Gå til innhold

Barnevernet tatt for tortur av 4åring


Gjest Hikken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barnevernet er ikke tatt for tortur, de er anmeldt for tortur. Foreløpig to ganske forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg anmelder TS eller AB for tyveri, betyr ikke det automatisk at de er tyver. Alle kan anmelde den de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan nok trygt si at barnevernet ofte har en annen virkeligshetsoppfatning enn andre....huff, for et skrekkelig organ.

Skjerp deg! du skjærer vel ikke alle venner, menn, kvinner, folkegrupper o.l under en kam, så dropp å gjør det med offentlige organger. Er ikke dømt ennå, og dårlige egg er det på alle arbeidsplasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn med autisme blir ofte misforstått og feilbehandlet,mange av dem lider unødvendig grunnet dårlig kompetanse når det kommer til denne diagnosen, skal være ressursterke foreldre for å takle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si her at jeg ikke tok denne overskriften så alvorlig etter jeg leste artikkelen. Hvis man jobber med et sterkt autistisk barn som kan slå seg vrang og ikke holde seg rolig, og noen da holder rundt han til han roer seg ned er dette legemesfornærmelse, men samtidig hadde nok jeg gjort det samme. Leser loven for øyeblikket og jeg kan anmelde utrolig mye forskjellig ting, mennesker, næringsvirksomheter i livet mitt. alle bryter loven.

Endret av kml
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si her at jeg ikke tok denne overskriften så alvorlig etter jeg leste artikkelen. Hvis man jobber med et sterkt autistisk barn som kan slå seg vrang og ikke holde seg rolig, og noen da holder rundt han til han roer seg ned er dette legemesfornærmelse, men samtidig hadde nok jeg gjort det samme. Leser loven for øyeblikket og jeg kan anmelde utrolig mye forskjellig ting, mennesker, næringsvirksomheter i livet mitt. alle bryter loven.

Det du beskriver er meltown, sanseinntrykkene er blitt for store og

de utagerer, fullt forståelig. Deres jobb er å forhindre meltdown med

fullstendig kartlegging og oppfølging av barnet, å holde barna skremmer dem-det skal være unødvendig når dere jobber med dem daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg beklager. Jeg har aldri møtt et autistisk barn, så skal ikke si noe konkret. Jeg går bare utifra hva jeg har blitt fortalt av andre med erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg beklager. Jeg har aldri møtt et autistisk barn, så skal ikke si noe konkret. Jeg går bare utifra hva jeg har blitt fortalt av andre med erfaringer...

Les det eg skriver og lær a det, det er for mange der ute som

ikke vet, har født og oppdratt ett barn på autismespekteret, jeg

snakker av dyrkjøpt erfaring her og jeg brenner for disse barna.

Ingen får lov å røre dem fysisk,de blir livredd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg! du skjærer vel ikke alle venner, menn, kvinner, folkegrupper o.l under en kam, så dropp å gjør det med offentlige organger. Er ikke dømt ennå, og dårlige egg er det på alle arbeidsplasser!

Nå sa den du siterte "ofte" dvs ikke alltid.

Jeg syntes også ofte jeg hører dette fra barnevernsrepresentanter hvis de blir møtt med kritikk :" den eller de som ikke er enige med barnevernets vurderinger forstår ikke hvordan virkeligheten virkelig er og dette gjelder uavhengig av om det er media , advokater med mer enn 6 års utdannelse , sakkyndige som ikke er leid inn og betalt av barnevernet selv eller helt vanlige folk som mener at barnevernet må ta feil."

For å si det rett ut , jeg syntes det høres ut som reinspikka hjernevasking på samme nivå som man kjenner fra diverse ekstreme religiøse sekter : VI kjenner den sanne virkeligheten mens alle de som mener at vi tar feil , ikke skjønner hvordan ting VIRKELIG er.

Det blir interessant å se om dette ender opp med domsfellelse og hvilke konsekvenser det eventuelt vil få , for de som er anmeldt for tortur .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3035490.ece

INGEN skal komme og fortelle at det ikke gjøres feil og overtramp mot autister,

bv skal også jobbe etter etiske retningslinjer, noe som er BRUTT.

Noen bv pedagoger her som kan forsvare slik praksis?

Det ER for lite kunnskap og for mye stigmatisering, autisme er ett skjult handicap

og er ett helt spekter-felles er sanseforstyrrelser, kartlegg dem og tilrettelegg,

tilfeller av tvang mot ett lite barn er forkastelig.

Jobber selv som ped leder, jeg hadde nektet og rappotert dette videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette skjer hele tiden, jeg er veldig lei meg og oppriktig bekymret for alle autistiske barn der ute, hvorfor ER det så mye ukompetanse der ute, hvordan kan de i det hele tatt få lov til å holde på slik de gjør..

med riktig intervasjon fra tidlig alder og fullstendig kartlegging kan vi gjøre så mye bra for disse barna, b,la forebygge tilbakefall- og det UTEN tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg! du skjærer vel ikke alle venner, menn, kvinner, folkegrupper o.l under en kam, så dropp å gjør det med offentlige organger. Er ikke dømt ennå, og dårlige egg er det på alle arbeidsplasser!

Går ikke an å skjære noen under en kam....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet er ikke tatt for tortur, de er anmeldt for tortur. Foreløpig to ganske forskjellige ting.

Er det? Jeg kan ikke se at det er forskjell. Man anmelder da ingen uten grunn, her er det for tortur. Å ta noen kan vel være likestilt med å anmelde noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finnes slike mennesker ja,men det har ingenting med denne

saken å gjøre.

Nei, men det var for å poengetere at ANMELDE og BLI TATT er to helt forskjellige ting!

Innlegget jeg siterer sier at det ikke er noen forskjell fordi ingen leverer anmeldelse uten grunn, og at barnevernet derfor er tatt for tortur. Jeg er uenig, og mener det er en forskjell på de to sakene. Barnevernet er anmeldt for tortur, akkurat sånn som i linken jeg fremviser så var 23-åringen anmeldt for voldtekt, men han kunne jo vise at han var uskyldig. At barnevernet er anmeldt gjør dem ikke skyldig.

Endret av Christina_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...