Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er meg! For jeg stryker ikke engang klær, det er mannens jobb. :sjenert:

:fnise:

Jeg har brukt strykehjernet mitt en gang. Og det var når jeg skulle stryke på sånne lim-kanter for å legge opp gardiner :fnise:

Og jeg bruker skjorte på jobb hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt strykehjernet mitt en gang. Og det var når jeg skulle stryke på sånne lim-kanter for å legge opp gardiner :fnise:

Og jeg bruker skjorte på jobb hver dag!

:fnise: Ok, tror kanskje du vinner... Jeg har tross alt brukt strykejernet mitt flittig i det siste, til å stryke på merkelapper på podens klær! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BamseB

Å stryke klær er jo gøy!

Det er så kult å se hvordan rynker rettes ut og ikke minst det å lage press i buksa...

Det verste er at jeg mener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt strykehjernet mitt en gang. Og det var når jeg skulle stryke på sånne lim-kanter for å legge opp gardiner :fnise:

Og jeg bruker skjorte på jobb hver dag!

:fnise: Ok, tror kanskje du vinner... Jeg har tross alt brukt strykejernet mitt flittig i det siste, til å stryke på merkelapper på podens klær! :skratte:

Vel, jeg holdt nesten på å gå av skaftet da dama på Dressmann sa til mannen min at strykefrie skjorter er for gamle gubber. Nå vil han ikke ha sånne og bruker kun de som MÅ strykes. Vurderer å reise ned på Dressmann å filleriste den dama :kjefte:

Å stryke klær er jo gøy!

Det er så kult å se hvordan rynker rettes ut og ikke minst det å lage press i buksa...

Det verste er at jeg mener det!

Riv ruskende gal du :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker ingen av oss styrkejernet. Jeg nekter å stryke skjortene til mannen, så han har inngått en vaskeavtale med et vaskeri, hvor han har klippekort på vasking og stryking av 100 skjorter.

Og merkelapper til podens klær fester man jo like greit med rettetanga!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker ingen av oss styrkejernet. Jeg nekter å stryke skjortene til mannen, så han har inngått en vaskeavtale med et vaskeri, hvor han har klippekort på vasking og stryking av 100 skjorter.

Og merkelapper til podens klær fester man jo like greit med rettetanga!

Lurer på hvorfor Europris kaller rettetang for slettetang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvorfor Europris kaller rettetang for slettetang?

Slett, rett og stritt (kjenner mange i Stavanger som kaller det strittetang) er vel synonymer? Hvert fall når det gjelder hår :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor vi ikke pusser tennene i varmt vann? Det er jo ingengting annet som vaskes med kaldt vann? :klo:

Er egentlig litt bekymret for at det bare er jeg som gjør det feil, og at alle andre selvfølgelig pusser i varmt vann :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor vi ikke pusser tennene i varmt vann? Det er jo ingengting annet som vaskes med kaldt vann? :klo:

Er egentlig litt bekymret for at det bare er jeg som gjør det feil, og at alle andre selvfølgelig pusser i varmt vann :sjokkert:

Det fikk ikke jeg lov til fordi mamma mente varmtvann rett fra tanken ikke var bra. Gjør det derfor ennå. Frister ikke å pusse dem i varmt vann heller.

Tror forresten alle pusser tenner i kaldt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg holdt nesten på å gå av skaftet da dama på Dressmann sa til mannen min at strykefrie skjorter er for gamle gubber. Nå vil han ikke ha sånne og bruker kun de som MÅ strykes. Vurderer å reise ned på Dressmann å filleriste den dama :kjefte:

Dårlig gjort å filleriste en butikkansatt for å påpeke at du ikke gjør jobben din. :kjefte: Kom deg inn på kjøkkenet, kvinne! :pisk:

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk ikke jeg lov til fordi mamma mente varmtvann rett fra tanken ikke var bra. Gjør det derfor ennå. Frister ikke å pusse dem i varmt vann heller.

Man skal uansett ikke drikke (mye) av det vannet som man bruker til tannpussen, så dette er ett ikke-tema. Vannet jeg bruker i vannkokeren min, tapper jeg selvfølgelig fra kaldtvannet, men det drikker jeg jo! Så der har "varmtvannunngåelse" sin misjon.

Tror forresten alle pusser tenner i kaldt vann.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort å filleriste en butikkansatt for å påpeke at du ikke gjør jobben din. :kjefte: Kom deg inn på kjøkkenet, kvinne! :pisk:

:ironi:

Okay da! :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det påbudt med bryter på baderomsvifte?

(Med fuktstyring og timer)

Tror det bare er påbudt på utstyr man kan komme i kontakt med, f.eks 220V uttaket man vanligvis finner i lysarmaturet. En vifte er vel vanligvis innebygget?

Men det er naturligvis hendig med en servicebryter, om man skal sjekke noe med vifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- til info

Det er ikke påbudt med bryter på utstyr med innebygd bryter (fuktsensor og/eller timer), det holder med stikkontakt eller fast tilkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det betyr at pulveret er beregnet på både hvitt og lyst tøy. Ikke at du skal vaske hvitt og lyst tøy sammen :)

Aaahhhh.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor vi ikke pusser tennene i varmt vann? Det er jo ingengting annet som vaskes med kaldt vann? :klo:

Er egentlig litt bekymret for at det bare er jeg som gjør det feil, og at alle andre selvfølgelig pusser i varmt vann :sjokkert:

Hvis jeg ikke husker helt feil har det noe med at det kan være ugunstig å få i seg varmt vann fra springen pga bakterier og noe med kobber (?) eller noe som kan bli med i vannet og som ikke er bra. Synes å huske det er derfor man aldri skal gi babyer lunkent vann fra springen men koke det først, iallfall.

Pusse tennene i varmt vann er fæææælt, så det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fort bli det, ja. Det er selvsagt ikke noe galt i å velge å ta den sjansen (det gjør jeg ofte selv :fnise:), men det er i det minste greit å være obs på det, så man slipper å ødelegge fine/dyre plagg i vanvare :)

Det er også viktig å vaske syntetisk og bomull hver for seg. Syntetisk kan blandes uten at man må tenke så mye på hva slags stoff det er laget av (man må bare huske på at man ikke skal bruke skyllemiddel på alt), mens bomull bør vaskes med bomull, ull med ull, silke med silke, og lin med lin. Dette er for å unngå at tøyet blir nuppete eller hullete, men også fordi farget bomull lettere kan sette stygg farge på (enkelte) syntetiske plagg.

Som om ikke dette var nok, må man jo også sortere etter kvaliteten på tøy av samme materiale, selv når det skal vaskes på like mange grader. Det kan være fristende å slenge inn to små håndklær (bomull) for å fylle opp når man bare har en halv maskin med bomullsundertøy, men det ender som regel med nuppete truser. Samme med håndklær og glatte bomullslaken - en eller to ganger går stort sett bra, men det tar ikke lang tid før det ser ut som om man har hatt lakenet noen år.

Mamma Mia! :daane: Kjenner jeg er glad det meste av klærne mine er billig.... Det som er dyrt vaskes for seg.

Da har jeg enda ett spørsmål: Vi har et problem med at våre store laken (synes best på de blå, men er på de hvite også) at de får sånne flekker som ser ut som vaskemiddel som er både gammelt og gnidd ut, grå gugge liksom. Vanskelig å forklare... Det fikses som regel med en ekstra runde i vaskemaskinen.

Fyller ikke maskinen full, har forsøkt redusere mengden tøy. Har samme problem med ulike maskiner.

Tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...