Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor ler man når man blir kilt? Sikkert automatikk i det, men hvorfor?

Er man født kilen eller er det noe man blir etter hvert? Jeg husker noen nevnte det for meg en gang at de syntes det var så rart at babyer ikke er kilne, og etter det har jeg lurt på dette.

Anonymous poster hash: 8c792...880
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei du.

200? Har fortsatt en god del igjen fra bursdagspengene så har råda til litt morsomheter :) Jeg må ta å starte en tråd om dette, syns det er interessant å snakke kiling og hvorfor man blir kilt osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en sånn gåte greie som jeg sikkert har tenkt på i flere år, men som jeg ikke skjønner noen ting av..

"Du finner en kjole til 97kr, men har ingen penger. Du låner derfor 50kr av mor, og 50kr av far.

50+50=100

Du kjøper kjolen, og du får tilbake 3kr. Du gir 1kr til mor, og 1kr far. Den siste kronen beholder du selv.

Du skylder nå mor 49kr, og far 49kr.

49+49=98

98+din krone=99kr

Hvor er den siste kronen?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sånn gåte greie som jeg sikkert har tenkt på i flere år, men som jeg ikke skjønner noen ting av..

"Du finner en kjole til 97kr, men har ingen penger. Du låner derfor 50kr av mor, og 50kr av far.

50+50=100

Du kjøper kjolen, og du får tilbake 3kr. Du gir 1kr til mor, og 1kr far. Den siste kronen beholder du selv.

49+49=98

98+din krone=99kr

I lomma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke egentlig en gåte, det er et regnestykke med pluss og minus.

Når du har lånt pengene har du 100kr i gjeld til foreldrene, betal tilbake 2 kr og gjelda er på 98 kr. Helt uavhengig av hva du evt brukte de lånte pengene til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har mange tegneseriefigurer bare fire fingre på hendene? Er det for å skille tegneseriefigurer fra tegninger som skal forestille ekte mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hvorfor har mange tegneseriefigurer bare fire fingre på hendene? Er det for å skille tegneseriefigurer fra tegninger som skal forestille ekte mennesker?

Fordi det er et pes å tegne fem fingre. Fire fingre holder lenge nok for å få ei hånd til å se ut som ei hånd, men tre ser bare snålt ut, og fem betyr enda mer arbeid for de som tegner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å skille tegneserie verden og den virkelige kanskje? :) Vet ikke jeg. Husker en episode av simpsons der bart sier han leste i en bok at om mange millioner år vil mennesker ha 5 fingre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er et pes å tegne fem fingre. Fire fingre holder lenge nok for å få ei hånd til å se ut som ei hånd, men tre ser bare snålt ut, og fem betyr enda mer arbeid for de som tegner.

Jeg har også lest den forklaringen, men er det så vrient å tegne en ekstra finger? Tegneserietegnere må jo kunne tegne mange typer detaljer.

For å skille tegneserie verden og den virkelige kanskje? :) Vet ikke jeg. Husker en episode av simpsons der bart sier han leste i en bok at om mange millioner år vil mennesker ha 5 fingre

Det virker mer logisk ut. Simpsons, Donald Duck og Mikke Mus har fire fingre, men mer menneskelignende figurer som Supermann og Fantomet har fem fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg har også lest den forklaringen, men er det så vrient å tegne en ekstra finger? Tegneserietegnere må jo kunne tegne mange typer detaljer.

Det virker mer logisk ut. Simpsons, Donald Duck og Mikke Mus har fire fingre, men mer menneskelignende figurer som Supermann og Fantomet har fem fingre.

Joda, men når de tidligere skulle lage en tegnefilm og måtte tegne ENORMT mye, så var det lettere med bare fire fingre, og dette er blitt bibeholdt. Big Jim har også rett når han sier at fire vs. fem fingre brukes for å skille mellom tegneserie-cartoons og tegneserie-realitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men når de tidligere skulle lage en tegnefilm og måtte tegne ENORMT mye, så var det lettere med bare fire fingre, og dette er blitt bibeholdt. Big Jim har også rett når han sier at fire vs. fem fingre brukes for å skille mellom tegneserie-cartoons og tegneserie-realitet.

Ja, du har nok rett i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kan ikke fatte at dem måtte lage tegning for tegning for å lage en enkel bevegelse, en kort tegnefilm måtte jo ha krev tusenes av tusener med bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjort det men vet ikke om folk liker å få penger fra fremmde folk :)

Har forresten laga en tråd om kiling nå så kan vi fortsette kile praten der ;)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=885574

Takk, begynte å syntes det var ubehagelig med alt snakk om kilen. Jeg er så kilen at jeg kan begynne å le bare av tanken på at noen skal kile meg (Og nei, det er ikke morsomt selv om jeg ler!)

50+50=100

49+49=98

98+din krone=99kr

Du har eier en kjole til 97,-, du eier 1,- kontant og har 98,- i gjeld. De 100,- til å begynne med er bare der for å forvirre deg.

Eiendeler= 97+1=98

Gjeld = 98

Eiendeler = Gjeld

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50+50=100

49+49=98

98+din krone=99kr

Den må du ha rota vekk, ellers har butikken svindlet deg, for hvis du beholder en, og gir en hver til de to gamlisene (tre tilsammen), så skylder du dem ganske riktig førtini hver. Du skylder dem altså nittisju for kjolen, pluss lommekrona. Det blir nittiåtte. Legger du til de to kronene de allerede har fått tilbake, kommer du opp i hundre. :nigo:

Men, så har de rentetapet på et rentefritt lån, samt inflasjon til lånet er tilbakebetalt. Så egentlig har du svindlet dem for førti øre...

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...