Gå til innhold

Barnevernet tatt for tortur av 4åring


Gjest Hikken

Anbefalte innlegg

Det er et ordtak!

Hvis du leser hva som er gjort i denne saken og hvorfor de er anmeldt,

støttet fra fosterforeldre og biologiske skal man ikke være så veldig

skarp for å forstå at det er gjort en stor feil, og det mot ett barn

med autisme, de har ikke nok kompetanse.

At du forsvarer dette forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes... verken "å dra alle under en kam" eller "skjære alle under en kam" er riktig..5 poeng til førstemann som får den riktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes... verken "å dra alle under en kam" eller "skjære alle under en kam" er riktig..5 poeng til førstemann som får den riktig :D

Gre alle over en kam? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gre alle over en kam? xD

Å hjelpes!

å skjære alle over en kam!!!

Sånn. Da var det ute av verden. Kan vi gå tilbake til emnet i tråden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser hva som er gjort i denne saken og hvorfor de er anmeldt,

støttet fra fosterforeldre og biologiske skal man ikke være så veldig

skarp for å forstå at det er gjort en stor feil, og det mot ett barn

med autisme, de har ikke nok kompetanse.

At du forsvarer dette forstår jeg ikke.

Har aldri uttalt meg om saken, og om jeg mener at barnevernet er skyldig eller uskyldig. Jeg har ikke forsvart noen ting. Vi kan gjerne diskutere om barnevernet er skyldig eller uskyldig, men da venter vi til det foreligger en dom i saken for jeg vil bevege meg inn på den diskusjonen.

Alt jeg har sagt er at det er en vesentlig forskjell på å være anmeldt og på å være skyldig.

Vennligst, les innleggene mine hvis du skal sitere meg! Ikke prøv å prakke på meg ting jeg aldri har uttalt meg om.

Endret av Christina_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter å DRA alle under en kam

Jeg har brukt den å! Her sies det både: Å skjære alle under en kam, og å dra alle under en kam! :fnise:

Har aldri brukt uttrykket gre alle over en kam! :ler: Det var helt nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan nok trygt si at barnevernet ofte har en annen virkeligshetsoppfatning enn andre....huff, for et skrekkelig organ.

Svin på skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svin på skogen?

Ja, det kan du trygt si at BARNEBERNET har. Skjønner ikke engang hvorfor de kaller seg "barnevern" når de opptrer som nærmest advokat for far og meddeler hans ønsker til mor- meg. Var det for å bruke sin tittel til å manipulere meg til å gjør som far sa?

En far som ikke hadde noe empati med andre enn seg selv, som ikke gadd å hjelpe meg da jeg knapt klarte å stå på beina og hadde en liten unge å passe på, som la gevær i senga, som aldri stelte ungen eller stilte opp hverken på dag- eller natterstid, som la inn spion program på min pc (som innrømte det i avhør hos politet, men likevel ikke fikk noen konsekvenser), som åpnet posten min etc, for å nevne noe. Et barnevern som skriker i telefonen og kaller meg det verste menneske de har møtt da jeg spør de om hvorfor de opptrer som fars advokat og hvorfor de spør meg om hvor de kan kjøpe fine klær til egne unger når de besøker meg i byen jeg har flyttet til. Som bare kommer med synsinger om meg som mor uten noe fakta. Det finnes ikke noe verre organ. Hadde jeg oppført meg på samme måte som offenlig ansatt hadde jeg mistet jobben forlengst, folk ER oppegåede og lar seg ikke pille på nesa, men i barnevernet kan de oppføre seg og gjøre akkurat som de vil. Et skrekkelig organ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det? Jeg kan ikke se at det er forskjell. Man anmelder da ingen uten grunn, her er det for tortur. Å ta noen kan vel være likestilt med å anmelde noen.

Ja, det er det. Hadde du fulgt med i timen, hadde du visst at det å anmelde noen ikke er det samme som å bli dømt for et forhold. Her er det ikke engang tatt ut tiltale.

Dessuten er det ikke uvanlig at to instanser har ganske ulik oppfatning av virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri uttalt meg om saken, og om jeg mener at barnevernet er skyldig eller uskyldig. Jeg har ikke forsvart noen ting. Vi kan gjerne diskutere om barnevernet er skyldig eller uskyldig, men da venter vi til det foreligger en dom i saken for jeg vil bevege meg inn på den diskusjonen.

Alt jeg har sagt er at det er en vesentlig forskjell på å være anmeldt og på å være skyldig.

Vennligst, les innleggene mine hvis du skal sitere meg! Ikke prøv å prakke på meg ting jeg aldri har uttalt meg om.

Slik jeg vurderer det har dü uttalt deg, holdningene dine skinner gjennom.

Jeg vet det foregår overgrep mot autistiske barn og det er på tide noe skjer, har de fulgt den praksis som beskrives er de skyldig.

Jeg bryr meg ikke om hvem du er og hva du sier jeg skal gjøre,dine tanker og tolkninger må forbli dine, vil alltid forsvare barna på autismespekteret uansett, de trenger det.

Hadde du hatt ett barn med spesielle behov selv kunne du forstått vinklingen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det. Hadde du fulgt med i timen, hadde du visst at det å anmelde noen ikke er det samme som å bli dømt for et forhold. Her er det ikke engang tatt ut tiltale.

Dessuten er det ikke uvanlig at to instanser har ganske ulik oppfatning av virkeligheten.

Har noen her sagt at man er dømt for forholdet? Når man oppdager en som begår lovbrudd så blir han tatt. Det er vel ingen som tenker at han da er dømt. Du har visst også din egen virkelighetssoppfatning. Ikke rart du støtter barnevernet,

Jeg jobber selv i det offentlige, og tenk - vi har faktisk den samme virkelighetsoppfatning som verden rundt oss. Av og til begår vi feil, men vi retter de opp når de ser at det faktisk er begått feil, det er ikke noe vanskelig overhodet

Det er noe vi faktisk tar meget alvorlig. Vi sier unnskyld og har respekt for andre. Ingen skal oppleve at rettsikkerheten deres blir svekket. Vi kommer aldri med synsinger om folk slik de i barnevernet visstnok ofte ser ut til å gjøre, vi glemmer ikke hvilken rolle vi har, vi overholder taushetsplikten, vi smisker oss inn til folk (spør ikke hvor vi kan handle klær), vi manipulerer ikke folk i lys av vår tittel og fortventer at folk da blindt hører på oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rettelse:

Har noen her sagt at man er dømt for forholdet? Når man oppdager en som begår lovbrudd så blir han tatt. Det er vel ingen som tenker at han da er dømt. Du har visst også din egen virkelighetssoppfatning. Ikke rart du støtter barnevernet,

Jeg jobber selv i det offentlige, og tenk - vi har faktisk den samme virkelighetsoppfatning som verden rundt oss. Av og til begår vi feil, men vi retter de opp når de ser at det faktisk er begått feil, det er ikke noe vanskelig overhodet

Det er noe vi faktisk tar meget alvorlig. Vi sier unnskyld og har respekt for andre. Ingen skal oppleve at rettsikkerheten deres blir svekket. Vi kommer aldri med synsinger om folk slik de i barnevernet visstnok ofte ser ut til å gjøre, vi glemmer ikke hvilken rolle vi har, vi overholder taushetsplikten, vi smisker oss IKKE inn til folk (spør ikke hvor vi kan handle klær), vi manipulerer ikke folk i lys av vår tittel og fortventer at folk da blindt hører på oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her sagt at man er dømt for forholdet? Når man oppdager en som begår lovbrudd så blir han tatt. Det er vel ingen som tenker at han da er dømt. Du har visst også din egen virkelighetssoppfatning. Ikke rart du støtter barnevernet,

Jeg jobber selv i det offentlige, og tenk - vi har faktisk den samme virkelighetsoppfatning som verden rundt oss. Av og til begår vi feil, men vi retter de opp når de ser at det faktisk er begått feil, det er ikke noe vanskelig overhodet

Det er noe vi faktisk tar meget alvorlig. Vi sier unnskyld og har respekt for andre. Ingen skal oppleve at rettsikkerheten deres blir svekket. Vi kommer aldri med synsinger om folk slik de i barnevernet visstnok ofte ser ut til å gjøre, vi glemmer ikke hvilken rolle vi har, vi overholder taushetsplikten, vi smisker oss inn til folk (spør ikke hvor vi kan handle klær), vi manipulerer ikke folk i lys av vår tittel og fortventer at folk da blindt hører på oss...

Kjempeflott, samtidig så forlanger jeg at alle som arbeider med

slike saker er kompetente nok, det går også på etiske perspektiver og at

de evner å ha en sunn virkelighetsoppfatning.

Vi er alle mennesker og kan gjøre mye feil, men når det går på bekostning

av barn med autisme der manglende kunnskap og fordommer råder setter jeg foten ned, på høy tid med mer informasjon og kompetente mennesker med empai, intigritet og respekt i behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik jeg vurderer det har dü uttalt deg, holdningene dine skinner gjennom.

Jeg vet det foregår overgrep mot autistiske barn og det er på tide noe skjer, har de fulgt den praksis som beskrives er de skyldig.

Jeg bryr meg ikke om hvem du er og hva du sier jeg skal gjøre,dine tanker og tolkninger må forbli dine, vil alltid forsvare barna på autismespekteret uansett, de trenger det.

Hadde du hatt ett barn med spesielle behov selv kunne du forstått vinklingen min.

Igjen, så tildeler du meg holdninger fordi jeg er uenig med deg at å anmelde noen er ikke det samme som at det foreligger et lovbrudd. Er du så tom for argumenterer at du må bruke herseteknikk?

Jeg klarer å se at en sak har to sider, og jeg ønsker ikke å diskutere saken før det foreligger en dom i saken. At man er anmeldt for noe, betyr ikke at man er skyldig eller uskyldig, det betyr heller ikke at det har foreligget et lovbrudd.

Om de har fulgt den praksisen som beskrives er de skyldig? Vel, det er verken opp til meg eller deg og bedømme om de har gjort! Det er opp til politiet å bedømme. De må ta ut en tiltalte, og det har de ikke gjort ennå.

Barnevernet har taushetsplikt, og kan derfor ikke uttale seg i sakene til media. Vi vet derfor ikke hva de har gjort, eller hva de mener at de har gjort. Vi vet kun en side av saken.

Igjen, viser jeg til avisartikkelen jeg kom med på forrige side. 20åringen anmeldte 23åringen for voldtekt. Skal vi følge din logikk så er 23åringen skyldig i voldtekt (han får ikke uttale seg, politiet er ikke interessert i å høre på han, at han kan bevise at han var et annet sted er av ingen betydning) fordi han har blitt anmeldt, og er derfor automatisk skyldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her sagt at man er dømt for forholdet? Når man oppdager en som begår lovbrudd så blir han tatt. Det er vel ingen som tenker at han da er dømt. Du har visst også din egen virkelighetssoppfatning. Ikke rart du støtter barnevernet,

Men en anmeldelse betyr ikke at det foreligger et lovbrudd! Det er derfor man forventer at det tas ut tiltale, og at det foreligger en dom i saken om at man er skyldig eller ikke.

Viser til avisartikkelen jeg kom med på forrige side. 20åringen anmeldte 23åringen for voldtekt, men det betyr ikke at 23åringen er skyldig i voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott, samtidig så forlanger jeg at alle som arbeider med

slike saker er kompetente nok, det går også på etiske perspektiver og at

de evner å ha en sunn virkelighetsoppfatning.

Her er jeg enig med deg. Folk som arbeider med barn med spesielle behov trenger å kunne ha nok kompetanse om dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg enig med deg. Folk som arbeider med barn med spesielle behov trenger å kunne ha nok kompetanse om dem!

Og det har de IKKE i mange tilfeller, det er mange familier som

lider store tap grunnet dette.

Du driver stadig og vinkler denne saken feil, det er viktig å huske

på at det er snakk om uskyldige barn her, at slike saker kommer frem

og starter samfunnsdebatter er med på å skape mer kunnskap, du kludrer dette

til med å trekke fram andre saker, det er unødvendig.

Igjen er du ganske skarp i tonen,vil igjen presisere at jeg ikke hører

noe av det du sier, mine standpunketer er kommet etter en lang kamp

for ett barn med spesielle behov og jeg har nok opplevd en verden mange

aldri gjør gjennom ett langt liv.

Så reflekter litt annerledes, vinklingen blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...