Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er nok ekte, ja. Men det blir mye klipping og litt skuespill for å få til bra TV også, så det er litt 50/50. Og det er mye som skjer bak kamera, som vi ikke ser! Kameraet kan ikke fange opp energien vi føler i et rom, for eks.

Det at de ikke bruker synske i drap- og forsvinningsaker tror jeg er mye pga. folks usikkerhet rundt det paranormale. Og tenk hvilket press det vil bli for de synske som evt. tar et slikt oppdrag? Jeg er selv født klarsynt/synsk, og det er mange som har spurt meg om jeg har informasjon om Sigrid-saken, og da sier jeg klart nei - det har jeg ikke, nemlig fordi jeg ikke vil. Om jeg så får informasjon, vil jeg ikke vite det. Min spesialitet er dyretolkning, healing og generell kontakt med de døde. Jeg vil helst ta avstand fra slike drap- og forsvinningsaker etter jeg var på åstedet hvor min venninne ble drept, og det var helt forferdelig.

Må også nevne at noen av de synske på "Åndenes makt" spiller veldig mye skuespill. Hun svenske derimot, er veldig flink.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å føle at personar er i rommet når ein er i halvvaken tilstand er heilt vanleg. Eg har "sett" edderkoppar, store menn og andre skikkelsar i mørkret i rommet mitt. Men når eg vaknar ordentleg, og slår på lyset er det sjølvsagt ingen der. Det er ikkje eit overnaturleg fenomen, men hjernen som gir meg rotete signal når eg verken er vaken eller søv. Dette er eit heilt vanleg psykologisk fenomen som dei fleste vil oppleve ein eller fleire gongar i livet. Fenomenet kallast søvnparalyse, og er beskrive her: http://blog.tjomlid.com/?p=1020

Så typisk at skeptikere skal overbevise oss troende om at alt har naturlige forklaringer, referanser fra Internett og greier!

Skrevet

Og til de som absolutt skal ha BEVIS på at det finnes - å finne helt konkrete bevis vil bli vanskelig, siden denne vitenskapelige delen er så stor og omfattende. Man kan ikke bli 100% synsk. Man kan ikke svare rett på alle spørsmål, selv om man er synsk. Ja, er man synsk bruker man gjerne intuisjonen og har kanskje kontakt med den andre siden, men slikt kan ikke garanteres! Jeg er som sagt født synsk, og jeg garanterer aldri at min informasjon er 100% riktig. Det varierer også veldig ofte om hvor flink jeg er til å hente informasjonen, og dette er interessant:

Jo mindre informasjon jeg har om individet, jo mer treffsikker blir jeg.

Selvfølgelig er det lett å bli påvirket av det ytre, og jeg har gått i denne fella mange ganger. Når jeg tolker dyr er det lettest for meg om jeg aldri har møtt dyret, fått null informasjon om det, utenom et bilde hvor jeg kan se øynene dens. Hvis jeg kjenner eieren godt er det også veldig vanskelig.

Skrevet

det er snat, en nabo av meg var med i porgrammet, og jeg har vært inn til de før og der har jeg opplevd at det plutslig blir kaltd, og en gang så hadde noen satt skoene mine på badet når de sto i gangen

Skrevet

Så typisk at skeptikere skal overbevise oss troende om at alt har naturlige forklaringer, referanser fra Internett og greier!

Oi, den var litt pinlig. Med sånne svar så får du bare din egen sak til å se svakere ut. i stedet for å kommentere saken (er søvnparalyse den beste forklaringen på hva enkelte opplever?), så kommenterer du heller person og prøver å nedvurdere kildene de bruker. Eller - du gjør jo egentlig ikke det siste engang, for du kommer jo ikke med en vurdering av den, bare prøver å få den til å fremstå som irrelevant fordi den tilfeldigvis ligger ute på nett.

Har du noe saklig å bidra med i diskusjonen? Hvorfor mener du at søvnparalyse ikke er en god nok forklaring? Og hva er det ved bloggartikkelen du ikke liker?

Anonym poster: 52ac99f18bd9b5e7f55fb4c3c6c4e429

• Liker 2
Skrevet

Selv har jeg opplevd lignende som det som skjer i Åndenes makt, så personlig er jeg ikke i tvil om at det er noe "mer"... Men tror nok også det er klippet og limt litt:)

Skrevet

Og til de som absolutt skal ha BEVIS på at det finnes - å finne helt konkrete bevis vil bli vanskelig, siden denne vitenskapelige delen er så stor og omfattende. Man kan ikke bli 100% synsk. Man kan ikke svare rett på alle spørsmål, selv om man er synsk. Ja, er man synsk bruker man gjerne intuisjonen og har kanskje kontakt med den andre siden, men slikt kan ikke garanteres! Jeg er som sagt født synsk, og jeg garanterer aldri at min informasjon er 100% riktig. Det varierer også veldig ofte om hvor flink jeg er til å hente informasjonen, og dette er interessant:

Jo mindre informasjon jeg har om individet, jo mer treffsikker blir jeg.

En utfordring til deg:

Da burde det ikke være noe problem å fortelle litt om f.eks. meg? Ting som du faktisk ikke har noen forutsetning for å vite, og som ikke kan stemme på halve Norges befolkning? Siden jeg har bruker med dagbok og alt, legger jeg denne inn som AB. Men jeg får jo en egen AB-ID (det tallet sist i innlegget), sånn at ikke andre kan gi seg ut for å være meg og sabotere på en eller annen måte.

Hva skal til for at du tar utfordringen?

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

jeg tror det finnes mere mellom himmel og jord enn man skulle tro, men åndenes makt er bare BS.

Skrevet

Oi, den var litt pinlig. Med sånne svar så får du bare din egen sak til å se svakere ut. i stedet for å kommentere saken (er søvnparalyse den beste forklaringen på hva enkelte opplever?), så kommenterer du heller person og prøver å nedvurdere kildene de bruker. Eller - du gjør jo egentlig ikke det siste engang, for du kommer jo ikke med en vurdering av den, bare prøver å få den til å fremstå som irrelevant fordi den tilfeldigvis ligger ute på nett.

Har du noe saklig å bidra med i diskusjonen? Hvorfor mener du at søvnparalyse ikke er en god nok forklaring? Og hva er det ved bloggartikkelen du ikke liker?

Litt dum kommentar ja kanskje, var ikke noe slikt jeg mente. Synes bare denne diskusjonen mellom ikke-troende og troende er komisk til tider, selvfølgelig kan artikkelen være relevant, mente bare at det er typisk og litt artig at det skal vitenskapelige ting til for å "overbevise" oss troende med at det alltid er en naturlig forklaring på ting.

Skrevet (endret)

En utfordring til deg:

Da burde det ikke være noe problem å fortelle litt om f.eks. meg? Ting som du faktisk ikke har noen forutsetning for å vite, og som ikke kan stemme på halve Norges befolkning? Siden jeg har bruker med dagbok og alt, legger jeg denne inn som AB. Men jeg får jo en egen AB-ID (det tallet sist i innlegget), sånn at ikke andre kan gi seg ut for å være meg og sabotere på en eller annen måte.

Hva skal til for at du tar utfordringen?

Det er akkurat sånt som er så dumt. "Bevis at du kan dette, da?" foran alle og enhver blir bare dumt. Og som sagt, press er en stor faktor som gjør at mange skeier ut. Nei, en slik "utfordring" tar jeg ikke, fordi det er ikke seriøst, og bare ment som en test. Jeg forguder ikke denne gaven jeg har fått, for å ha mest glede av den vil jeg heller bruke tid på å hjelpe andre mennesker og dyr, ikke drive med "testing" på kvinneguiden.

Og nå er det kanskje noen som tenker "haha ja ser der ja, hun later bare som", men shit. Alle har sine meninger.

Endret av Focklop
Skrevet

Det er akkurat sånt som er så dumt. "Bevis at du kan dette, da?" foran alle og enhver blir bare dumt. Og som sagt, press er en stor faktor som gjør at mange skeier ut.

Ja, hvorfor skulle det være noe problem? Du framstår som en idiot når du kommer med påstander om at du har slike evner, men vil ikke bevise det av helt absurde grunner.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prizes_for_evidence_of_the_paranormal

Fortsatt så har ingen klart å vist overnaturlige evner under kontrollerte omstendigheter, hmm, tro hvorfor?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, hvorfor skulle det være noe problem? Du framstår som en idiot når du kommer med påstander om at du har slike evner, men vil ikke bevise det av helt absurde grunner.

http://en.wikipedia...._the_paranormal

Fortsatt så har ingen klart å vist overnaturlige evner under kontrollerte omstendigheter, hmm, tro hvorfor?

Hvorfor skal enkelte være så frekke?! Greit at jeg kom med en dum kommentar lengre oppe, men glem det. Jeg har skrevet hvorfor jeg ikke driver med sånn testing som dette, og jeg synes alle bør respektere det. Å si at jeg fremstår som en idiot blir å dra det litt langt, synes du ikke?

Endret av Focklop
Skrevet

dere har vel spunnet vel langt utenfor?? Har dere flere slike programmer og linker til dem? vi er på tv nå, ikke livsyn...

Skrevet

Et konstruktivt spørsmål midt oppi alt: vet noen når ny sesong av Åndenes Makt starter? :)

Skrevet

Et konstruktivt spørsmål midt oppi alt: vet noen når ny sesong av Åndenes Makt starter? :)

Torsdag 20.september kl.21:30 :)

• Liker 2
Skrevet

:) Mange takk, Lillah. Jeg skal se på, og det skal sikkert flere også.

*notert behørig i almanakken min nå!*

Vi får treffes her inne og synse litt ettersom programmet skrider frem.

Skrevet

Enkelte her bør kanskje få med seg programmet Folkeopplysningen på NRK på mandager. Just saying.

• Liker 6
Skrevet

Enig. Litt balanse i sakene vil ikke skade. :jepp:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...