Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man følge tagger på Instagram?  Slik at man får opp i feeden sin alle bilder som er merket med en spesifikk tagg, eller må man bare søke dem opp og se om det er kommet noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På amerikanske filmer og TV-serier så har alle politifolk en fast partner, og forholdet mellom dem blir fremhevet som noe ekstra spesielt.  Har politiet det slik i virkeligheten også, eller rullerer dem hvem man jobber sammen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vause

Får ikke napp i en annen tråd, så prøver meg her.

Jeg skal tatovere meg i mange herrens timer i morgen, noen som har tips til underholdning? Sist gang så jeg på serier og brukte Viaplay, men mener å huske at laste ned funksjonen der ikke fungerer lenger? :klo: Har ikke sjekka men skal sjekke nå etterpå. Tips mottas iallefall med stor takk. Tatovøren min er interessant å prate med og alt sånt, men før eller siden går man jo tom for prat og jeg begynner fort å kjede meg. Er høyrehånden som skal gjennomgå så spill og sånt fungerer dårlig siden.. Ja, jeg er høyrehendt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Vause skrev:

Får ikke napp i en annen tråd, så prøver meg her.

Jeg skal tatovere meg i mange herrens timer i morgen, noen som har tips til underholdning? Sist gang så jeg på serier og brukte Viaplay, men mener å huske at laste ned funksjonen der ikke fungerer lenger? :klo: Har ikke sjekka men skal sjekke nå etterpå. Tips mottas iallefall med stor takk. Tatovøren min er interessant å prate med og alt sånt, men før eller siden går man jo tom for prat og jeg begynner fort å kjede meg. Er høyrehånden som skal gjennomgå så spill og sånt fungerer dårlig siden.. Ja, jeg er høyrehendt. :P 

Lydbok kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vause
5 minutter siden, Mynona skrev:

Lydbok kanskje? 

God idè. Skal se om jeg finner noen spennende lydbøker. Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor få matvarer (enkle matvarer, ikke type "gryterett" som man kan ha hva som helst oppi) - og hvilke - kan man leve godt på - som i kjedelig som rakkern, men ingen mangeltilstander selv om man spiser bare dette resten av livet? Dette er en rar ting å lure på, men jeg har lurt på det veldig lenge, og gjør det fremdeles, selv om jeg nå vet at jo mer variasjon, jo bedre, og at ingen trenger å gjøre noe sånt på ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
37 minutter siden, Pringle skrev:

Hvor få matvarer (enkle matvarer, ikke type "gryterett" som man kan ha hva som helst oppi) - og hvilke - kan man leve godt på - som i kjedelig som rakkern, men ingen mangeltilstander selv om man spiser bare dette resten av livet? Dette er en rar ting å lure på, men jeg har lurt på det veldig lenge, og gjør det fremdeles, selv om jeg nå vet at jo mer variasjon, jo bedre, og at ingen trenger å gjøre noe sånt på ordentlig.

Mener jeg leste en gang at man kan klare seg med fem ulike matvarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaffekrus skrev:

Mener jeg leste en gang at man kan klare seg med fem ulike matvarer :)

Men hvilke? :PJeg har tenkt at de bør være mest mulig forskjellige, ihvertfall må det være en minst én grønnsak, noe rødt kjøtt, fet fisk og en type nøtter. Så slo det meg at problemet kanskje ikke vil være mangler, men at man får for mye av ett eller flere stoffer, når man spiser så ensidig uten å spise for få kalorier totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
9 minutter siden, Pringle skrev:

Men hvilke? :PJeg har tenkt at de bør være mest mulig forskjellige, ihvertfall må det være en minst én grønnsak, noe rødt kjøtt, fet fisk og en type nøtter. Så slo det meg at problemet kanskje ikke vil være mangler, men at man får for mye av ett eller flere stoffer, når man spiser så ensidig uten å spise for få kalorier totalt.

Jeg husker ikke dessverre, og klarte ikke google meg fram til det heller. Mener kanskje egg var inkludert? Det hadde vært litt interessant å vite da, men ikke akkurat noe jeg ville testet ut i praksis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver ikke prior å reklamerer med at egg har alle vitaminer vi trenger untatt C?  Tror ikke nøtter er en av de 5... 

Jeg tipper

1. Egg
2. Spinat (masse vitaminer (inkl C som mangler i egg) og mineraler)
 

Jah, det stoppa der gitt... En type rødt kjøptt og en type fisk, men jeg vet ikke hvilke og tja.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor heter det å koke kaffe når man ikke koker vannet?

Skjønner jo at man kokte kaffe før i tiden, altså skikkelig kokekaffe på bål eller komfyr. Nå koker man jo ikke vannet når man lager kaffe på trakter?

Anonymkode: 032dd...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor heter det å koke kaffe når man ikke koker vannet?

Skjønner jo at man kokte kaffe før i tiden, altså skikkelig kokekaffe på bål eller komfyr. Nå koker man jo ikke vannet når man lager kaffe på trakter?

Anonymkode: 032dd...f4a

Av samme grunn som vi sier at vi "trekker i snoren" når vi har vært på toalettet, ikke trykker på knappen el. lign. (Det kan jo ha gått over til det nå, selvfølgelig, men vi litt eldre trekker i snoren selv om vi aldri har vært på et sånt toalett).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan greier deltakerne på Brille å "vippe" opp når de presenteres på begynnelsen av programmet?

Anonymkode: 032dd...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan greier deltakerne på Brille å "vippe" opp når de presenteres på begynnelsen av programmet?

Anonymkode: 032dd...f4a

De spiller klippet baklengs. De faller egentlig ned på en madrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Hvor fort måtte man ha viftet med armene før man faktisk hadde begynt å lette ?

Det kommer vel litt an på hvor mye melkesyre du tåler? Jeg lar quora svare.

(Over hundre tusen ganger i sekundet er det noen som svarer, men det gir nok likevel ikke tilstrekkelig løft)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, sofie777 skrev:

Av samme grunn som vi sier at vi "trekker i snoren" når vi har vært på toalettet, ikke trykker på knappen el. lign. (Det kan jo ha gått over til det nå, selvfølgelig, men vi litt eldre trekker i snoren selv om vi aldri har vært på et sånt toalett).

Eller skru på tv, selv om det ikke går an å vri på noen av knottene. Eller noe så enkelt som å si at sola går ned, noe den aldeles ikke gjør. Eller hvilket som helst ordtak, de fleste har en opprinnelig bokstavelig betydning som forlengst er meningsløs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg installerte/valgte for en stund siden et sett med skrivebodsbakgrunner for min Toshiba PC. Settet heter bare "figurer" og bildene er ganske... snåle. Nå prøver jeg å finne ut noe om dem. Allerede det første bildet er interessant. Det forestiller en flyvende skilpadde med en by, forskjellige figurer, og masse annet rart, på ryggen. Et google-bilde-søk på "turtle city" får opp dette og mange lignende bilder. Noe sier meg at dette er et litterært tema og et så velkjent et at jeg burde skamme meg over å ikke kjenne/gjenkjenne det. Det minner om Discworld, men ikke helt. Så da må jeg bare spørre: Hva er dette for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en politiker (som sitter på Stortinget) blir mistenkt av politiet, for å drive med ett eller annet kriminelt. Kan politiet ransake kontorene (på Stortinget) til denne personen, på samme måte som de kan ransake hjem (eller kontor) til vanlige borgere?

Eller er det visse retningslinjer eller noe som skal følges, ettersom det er snakk om politikere på Stortinget? 

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, June 20, 2016 at 18.08, sofie777 skrev:

Av samme grunn som vi sier at vi "trekker i snoren" når vi har vært på toalettet, ikke trykker på knappen el. lign. (Det kan jo ha gått over til det nå, selvfølgelig, men vi litt eldre trekker i snoren selv om vi aldri har vært på et sånt toalett).

Her har vi aldri trukket i snoren, vi spyler ned. 

Trekke i snoren på toalettet skriver seg fra gamle toaletter der vannsisternen stod/hang oppe på veggen. Man hadde en lang snor hengende ned som man trakk i. Da åpnet spjellet i vannsisternen og trykketovenfra og ned via spylenedrøret gjordet at man spylte ned i toalette etter å ha trukket i snoren. Snoren var ofte av leddet metall med en finere tre (teak, mahogny, elfenbeno.l. alt etter hvor "fint" huset var) eller elfenbens håndtak i tråpeform. 

Tror ikke det finnes et eneste sisterne oppe igjen toalett i dag? 

Anonymkode: 933a1...f8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...