^^Belle^^ Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #11101 Del Skrevet 11. mars 2016 Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Bok: Brian Staveley's The Emperor's Blades er lest, og jeg er allerede halvveis på toern. Håper jeg får inn et godt jafs i helgen. På lydbok hører jeg på Lirael av Garth Nix. Skal kjøre til hytta 3 timer unna i helgen, så den blir jeg ihvertfall ferdig med i helgen. Liker enern veldig godt (Sabriel), og denne har tatt seg skikkelig opp den også nå, så nå er jeg fornøyd med denne også. Leseutfordring: 15/55. trening/fysisk aktivitet pilatesringen kom i posten ja, og jeg har hatt min første treningsøkt på et par uker. Pilates på stuegulvet. Aaaah. Det er bare pilates og spinning som får kroppen min til å føle seg sliten helt inn til margen, faktisk på samme måte selv om metoden er som natt og dag. ungeprat M fikk seg ''stor jente-seng'' denne uken, dvs. jeg tok av den ene siden i sprinkelsengen. Det har gått kjempefint så langt! Hun legger seg uten protester, og det er innmari deilig at hun kommer tassende inn til meg helt selv (med tutt, kos og vannflaske seff ) i stedet for at hun står og roper til jeg orker å rulle meg ut av sengen. I dag var det morgen 5:10, så vi har definitivt et forbedringspotensiale her altså! forfengelighet Ny concealer har ankommet residensen @lille_frosk, og det var som fryktet - den er for mørk. Den funker allikevel fint under øynene til å nøytralisere de blå ringene mine, og enn så lenge ser den fin ut. Liker konsistensen og at den er lett å blende ut. Nå gjenstår det å se hvordan den ser ut på slutten av dagen. mening Føler presidentkandidatvalget i USA med et halvt øye, og blir bare mer og mer irritert over tufsen Trump. nederlag Denne uken har vært salig fri for nevneverdige nederlag. opptur Jobben til mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #11102 Del Skrevet 17. mars 2016 Hei verden. Jeg er her. Er bare opptatt med mitt. Som vanlig. Det har gått nesten en uke siden sist, og mye har skjedd. Det fine først: Hyttetur i helgen! Det var så koselig. Jeg og jentene kjørte opp tidlig, og så kom mannen og møtte oss siden han ikke kom hjem fra jobb før kl. 18. Vi stod på slalom både lørdag og søndag, og nå har A virkelig fått dreisen på det! Hun svinger helt selv (i det store trekket fikk hun virkelig utfolde seg altså!), og i barnetrekket står hun alene fra halvveis og ned. Er sånn halvgod på å bremse, men hun får det allikevel til å funke. Det er ikke lenge til hun kan stå alene nå altså! M er litt mer tilbakeholden, og bare står der egentlig. Hun liker det altså, men jeg tror mest det er farten og spenningen enn noe annet hun liker. Så nå skal vi kjøpe en sånn dings som hekter skituppene sammen slik at hun må ploge. Tror det blir bra. På lørdagskvelden hadde vi ''kino'' foran den lille tven med tilhørende dvd-spiller. Vi benket oss i sengen alle 4, og hadde haugevis med popcorn, chips og snop mellom oss mens vi koste oss med Big Hero 6 som jeg kjøpte på veien opp. Den er fin altså! Og apropos; jeg vet ikke om A er seint ute eller hva som er vanlig, men hun har altså helt nylig - den siste uken - begynt å le sånn skikkelig, LOL liksom , av ting hun ser på film og tv. Har deres 4-5 åringer gjort sånt lenge? Jeg mistenker at hun er seint ute altså, vi fikk henne tross alt ikke til å LOLe av noe som helst før hun var 10 måneder. M har også begynt såvidt, og det er så koselig synes jeg. Særlig A ler av ting hun ikke har ledd av før. Big Hero 6 er visstnok hysterisk festlig, der får hun latterkrampe. Og nå er plutselig Tangled/To på Rømmen også morsom, noe den ikke har vært de 65749643 (mer enn Frost) gangene før. Ellers har uken vært helt gjennomsnittlig. Mannen reiste på kurs til Aberdeen på mandag, og vi har vært hjemme og nytt været. Rulleskøytene ble tatt fram, da er det offisielt vår altså! A på rulleskøyter, M på sparkesykkel. Det vises at A fikk dreisen på skøyter i vinter, for hun er skikkelig flink på rulleskøyter nå! Og M er nesten en fare for seg selv på sparkesykkelen. Milde moses, hun beiner jo på i en fart som ikke ligner noe som helst. Egentlig litt rart å se den lille flisa ha så god kontroll på sykkelen som hun har! Ikke at hun er så liten lenger altså. Hjelpes, hun har skutt fart den siste tiden, det har forsåvidt begge jentene. Jeg har begynt å legge vekk ullklærne nå, og jeg frykter at klesskapet til A må skiftes ut helt. Det meste der inne passer M nå. Jeg får dra på shopping en dag! Så til det kjipe. Nei, ikke kjipt. Jævlig. Dritt. Muggent. Råttent. I går ettermiddag fikk mannen mail om at han må inn til 15-1 samtale, en såkalt drøftingssamtale før beslutning om oppsigelse. I forrige uke fikk de jo beskjed per mail om at alle som skulle bli innkalt var blitt innkalt, og alt var fryd og gammen. Vel, nå hadde klubben (fagforeningen) fått beskjed av firmaet hans om at 6 nye måtte bli innkalt, uten at firmaet har sett det nødvendig å gå ut med noen som helst info i det hele tatt. For meg lukter dette bæsj lang vei. Jeg har en ørliten forhåpning om at siden 24 av de 31 innkalte i forrige uke mistet jobben/ble permittert, så må de ha en buffer i at flere skal bli innkalt på et sånt møte enn de som skal bli sagt opp. For jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor mannen da skal miste jobben som en av de 6, når det tross alt er 7 stk som er under ham på listen og som ble innkalt i forrige uke. Arg. Dette er så fælt. Og så sitter vi på hver vår kant av Nordsjøen og er bare lei oss og har mest lyst til å gi hverandre en god klem. Så ja. Man har jo alltid et lite håp om at det skal gå bra, men en sånn samtale er vel sjelden en bra ting uansett. Så nå har hjernen min gått fullstendig i sparemodus. Ut med tanker om USA-tur til neste år og klargjøring av ekstra gang. Inn med budsjetter og middagsplan. Sistnevnte burde vi jo uansett gjøre, så noe godt kommer vel ut av det. Jeg fikk snakket det ut med fineste @Diddles i går kveld. Vi var dårlige treningsbuddies begge to, og skulket trening til fordel for kaffe og skravling. Helt verdt det. I dag har jeg vært på koselig påskefrokost, og spist omtrent like mye som jeg spiser til middag, til frokost. Rekesmørbrød, eggerøre, fenalår, slurp! Nå skal jeg straks avgårde og spise grillmat på jobb, og så MÅ jeg bare klare å holde meg unna vaflene som vanker her også. Planen for i kveld er null og niks. Det ble litt for seint i går; instagram dro meg inn i sitt svarte hull og slukte halvtimene mine, og opp klokken 5 i dag av A som måtte tisse, så hjernen min er passe klar for å bare blacke ut og i beste fall ta en rolig pilatesøkt på stuegulvet. Men først er det henting i barnehagen, middag og leking i finværet. Vi MÅ nyte dette mens vi har det altså. Helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 18. mars 2016 #11103 Del Skrevet 18. mars 2016 Åh, så utrolig dritt at mannen din må inn på samtale, og nå som det såg så lyst ut!! Og så sitte på hver sin side av Nordsjøen i tillegg akkurat nå. Det må være helt grusomt! A hørtes jo kjempeflink ut i slalombakken da. Så morro når de klarer seg så godt etterhvert, og klarer nye utfordringer. Vi har ikke vært i noen slalombakke med ungene våre enda, det har kun blitt langrenn noen få ganger så langt her... Shopping ja, de ungene vokser jo fra klærne sine hele tida! I går gikk jeg inn på pierrerobert.no og handla masse ull på salg til ungene til neste sesong, for å slippe å handle inn alt nytt til høsten igjen. Salg er gull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 19. mars 2016 #11104 Del Skrevet 19. mars 2016 Takk for concealer-oppdatering, først og fremst! Hvordan satt den etter en hel dag? Videre til viktigere saker - såå dritt at mannen din må inn på samtale. Det er rett og slett en fortvilende situasjon i den bransjen nå for tiden Jeg har jobbet endel med arbeidsledige som kommer fra olja, og det er ingen bagatell å miste jobben altså ... Selv om man har et relativt godt sikkerhetsnett her til lands, i alle fall sammenlignet med andre land. Jeg håper virkelig at han beholder jobben, og at samtalen er en formalitet. Godt å høre at energien er på vei tilbake! Jeg lå skikkelig lavt i blodprosent etter operasjonen, og hvis det er sånn du har følt deg har jeg virkelig all medfølelse altså! Jeg er ikke vant til sånt, jeg har vanligvis så høy HB at jeg bør gi blod for å kvitte meg med litt Fikk jern intravenøst, det var fine greier! Men jeg synes du skal være veldig forsiktig med å gi blod videre, tviler vel på at de lar deg få lov hvis du forteller hvordan du har reagert på det heller ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 19. mars 2016 #11105 Del Skrevet 19. mars 2016 Så utrolig kjipt med jobben til mannen, jeg krysser virkelig fingrene for at det bare er en samtale og at det ikke resulterer i oppsigelse. Det er en ekkel og usikker tid for de som jobber i oljebransjen nå. På jobben til mannen har det også vært et par runder med oppsigelser og det er vel ikke umulig at det blir flere. Det skaper en vond stemning enten man blir berørt eller ikke. Nei, håper virkelig dere slipper unna! Ellers var det mye koselig, da! Håper dere har en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #11106 Del Skrevet 23. mars 2016 Bare innom for å ønske alle en god påske! Vi er i skrivende stund på vei til Sirdalen på hyttetur. Kommer nok ikke til å være så mye innom her, så noen stor oppdatering får dere heller få når vi er tilbake igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 23. mars 2016 #11107 Del Skrevet 23. mars 2016 God påske! Kos dere på hyttetur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 23. mars 2016 #11108 Del Skrevet 23. mars 2016 God påske! Kos dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 23. mars 2016 #11109 Del Skrevet 23. mars 2016 God påske! 🐣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. mars 2016 #11110 Del Skrevet 24. mars 2016 God påske kjære, kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 25. mars 2016 #11111 Del Skrevet 25. mars 2016 God påske flotte Belle!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #11112 Del Skrevet 29. mars 2016 Hei igjen, verden! Nå er jeg endelig (?) ute av den deilige feriebobla, har bretta opp ermene og er klar for hverdagen igjen - på godt og vondt. Gleder meg til å komme tilbake til de vanlige matrutinene (selv om jeg ikke har lagt på meg et eneste gram i påsken til tross for dårlig mat ), og hallo trøttis! Hele påsken har vi ihvertfall fått sovet til 7-8, men i dag...ny rekord; 03:30. Dvs, jeg har nok slumret litt innimellom der, men det sier vel sitt når jeg stod opp halv 6 i stedet for halv 7 fordi det ikke var noen vits i å prøve å sove. Denne gangen var det A, som bare har ligget i sengen og kjeftet fordi jeg liksom tok hele dyna, sur som en sitron. Vel, vel. Mannen vurderer å ha dem hjemme i dag, fordi 03:30, men vi får se. Hadde jeg vært ham hadde jeg gladelig levert dem i barnehagen. Først av alt: @lille_frosk: ikke gidd å kjøp Nars-concealeren. Spar heller litt mye penger og kjøp denne her i stedet. De er identiske på konsistens og holdbarhet. Liker den veldig, veldig godt! Men ja, påsken. Hvor skal jeg begynne? Møtet til mannen gikk bra. Han fikk frem det han hadde tenkt å si, og de får svar i løpet av mars, dvs. denne uken. Han vet ikke hva som skal skje i det hele tatt, men enn så lenge er vi pessimistiske og frykter det verste. Ellers har vi hatt en superfin påske altså! Jeg føler vi har klart å legge jobben hans litt i bakhodet, og virkelig nyte familielivet til det ytterste. Første halvdelen av påsken var vi bare hjemme. Vi gjorde ikke på noe spesielt, annet enn å kose oss og leke både ute og inne. Jentene er inne i en skikkelig lekefase, og gidder såvidt å se på tv for tiden. Bestis var hjemom en tur, og jeg fikk både bestis-tid og lille T-tid. Hun er 3 uker eldre enn lille A, og gjett om jeg kjente lengselen etter henne! Søster skal være borte i 2 måneder, på Asia-turné. Først Australia, så Indonesia, så Bali. Sukk. Gøy for dem altså. Mindre gøy for oss som sitter hjemme og savner dem. Jeg har også fått skvist inn noen treningsøkter i påsken - deilig. I går troppet jeg opp på treningssenteret med ungene på slep, SÅ klar for å trene. Trodde det var en helt vanlig mandag. Men neida, det var det ikke, så null barnepass betød null trening for meg. Vimsehue! På onsdag i påsken reiste vi på hytta. Jeg var skeptisk i forkant, fordi veldig mange mennesker samlet på veldig liten plass. Vi var 13 stk, på en hytte med stue på...15 kvadrat kanskje? Trangt og godt, ja. Jeg er en sånn person som virkelig har behov for litt alenetid, og jeg brukte mye energi i forkant på å bekymre meg for dette. Det er ikke noe jeg kan lufte til mannen, for han er veldig ekstrovert (om det er et ord - motsatt av introvert), og har null problemer med å ha folk rundt seg 24/7. Men det gikk fint, altså. Svigers er stort sett veldig greie å ha med å gjøre, særlig samboeren til svoger. Hun er bare morsom og kul, og gjerne en jeg skulle hatt som venninne - hadde vi bare bodd i samme by. Hytteferien var ikke av det aktive slaget, noe som er helt greit for meg. Liker ikke å gå på bortoverski. Vi var ute og rant på akebrett, jentene lekte i snøen, vi gikk tur på ca 100 meter på bortoverski før ungene ble leie, og vi var oppe i trekket en dag. Men akk, så godt det var å komme hjem på søndag! Søndagen ble brukt til å pakke ut, og til å ha kinokveld med ungene. Vi så Shrek. Gårsdagen ble brukt til treningsbom, lunsj med bestekompis som bor i Bergen (veldig, veldig koselig - det er lenge siden vi har møttes nå!) og ekte kinokveld med Kung Fu Panda 3. Om vi går ut fra skrattingen til ungene underveis var den visst hysterisk morsom. Sitat M da den var ferdig: ''Mær! Mær!'' Etter leggetid dro mannen ut på gåtur med kompis, mens jeg fyrte opp Keeping Up With the Kardashians. Jeg fikk et akutt behov for å se trash tv, og siden jeg aldri har sett det før, var jeg nysgjerrig. Tror jeg må fortsette å se det, for det ga meg en intens, pervers glede. Mannen kom hjem etter over 2 timer, med dårlige nyheter. Jeg trodde nok det var det, siden det tok så lang tid. Men ja, kompis kunne fortelle at han og kona har det vanskelig for tiden. De har visst hatt det i 8 måneder nå, og nå har det gått så langt at han ser etter leilighet. (Og nei, Diddles, det er ikke de som du tror det er, men de du absolutt ikke skulle trodd!) De har tre unger sammen, og bare...ja. Jeg håper jo de klarer det, og de kjemper for det begge to visstnok, men slik ståa er nå, så synes jeg hun er ekstremt urimelig, og han føyer seg etter henne fordi han så gjerne vil få det til å funke. Dette er altså en som gjør VELDIG mye over snittet av unger, nattevåk, husarbeid og romantiske gester. Ifølge henne er det ikke nok, og ifølge meg bør hun ta seg en bolle. Til og med mannen min måtte si til ham at han ofte har dårlig samvittighet når han hører alt kompisen gjør, fordi han vet at han gjør så mye mindre hjemme hos oss. Og jeg krever ikke en damn sjit på den romantiske fronten. Kanskje jeg ikke er kravstor nok? Uansett. Jeg vil ikke være for bastant altså, for det er jo alltid to sider av en sak, men når det i tillegg ligger utroskapstanker (ikke noe mer sier hun) bak også, så blir den siden ganske irrelevant spør du meg. Nei, jeg får vel jobbe litt. Få hodet på rett kjøl igjen. Her er det nemlig ingen myk overgang fra ferie til jobb, her starter vi bånn gass, 15 mann inn med én gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 29. mars 2016 #11113 Del Skrevet 29. mars 2016 Høres ut som dere har hatt en kjempefin påske! Jeg kjenner meg veldig igjen i dette med å bekymre seg i overkant mye over turer/ferier med mye "påtvunget" samvær og mangel på alenetid, selv om vi sjelden er så mange som det dere har vært på hyttetur denne gangen. Og som deg, så er det også vanskelig å lufte bekymringene for kjære som ikke på noen måte har det på samme måte med "sine egne". Heldigvis går det stort sett bedre enn det man bekymrer seg for at det skal (selv om jeg måtte jobbe hardt med meg selv for å ikke bli supersur på svigermor i går da hun innvaderte kjøkkenet for å hjelpe til med middagen som jeg laget. Det har liksom blitt mitt lille fristed å kunne styre med matlaging når vi er der innimellom, og da vil jeg helst gjøre det i fred!! Jeg skjønner jo godt ønsket om å hjelpe til, men det er ikke alltid så lett å være rasjonell der og da ) Lykke til med jobboppstart og å få hodet på rett plass igjen, særlig med tanke på at det var morgen halv fire! Min ufrivillige oppvåkning kl 5 ble liksom barnemat i forhold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #11114 Del Skrevet 29. mars 2016 4 timer siden, Tennessee skrev: Høres ut som dere har hatt en kjempefin påske! Jeg kjenner meg veldig igjen i dette med å bekymre seg i overkant mye over turer/ferier med mye "påtvunget" samvær og mangel på alenetid, selv om vi sjelden er så mange som det dere har vært på hyttetur denne gangen. Og som deg, så er det også vanskelig å lufte bekymringene for kjære som ikke på noen måte har det på samme måte med "sine egne". Heldigvis går det stort sett bedre enn det man bekymrer seg for at det skal (selv om jeg måtte jobbe hardt med meg selv for å ikke bli supersur på svigermor i går da hun innvaderte kjøkkenet for å hjelpe til med middagen som jeg laget. Det har liksom blitt mitt lille fristed å kunne styre med matlaging når vi er der innimellom, og da vil jeg helst gjøre det i fred!! Jeg skjønner jo godt ønsket om å hjelpe til, men det er ikke alltid så lett å være rasjonell der og da ) Lykke til med jobboppstart og å få hodet på rett plass igjen, særlig med tanke på at det var morgen halv fire! Min ufrivillige oppvåkning kl 5 ble liksom barnemat i forhold! Det har vi altså! Selv om jeg helst skulle sett at vi tilbragte hele påsken hjemme. Men, men. Man må vel gi og ta litt i et forhold hører jeg? Kjipt med svigermor som tar over sånn, da! UPen min sier at jeg har sovet 4,5 time usammenhengende i natt. Det tar på fra å ha rekordlange netter på 8+ timer til de usle timene der altså. Heldigvis er ungene i barnehagen i dag (helt ville over å være tilbake visstnok!) sånn at mannen har fått hvilt seg nå. Mitt mål for dagen er å holde ut jobbdagen, spise middag og synke godt ned i sofaen og bli der resten av kvelden. ------ Jeg glemte jo helt å oppdatere på ungefronten i forrige innlegg. For dere som leser Diddles sin dagbok; her kommer den strake motsetning av hennes herlig harmoniske dager. Jeg er VELDIG misunnelig skal du vite! For hjemme hos oss råder det totale kaos for tiden. Altså, det er ikke bare ille altså, men det er så innmari frustrerende å se at A har gått tilbake til sitt trassete og vanskelige jeg etter å ha vært så fin og harmonisk så lenge nå. Hun trasser mer enn M, som liksom skal være midt i verste trassen, og A skal liksom være ferdig med den og være ''stor jente''. Hmpfh og humbug sier jeg bare. Det er roping og skriking dagen lang. Hun er sur, kjefter og smeller, og er rett og slett ufordragelig. Vi har nå kommet til det punktet hvor vi ikke helt vet hva vi skal gjøre, for den ungen sliter på tålmodighet og nerver og alt som er. Det jeg synes er aller vanskeligst er at hun ikke snakker om følelsene sine i det hele tatt. Ingenting snakker hun om. Vi får kanskje ut en halv setning om hva hun gjorde i barnehagen, og det er det. Jeg kjenner jeg blir litt trist og tenker at jeg også vil ha en sånn unge som deler av seg selv, som ikke er så innesluttet og ''for seg selv''. Men samtidig så er jeg litt sånn... ''har du møtt deg selv?''. Hun viser ofte ømhet og kjærlighet heldigvis, selv om hun ikke sier det høyt. Hun er langt fra en klemmer, men sier ofte ''du e så fine å kule, mamma!'', noe som i hennes verden betyr glad i deg. Totalt sett så er det jo ikke noe verre enn det har vært før, selv om kjeftingen har fått en ny dimensjon i forhold til før. Dumming er favorittordet, og ''mamma, du e ein tosk!'' favorittsetningen. Gøy. Det som er fortvilende og frustrerende er at hun har gått 10 skritt tilbake etter det ene skrittet frem, og jeg og mannen står der og river av store hårdotter i frustrasjon. Aaaaarg. Puh, godt å få det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #11115 Del Skrevet 30. mars 2016 I dag fikk mannen beskjeden vi ikke vil ha. Han mister jobben sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 30. mars 2016 #11116 Del Skrevet 30. mars 2016 Å nei....! Så utrolig trist å høre! Det er brutale tider i bransjen hans altså, men hadde virkelig håpet at dere skulle bli spart for det scenariet dere nå har fått! Hvor fort trer det i kraft? Mange til dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 30. mars 2016 #11117 Del Skrevet 30. mars 2016 Faen!! ...finnes ikke mer dekkende ord akkurat nå...lurer på det samme som Tennesse...han har vel 3 mnd oppsigelsestid, minst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. mars 2016 #11118 Del Skrevet 30. mars 2016 Så fæl beskjed å få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 30. mars 2016 #11119 Del Skrevet 30. mars 2016 Ånei!!! Så utrolig dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #11120 Del Skrevet 30. mars 2016 Takk for fine og forståelsesfulle ord, dere. Han har 3 måneders oppsigelsestid, ja. Han har to turer igjen mest sannsynligvis. Ugh. Men det er ihvertfall NOE at han er hjemme nå, at vi kan sette oss ned og snakke om det. Hva vi skal gjøre, hvordan vi skal gjøre det osv. Bud 1 er ihvertfall å sette oss ned og få kontroll på absolutt alle faste utgifter. Vaskehjelpen er oppsagt allerede. Så må vi få oss et møte i banken og høre med dem. Både ang forsikringer (vi er nok overforsikret akkurat nå) og huslånet. Studering må vi også diskutere. Han vil jo ikke få trydg når han studerer - kommer vi til å klare oss på bare min lønn? Og ja, nå må jeg gå til sjefen og true med at jeg slutter om jeg ikke får lønn for den jobben jeg faktisk gjør. Det hadde hjulpet veldig godt på! Vi startet allerede i går med ukemeny, så vi er ett skritt nærmere en ny hverdag allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå