Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hm... Kanskje det bare er jeg som ikke får post på onsdager? :( Kanskje postmannen ikke liker meg... Eller kanksje du fikk i går ;)

Gir ikke opp håpet om og ikke være alene! Noen andre som har fått post i dag? :icon_lol:

Jeg har fått post idag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer det ikke post på onsdager? Tror jeg aldri har fått post på en onsdag før. Noen av dere som har fått noe i postkassa i dag?

Post her og. Og jeg for bare post 2-3 ganger i mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ikke post på onsdager? Tror jeg aldri har fått post på en onsdag før. Noen av dere som har fått noe i postkassa i dag?

Jeg fikk en konvolutt som står Evans på, med avsender "Norsk Tipping". Velvel, jeg bare kastet den inn i vedovnen. (Jepp, fortsatt kald vår heromkring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... Kanskje det bare er jeg som ikke får post på onsdager? :( Kanskje postmannen ikke liker meg... Eller kanksje du fikk i går ;)

Gir ikke opp håpet om og ikke være alene! Noen andre som har fått post i dag? :icon_lol:

Kanskje han korter inn ruta eller tar fri på onsdager?

Har du "Nei til reklame"-merke på postkassa di? Jeg har dekket til mitt i perioder hvor jeg har lurt på om postmannen ikke har kommet, eller om ingen bare har sendt meg noe. Kommer det reklame, vet jeg ihvertall at posten har vært her.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste steder er det post hver dag, men jeg vet at på mindre steder hvor det er langt mellom postkassene har de kuttet ut postutdeling noen dager for å spare litt. Bor du på et slikt sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk post. Fikk brevet til og med direkte i hånda fra postmannen da jeg trasket forbi!

<- godt likt og superkjent ass

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evans

Jeg fikk en konvolutt som står Evans på, med avsender "Norsk Tipping". Velvel, jeg bare kastet den inn i vedovnen. (Jepp, fortsatt kald vår heromkring)

ÅNEI!! det var jo den jeg venta på...!! :sjokkert::sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅNEI!! det var jo den jeg venta på...!! :sjokkert::sjokkert:

Ok. Men jeg hadde jo ikke bruk for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kasta ikke det nye spillerkortet ditt nå vel? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Ok. Men jeg hadde jo ikke bruk for den?

Ish... Jeg får ringe tippinga og si at de ikke må sende posten min til deg, og at de må sørge for at posten kommer på torsdag - for i dag har jeg nemmelig fått masse post! men ikke noe brev fra norsk tipping da. Men, men. Kan ikke være heldig med alt her i livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

De aller fleste steder er det post hver dag, men jeg vet at på mindre steder hvor det er langt mellom postkassene har de kuttet ut postutdeling noen dager for å spare litt. Bor du på et slikt sted?

Jeg bor i en stor by, så jeg lurer på om det må være postmannen som har fri på onsdag, eller at han syns at Lutetium bør få posten min på onsdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en stor by, så jeg lurer på om det må være postmannen som har fri på onsdag, eller at han syns at Lutetium bør få posten min på onsdager :)

Da jeg fortsatt bodde hjemme var det en periode jeg ikke fikk post, selv om foreldrene mine fikk det. De fikk alltid posten sin som vanlig, mens jeg fikk mobilen skrudd av fordi jeg ikke fikk regninger og purringer. Jeg lurer fortsatt på hva som foregikk. Noen uker etter at jeg klaget til Posten så kom posten min tilbake, men jeg fikk aldri svar på om det postmannen var en slags stalker som stjal regningene mine. Hadde han bare betalt dem også så hadde jeg blitt fornøyd :sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Da jeg fortsatt bodde hjemme var det en periode jeg ikke fikk post, selv om foreldrene mine fikk det. De fikk alltid posten sin som vanlig, mens jeg fikk mobilen skrudd av fordi jeg ikke fikk regninger og purringer. Jeg lurer fortsatt på hva som foregikk. Noen uker etter at jeg klaget til Posten så kom posten min tilbake, men jeg fikk aldri svar på om det postmannen var en slags stalker som stjal regningene mine. Hadde han bare betalt dem også så hadde jeg blitt fornøyd :sukk:

Det hadde vært drømmen: posten tok alle regningene og betalte dem 💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pingviner knær?

Pingviner er fugler.

Høns er fugler.

Høns har knehøner.

Derfor har pingviner knær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem var det som bestemte at bokstavene på tastaturet skal ligge slik dem gjør ?

Anonymous poster hash: be25a...4c5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det som bestemte at bokstavene på tastaturet skal ligge slik dem gjør ?

Det kommer av hvordan de stengene som hoppet opp på arket for å trykke bokstaver på de gamle skrivemaskinene var plassert. De måtte være i en bestemt rekkefølge for at det ikke skulle bli krøll og de skulle kræsje når en var på vei opp og en var på vei ned. Og når man etterhvert ikke hadde de stengene lenger, så var det like greit å beholde samme tastatur siden det var det alle kunne = enklere overgang til nytt produkt fordi man ikke må lære seg noe nytt.

http://dms03.dimu.org/image/04SzKVSeLD

Lærte litt i markedsføringen også da :)

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som laget skrivemaskinene i sin tid.

De forsøkte først å ha bokstavene alfabetisk, men stemplene som slo bokstavene på papiret, hadde en tendens til å kile seg fast i hverandre når sekretærene begynte å bruke "touch"-metoden slik at skrivingen gikk raskere og raskere.

Derfor satte man de bokstavene man bruker mest, lengst fra hverandre på skrivemaskintastaturet, slik at stemplene ikke skulle kile seg fast hele tiden.

Da de elektroniske skrivemaskinene og datamaskinene kom, beholdt man bare den gamle layouten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...