Sugar&Spice Skrevet 6. desember 2017 #7481 Del Skrevet 6. desember 2017 På 2.12.2017 den 12.40, Calandria skrev: Hvorfor kaller noen kl 12.00 for middag? Jeg tenker at dette har med det engelske mid day å gjøre..... Midt på dagen altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonusmammaen Skrevet 6. desember 2017 #7482 Del Skrevet 6. desember 2017 2 timer siden, Sugar&Spice skrev: Jeg tenker at dette har med det engelske mid day å gjøre..... Midt på dagen altså Skrev det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 7. desember 2017 #7483 Del Skrevet 7. desember 2017 Ordet "middag" er faktisk fra norrønt "mi∂dagr" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 7. desember 2017 #7484 Del Skrevet 7. desember 2017 Når man har sånne kort på jobben for låste dører, Hvorfor kan man ikke bare få en chip i hånden under huden i stedet? Roter så mye i veska etter dette superviktige kortet at jeg nesten ødelegger neglelakken av gele, Det sier sitt. Ikke liker jeg at andre skal se på kortet om jeg glemmer å snu det eller ta det av å -legge det i veska hver dag, heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 7. desember 2017 #7485 Del Skrevet 7. desember 2017 3 timer siden, Wonders skrev: Når man har sånne kort på jobben for låste dører, Hvorfor kan man ikke bare få en chip i hånden under huden i stedet? Roter så mye i veska etter dette superviktige kortet at jeg nesten ødelegger neglelakken av gele, Det sier sitt. Ikke liker jeg at andre skal se på kortet om jeg glemmer å snu det eller ta det av å -legge det i veska hver dag, heller. Å få operert inn en chip i huden, vil jeg for en hver pris unngå! Mange vil sikkert mene jeg er paranoid på området, men jeg får assosiasjoner til "Dyrets merke" og frykter at en slik chip kan misbrukes og gå ut over personvernet. Hva om chippen også sender ut informasjon om hvor du befinner deg, og hvem du er sammen med? Jeg synes det er problematisk nok med all informasjonen som er tilgjengelig om meg via smarttelefonen, men den kan jeg i det minste slå av eller legge fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2017 #7486 Del Skrevet 9. desember 2017 Hvordan vet fosteret at det ikke skal puste i magen og hvordan vet det at det skal puste når det blir født? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 9. desember 2017 #7487 Del Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Hvordan vet fosteret at det ikke skal puste i magen og hvordan vet det at det skal puste når det blir født? Fosteret puster i magen. Lungene "puster" fostervann, og når man da blir født puster man luft istedenfor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2017 #7488 Del Skrevet 9. desember 2017 7 minutter siden, Blod skrev: Fosteret puster i magen. Lungene "puster" fostervann, og når man da blir født puster man luft istedenfor Hvorfor drukner ikke barnet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 9. desember 2017 #7489 Del Skrevet 9. desember 2017 1 minutt siden, Peonjenta skrev: Hvorfor drukner ikke barnet da? Navlestrengen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 9. desember 2017 #7490 Del Skrevet 9. desember 2017 Hvorfor har vi snø? Det er jo bare en plage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillekråka Skrevet 11. desember 2017 #7491 Del Skrevet 11. desember 2017 Hvis man spiser en kilo med mat under ett måltid - veier man da 1 kilo mer etterpå da ?😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. desember 2017 #7492 Del Skrevet 11. desember 2017 3 minutter siden, Lillekråka skrev: Hvis man spiser en kilo med mat under ett måltid - veier man da 1 kilo mer etterpå da ?😂 Naturligvis ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillekråka Skrevet 14. desember 2017 #7493 Del Skrevet 14. desember 2017 Veier man 1kg mer om man drikker 1kg med pepsimax da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2017 #7494 Del Skrevet 14. desember 2017 8 minutter siden, Lillekråka skrev: Veier man 1kg mer om man drikker 1kg med pepsimax da? Ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 15. desember 2017 #7495 Del Skrevet 15. desember 2017 16 timer siden, Lillekråka skrev: Veier man 1kg mer om man drikker 1kg med pepsimax da? Alt man spiser eller drikker vises på vekta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 15. desember 2017 #7496 Del Skrevet 15. desember 2017 1 time siden, Brimi skrev: Alt man spiser eller drikker vises på vekta. Hvis man er forstoppet og får tømt seg skikkelig vises dette også på vekta, man både ser og føler seg seg lettere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 15. desember 2017 #7497 Del Skrevet 15. desember 2017 19 timer siden, Lillekråka skrev: Veier man 1kg mer om man drikker 1kg med pepsimax da? Ja, inntil du må på do og tisse. Da mister du selvsagt vekta til det du tisser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. desember 2017 #7498 Del Skrevet 20. desember 2017 Hvorfor åpner vi pakkene på julaften, men i andre land 1 juledag ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 20. desember 2017 #7499 Del Skrevet 20. desember 2017 1 time siden, Calandria skrev: Hvorfor åpner vi pakkene på julaften, men i andre land 1 juledag ? Tradisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosekatten Skrevet 20. desember 2017 #7500 Del Skrevet 20. desember 2017 2 hours ago, Calandria said: Hvorfor åpner vi pakkene på julaften, men i andre land 1 juledag ? Etter Bibelen så starter den nye dagen ved solnedgang(man hadde jo ikke mekaniske klokker i gamledager). Så på en måte så feirer vi 1. juledag siden vi feirer kvelden 24. Selv land som feirer 1. juledag har ofte midnattsmesse som starter 24. desember. Så det handler nok om kluss i tellesystemet. Man har brukt forskjellige kalendre. Den ene hvor man skifter dag ved midnatt og den andre hvor man skifter dag ved solnedgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå