ligge på sofaen hennes og snorke i flere timer hvis det var kaldt ute/regnet/surt. Hun var for gammel til å ha dyr, men elsket dem, og spesielt katter. Så hun fikk på en måte en egen katt, men slapp å bekymre seg over hva som kunne skje dersom hun plutselig skulle dø.

Katten min er også inne hos flere andre naboer. Men har aldri hatt noe problem med at han ikke har kommet hjem igjen. Senest isted stod han og hylte utenfor ytterdøren for å komme inn. Det er bare det at dersom jeg ikke hører han/ikke er hjemme/ikke åpner, finner han seg andre varme steder.

Men nå skal det sies at min katt har det bra hjemme. Han har fri tilgang på kvalitetsfor, får ofte "noe attåt", friskt vann hver dag, masse kos og oppmerksomhet og mange fine steder å sove. Så jeg er ikke bekymret over at han kommer til å flytte fra meg.

Så du kan jo kanskje la pusen være litt inne av og til? Uten å gi den mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig tungt for mitt katteelskende hjerte å kaste den ut i kulda igjen :( :snufs:

Tenk, han er sikkert både sulten og tørst! Det han evt har av mat og vann er jo sikkert bunnfrossent :(

Bør jeg si ifra til naboen at dette ikke er holdbart?

Kanskje de ikke burde ha katt når han tydeligvis ikke er velkommen i hus?

Katten vil tydelig inn, og vil tydelig vere med mennesker. Han er svært sosial og svært kosete.

Malte med en gang jeg tok han opp og koste litt med den før jeg kastet ham utigjen i 7 minusgrader...........

Neste gang katten kommer inn til deg, så ta den med og ring på hos eieren. Si at den flere ganger har kommet inn til deg fordi den har det for kaldt ute. Da får du sagt i fra, samtidig som eieren forhåpentligvis lar pus være inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusekatten vår snur i døra hvis det er -14. Ellers vil han være ute hele dagen. (han sover inne om natten). Han skal få en akttedør i julegave så da kan han komme og gå som han vil.

Han har også et kattehus stående under tak på terrassen med isopor og pledd slik at han kan krype inn der hvis han vil. (han bruker det ganske ofte og vil noen ganger heller ligge der enn å komme inn... jeg tror det blir omtrent som hvis vi ligger under ei varm dyne og det er kaldt i rommet... ganske deilig) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pus vil gjerne ut på kvelden, selv om det er kaldt....Har ikke samvittighet til å la henne være ute hele natta jeg, så jeg setter på klokka mi (alarm) og står opp etter en stund og da kommer hun stormende inn ;) Ellers har hun også varm plass i skjulet her, men hender andre puser også inntar dette stedet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...