Kamikatze Skrevet 22. september 2014 #4661 Del Skrevet 22. september 2014 Har dere ikke badehette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 22. september 2014 #4662 Del Skrevet 22. september 2014 Har dere ikke badehette? Jo takk - føles som jeg allerede har fått "to tette og en badehette" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 22. september 2014 #4663 Del Skrevet 22. september 2014 Hvilken side av aluminiumsfolien er riktig vei? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 22. september 2014 #4664 Del Skrevet 22. september 2014 Hvilken side av aluminiumsfolien er riktig vei? Begge Som oftest er det likegyldig, men hvis du skal reflektere lys med den er den blanke siden best, mens den matte siden sprer lyset mer og gir et bløtere lys. Noen påstår at den matte siden sprer og absorberer varme bedre, mens den blanke bedre reflekterer de infrarøde strålene, og at en derfor griller med blank side inn, men dette er isåfall veldig marginalt. Og produsentene sier det ikke betyr noe, fordi den eneste grunnen til forskjellen er at produksjonsprossessen er slik at det blir en blank og en matt side. Enkelte produsenter leverer riktignok et produkt der den matte siden er nonstick, og da er det den siden som er rett inn mot maten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. september 2014 #4665 Del Skrevet 22. september 2014 Begge Som oftest er det likegyldig, men hvis du skal reflektere lys med den er den blanke siden best, mens den matte siden sprer lyset mer og gir et bløtere lys. Noen påstår at den matte siden sprer og absorberer varme bedre, mens den blanke bedre reflekterer de infrarøde strålene, og at en derfor griller med blank side inn, men dette er isåfall veldig marginalt. Og produsentene sier det ikke betyr noe, fordi den eneste grunnen til forskjellen er at produksjonsprossessen er slik at det blir en blank og en matt side. Enkelte produsenter leverer riktignok et produkt der den matte siden er nonstick, og da er det den siden som er rett inn mot maten Tldr. Jeg holder en knapp på utsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 22. september 2014 #4666 Del Skrevet 22. september 2014 Tldr. Jeg holder en knapp på utsiden. Isåfall bør det være en metallknapp, så den ikke smelter av varmen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. september 2014 #4667 Del Skrevet 22. september 2014 Isåfall bør det være en metallknapp, så den ikke smelter av varmen... Jada, lagd i akkurat samme supermetallet som folien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NonJuan Skrevet 23. september 2014 #4668 Del Skrevet 23. september 2014 Når kommer "hands off the stear" (HOTS) løsningen for bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 24. september 2014 #4669 Del Skrevet 24. september 2014 Hvorfor er det ingen stavekontroller som kan ordet internett? Er det en stum k inni der som jeg aldri har fått med meg? Eller er de fortsatt basert på norsk rettskrivningsordbok for 1986? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 24. september 2014 #4670 Del Skrevet 24. september 2014 Prøv med en stor I i Internet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 24. september 2014 #4671 Del Skrevet 24. september 2014 ...og da kommer neste spørsmål fra meg: Hvorfor vil stavekontrollen at jeg skal skrive Internett med stor i? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 24. september 2014 #4672 Del Skrevet 24. september 2014 Kanskje internett egentlig er et produkt på samme måte som Apple Macintosh og Microsoft Windows og således skal skrives som et egenavn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 24. september 2014 #4673 Del Skrevet 24. september 2014 Kanskje de trodde internett var et egenavn i 1990… eller når det nå var… også har det bare blitt sånn…? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. september 2014 #4674 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Prøv med kun én t på slutten. Internet er et verdensomspennende nettverk bygget på tidlige arpanet, som vi alle bruker daglig. Internnett er et (bedrifts)internt nettverk, som særskilt interesserte kan legge inn i stavekontrollen selv, om de oppriktig ønsker det. Hva med å høyreklikke på ordet, når det markeres som feil, og se hvilket staveforslag stavekontrollen kommer opp med? Edit: Lagt til dramatisk effekt med fetblå t-er. Endret 25. september 2014 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 25. september 2014 #4675 Del Skrevet 25. september 2014 Hm... kilde på det der med Internett? Trodde det der kaltes intranett eller noe i den duren jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 25. september 2014 #4676 Del Skrevet 25. september 2014 Det står bare Internett i ordlista. Med liten i og en T står det bare på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. september 2014 #4677 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Hm... kilde på det der med Internett? Trodde det der kaltes intranett eller noe i den duren jeg. Det ble vel hetende det etterhvert. Kilde? Nja, har nok ikke gamle lærebøker i IT fra nittitallet liggende og samle støv. I mellomtiden må nok sedvane endret på ting, for min gugel finner ikke noe fornuftig om dette, og jeg ser at utgaven med en og to t-er (og enkelt-n) brukes om hverandre i dag. Til og med i den offisielle ordboka ser jeg at dobbelt-t-en har kommet inn i varmen. Men da jeg først tok datakortet, ble det presisert at en måtte holde styr på antallet t-er, så det ikke skulle refereres til feil nettverk. Endret 25. september 2014 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 25. september 2014 #4678 Del Skrevet 25. september 2014 Jaja, samma kan det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 25. september 2014 #4679 Del Skrevet 25. september 2014 Var på kurs på 90-tallet jeg også, der fikk jeg lære å formatere en floppydisk, og å starte noen antikk utgave av programmet word, og så lagre det på den berømte floppydisken. BZZZZ-BZZZZ-BZZZZ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 25. september 2014 #4680 Del Skrevet 25. september 2014 Var på kurs på 90-tallet jeg også, der fikk jeg lære å formatere en floppydisk, og å starte noen antikk utgave av programmet word, og så lagre det på den berømte floppydisken. BZZZZ-BZZZZ-BZZZZ... Håper dere holdt dere unna DOS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå