Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det endrer ikke det faktum at nettet er best på tre streker og at den nå (varierer mellom 4 og 5) står og prøver og prøver å komme inn på siden i en annen fane, noe som ikke tar noe tid på tre streker.

Altså.. om du fysisk flytter pcen lengre fra ruteren din, så blir forbindelsen bedre?

Om det er et annet nett i nærheten (nabo), som ligger på samme kanal, og vedkommende har sin ruter nær din ruter, så kan det kanskje tenkes at mottakeren i pcen din får problemer med å plukke ut ditt signal når du er nær ruteren din (og dermed nær "støysenderen" til naboen). (Rotete setning, håper du skjønner)

Jeg hadde tatt en liten befaring med mobilen (jeg tar en råsjans på at du har en smartmobil). Selv bruker jeg denne appen til det bruket. Da finner du ut hvor sterke signaler din og naboenes rutere sender ut, og hvilke kanaler de ligger på. Lurt å finne en kanal der det er noenlunde stille, og sette sin egen ruter til å bruke bare denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg deler dessverre ruter med utleier, men jeg har pcen stående på samme sted hele tiden. Mobilen og nettbrettet derimot, flytter jeg rundt på, men der er det ingen forskjell i hastighet uansett hvor jeg er (innenfor huset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med alle prøver og stiler elever skriver gjennom årene på barne, ungdoms, og vidergående skole? Lagres de? Kastes de? Og av hvem?

Anonymous poster hash: 62e3a...89b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med alle prøver og stiler elever skriver gjennom årene på barne, ungdoms, og vidergående skole? Lagres de? Kastes de? Og av hvem?

Anonymous poster hash: 62e3a...89b

Jeg har fått de aller fleste tilbake med karakter på. De aller aller fleste av dem har havnet i det store arkivet usentralt i kommunen. Tror jeg kanskje har noen få igjen fra de første årene i barne- og ungdomsskolesekken jeg fremdeles har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra at det blir lagra så kan de brukes som eksempel i framtida :)

Hvorfor er fisk sunt men ikke ku eller kylling?

Anonymous poster hash: b2c58...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er fisk sunt men ikke ku eller kylling?

Spørsmålet bør formuleres "Hvorfor mener noen at kjøtt ikke er sunt?"

Alt med måte, mener nå jeg. Men vi mennesker elsker å lage oss problemer, samtidig som vi helst vil unngå å tenke, og svart/hvitt-kategorisering er lettere enn å avveie.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bra at det blir lagra så kan de brukes som eksempel i framtida :)

Jeg prøvde meg visst på en morsomhet. Det store lageret jeg snakket om er søppeldyngen. Ikke lett å finne noe igjen der. (Mesteparten av min skoletid foregikk før det ble vanlig å kildesortere)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg visst på en morsomhet. Det store lageret jeg snakket om er søppeldyngen. Ikke lett å finne noe igjen der. (Mesteparten av min skoletid foregikk før det ble vanlig å kildesortere)

"Det store lageret usentralt i kommunen"  :fnise:

gikk meg hus forbi også  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det store lageret usentralt i kommunen" :fnise:

gikk meg hus forbi også :rolleyes:

Kanskje fordi det er en stund siden deponering av restavfall ble ulovlig. :o

Anonymous poster hash: 03c12...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi det er en stund siden deponering av restavfall ble ulovlig. :o

Næh... man bruker jo "det store arkivet" for søppeldynga. En liten variasjon, og jeg datt av  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh... man bruker jo "det store arkivet" for søppeldynga. En liten variasjon, og jeg datt av :laugh:

Jo, men søppeldynga finnes ikke mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler dessverre ruter med utleier, men jeg har pcen stående på samme sted hele tiden. Mobilen og nettbrettet derimot, flytter jeg rundt på, men der er det ingen forskjell i hastighet uansett hvor jeg er (innenfor huset).

Snodig. Vanligvis er det jo stikk motsatt, bedre dekning, raskere nett (eller egentlig, elendig dekning = sirup).

Siden du ikke administrerer din egen ruter er det ikke så lett å gjøre noe med evt. interferens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at optiske kontaktlinser automatisk plasserer seg direkte (og temmelig nøyaktig) over regnbuehinnen selv om man setter den på f.eks. ned i hjørnet av øyet?

Også når man drar linsen / prøver å flytte på den, så sklir den rett tilbake og plasserer seg perfekt over regnbuehinnen, hvor den blir værende. 

Noen som vet? 

Anonymous poster hash: 76319...7ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som gjør at optiske kontaktlinser automatisk plasserer seg direkte (og temmelig nøyaktig) over regnbuehinnen selv om man setter den på f.eks. ned i hjørnet av øyet?Også når man drar linsen / prøver å flytte på den, så sklir den rett tilbake og plasserer seg perfekt over regnbuehinnen, hvor den blir værende. Noen som vet?   Anonymous poster hash: 76319...7ad

Tror det er buen på øyet som gjør det. Regnbuehinnen og pupillen er "spissere" i buen enn resten av øyet, tror jeg. Linsen er formet etter dette og vil derfor bare passe der og gli dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg av og til bare delvis internett? Noen sider vises, andre ikke? Helt konkret så har jeg lagt inn oppstart med to adresser/faner, en for Fitbit og en for myfitnesspal. Mange morgener når jeg slår på PCen får jeg "siden kan ikke lastes" (eller no) på begge. Alle andre sider jeg prøver, kan åpnes, og fungerer normalt. Jeg må koble fra og til routeren, da er det i orden. Ikke noe stort problem, bare litt irriterende og veldig snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg av og til bare delvis internett? Noen sider vises, andre ikke? Helt konkret så har jeg lagt inn oppstart med to adresser/faner, en for Fitbit og en for myfitnesspal. Mange morgener når jeg slår på PCen får jeg "siden kan ikke lastes" (eller no) på begge. Alle andre sider jeg prøver, kan åpnes, og fungerer normalt. Jeg må koble fra og til routeren, da er det i orden. Ikke noe stort problem, bare litt irriterende og veldig snodig.

Tror det har noe med lagringen av fanen å gjøre. Har du prøvd å fysisk skrive inn adressen til myfitnesspal og bfitbit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor har kvinner melk i kroppen når man føder egentlig? Hvorfor drikker ikle bare babier fra melkekartonger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har kvinner melk i kroppen når man føder egentlig? Hvorfor drikker ikle bare babier fra melkekartonger?

Fordi det er forskjell i næringsstoffene på melken fra dyr til dyr. En menneskebaby skal ha morsmelk (eventuelt mme).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om man bare gir en baby melk fra kartonger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om man bare gir en baby melk fra kartonger?

Den eksploderer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...