Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. september 2020 #7581 Del Skrevet 16. september 2020 21 minutter siden, jordbær86 skrev: Hvem fant opp vafler? Ifølge kakeprat.no, Opplysningskontoret for kaker, har vaflene eksistert i tusenvis av år, og har sin opprinnelse i det gamle Hellas. Der laget de flate kaker mellom to metallplater med håndtak i tre. Vaflene ble mer og mer populære, og på 1300-tallet ble det utviklet et slags vaffeljern i Nederland og Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. september 2020 #7582 Del Skrevet 17. september 2020 Hvorfor skal "alt" ha salt karamell i seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarieLo Skrevet 17. september 2020 #7583 Del Skrevet 17. september 2020 (endret) 18 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hvorfor skal "alt" ha salt karamell i seg? Fordi karamell uten salt er ikke godt. Og fordi salt får en til å få lyst på mer salt, en blir aldri mett på salt. Endret 17. september 2020 av MarieLo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 18. september 2020 #7584 Del Skrevet 18. september 2020 Kan katter rape? Jeg har aldri hørt det. Hvorfor blir man redd hvis man ser et gjenferd? Hvorfor er reklamefilmer irriterende? Hvorfor er det bare pølse i lompe i Norge, ikke i Sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 19. september 2020 #7585 Del Skrevet 19. september 2020 16 timer siden, jordbær86 skrev: Kan katter rape? Jeg har aldri hørt det. Hvorfor blir man redd hvis man ser et gjenferd? Hvorfor er reklamefilmer irriterende? Hvorfor er det bare pølse i lompe i Norge, ikke i Sverige? Har heller aldri hørt katter rape, der fikk jeg noe nytt å tenke på! Hadde ikke du blitt redd om du så noen som var død? Hadde i alle fall jeg! Ofte er reklamefilmer irriterende fordi de er gjentagende eller bare skikkelig teite. Min mening i alle fall. Seriøst, er pølse i lompe et norsk fenomen?! Visste jeg ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitty20 Skrevet 19. september 2020 #7586 Del Skrevet 19. september 2020 Katten min raper etter å ha drukket vann. tror det er en rap, høres også ut som ett hikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sørpå Skrevet 19. september 2020 #7587 Del Skrevet 19. september 2020 Hvorfor smaker koriander vondt for noen? Har hørt folk si det smaker såpe?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. september 2020 #7588 Del Skrevet 20. september 2020 På 19.9.2020 den 16.53, Sørpå skrev: Hvorfor smaker koriander vondt for noen? Har hørt folk si det smaker såpe?! For meg ødelegger fersk koriander smaken på det meste, smaker parfymert. Tørket går fint, bruker mye av det i chili con carne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 5. november 2020 #7589 Del Skrevet 5. november 2020 Du kan heise det norske flagget i flaggstanga, henge det ut på balkongen, vifte med det på 17. mai, eller henge dem på juletreet. Alt det er helt greit. Men har du det på stueveggen - da er du nynazist. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 12. november 2020 #7590 Del Skrevet 12. november 2020 Er det noe som heter krynetreff? -man treffes for å ha snøkrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 29. desember 2020 #7591 Del Skrevet 29. desember 2020 Hvorfor har ikke vi slike små plastglass med skrulokk til medisiner som de har i USA? Hvor ofte oppdaterer de skilt med by/-stedsnavn og antall innbyggere? Hadde vel vært mer praktisk å runde antallet opp enn å ha det helt nøyaktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 29. desember 2020 #7592 Del Skrevet 29. desember 2020 K@tt skrev (1 time siden): Hvorfor har ikke vi slike små plastglass med skrulokk til medisiner som de har i USA? Hvor ofte oppdaterer de skilt med by/-stedsnavn og antall innbyggere? Hadde vel vært mer praktisk å runde antallet opp enn å ha det helt nøyaktig? Det første kan jeg svare litt på: De har samme type beholder til all type reseptmedisin. Det vil si at det er lett for en som er syk og gjerne litt trøtt på toppen å ta feil plastbeholder. Tenk å skulle ta en mild daglig medisin og ved en feil ta en mye sterkere som du gjerne bare skal ta en gang i uken. Det eneste som er positivt, er at de kan refylles. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 24. februar 2021 #7593 Del Skrevet 24. februar 2021 Om man jobber som instruktør på et treningssenter får man da fastlønn eller pr. time? Instruktørene er jo stadig vikarer for hverandre og har ekstratimer i helgene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 24. februar 2021 #7594 Del Skrevet 24. februar 2021 jordbær86 skrev (På 18.9.2020 den 23.56): Kan katter rape? Jeg har aldri hørt det. Hvorfor blir man redd hvis man ser et gjenferd? Hvorfor er reklamefilmer irriterende? Hvorfor er det bare pølse i lompe i Norge, ikke i Sverige? Om du ser nedover på denne siden står det noe om katter og raping : Fakta Om Katter | Dyrebeskyttelsen Oslo & Omegn - Dyrenes Hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 5. april 2021 #7595 Del Skrevet 5. april 2021 Når damer blir overrasket eller sjokkert legger de ofte hånda på brystet. Hvorfor...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. april 2021 #7596 Del Skrevet 5. april 2021 Nevian skrev (25 minutter siden): Når damer blir overrasket eller sjokkert legger de ofte hånda på brystet. Hvorfor...? Er ikke det sånn film greier, aldri sett noen gjøre det i virkeligheten, aldri gjort det selv heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 1. juni 2021 #7597 Del Skrevet 1. juni 2021 Finnes det en lov/regel som sier at man må klippe gresset i hagen, eller er det fritt frem å la det vokse vilt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 1. juni 2021 #7598 Del Skrevet 1. juni 2021 Antlers skrev (5 timer siden): Finnes det en lov/regel som sier at man må klippe gresset i hagen, eller er det fritt frem å la det vokse vilt? Du kan anlegge eng om du vil. Flere hager i Norge som ikke er stelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 1. juni 2021 #7599 Del Skrevet 1. juni 2021 10 minutter siden, Peonjenta said: Du kan anlegge eng om du vil. Flere hager i Norge som ikke er stelt. Kan man gjøre det selv om man bor sånn ca. i sentrum med mange naboer rundt? Det kan være flott med eng, men ser for meg at det passer bedre i mer landlige omgivelser, eller i det minste skjult bak en hekk. Blir liksom litt rart med naboer med fint frisert plen på begge sider - og så kaos i midten Har for øvrig ingen planer om å slutte med plenklipp, altså. Jeg begynte bare å tenke på om det kanskje var lovpålagt at hagen ikke skulle være til sjenanse for naboer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 5. juni 2021 #7600 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Hvorfor finnes d et ikke solkrem med faktor 40? Så vidt jeg vet går de rett fra 30 til 50+. Det vanligste er vel 10, 15, 20, 25, 30 og 50. Antar det er fordi det er lite forskjell på 30 og 35 f.eks men det er jo et godt steg opp fra 30 til 50. Endret 5. juni 2021 av K@tt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå