Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På kaffemaskinen på jobben er det valg som heter Caffe Cream. Dette er visstnok vanlig svart kaffe. Hvorfor er ikke dette kaffe med melk (krem)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Jeg lurer på om det her noen her som har lest om seg selv på KG i en eller annen tråd...? :klo:

Akkuratt det er det en tråd om her inne. Det er ikke mange dagene siden jeg så den, men nå finner jeg den ikke igjen! Men holder du litt utkikk etter den så får du muligens svar på spørsmålet ditt.

Den heter ikke så langt ifra ordrett fra det du spør om her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen vil faktisk prøve å kjempe seg tilbake til tidligere vekt. Det kan gå flere år før den ikke prøver på det lengre. Det henger sammen med sparedilla som ble nevnt her. den har jo mistet noe "verdifullt" og vil gjerne ha det tilbake.

Men nå synes jeg absolutt ikke det høres ut som du er usunt stor.

Jeg er ikke det, det er vel mere at jeg er utrenet. Kunne tenkt meg en fastere kropp, men da hjelper det ikke bare å spise mindre eller sunnere. Må nok trenes gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg lurer på hvorfor pizza er så populært?

Kanskje noe med at man kan lage så utrolig mange forskjellige varianter?

Hvit pizza, med skalldyr på, med forskjellig kjøtt på eller bare rett og slett en haug av grønnsaker på.

Noe for alle og nesten enhver smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor pizza er så populært?

Lett å lagre (den er tynn, og tar liten plass), og lett å steke av samme grunn, og man kan ha all mulig fyll på den.

Matverdenens svar på A4 arket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, og har gjort det såpass lenge at jeg ikke merker lukta lenger. Jeg syns også røyk smaker godt. Når jeg er syk, derimot, legger jeg veldig merke til røyken. Jeg trenger bare å være litt forkjøla for at røyken smaker helt forferdelig, og om kjærsten har tatt seg en røyk blir jeg kvalm av å sitte ved sided av han fordi det lukter så grusomt. Mat og drikker smaker mindre når jeg er syk, så hvorfor er det omvendt med røyken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, og har gjort det såpass lenge at jeg ikke merker lukta lenger. Jeg syns også røyk smaker godt. Når jeg er syk, derimot, legger jeg veldig merke til røyken. Jeg trenger bare å være litt forkjøla for at røyken smaker helt forferdelig, og om kjærsten har tatt seg en røyk blir jeg kvalm av å sitte ved sided av han fordi det lukter så grusomt. Mat og drikker smaker mindre når jeg er syk, så hvorfor er det omvendt med røyken?

Du røyker mindre når du er syk, så da legger du mer merke til lukta/smaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er grunnen. Når jeg avstår fra røyking av andre grunner (lang flytur, for eksempel) så opplever jeg ikke samme effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kroppen din er opptatt med å bekjempe sykdom og ikke har tid til å ta seg av giftstoffer i tillegg, så den forsøker å gjøre røyken mindre attraktiv en periode?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kroppen din er opptatt med å bekjempe sykdom og ikke har tid til å ta seg av giftstoffer i tillegg, så den forsøker å gjøre røyken mindre attraktiv en periode?

Ja, jeg lurer på om det har noe med dette å gjøre. Når jeg tenker meg om har jeg lignende opplevelser når jeg er fyllesyk. Jeg vet om mange andre som ikke orker å røyke når de er bakfulle, men ikke i forbindelse med forkjølelse. Kanskje det er en mental greie, i det minste delvis? Jeg vet at røyk får meg til å føle meg dobbelt så dårlig når jeg er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hørte på radioen i dag, og kom til å lure på et par ting..

1. Hva er forskjellen på FM/AM?

2. Hva kjennetegner de forskjellige P-kanalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte på radioen i dag, og kom til å lure på et par ting..

1. Hva er forskjellen på FM/AM?

2. Hva kjennetegner de forskjellige P-kanalene?

FM er modulert ved å endre frekvensen på sendingen, AM er modulert ved å endre styrken.

Det brukes også forskjellige frekvenser, selv om man fint kan sende AM på FM-båndet og andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på radioen i dag, og kom til å lure på et par ting..

1. Hva er forskjellen på FM/AM?

2. Hva kjennetegner de forskjellige P-kanalene?

NRK P1 er Norges aller mest populære radiostasjon. Blant de mest populære programmene er Nitimen, Norgesglasset, Her og Nå og Nattønsket. På sommeren er det Reiseradioen som samler nasjonen om radioapparatet. P1 er også NRKs sportskanal.

NRK P1+ er en aktuell radiokanal med gode stemmer og god musikk. Samtidig som godbiter fra NRKs rikholdige arkiv plukkes fram og presenteres.

NRK P2 Lansert som kulturkanalen

NRK P3 er kjent for sine humorprogrammer, som Are og Odin og Radioresepsjonen, og er opptatt av musikk med konsepter som Urørt og musikkprisen P3 Gull.

P4 er landets største kommersielle radiokanal. På P4 hører man voksen popmusikk med nyheter, underholdning og sport døgnet rundt.

P5 skaper store konkurranser og er opptatt av å være tilstede lokalt. På luften satser P5 på lokale stemmer som kjenner byen de jobber i, og morgensendingen Storbymorgen starter dagen med underholdning, trafikkinformasjon og nyheter

P6 Rock er en riksdekkende radiokanal på DAB, nett og mobil. Kanalen sender eget morgenshow, nyheter hver time, trafikkmeldinger og spiller masse, masse rock.

P7 Klem er radioen som spiller de store hittene og rolige favorittene fra kjerneartister som Celine Dion, Adele, Michael Buble og Coldplay. Programlederene snakker om artistene og P7 Klem gir nyhetsoppdateringer hver hele time gjennom hele dagen.

NRK P13 er radiokanalen med kjente programlederpersonligheter for lyttere som kjenner seg for voksne for P3, men som heller ikke føler seg helt hjemme i P1- eller P2-universet. P13 er en musikk- og underholdningskanal og betyr at musikken, rock av alle varianter og dessuten tilliggende sjangre, er utgangspunktet for opprettelsen av kanalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på hva som egentlig bor i senga mi, i sofaen osv...prøver å ikke tenke på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får jeg ikke blåmerke når jeg stanger hardt borti noe, men når jeg såvidt er borti noe så får jeg blåmerke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midd_142_jpg_308762b.jpg

wæææ usj sett bilde av sånne før tør ikke tenke på hvor mange som bor rundt omkring :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...