Gjest Azalea Skrevet 18. juni 2014 #581 Del Skrevet 18. juni 2014 Hjelpes! Jeg er mildt sagt sjokkert! Vet ikke hva jeg skal si... Jeg har slitt veldig med menssmerter, og har også alltid hørt at man "arver" menssmerter. Mamma pleide også ha veldig mye vondt før hun fikk barn, og hun har fem barn... så det er i alle fall ikke noe automatikk i at sterke smerter fører til at det er vanskeligere å bli gravid. jeg ble ganske så sjokkert selv.. til det punkt at jeg svimte av.. herregud, vet ikke hva jeg skal tro eller tenke lengere. Mamma har fire barn og har alltid hatt sterke menssmerter, søsteren min har to barn og har hatt det på samme måte.. så det kom som lyn fra klar himmel det der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 18. juni 2014 #582 Del Skrevet 18. juni 2014 Det er kjedelig å lese at det ikke er noen enkel vei for dere heller... Jeg lurte på en ting, har du hatt HSG-røntgen/undersøkelse av egglederne i forkant av samtalen? Det var nemlig det jeg fikk beskjed om at jeg måtte gjøre før det kunne bli noe forsøk, fordi de har såpass liten tilgang på donorsæd at de ikke bruker den hvis de ikke vet at egglederne er åpne. Og hvis de lurer på endometriose, så er det jo greit å ha operasjonen i narkose,få sjekket flere ting samtidig og ikke merke noen ting, heller enn å være gjennom HSG-røntgen (som var helt jævlig, for å være ærlig... ) Det som er så kjipt med oss i forhold til "andre folk" er at vi må legges under mikroskop for hver minste ting. Det er ingen som hadde satt spørsmål ved mulig infertilitet grunnet sterke menssmerter hadde det ikke vært for at vi trenger helsevesenets bistand for å bli gravide i utgangspunktet. Da kunne vi bare gjort som din mor, din søster og alle andre i samme situasjon og satset på at det ordnet seg av seg selv i løpet av noen måneder uten prevensjon. Så det er liksom fordeler og ulemper med alt, det er fint at det går an å få hjelp, men det er synd at vi er prisgitt tusen undersøkelser for å komme dit.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 18. juni 2014 #583 Del Skrevet 18. juni 2014 Det er kjedelig å lese at det ikke er noen enkel vei for dere heller... Jeg lurte på en ting, har du hatt HSG-røntgen/undersøkelse av egglederne i forkant av samtalen? Det var nemlig det jeg fikk beskjed om at jeg måtte gjøre før det kunne bli noe forsøk, fordi de har såpass liten tilgang på donorsæd at de ikke bruker den hvis de ikke vet at egglederne er åpne. Og hvis de lurer på endometriose, så er det jo greit å ha operasjonen i narkose,få sjekket flere ting samtidig og ikke merke noen ting, heller enn å være gjennom HSG-røntgen (som var helt jævlig, for å være ærlig... ) Det som er så kjipt med oss i forhold til "andre folk" er at vi må legges under mikroskop for hver minste ting. Det er ingen som hadde satt spørsmål ved mulig infertilitet grunnet sterke menssmerter hadde det ikke vært for at vi trenger helsevesenets bistand for å bli gravide i utgangspunktet. Da kunne vi bare gjort som din mor, din søster og alle andre i samme situasjon og satset på at det ordnet seg av seg selv i løpet av noen måneder uten prevensjon. Så det er liksom fordeler og ulemper med alt, det er fint at det går an å få hjelp, men det er synd at vi er prisgitt tusen undersøkelser for å komme dit.... Jeg har ikke sjekket egglederene, men det vil i såfall bli gjort under operasjonen, så slar de "to fluer i en smekk" så er glad for at det i såfall skjer mens jeg sover å ikke får med meg noen verdens ting. Ja, vi lever litt på nåde av helsevesenet fordi vi trenger dem.. føler at hele jeg blir lagt under mikroskop og sjekket.. æsj.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 27. juni 2014 #584 Del Skrevet 27. juni 2014 Bare innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 11. august 2014 #585 Del Skrevet 11. august 2014 igår hadde vi 1 års bryllupsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 20. august 2014 #586 Del Skrevet 20. august 2014 Gratulerer med overstått bryllupsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. august 2014 #587 Del Skrevet 29. august 2014 Innom med en og håper alt er fint i livet ditt Gratulerer med vel overstått bryllupsdag forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 23. september 2014 #588 Del Skrevet 23. september 2014 Gode Gud, da har det nok en gang gått evigheter siden jeg har snublet meg innom her.. dagene går så fort, føles som om jeg ikke egentlig rekker å puste Den siste tiden har vært super hektisk, mye som har skjedd på en gang og så har jeg en kone som knapt har vært hjemme annet enn for å sove. den jobben hennes tar snart knekken på henne, det kommer bare mer og mer jobb og blir mer og mer forventet at hun skal bruke mer av fritiden sin på den forbaska jobben ikke så veldig lett når hun allerede mistrives der.. Jeg søker jobber, men får ikke napp så i november tok vi (etter å ha snakket om det lenge) en bestemmelse å startet vårt eget firma (veldig i startfasen så har ikke sagt til så mange enda, så fint hvis dette ikke nevnes på FB) Det er utrolig moro, men krevende! spesielt når jeg gjør det meste alene, pr nå. Men det er som sagt, kjempemoro spesielt når de få som vet det har sagt at dette må vi bare gjøre! gir absolutt motivasjon. I tillegg venter vi på brev ang operasjon, var på Riksen i juni og har fortsatt ikke hørt noe. Når jeg prøver å ringe er det enten opptatt eller ingen som svarer Vi hadde en etterlenget ferie i forrige uke, reiste til Hellas, Kos, men endte opp i minityskland, en sær og spesiell opplevelse men vi fikk sol og badet, å ikke minst tid sammen uten noen avbrytelser, så det var deilig i tillegg er vi i gang med enda en utrolig spennende prosess, som vi virkelig vil få til. (ikke at vi ikke vil få til det andre altså... ) men vi kom over noe som heter The Beagle Freedom Project, en organisasjon i usa som redder beagler ut fra labratorier hvor de blir brukt til testing. (de fleste dyr som det testes på er beagler) (håper det finnes en spesiell plass i helvete for de som driver med testing på dyr) Men for litt siden sendte vi organinsasjonen en epost å spurte om det var noen mulighet for at vi kunne adopetere en av hundene de redder, vi har beagle fra før og har hatt to. Å har lenge tenkt på å skaffe en liten venn til Ida. Så nå venter vi på svar for å se om vi får adoptere føles godt å få mulighet til å redde noen som ikke har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 23. september 2014 #589 Del Skrevet 23. september 2014 Hyggelig å høre fra deg Azalea! Ser ut til at det er mye som skjer (og noe som ikke skjer ) på din kant! Spennende med firma! Og hvordan foregår evt en beagle-adopsjon? Er det i tilfelle en hund som kommer fra USA? Uansett, lykke til med alt sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 24. september 2014 #590 Del Skrevet 24. september 2014 Så spennende det var her da! Må si jeg ble litt nysgjerrig på hva slags firma dere har startet da... Legger igjen noen og tuster meg tilbake i seng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 24. september 2014 #591 Del Skrevet 24. september 2014 God morgen.. for en natt.... Vi har ikke barn, men den lille hunden vi har er neimen ikke langt unna fra å være barn. Så kommer det menneske barn inn her så vil ikke det å bli vekket på natta og ikke få sove mer bli store utfordringer.. gode gud altså.. Her er min natt *gjesp* 1) ville ikke legge seg, bare løp rundt og hentet ting hun ikke skal hente. Så det gikk et par doruller i tusen biter. Til slutt fikk vi henne i sengen sin. 2) Første vandring rundt i rommet ca kl 0.30 Ble plassert pent i kurven igjen. 3) Andre vandring 1.10 ville ha vann og leke 4) Tredje vandring ca 2.15, ut å tisse og på vei inn fant hun et par ullsokker som var veldig fine å leke med. (man leker vel ikke 2.15!!!!) 5) Ble lagt i sengen sin, men så fort jeg sluttet å kose hoppet hun rett opp i vår seng og ville grave i dyna, før hun oppdaget et par sovesokker (sover med varme sokker når det er kaldt) som hun ville leke med. Løp lykkelig rundt på soverommet fordi hun fikk tak i sokkene 6) når hun endelig roet seg mellom oss, lå hun å sparket meg i ryggen og snorka som en voksen mann frem til 4.20! 7) klokka ringte 6.00!!!! juhu.. Trøøøøtt!!! - det sære er at det er meg hun vekker, ikke C!!! som på sin side sover gjennom så å si det hele lykkelig uvitende!! Hyggelig å høre fra deg Azalea! Ser ut til at det er mye som skjer (og noe som ikke skjer ) på din kant! Spennende med firma! Og hvordan foregår evt en beagle-adopsjon? Er det i tilfelle en hund som kommer fra USA? Uansett, lykke til med alt sammen! Hei Neferet Nei det er enkelte ting som virkelig lar vente på seg.. syns det begynner å drøye nå altså, men det kommer vel.. prøver å ikke mase med det.. men man lurer jo... Ang det å adoptere hund fra usa så fikk vi epost fra hun som startet organisasjonen igår. forståelig vil de ikke utsette hundene for mer stress med enda en flytur, å ikke så langt. men vi blir satt opp på venteliste, slik at de kontakter oss dersom de trenger hjem til noen som blir reddet ut fra labratorier nærmere oss. For litt siden reddet de 40 beagler fra Spania, å skjer det igjen er det mulig vi får en liten en derfra. Når de har fått innvilgelse for å redde hundene, har de intervjuer med mulig adopsjons familier, for å finne ut om vi passer. Men siden vi har hatt beagle en stund så stiller vi godt.Etter at vi offisielt er godkjent, blir hunden/hundene sendt med fly til norge (sannsynligvis Gardermoen) å mulig de da må i en karantene. Da kan vi få mulighet til å hilse på, å få inn dyrlege for å få en helsetilstandsrapport. Når karante tiden er over, får vi ta hunden med hjem. Å da begynner arbeidet med å gi den lille et trygt og godt liv. Vi kan få alt fra en liten valp (de fødes i fangenskap) til en eldre beagle. Så nå er neste skritt å fylle et skjema og vente på svar og eventuelt intervju! - skummelt, men spennende! Så spennende det var her da! Må si jeg ble litt nysgjerrig på hva slags firma dere har startet da... Legger igjen noen og tuster meg tilbake i seng Hei Mazzi Så koselig å se deg!! Ja det skjer litt av hvert her for tiden, syns dagene raser avgårde så fort at jeg ikke egentlig har styring på hvilken dag det er... Håper du fikk deg litt søvn etter at du la deg! Firma ja, det er noe vi har tenkt på lenge. vi har rett og slett satt sammen det vi har av utdannelse og kompetanse, å dannet noe på grunnlag av det. jeg med interiør og kona med bibliotek. Å siden det har kommet ny bibliotek lov så er det mye endringer som skal gjøres, å der kommer vi inn, men vi er enda i starten å har mye igjen før vi er helt klare. Men det er moro!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 29. september 2014 #592 Del Skrevet 29. september 2014 Kjekt og se deg innom igjen Azalea Så gøy med eget firma Blir spennede og følge utviklingen Jeg er også meget imponert over det dere gjør ifbm Beagle prosjektet! Og jeg kunne ikke vært mer enig i at det burde finnes en spesiell plass i helvete for de som mishandler/tester på dyr Så deilig med en etterlengtet ferie når kona har så mye på jobben Håper dere fikk ladet batteriene til tross for overflod av tyskere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 30. september 2014 #593 Del Skrevet 30. september 2014 Da var det tirsdag og min kjære kone har nok en senvakt idag som igår.. igår flyttet nye leieboere inn i begge leilighetene nede, spennede med nye folk men også rart.. men venner meg vel til det, må bare være litt mer stille om morgenen enn jeg har måttet de siste ukene siden ingen har bodd nede. denne uka er ganske smekkfull den også, imorgen skal kona på jobb og så treffe en venninne på kvelden. Oppmuntrent henne til det, tror det kan være bra å få litt andre impulser. Torsdag skal jeg til tannlegen å på ettermiddagen skal vi til en kollage av C å hilse på den lille beagle valpen de har fått vi har funnet ut at deres beagle skal bli bestevenninne med vår fredag... wow, fredag er rolig og lørdag skal vi til mamma for å feire bursdagen til morfar, hjem på søndag å så er det mandag og på`n igjen... Kjekt og se deg innom igjen Azalea Så gøy med eget firma Blir spennede og følge utviklingen Jeg er også meget imponert over det dere gjør ifbm Beagle prosjektet! Og jeg kunne ikke vært mer enig i at det burde finnes en spesiell plass i helvete for de som mishandler/tester på dyr Så deilig med en etterlengtet ferie når kona har så mye på jobben Håper dere fikk ladet batteriene til tross for overflod av tyskere så koselig å se deg innom! hehe, vi har kommet oss etter tyskeroverfloden ja, men planlegger ikke noen Berlin tur med det første altså det var virkelig en utrolig merkelig opplevelse!! Firma er moro, men mye jobb. Spes når jeg gjør mye alene enn så lenge, men jeg tror det blir litt mer tid til samarbeid på det utover. gleder meg til vi er skikkelig igang, men spent på reaksjoner fra familie.. (som ikke er så veldig positive som regel... les; svigermor) Ja, det bør finnes et eget sted i helvete for sånne mennesker (hvis man kan kalle dem mennesker...) vi er ihvertfall innstilt på å få gjort det vi kan for å adoptere en eller to. Vi skal uansett ha en beagle til, venn til den vi har nå. Valper er det over alt, men disse trenger sårt et hjem. Føles veldig godt å ha tatt et sånt skritt, så får vi se hvordan det går sender en god til deg Disco Bisciut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 30. september 2014 #594 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) vi har forøvig allerede bestemt oss for ny Hellas tur september 2015 (definitvit ikke Kos eller mini Tyskland) men tilbake til der vi var på vår første utenlandsreise for 5 år siden da skal vi hit: http://www.lesante.gr/zante_luxury_hotel Herregud, neste år har det gått 5 år alt...... Endret 30. september 2014 av Azalea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. oktober 2014 #595 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hææ, 5 år?? Har du forresten noe kontakt med eksen/familien hans? Du trenger ikke å svare på det altså, jeg kom bare til å tenke på det sånn plutselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 1. oktober 2014 #596 Del Skrevet 1. oktober 2014 fikk endelig Riksen til å ta telefonen duste legen har sendt henvisningen til Ski, så feilen ligger hos avdelingen i Ski. skal prøve å få kontakt med dem i dag, hvis ikke ringe tilbake til Riksen å så sender engelen Maren purring til dem hun er superkoselig og veldig hjelpsom!! men nå kom den herregudhvadriverjegmeddetteersåveldigskummelt følelsen tilbake.... Hææ, 5 år?? Har du forresten noe kontakt med eksen/familien hans? Du trenger ikke å svare på det altså, jeg kom bare til å tenke på det sånn plutselig Mazzi huff da, sov ikke særlig i natt heller...? Ja tenkt det, 5 år!! 20 januar 2015 er det 5 år siden alt sprakk og 8 mars 2015 er det år siden jeg ble lagt inn på sykehuset.. kunne like gjerne ikke vært her mer jeg... tiden går rasende fort, litt for fort vil jeg nå si... Det går bra, bare spør!! Nei, jeg har ikke det. på en måte litt trist, hadde veldig godt forhold til moren hans (å med min nåværende svigermor skal jeg innrømme at jeg savner den forrige....) - det hørtes rart ut Alt i forbindelsen med skilsmissen ble tatt av advokat, siden jeg var dårlig. Å så viste han seg fra en mindre hyggelig side også men jeg skal innrømme at jeg tenker på han, lurer på hvordan det går med han og familien. vet at han har solgt leiligheten der vi bodde og at han har fått seg ny dame, så da går det vel bra da antar jeg Bare spør hvis du lurer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. oktober 2014 #597 Del Skrevet 1. oktober 2014 Nja, sov greit nok, men nå ligger jo ikke lista særlig høyt i forhold til hva som kan kalles en grei natt da Jeg er glad for at du fortsatt er her jeg! Husker jeg tenkte masse på deg mens du var "borte", og ble såå glad da jeg hørte fra deg. Utrolig hvor mye man kan bry seg om folk man såvidt har møtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 2. oktober 2014 #598 Del Skrevet 2. oktober 2014 Utrolig hvordan sånne henvisninger bare forsvinner i løse lufta! Får håpe Maren ordner opp, hun pleier å være flink til det! Jeg er også veldig glad for at du fortsatt er her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 2. oktober 2014 #599 Del Skrevet 2. oktober 2014 Hjemme etter tannlegetime NULL HULL og MAAAASSE SKRYT!! blir jo som en liten unge når han sier det "ja men dette ser jo veldig bra ut, da bare polerer vi litt" - på litt gebrokken svorsk, men uansett får jeg jo lyst til å bryte ut i vill jubel!! Et helt år til neste gang *puste lettet ut* bare å fortsette å nøye! Hadde en runde på telefonen med Riksen og Ski sykehus igår, etter mye om å men fikk jeg da konakt med Ski som kunne konstatere at "nei de hadde ikke mottatt noen henvisning.." så da var det å kaste seg på telefonen tilbake til Riksen, men der var det ikke svar å få.. Så ringte jeg istad og snakket med Maren, som ble ganske overrasket over at det ikke var registrert noen ting på noen av oss... så da må hun få tak i legen som må skrive ut henvisningen på nytt, fylle ut alt som skal fylles ut å så må den sendes en gang til.. Heldigvis så skulle hun legge til et ekstra notat om at vi har ventet siden juni og at fordi det er Ski som har "rotet bort eller mistet" papirene, så skal vi ikke måtte havne bakerst i ventekøen. Så sa hun at jeg kunne ringe Ski i midten av neste uke for å høre om de hadde mottatt noe da, sånn i tilfelle... OMG! dert skal jammen ikke være lettere enn nødvendig dette her... Nja, sov greit nok, men nå ligger jo ikke lista særlig høyt i forhold til hva som kan kalles en grei natt da Jeg er glad for at du fortsatt er her jeg! Husker jeg tenkte masse på deg mens du var "borte", og ble såå glad da jeg hørte fra deg. Utrolig hvor mye man kan bry seg om folk man såvidt har møtt! Huff da, håper nattesøvnen retter seg snart så dere får sovet litt alle sammen.. Er vel ikke annet å gjøre enn å ta en natt av gangen.. valium til barn er vel ikke akkurat å anbefale.. (når jeg tenker meg om så vet jeg ikke om jeg egner meg som forelder ) takk søte du er veldig glad selv for at jeg fortsatt er her. Men har innsett hvor nært det faktisk var.. skummelt å innrømme.. Jeg vet, har det på samme måte når det gjelder dere her. Blir jo glad i dere, hvis du skjønner Utrolig hvordan sånne henvisninger bare forsvinner i løse lufta! Får håpe Maren ordner opp, hun pleier å være flink til det! Jeg er også veldig glad for at du fortsatt er her!! Ja det er utrolig hvordan sånt bare forsvinner!! men får håpe det retter seg nå.. men vi innser vel at de forsøkene han sa vi kunne muligens få i løpet av høsten, blir nok mer til våren nå men men, sånn er det.. prøver å ikke la det knekke meg helt... takk er som nevnt veldig glad jeg er her selv lykke til i dag, sender deg masse gode tanker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 2. oktober 2014 #600 Del Skrevet 2. oktober 2014 Så mye rot ifht Riksen og Ski.. Du får bare fortsette, og ikke gi deg før henvisningen har kommet til rette Oj... 5år allerede? Det har gått veldig fort! Og jeg må si jeg er veldig glad for at du er her jeg også :kleppe: for null hull og masse skryt hos tannlegen - det er sånn det skal være ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå