Focklop Skrevet 14. august 2014 #4601 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg lurer på hva det er med høsten som gjør meg så lykkelig og samtidig melankolsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 18. august 2014 #4602 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg har oppdaget at flere av barneyogurtene er laktoseredosert/laktosefri. Hadde dette noe å si for barn som ikke er laktoseintolerante? Er laktosefri yougurt/melk mindre sunt enn de med laktose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 19. august 2014 #4603 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg har oppdaget at flere av barneyogurtene er laktoseredosert/laktosefri. Hadde dette noe å si for barn som ikke er laktoseintolerante? Er laktosefri yougurt/melk mindre sunt enn de med laktose? Laktose, eller melkesukker, er nok ikke sett på som et viktig næringsstoff nei, så man tar nok ikke skade av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 19. august 2014 #4604 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg har hatt et ord på tunga i en stund nå. Et ord for å være overstadig romantisk, klissete på en måte. Er det noen som skjønner hvilket ord jeg tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 19. august 2014 #4605 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg har hatt et ord på tunga i en stund nå. Et ord for å være overstadig romantisk, klissete på en måte. Er det noen som skjønner hvilket ord jeg tenker på? Patetisk? Panegyrisk? Svulstig? Svermerisk? Amorøs? Lyrisk? Sentimental? Poetisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 19. august 2014 #4606 Del Skrevet 19. august 2014 Kosemose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 19. august 2014 #4607 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Jeg har hatt et ord på tunga i en stund nå. Et ord for å være overstadig romantisk, klissete på en måte. Er det noen som skjønner hvilket ord jeg tenker på? Amorøs? Edit: så nå det allerede var foreslått! *facepalm* Endret 19. august 2014 av grethe91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 19. august 2014 #4608 Del Skrevet 19. august 2014 Kan katter bestemme selv om de vil male eller kommer det automatisk? Lurer siden katten slutter å male etter ei stund, og så begynner han på igjen med engang jeg klapper han igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. august 2014 #4609 Del Skrevet 19. august 2014 Kan katter bestemme selv om de vil male eller kommer det automatisk? Lurer siden katten slutter å male etter ei stund, og så begynner han på igjen med engang jeg klapper han igjen. Jeg har prøvd å klappe polakkene når de holder på å male huset mitt. Men det fører heller til at de slutter å male. Så det er nok en egenskap man ikke kan videreføre til andre pattedyr. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 19. august 2014 #4610 Del Skrevet 19. august 2014 Laktose, eller melkesukker, er nok ikke sett på som et viktig næringsstoff nei, så man tar nok ikke skade av det. Nei, selve laktosen trenger man ikke, men jeg lurte på om det var andre næringsstoffer som forsvant i prosessen. Jeg kunne jo ha plukke opp to pakker og sammenlignet, men jeg tenker jo aldri på det når jeg er i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 20. august 2014 #4611 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Nei, selve laktosen trenger man ikke, men jeg lurte på om det var andre næringsstoffer som forsvant i prosessen. Jeg kunne jo ha plukke opp to pakker og sammenlignet, men jeg tenker jo aldri på det når jeg er i butikken. Tine sine sider har innholdet. Jeg svarte uten å sjukke der Laktosefri: Næringsinnhold per 100genergi 156 kJ (37 kcal), fett 1,2 g, -hvorav mettede fettsyrer 0,7 g, karbohydrat 3,1 g, -hvorav sukkerarter 3,1 g, protein 3,5 g, salt 0,1 g, vitamin B12 0,5 µg (20 %'), kalsium 115 mg (14 %'), fosfor 90 mg (13 %'), jod 17 µg (11 %')' av referanseverdien Laktoseredusert: Næringsinnhold per 100g energi 180 kJ (43 kcal)protein 3,3 gkarbohydrat 4,7 g -hvorav: sukkerarter 4,7 g -hvorav: laktose 0,2 gfett 1,2 g -hvorav: mettede fettsyrer 0,7 gkostfiber 0 gnatrium 0,04 gvitamin B12 0,5 µg (20 %')vitamin D 0,4 µg ( 8 %')kalsium 115 mg (14 %')fosfor 90 mg (13 %')' av referanseverdien Lettmelk: Næringsinnhold per 100g energi 179 kJ (42 kcal), fett 1,2 g, -hvorav mettede fettsyrer 0,8 g, karbohydrat 4,5 g, -hvorav sukkerarter 4,5 g, protein 3,4 g, salt 0,1 g, riboflavin 0,15 mg (11 %'), vitamin B12 0,5 µg (20 %'), kalium 180 mg (9 %'), kalsium 134 mg (17 %'), fosfor 115 mg (17 %'), jod 19 µg (13 %')' av referanseverdien Endret 20. august 2014 av ekkoet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 20. august 2014 #4612 Del Skrevet 20. august 2014 Jeg lurer på hva som skjedde med den andre datamaskinen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 21. august 2014 #4613 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg lurer på hva som skjedde med den andre datamaskinen min. den er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 21. august 2014 #4614 Del Skrevet 21. august 2014 den er her Nei, da må det være en dobbeltgjenger. Min står her enda, like dau. Jeg får ta å åpne den en kveld, og se hva som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 21. august 2014 #4615 Del Skrevet 21. august 2014 Hva er en vannhore? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 21. august 2014 #4616 Del Skrevet 21. august 2014 Det skal nok være en M og ikke en V. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. august 2014 #4617 Del Skrevet 22. august 2014 Det skal nok være en M og ikke en V. Vannhore er mye mer spennende. Det er hun i de slitte klærne som kjøper 5 litrer olden mineralvann selv om hun har innlagt vann hjemme. Hva skal hun med det? Har hun en hemmelig hytte uten strøm og vann? Kanskje hun skal bruke vannet til å vaske klær med, på vaskebrett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 23. august 2014 #4618 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg har fått inntrykket at ved operasjoner generelt er det en fordel å være i så god form/så frisk som mulig i forkant, fordi dårlig helse øker risikoen både for å dø på operasjonsbordet og av komplikasjoner etterpå. Mange pasienter blir avvist fordi de er for syke. Men når det gjelder slankeoperasjoner (magesekkreduksjon) er det motsatt, da er det nettopp det at pasienten er dårlig som gjør at operasjon blir aktuelt og tilogmed fremskyndet. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 23. august 2014 #4619 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg har fått inntrykket at ved operasjoner generelt er det en fordel å være i så god form/så frisk som mulig i forkant, fordi dårlig helse øker risikoen både for å dø på operasjonsbordet og av komplikasjoner etterpå. Mange pasienter blir avvist fordi de er for syke. Men når det gjelder slankeoperasjoner (magesekkreduksjon) er det motsatt, da er det nettopp det at pasienten er dårlig som gjør at operasjon blir aktuelt og tilogmed fremskyndet. Hva er forskjellen? De fleste som må ta operasjon er vel ikke i kjempeform Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 23. august 2014 #4620 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg har fått inntrykket at ved operasjoner generelt er det en fordel å være i så god form/så frisk som mulig i forkant, fordi dårlig helse øker risikoen både for å dø på operasjonsbordet og av komplikasjoner etterpå. Mange pasienter blir avvist fordi de er for syke. Men når det gjelder slankeoperasjoner (magesekkreduksjon) er det motsatt, da er det nettopp det at pasienten er dårlig som gjør at operasjon blir aktuelt og tilogmed fremskyndet. Hva er forskjellen? De fleste slankeoperasjonspasienter får beskjed om å gå ned noen kilo på egenhånd før de får operere, såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå