Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når vi er inne på det de har i USA, finnes druesyltetøy i Norge? :klo:

Anonymous poster hash: bea8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner en som hadde amerikanske krykker. Hun brukte dem fordi hun hadde problemer med håndleddene. Den norske varianten legger mye av vekten her, mens den amerikanske har vekten i armhulene. Men utover det har jeg lurt på det samme lenge. Jeg synes de amerikanske ser veldig ubehagelig ut, og litt gammeldagse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Vi har klemmeflasker.

Amerikanerne har dunkeflasker.

Av en eller annen grunn er det sånn.

Betre med ein klem enn eit dunk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betre med ein klem enn eit dunk

Så klart! Med en klem får man akkurat det man trenger, med et dunk kan det fort bli for mye.

Men etter litt rask googling ser jeg at de faktisk har tatt til fornuft i statene. Seinfeld er kanskje ikke noe bra oppslagsverk for akkurat dette fenomenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har sett klrmmeflasker de fleste andre steder enn USA.

De har druesyltetøy på vika mat i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man skille en trolletråd fra en "jeg har ikke snøring men jeg er helt overbevist om at dette stemmer og er ikke dere enige"-tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har klemmeflasker.

Amerikanerne har dunkeflasker.

Av en eller annen grunn er det sånn.

Riste ketchupflasken, slisse slasse

Først kommer ingenting, så en hel masse.

:fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man med en quilt? Altså etter at den er ferdigsydd. Henger man den på veggen, eller kan de brukes til noe mer praktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man med en quilt? Altså etter at den er ferdigsydd. Henger man den på veggen, eller kan de brukes til noe mer praktisk?

Man kan dekorere vegger eller møbler med den slags. Og tenke litt på gamle dager på hva kvinner lagde seg før det kom bind på markedet? :vetikke:

Endret av Lizabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke bare quilt, det er en metode eller en måte å lage uttrykk på. Du kan quilte nesten hva som helst som f.eks pennaler, toalett mapper, klær osv. Men mye av det er nok løpere, tepper, spisebrikker og duker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Hvem er det som får pengene fra et bibelsalg?

- Hvis det hadde gått an å grave et hull til andre siden av jorden, og man kunne hoppe nedi, hva hadde da skjedd når man kom til midten?

Anonymous poster hash: 82afa...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvis det hadde gått an å grave et hull til andre siden av jorden, og man kunne hoppe nedi, hva hadde da skjedd når man kom til midten?

Du hadde smeltet en stund før du kom til midten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvem er det som får pengene fra et bibelsalg?

Det er et trykkeri som har trykket biblene, så de får nok mesteparten av pengene, akkurat som med vanlige bøker. Hva de ellers skulle finne på å bruke et eventuelt overskudd på, det er jo så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt hadde du vel smeltet før du kom dit, men når det gjelder gravitasjonen ville man vel ende opp i en slags "vektløshet" og bare bli liggende der akkurat i midtpunktet vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Quilt er jo et håndabeid, og kan ha alle størrelser og fasonger. Alt fra sofaputer til store sengetepper. Quilt er teknikken med å sy sammen stoff, vatt og bakstykke.

Anonymous poster hash: bea8a...de6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man vanligvis ser bort fra det kjedelige faktum at du ville blitt brent til baconcrips lenge før du når midten, så kan man like godt se bort ifra luftmotstand også. Noe som betyr at du vil ræse forbi midten like fort som romstasjonen går rundt jorda. 42 minutter fra du jumpet ned i hullet i f.eks Norge, vil det svartbrente liket ditt poppe ut i andre enden på New Zealand. Siden du er veldigveldig død og ute av stand til å stoppe, vil du bli dradd ned igjen, komme nesten til andre enden, for så å bli dratt inn igjen. Sånn går no dagan til du (eller liket ditt da) har stabilisert deg i midten av jorda.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åssen veit du så mye rart, Lutetium??

Åssen klarer man å skjære til akkurat passe store biter, feks av min foretrukne laksefilet, som skal veie akkurat 140 gram? Man kan da ikke kutte litt og veie og litt til og veie til det blir passe? Og, ops, der veier den 139 gram! Men man må jo kutte på ett eller annet vis - hva gjør man med avskjæret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen veit du så mye rart, Lutetium??

Åssen klarer man å skjære til akkurat passe store biter, feks av min foretrukne laksefilet, som skal veie akkurat 140 gram? Man kan da ikke kutte litt og veie og litt til og veie til det blir passe? Og, ops, der veier den 139 gram! Men man må jo kutte på ett eller annet vis - hva gjør man med avskjæret?

Jeg tror ikke det er noe krise om oppskriften sier 140 gram og du bruker 139 gram altså :ler: Eller mener du hvordan pakken du kjøper blir 140 gram?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe krise om oppskriften sier 140 gram og du bruker 139 gram altså :ler: Eller mener du hvordan pakken du kjøper blir 140 gram?

Ja, jeg mente på fabrikken! Haha, trodde jeg skrev det :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kjøpte en oppskåret røkelaks i forrige uke. Det sto utenpå at den skulle veie 100g, men med papplaten veide den 90g!! Ikke at det gjorde noen forskjell for meg, heldigvis, men står det på at det skal være 100g, så skal det være det UTEN platen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...